Arcus II

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Avatar
ajou
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 840
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Arcus II

ViestiKirjoittaja ajou » 10 Heinä 2019, 19:43

Tuossahan tuo kulkuaukko näkyy kuvassa aivan selvästi.
Aukeaa oikealta pyöräkoteloon saakka ja toiselta puolelta ikkunan alareunaan saakka.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus -kate - 2020 Azub Tricon 26" Shimano Steps e8000 ja Arcus II -kate

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1064
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja Härski » 11 Heinä 2019, 08:07

Vähän ahtaalta vaikuttaa mikäli kulku on suunniteltu tapahtuvan ikkunan sivulla olevasta aukosta. Itte en ainakaan saisi viikattua itseäni varsinkaan pois tuolta ellen saisi itseäni ojennettua pystyyn ensin.

Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi. :?
Toni

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 658
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 11 Heinä 2019, 08:18

Tuon katteen kun soveltaisi tähän

https://www.icetrikes.co/products/full-fat

Sähköllä tietty.

Niin voisi olla ympärivuoden hyvä peli auton korvikkeeksi.

Täytyy tuumia...,

Perustuu lähinnä siihen, että on niin kertakaikkiaan mukava ajella Läskillä, että Kuukkeli on jäänyt täysin heitteille :cry:

Tosin lokareita en löytänyt kännykällä tuolle FatTrikelle configuraattorista.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4281
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja Vilijami » 11 Heinä 2019, 09:25

Härski kirjoitti:Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi. :?

Eikö tuossa sanota, että koko tuulilasi aukeaa luukun kanssa?
ajou kirjoitti:Aukeaa oikealta pyöräkoteloon saakka ja toiselta puolelta ikkunan alareunaan saakka.

Avatar
ajou
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 840
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja ajou » 11 Heinä 2019, 11:03

Puusilmä kirjoitti:Tuon katteen kun soveltaisi tähän
https://www.icetrikes.co/products/full-fat
Sähköllä tietty.

Tämä on suunniteltu sellaiseksi, että modifiointi onnistuu helposti mihin trikeen tahansa, jos on vähänkään rakenteluintoa ;-)
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus -kate - 2020 Azub Tricon 26" Shimano Steps e8000 ja Arcus II -kate

Avatar
ajou
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 840
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja ajou » 11 Heinä 2019, 11:14

Vilijami kirjoitti:
Härski kirjoitti:Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi. :?

Luukku aukeaa tuulilasia myöten kuskista katsottuna vasemmalle puolelle niin, että isokin mies mahtuu siihen seisomaan suorana. Pitää vaan sitten astua pyöräkotelon yli maahan jalkarei'istä ja istua alas. Laitan kuvaa, kunhan kerkiän.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus -kate - 2020 Azub Tricon 26" Shimano Steps e8000 ja Arcus II -kate

Avatar
ajou
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 840
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Arcus II

ViestiKirjoittaja ajou » 26 Helmi 2020, 18:33

Homma jatkuu ja laitanpa tännekin uusia päivityksiä, vihdoinkin!

Proto näyttää tällä hetkellä tältä.
Kuva
Olen hakenut Kaarkinnerin hengen mukaisesti kauniita kaaria, putken luonnollisen taipumisen mukaan.

Olen tulostellut 3D-tulostimella noita putkien kiinnitys- ja liitospaloja.
Onneksi tällä systeemillä on halpaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
Kuva

Yllä ensimmäinen versio, jossa yritin tehdä niin pienen liitoskappaleen, että se jäisi piiloon kangaskatteen alle.

Kunnes aikani pähkäiltyäni päädyin huomattavasti jykevämpään versioon, joka saa jäädä jopa näkymään kankaan päälle, tai sitten ei ;-) Voihan sen kankaan siis vetää tuosta päältä, tai sitten noiden palojen välistä.
Kuva
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus -kate - 2020 Azub Tricon 26" Shimano Steps e8000 ja Arcus II -kate

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 658
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 26 Helmi 2020, 18:44

Mukava nähdä, kun homma etenee. Eikö tuossa ole riski, että keula osuu johonkin, kun on noin matala? Onko matalassa keulassa hukkatilaa ja siten painoa?

