Teuvon kinnerihanke

Suunnitteletko velomobiilin tai polkuauton rakentamista? Täällä voit keskustella projektistasi ja hakea ratkaisua mahdollisiin ongelmiin.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Teuvon kinnerihanke

Viesti Kirjoittaja irakas »

Mistä Jukka löysit tuon kuvan Teuvon kinnerihankkeesta?

Jos Teuvo luet tämän, tule ihmeessä takaisin tälle foorumille kertomaan projektisi etenemisestä! Näyttää mielenkiintoiselta! Täällä väliin möhlitään ja tölvitään, mutta ne ovat kärpäsen paskoja pääasian sivussa.

Muuten sellaista kanavaa kuin #nojakki en ole löytänyt IRC-galleriassa. :roll:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Teuvon kinnerihanke

Viesti Kirjoittaja PW »

irakas kirjoitti:

Mistä Jukka löysit tuon kuvan Teuvon kinnerihankkeesta ?

Sakari

Tuolla Teuvon kinnerisivuilla on ainakin tarinaa ja kuvaa http://www.elisanet.fi/teuvon.kinneri/

Petri W

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Teuvon kinnerihanke

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

Mistä Jukka löysit tuon kuvan Teuvon kinnerihankkeesta?

Tämän viestiketjun ensimmäisessä viestissä on linkki hänen sivuilleen

irakas kirjoitti:

Muuten sellaista kanavaa kuin #nojakki en ole löytänyt IRC-galleriassa. :roll:

IRC-gallerialla ja IRC:llä ei ole ollut enään vuosiin mitään tekemistä keskenään. Tästä on ollut täälläkin puhetta jo useita kertoja: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 09&p=12657& :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Teuvon kinnerihanke

Viesti Kirjoittaja tavasti »

irakas kirjoitti:

Muuten sellaista kanavaa kuin #nojakki en ole löytänyt IRC-galleriassa. :roll:

On se siellä: http://irc-galleria.net/channel/2886987-nojakki

Asia erikseen onko irc-gallerialla niin väliä, keskustelu on oikeassa irc:ssä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Teuvon kinnerihanke

Viesti Kirjoittaja PW »

PW kirjoitti:
irakas kirjoitti:

Mistä Jukka löysit tuon kuvan Teuvon kinnerihankkeesta ?

Sakari

Tuolla Teuvon kinnerisivuilla on ainakin tarinaa ja kuvaa http://www.elisanet.fi/teuvon.kinneri/

Petri W

Teuvokin ahkeroi kinneriprojektinsa kimpussa. Hiilari kokemusta kertyy, ihmettelen vähän mistä nuo epoksin tarttuvuus ongelmat joista hän kirjottaa ? Ittellä ei juuri kuitukokemuksia varsinkaan hiili, lasikuitu hommia jonkinverran sivusta seurannut.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Teuvon kinnerihanke

Viesti Kirjoittaja mhelander »

PW kirjoitti:

Teuvokin ahkeroi kinneriprojektinsa kimpussa. Hiilari kokemusta kertyy, ihmettelen vähän mistä nuo epoksin tarttuvuus ongelmat joista hän kirjottaa ? Ittellä ei juuri kuitukokemuksia varsinkaan hiili, lasikuitu hommia jonkinverran sivusta seurannut.

Taitaa riippua käytetystä epoksista sekä siitä miten kuivaksi edellinen kerros on kuivunut kun uutta kerrosta tai toista osaa siihen liitetään.

Esimerkiksi etuhaarukat pitää tehdä jopa 20-kerroksisiksi (yksilapaiset) ja 3-5 kerrosta onnistuu laminoida epoksilla yhteen kerrallaan. En tiedä ketään joka käyttäisi noin monelle kerrokselle karhennuskangasta, se lisää "ilmaväliä" liikaa kerrosten väliin ja näin kun seuraava kerros tulee niin puristus täyttää välin epoksilla jolloin rakenteeseen tulee turhaan sitä liikaa. Paras tulos lujuuden suhteen kun tulee jos saa epoksin massan 15-30% suhteessa hiilikuituun.

Kevran epoksille on käyttöohjeessa mainittu että noin kuuden tunnin päästä, kun epoksi on jo kovasti kuivunut mutta pinnastaan "tahmea" on oikea aika jatkaa seuraavalla kerroksella. Näin pitäisi tuota "sulamista" ja edelliseen epoksikerrokseen integroitumista tapahtua enemmän kuin täydellisesti kuivuneeseen pintaan. Eikä tarvitse hioa jos epoksin määrä pysyi tuossa alle jäävässä kerroksessa hallinnassa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin