Sivu 4/7

Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 11:09
Kirjoittaja jviirret
Vilijami kirjoitti:

Eikö ketään tosiaan häiritse vankkuriakselinelipyörän vino ohjausakseli? :D

Joo, nyt kun mainitsit asiasta :D Jos keulan kääntökulmat olisi suuret nousisi joku ratas ohjatessa ilmaan. Mutta tuskin tässä ongelma.

Projektina tuo näyttää sellaiselta "elvistely projektilta". Valitaan kaikista vaihtoehdoista vaikeimmin toteutettavat ja yhdistetään ne samaan pyörään. Sivuketjuvetoisen nelipyörän voisi toteuttaa helpomminkin ;)

Jukka


Re: Telemark

Lähetetty: 06 Loka 2017, 13:14
Kirjoittaja Vilijami

No se erikoisuuden tavoittelu mulla onkin vähän niinku perusongelmana. Mikään valmis, toimiva ja hyväksi havaittu ei tahdo kelvata. :mrgreen:


Re: Telemark

Lähetetty: 13 Helmi 2018, 09:44
Kirjoittaja Vilijami

On tämä muisti huono. Puolivuotta vanhat asiat unohtuu. :D
Mullahan oli jo valmiina piirretty kuva kaupunkikinneristä. Luggarioniin siis mbb-vankkurikeula.


Re: Telemark

Lähetetty: 16 Helmi 2018, 10:19
Kirjoittaja Vilijami

Tämän päivän suunnittelun tuotos. Onhan sivurunkodelta nyt kuuminta hottia. :D


Re: Telemark

Lähetetty: 16 Helmi 2018, 10:29
Kirjoittaja Vilijami

Liitteenä kuva Twisterin taka-akselista. Tuossa on vapaarattaan kierre, mutta tässä sovelluksessa ei 7-8-9 pakka sovi olemaan. Vapaarattaita saa myös kolmivaihteisina ja se ei ole liian leveä. Oikean puolen kiekkoon saa jarrulevyn samaiseen kierteeseen adapterilla sovitettuna ja pyörimissuunta on oikein, eli kiristyy jarruttaessa. Tällä tavoin olisi aika helppo tehdä tyylikäs yksipuoliripustus vakio-osilla. Saattaishan tuossa saada pienen painonsäästönkin?


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 13:16
Kirjoittaja Vilijami

Tilasin osia tähän. Jospa se rakentelumotivaatiokin löytyisi, kun kevät aurinko alkaa paistella? :?


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 13:45
Kirjoittaja Wacky

Kalliilla ostat jarrun. Tuon BB7 jarrun saa paljon halvemmallakin:
https://www.bike-components.de/en/Avid/ ... ut-p25352/
Toimituksineen yksittäinen jarru (sis. jarrulevyn) 58,87€
Tuo sun tilaama on yli 76€


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 14:30
Kirjoittaja Jarcco

Onkohan tuosta mitään hyötyä että oikea takapyörä on taaempana kun painopistekin on keskellä? Laittasin samalle linjalle nii ei kirraa kurvissa.


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 14:36
Kirjoittaja Vilijami
Wacky kirjoitti:

Kalliilla ostat jarrun. Tuon BB7 jarrun saa paljon halvemmallakin:
https://www.bike-components.de/en/Avid/ ... ut-p25352/
Toimituksineen yksittäinen jarru (sis. jarrulevyn) 58,87€
Tuo sun tilaama on yli 76€

Tuossa mun tilaamassa on 2 x jarrusatulat ja 2 x levyt.


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 14:48
Kirjoittaja Vilijami
Jarcco kirjoitti:

Onkohan tuosta mitään hyötyä että oikea takapyörä on taaempana kun painopistekin on keskellä? Laittasin samalle linjalle nii ei kirraa kurvissa.

Poikittaisrailojen ja kanttikivien ylitys on paljon mukavampaa, kun renkaat ei tökkää yhtäaikaa. Testasin Luggarioniin sitä ilean taka-akselia, jossa akselit olivat 60mm välillä. Se pikkuisen turhan pieni väli. Tähän ajattelin 80 tai 100mm väliä? Pitäiskö tehdä kaksi paikkaa oikean puolen kiekolle, toinen linjaan vasemman kanssa ja toinen taaemmas? Vois sitten vaihdella speed ja city asetusten välillä. :?


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 14:52
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Onkohan tuosta mitään hyötyä että oikea takapyörä on taaempana kun painopistekin on keskellä? Laittasin samalle linjalle nii ei kirraa kurvissa.

Poikittaisrailojen ja kanttikivien ylitys on paljon mukavampaa, kun renkaat ei tökkää yhtäaikaa. Testasin Luggarioniin sitä ilean taka-akselia, jossa akselit olivat 60mm välillä. Se pikkuisen turhan pieni väli. Tähän ajattelin 80 tai 100mm väliä? Pitäiskö tehdä kaksi paikkaa oikean puolen kiekolle, toinen linjaan vasemman kanssa ja toinen taaemmas? Vois sitten vaihdella speed ja city asetusten välillä. :?

Tuleeko tuolla samaa hyötyä kanttikivissä jos kiekot on kiinteesti, eikä varren päässä niinku ileanissa?


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 15:01
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:

Tuleeko tuolla samaa hyötyä kanttikivissä jos kiekot on kiinteesti, eikä varren päässä niinku ileanissa?

Räntiksessäkin ne on kiinteästi ja paljon kivempi kun renkaat tulee vuorotellen. Totta kai se koko pyörää keikauttaa oikealle ja vasemmalle, mutta se on ihan kiva ominaisuus kun tottuu, pysyy niska notkeana. :D


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 15:06
Kirjoittaja Wacky
Vilijami kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Kalliilla ostat jarrun. Tuon BB7 jarrun saa paljon halvemmallakin:
https://www.bike-components.de/en/Avid/ ... ut-p25352/
Toimituksineen yksittäinen jarru (sis. jarrulevyn) 58,87€
Tuo sun tilaama on yli 76€

Tuossa mun tilaamassa on 2 x jarrusatulat ja 2 x levyt.

Ei kuvakaappauksen tekstissä mainita missään että olisi kaksi kappaletta. Kuvassa toki näkyy kaksi, mutta se ei tarkoita mitään.


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 15:48
Kirjoittaja Vilijami

Jos tässä hyödyntäisi Luggarionin kiekkoja sellaisenaan, niin siinä olisi yksi Nexus 3 ja 2 x BMX kiekot. Vetävään renkaaseen tulisi jalkajarru sekä oikeaan- ja etukiekkoon levyjarru ja toispuolikiinnitys. Piirsin vaihtoehtoisen kiinnityksen oikean puolen kiekkoon.


Re: Telemark

Lähetetty: 18 Helmi 2018, 16:27
Kirjoittaja jviirret
Wacky kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Kalliilla ostat jarrun. Tuon BB7 jarrun saa paljon halvemmallakin:
https://www.bike-components.de/en/Avid/ ... ut-p25352/
Toimituksineen yksittäinen jarru (sis. jarrulevyn) 58,87€
Tuo sun tilaama on yli 76€

Tuossa mun tilaamassa on 2 x jarrusatulat ja 2 x levyt.

Ei kuvakaappauksen tekstissä mainita missään että olisi kaksi kappaletta. Kuvassa toki näkyy kaksi, mutta se eu tarkoita mitään.

Eikö pair=pari? Eli molempiin renkaisiin?

Jukka