Avatar
ajou
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 840
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Arcus II

ViestiKirjoittaja ajou » 26 Helmi 2020, 20:22

Näyttää tuossa matalammalta kuin onkaan, maavara on 13 cm. Keulan pitää olla pitkä, että saan aurinkokennon mahtumaan "konepellille" ja toisen katolle. Sitten tulee vielä telttaperäkärry, johon tulee vielä kaksi kennoa. Ja painoahan koko katteelle ei tule kuin muutama kilo, joten se ei ole ongelma.
fullsizeoutput_2bed.jpeg

Tämä on tuon Azubin kaavio.
Viimeksi muokannut ajou, 26 Helmi 2020, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus -kate - 2020 Azub Tricon 26" Shimano Steps e8000 ja Arcus II -kate

Avatar
ajou
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 840
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja ajou » 26 Helmi 2020, 21:14

Tässä aurinkosysteemin ”esikuva”. Tällä Azubilla on matkattu Ranskan Lyonista Kiinan Kantoniin pelkällä lihas- ja aurinkoenergialla. Kuva
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus -kate - 2020 Azub Tricon 26" Shimano Steps e8000 ja Arcus II -kate

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11336
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja jori » 26 Helmi 2020, 21:31

Mahtava! :D
Tuollainenhan olisi hyvä jo ilman sähköntuotantoakin, mutta jos se vielä tuottaa haitallisesta paisteesta lisätehoa polkijalle, on hyöty vähintään kaksinkertainen. :D
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 658
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 26 Helmi 2020, 21:52

NEROKASTA! :shock:

Avatar
ajou
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 840
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja ajou » 26 Helmi 2020, 22:58

Toi on aika tyypillinen nojakkiversio näissä karkeloissa.
https://www.thesuntrip.com/2020-edition/
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus -kate - 2020 Azub Tricon 26" Shimano Steps e8000 ja Arcus II -kate

Avatar
ajou
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 840
Liittynyt: 26 Marras 2006, 21:24
Paikkakunta: Vantaa - Kuninkaanmäki
Viesti:

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja ajou » 02 Maalis 2020, 13:05

Pähkäilin tuota peräpäätä tänään. Olis tarkoitus kuljettaa lasta peräpyörässä ja avoin takaosa antais näkö- ja kuuloyhteyden sinnepäin. Mitäs muuta hyötyä tästä olis? No huoltopääsy takapyörään tietty, mutta muuta? Haittoja ilmanvastuksen suhteen?
Tavarat on joka tapauksessa laitettava tarakka- tai banaanilaukkuihin, kangaskate ei kestä tavaran painoa.
KuvaKuva
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
Kaarikinneri Oy
050-4655 657
2001 Flevotrike/bike - 2003 TW Bent - 2005 käsintehty trike - 2013 ICE Adventure - 2014 ICE Sprint + Bafang 750W ja Arcus -kate - 2020 Azub Tricon 26" Shimano Steps e8000 ja Arcus II -kate

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11336
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Arcus II

ViestiKirjoittaja jori » 02 Maalis 2020, 14:10

ajou kirjoitti:Pähkäilin tuota peräpäätä tänään. Olis tarkoitus kuljettaa lasta peräpyörässä ja avoin takaosa antais näkö- ja kuuloyhteyden sinnepäin. Mitäs muuta hyötyä tästä olis? No huoltopääsy takapyörään tietty, mutta muuta? Haittoja ilmanvastuksen suhteen?
Tavarat on joka tapauksessa laitettava tarakka- tai banaanilaukkuihin, kangaskate ei kestä tavaran painoa.


Muista, ettet ole vielä tehnyt sitä katetta. Laukutkin ovat kangaskatteellisia. ;)

Avoimen perän ilmanvastushaitat eivät ole suuria, joissain tapauksissa avoin perä jopa pienentää vastusta pitäen virtauksen paremmin kiinni avoimeen särmään asti.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma


Palaa sivulle “Rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa