Arcus II

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Arcus II

Viesti Kirjoittaja ajou »

Tuossahan tuo kulkuaukko näkyy kuvassa aivan selvästi.
Aukeaa oikealta pyöräkoteloon saakka ja toiselta puolelta ikkunan alareunaan saakka.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1624
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja Härski »

Vähän ahtaalta vaikuttaa mikäli kulku on suunniteltu tapahtuvan ikkunan sivulla olevasta aukosta. Itte en ainakaan saisi viikattua itseäni varsinkaan pois tuolta ellen saisi itseäni ojennettua pystyyn ensin.

Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi. :?

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Tuon katteen kun soveltaisi tähän

https://www.icetrikes.co/products/full-fat

Sähköllä tietty.

Niin voisi olla ympärivuoden hyvä peli auton korvikkeeksi.

Täytyy tuumia...,

Perustuu lähinnä siihen, että on niin kertakaikkiaan mukava ajella Läskillä, että Kuukkeli on jäänyt täysin heitteille :cry:

Tosin lokareita en löytänyt kännykällä tuolle FatTrikelle configuraattorista.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Härski kirjoitti:

Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi. :?

Eikö tuossa sanota, että koko tuulilasi aukeaa luukun kanssa?

ajou kirjoitti:

Aukeaa oikealta pyöräkoteloon saakka ja toiselta puolelta ikkunan alareunaan saakka.

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja ajou »

Puusilmä kirjoitti:

Tuon katteen kun soveltaisi tähän
https://www.icetrikes.co/products/full-fat
Sähköllä tietty.

Tämä on suunniteltu sellaiseksi, että modifiointi onnistuu helposti mihin trikeen tahansa, jos on vähänkään rakenteluintoa ;-)

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja ajou »

Vilijami kirjoitti:
Härski kirjoitti:

Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi. :?

Luukku aukeaa tuulilasia myöten kuskista katsottuna vasemmalle puolelle niin, että isokin mies mahtuu siihen seisomaan suorana. Pitää vaan sitten astua pyöräkotelon yli maahan jalkarei'istä ja istua alas. Laitan kuvaa, kunhan kerkiän.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Arcus II

Viesti Kirjoittaja ajou »

Homma jatkuu ja laitanpa tännekin uusia päivityksiä, vihdoinkin!

Proto näyttää tällä hetkellä tältä.
Kuva
Olen hakenut Kaarkinnerin hengen mukaisesti kauniita kaaria, putken luonnollisen taipumisen mukaan.

Olen tulostellut 3D-tulostimella noita putkien kiinnitys- ja liitospaloja.
Onneksi tällä systeemillä on halpaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
Kuva

Yllä ensimmäinen versio, jossa yritin tehdä niin pienen liitoskappaleen, että se jäisi piiloon kangaskatteen alle.

Kunnes aikani pähkäiltyäni päädyin huomattavasti jykevämpään versioon, joka saa jäädä jopa näkymään kankaan päälle, tai sitten ei ;-) Voihan sen kankaan siis vetää tuosta päältä, tai sitten noiden palojen välistä.
Kuva

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Mukava nähdä, kun homma etenee. Eikö tuossa ole riski, että keula osuu johonkin, kun on noin matala? Onko matalassa keulassa hukkatilaa ja siten painoa?

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Arcus II

Viesti Kirjoittaja ajou »

Näyttää tuossa matalammalta kuin onkaan, maavara on 13 cm. Keulan pitää olla pitkä, että saan aurinkokennon mahtumaan "konepellille" ja toisen katolle. Sitten tulee vielä telttaperäkärry, johon tulee vielä kaksi kennoa. Ja painoahan koko katteelle ei tule kuin muutama kilo, joten se ei ole ongelma.

fullsizeoutput_2bed.jpeg

Tämä on tuon Azubin kaavio.

Viimeksi muokannut ajou, 26 Helmi 2020, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja ajou »

Tässä aurinkosysteemin ”esikuva”. Tällä Azubilla on matkattu Ranskan Lyonista Kiinan Kantoniin pelkällä lihas- ja aurinkoenergialla. Kuva

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja jori »

Mahtava! :D
Tuollainenhan olisi hyvä jo ilman sähköntuotantoakin, mutta jos se vielä tuottaa haitallisesta paisteesta lisätehoa polkijalle, on hyöty vähintään kaksinkertainen. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

NEROKASTA! :shock:

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja ajou »

Toi on aika tyypillinen nojakkiversio näissä karkeloissa.
https://www.thesuntrip.com/2020-edition/

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja ajou »

Pähkäilin tuota peräpäätä tänään. Olis tarkoitus kuljettaa lasta peräpyörässä ja avoin takaosa antais näkö- ja kuuloyhteyden sinnepäin. Mitäs muuta hyötyä tästä olis? No huoltopääsy takapyörään tietty, mutta muuta? Haittoja ilmanvastuksen suhteen?
Tavarat on joka tapauksessa laitettava tarakka- tai banaanilaukkuihin, kangaskate ei kestä tavaran painoa.
KuvaKuva

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Arcus II

Viesti Kirjoittaja jori »

ajou kirjoitti:

Pähkäilin tuota peräpäätä tänään. Olis tarkoitus kuljettaa lasta peräpyörässä ja avoin takaosa antais näkö- ja kuuloyhteyden sinnepäin. Mitäs muuta hyötyä tästä olis? No huoltopääsy takapyörään tietty, mutta muuta? Haittoja ilmanvastuksen suhteen?
Tavarat on joka tapauksessa laitettava tarakka- tai banaanilaukkuihin, kangaskate ei kestä tavaran painoa.

Muista, ettet ole vielä tehnyt sitä katetta. Laukutkin ovat kangaskatteellisia. ;)

Avoimen perän ilmanvastushaitat eivät ole suuria, joissain tapauksissa avoin perä jopa pienentää vastusta pitäen virtauksen paremmin kiinni avoimeen särmään asti.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin