Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

Haaveiletko kokoontumisesta muiden harrastajien kesken? Ota selvää missä tapahtuu tai ota aloite omaan käteen!
Pedalcar
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Loka 2010, 20:02

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja Pedalcar » 19 Loka 2010, 20:08

Järjestämme ensimmäisen polkuauto Sm-kilpailuluokan suomeen joskus 2012 Vantaalla. Virallisia polkuauto kilpailuja on järjestetty Englannissa 1990 luvulta lähtien ja tarkoituksemme on tuoda tämä laji nyt suomeen. http://www.pedalcars.info

NOJAPYÖRIEN OMISTAJAT HUOM! Hyväksymme sarjaan 3 pyöräriset nojakit, mutta toivomme, että suurinosa jaksaisi kattaa oman "polkuautonsa", kinnerin/auton näköiseksi.. Suomessa ei ole vielä 4 pyöräisiä katettuja autoja montaakaan, paitsi lelumalleina :)

Kilpailun läpiviemimiseksi, toivoisimme n. 30-40 nojakkia/kinneriä, jotta voisimme järjestää 2 karsintaa, sekä Finaalin, eli kaikki mukaan!

Myöhemmin ensivuonna tulemme järjestämään polkuauto osakilpailuja ympäri suomea/eurooppaa.

Aikaisemmin suomessa on järjestetty polkuautokilpailut vuonna 1949 eläintarhan ajojen yhteydessä, joten teemme historiallisen paluun 2000 luvulla ;)

Myöhemmin ensivuonna tulemme järjestämään useita polkuauto osakilpailuja ympäri suomea/eurooppaa.

FACEBOOK sivusto löytyy nimellä: Polkuautoilun Sm-Kilpailut 2011 Laittakaa kavereille kans jakoon..

Virallisten ja känsainvälisten mukaiset autojen säännöt:

1. Renkaiden lukumäärä
Neljä, kaikki toimivia ja painoa kantavia.

2. Renkaiden asettelu
Tavanomaisesti kahteen pariin järjestettynä.

3. Mitat

3.1 Maksimi kokonaispituus 3000mm

3.2 Maksimi kokonaisleveys 1125mm

3.3 Maksimi kokonais pyöränhalkaisija (Täytetyn renkaan yli mitattuna) 560mm. (Ennen uutta
sääntöä: 765mm.)

3.4 Penkkityynyn maksimi korkeus (Maatason yläpuolella) 610mm.

3.5 Minimietäisyys pyörien keskuksen välillä 650mm (Ennen uutta sääntöä: 550m.)

3.6 Minimietäisyys etu- ja taka-akselin välillä 650mm.

Turvallisuus huomautus: Kokemuksen mukaan lyhyen rengasvälin autot ovat huomattavasti
epävakaampia mutkissa. Suunnittelijoita kehotetaan varmistamaan tarpeeksi suuri koko autoilleen.

4. Liikevoima

Yksittäisen kuljettajan aikaansaama liikevoima. Mikä tahansa järjestelmä, jotka muunta
a sisään- jaulostulovoiman suhdetta on sallittu. (Toisin sanoen vaihteistot on OK.)

5. Ohjaus

5.1 Ohjaus täytyy rakentaa niin että auton kääntösäde ei saa olla suurempi kuin 10 metriä (sisältää
auton leveyden.)

5.2 Ohjaus täytyy rakentaa niin että renkaat voidaan kääntää täydellisesti vasemmasta oikeaan
reunaan yhdellä keskeytymättömällä liikkeellä.

5.3 Ohjauksen täytyy olla tehokas ja toteutettu eturenkaisiin turvallisella tanko- tai
kaapelijärjestelmällä. Neljän renkaan ohjausjärjestelmät ovat sallittuja. Pelkästään takarenkailla
toimivat ohjausjärjestelmät ovat kiellettyjä.

6. Jarrutus

Jarrutuksen täytyy olla toimiva, tehokas ja tasapainoinen ainakin kahdessa pyörässä ja kestää
mahdollisen kulumisen kilpailun aikana. Kaikkien osien täytyy olla hyvässä kunnossa ja turvallisesti
autoon kiinnitettynä.

7. Peilit

Peilit jos niitä on autoon asetettu eivät saa ulottua auton leveimmän osan ulkopuolelle ja niiden
täytyy olla muovia tai muuten särkymättömäksi tehtyjä.

