Mistä Jukka löysit tuon kuvan Teuvon kinnerihankkeesta?
Jos Teuvo luet tämän, tule ihmeessä takaisin tälle foorumille kertomaan projektisi etenemisestä! Näyttää mielenkiintoiselta! Täällä väliin möhlitään ja tölvitään, mutta ne ovat kärpäsen paskoja pääasian sivussa.
Muuten sellaista kanavaa kuin #nojakki en ole löytänyt IRC-galleriassa.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Teuvokin ahkeroi kinneriprojektinsa kimpussa. Hiilari kokemusta kertyy, ihmettelen vähän mistä nuo epoksin tarttuvuus ongelmat joista hän kirjottaa ? Ittellä ei juuri kuitukokemuksia varsinkaan hiili, lasikuitu hommia jonkinverran sivusta seurannut.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Teuvokin ahkeroi kinneriprojektinsa kimpussa. Hiilari kokemusta kertyy, ihmettelen vähän mistä nuo epoksin tarttuvuus ongelmat joista hän kirjottaa ? Ittellä ei juuri kuitukokemuksia varsinkaan hiili, lasikuitu hommia jonkinverran sivusta seurannut.
Taitaa riippua käytetystä epoksista sekä siitä miten kuivaksi edellinen kerros on kuivunut kun uutta kerrosta tai toista osaa siihen liitetään.
Esimerkiksi etuhaarukat pitää tehdä jopa 20-kerroksisiksi (yksilapaiset) ja 3-5 kerrosta onnistuu laminoida epoksilla yhteen kerrallaan. En tiedä ketään joka käyttäisi noin monelle kerrokselle karhennuskangasta, se lisää "ilmaväliä" liikaa kerrosten väliin ja näin kun seuraava kerros tulee niin puristus täyttää välin epoksilla jolloin rakenteeseen tulee turhaan sitä liikaa. Paras tulos lujuuden suhteen kun tulee jos saa epoksin massan 15-30% suhteessa hiilikuituun.
Kevran epoksille on käyttöohjeessa mainittu että noin kuuden tunnin päästä, kun epoksi on jo kovasti kuivunut mutta pinnastaan "tahmea" on oikea aika jatkaa seuraavalla kerroksella. Näin pitäisi tuota "sulamista" ja edelliseen epoksikerrokseen integroitumista tapahtua enemmän kuin täydellisesti kuivuneeseen pintaan. Eikä tarvitse hioa jos epoksin määrä pysyi tuossa alle jäävässä kerroksessa hallinnassa.