8. Istuimet

8.1 Ajoasennon täytyy olla pystyasennon ja takanojan väliltä (ei kasvot alaspäin).

8.2 Selkänojan kulma ei saa olla niin suuri että se estää selkeän ja helpon näkyvyyden eteenpäin.

8.3 Ajajan taytyy pystyä pääsemään autoon sisälle ja autosta ulos ilman avustusta.
Turvallisuus huomautus: Liiallinen ajoasennon kulma, joka järjestäjien mielestä vaarantaa
kuljettajan turvallisuuden törmäyksen tapahtuessa, ei läpäise vaatimuksia.

9. Katteet

9.1 Katteet (jos niitä on autoon asetettu) taytyy olla rakennettu niin että kuljettaja kykenee
näkemään niiden ylitse tai niiden täytyy olla läpinäkyviä ja tuulilasin kaltaisia.
Kummassakin tapauksessa kuljettajalla täytyy olla hyvä näkyvyys joka suuntaan.

9.2 katteissa ei saa olla teräviä kulmia, jotka törmäyksen tai kaatumisen aikana voisivat aiheuttaa
loukkaantumisen.

9.3 Katteet täytyy suunnitella niin, että kaatumisen tapahtuessa kuljettaja kykenee suojaamaan
päänsä käsillään tai jos tämä ei ole mahdollista autoon täytyy asentaa suojatangot jotka ovat
ainakin tiimin pisimmän kuljettajan korkuisia.

10. Turvallisuus

10.1 Käsikontrollit eivät saa olla ketjujen tai rattaiden lähettyvillä.

10.2 Ulkonevia osia, jotka järjestäjien mielestä voisivat vaarantaa turvallisuuden, ei sallita.

10.3 Mikä tahansa kulkuneuvo, joka järjestäjien mielestä voisi vaarantaa turvallisuuden, hylätään.

10.4 Yleisen turvallisuuden varmaistamiseksi kaikkiin mahdollisesti vaarallisiin osiin tulee olla
rakennettuna suojukset ja ne tulee olla sallittujen ajoneuvomittojen sisäpuolella (esimerkiksi
puskurit, suojatangot ja katteet).

11. Tunnisteet

11.1 Kilpailunumerot taytyy olla selkeästi näkyvissä auton edestä, takaa ja sivuilta, kaikista
järkevistä katsontakulmista.

11.2 Kilpailunumerot täytyy olla toteutettu voimakaskontrastisilla väreillä sekä vedenpitävillä
materiaaleilla (ei siis esimerkiksi paperisia).

11.3 Kilpailunumeroiden minimikorkeus on 150 mm ja yksittäisen numeron minimileveys on 25 mm.

11.4 Tiimien tunnistamiseksi kilpailunsäännöissä voidaan määrätä pakolliset värit kilpailunumeroille
ja niiden taustoille.

12. Valaisimet

Ainakin kahdet etuvalot ja kahdet takavalot täytyy olla toimintakunnossa kilpailun niissä vaiheissa,
jolloin valaistuksen käyttö on pakollista (Suomen kisoissa 2011 tällaista vaihetta ei ole = on jo). Valojen
tulee tulee olla akku- ja/tai patterikäyttöisiä. Valaisimien tulee olla turvallisesti kiinnitettyjä
vakaaseen alustaan. Valot voidaan poistaa autosta silloin, kun niiden käyttö ei ole pakollista.
Tarkemmat rajoitukset valaisimien tyyppien suhteen löytyy kisasäännöistä.
Viimeksi muokannut Pedalcar, 29 Syys 2011, 01:28. Yhteensä muokattu 17 kertaa.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2382
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja tm » 19 Loka 2010, 22:10

Kuinka iso aktiiviporukka teitä on täällä Suomessa asian takana?

Pedalcar
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Loka 2010, 20:02

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja Pedalcar » 19 Loka 2010, 22:27

Meitä on tällä hetkellä tarvittava määrä ja tarkoituksemme on saada historiallinen Keimolan moottorirata viimeistä kertaa käyttöön saasteettomalla ja meluttomalla polkuautoilu tapahtumalla.
Viimeksi muokannut Pedalcar, 20 Loka 2010, 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11182
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja jviirret » 19 Loka 2010, 23:12

Toivottavasti tulee onnistunut tapahtuma. Kilpaa ajamista enempi minua kiinnostaa kyllä nämä autot, nehän olisivat tiliikennelain mukaan ihan tieliikenne kelpoisiakin. Onko kukaan vielä autoprojektia aloittanut?

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2382
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja tm » 20 Loka 2010, 01:16

Lisätiedot valaisivat jo asiaa, erityisesti tuo videolinkissä mainittu blogi.

Kisan järjestäminen Keimolassa on hatunnoston arvoinen asia. 24h legendaarisella radalla vielä ennen kaivinkoneiden saapumista.

Videonpätkää katsellessa näytti ajoura pukkaavan jo vesakkoa. Ahtaimmista kohdista pusikkoa kaiketi hieman karsitaan ennen kisaa?
Viimeksi muokannut tm, 20 Loka 2010, 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pedalcar
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Loka 2010, 20:02

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja Pedalcar » 20 Loka 2010, 09:06

Keimolaa tosiaan yritän "kädenvääntäen" saada käyttöön. Sanoma Wsoy omistaa maa-alueen ja neuvottelen heidän kanssaan parhaillaan maatilkun käytöstä.
Radalla tosiaan kasvaa koivuja ja radan sivuilla on runsaasti havuneulasia/lehtiä, sekä lukuisia vesiuria. Rata pitäisi ehostaa talkoovoimin keväällä 2011 ennen kilpailuja. Aktiiviporukka löytyy ja tervetuloa mukaan myös..

- Vesiurat pitäisi piikata ja asfaltoida uudelleen.
- Koivut pitäisi sahata radalta poikki, sekä asfaltoida ja myös yleisön alueelta.
- Havuneulaset lakaisukoneella pois.

Aiomme hakea hankkeelle sponsoriksi Lemminkäistä asfaltin suhteen, mikäli lupa Keimolaan saadaan. Sitä ei kuitenkaan montaa kuutioo kuitenkaan mene.

Jokainenhan tietää radan historiallisen merkityksen ja arvon? Siksi puolustamme radalle järjestettävää viimeistä "autokilpailua".


-Pedalcar Finland-

Pedalcar
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Loka 2010, 20:02

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja Pedalcar » 20 Loka 2010, 09:47

jviirret kirjoitti:Toivottavasti tulee onnistunut tapahtuma. Kilpaa ajamista enempi minua kiinnostaa kyllä nämä autot, nehän olisivat tiliikennelain mukaan ihan tieliikenne kelpoisiakin. Onko kukaan vielä autoprojektia aloittanut?

Jukka


Autojen suunittelu on vielä vaiheessa, mutta ensikesään on vielä aikaa, joten kiirettä rakentelun suhteen ei ole.

Avatar
JuSa
Viestit: 123
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 20:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja JuSa » 20 Loka 2010, 13:12

Onnea tapahtuman järjestämiseen, tulen varmaan katsomaan.
Mutta osanottajia voisi olla enemmän, jos olisi myös kolmipyöräsarja. Kansainvälinen yleinen käsitys ei samaista autoa ja nelipyöräisyyttä ja Suomessakin (ymmärtääkseni) painorajan ylittävät kolmipyöräiset ovat autoja, eikä moottoripyöriä.
Riittäisikö siis polkuautoissakin, että trikellä olisi alipainoraja ollakseen polkuauto? Velomobiilit ovat mielestäni ihan selviä "polkuautoja".
.http://en.wikipedia.org/wiki/Three-wheeled_car

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2382
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja tm » 20 Loka 2010, 14:04

Pedalcar kirjoitti:- Vesiurat pitäisi piikata ja asfaltoida uudelleen.
- Koivut pitäisi sahata radalta poikki, sekä asfaltoida ja myös yleisön alueelta.
- Havuneulaset lakaisukoneella pois.

Aiomme hakea hankkeelle sponsoriksi Lemminkäistä asfaltin suhteen, mikäli lupa Keimolaan saadaan. Sitä ei kuitenkaan montaa kuutioo kuitenkaan mene...


Pahoin pelkään, etteivät asiasta päättävät tahot halua rataa enää noin paljoa kunnostettavan. Tulee sitten ajokelpoiseksi myös moottorikalustolla ja nostalgiahenkistä porukkaa käy paikalla tekemässä omia pyhiinvaellusmatkojaan. Pahimmassa tapauksessa joku riittävän arvovaltainen radan säilyttämistä ajava henkilö nostattaa myrskyn vesilasissa ja saa medianäkyvyyttä. Parempi vaan kaikessa hiljaisuudessa kärrätä ne kaivinkoneet paikalle talojen perustuksia möyrimään.

En ole Keimolassa koskaan vieraillut, pitäisi varmaan tehdä pieni tutustumisreissu vielä kun paikalla on jotain nähtävää...

Pedalcar
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Loka 2010, 20:02

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja Pedalcar » 20 Loka 2010, 21:49

tm kirjoitti:
Pedalcar kirjoitti:- Vesiurat pitäisi piikata ja asfaltoida uudelleen.
- Koivut pitäisi sahata radalta poikki, sekä asfaltoida ja myös yleisön alueelta.
- Havuneulaset lakaisukoneella pois.

Aiomme hakea hankkeelle sponsoriksi Lemminkäistä asfaltin suhteen, mikäli lupa Keimolaan saadaan. Sitä ei kuitenkaan montaa kuutioo kuitenkaan mene...


Pahoin pelkään, etteivät asiasta päättävät tahot halua rataa enää noin paljoa kunnostettavan. Tulee sitten ajokelpoiseksi myös moottorikalustolla ja nostalgiahenkistä porukkaa käy paikalla tekemässä omia pyhiinvaellusmatkojaan. Pahimmassa tapauksessa joku riittävän arvovaltainen radan säilyttämistä ajava henkilö nostattaa myrskyn vesilasissa ja saa medianäkyvyyttä. Parempi vaan kaikessa hiljaisuudessa kärrätä ne kaivinkoneet paikalle talojen perustuksia möyrimään.

En ole Keimolassa koskaan vieraillut, pitäisi varmaan tehdä pieni tutustumisreissu vielä kun paikalla on jotain nähtävää...


Suosittelen käymään paikan päällä.. Takaan että tulet tuntemaan historian "vavinaa", legendaarisesta radasta :)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11182
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja jviirret » 20 Loka 2010, 23:30

Pedalcar kirjoitti:Autojen suunittelu on vielä vaiheessa, mutta ensikesään on vielä aikaa, joten kiirettä rakentelun suhteen ei ole.


Voisi helpottaa sponsorien saantia kun olisi yksikään mallikappale :roll:

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11182
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja jviirret » 20 Loka 2010, 23:43

JuSa kirjoitti:Onnea tapahtuman järjestämiseen, tulen varmaan katsomaan.
Mutta osanottajia voisi olla enemmän, jos olisi myös kolmipyöräsarja. Kansainvälinen yleinen käsitys ei samaista autoa ja nelipyöräisyyttä ja Suomessakin (ymmärtääkseni) painorajan ylittävät kolmipyöräiset ovat autoja, eikä moottoripyöriä.
Riittäisikö siis polkuautoissakin, että trikellä olisi alipainoraja ollakseen polkuauto? Velomobiilit ovat mielestäni ihan selviä "polkuautoja".


Osallistuja määrä varmasti nousisi, mutta muuttuisiko tapahtuman luonne nojapyörätrike tapahtumaksi? Toisaalta, haittaisiko se ketään? Alkuperäisillä säännöillähän tuohon osallistuakseen olisi liki pakko tehdä ajokki itse ja yhtä kisaa varten tuollaisen tekeminen ei varmaan kovin useaa kiinnosta.
Jos triket sallitaan niin voisin oman kinnerini sopivalla hinnalla jollekkin myydä :lol:

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2382
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja tm » 23 Loka 2010, 02:53

jviirret kirjoitti:...Alkuperäisillä säännöillähän tuohon osallistuakseen olisi liki pakko tehdä ajokki itse ja yhtä kisaa varten tuollaisen tekeminen ei varmaan kovin useaa kiinnosta...


Näin varmasti, lisäkannustimena voisi olla useamman kisan sarja brittiläiseen tyyliin. Tuon 24 h kisan lisäksi kun olisi esim. muutama lyhyempi kisa kesän aikana (ja vaikka jääratakisa talvella :D ). Radanhan ei tarvitse olla pitkä, jollekin isolle parkkipaikallekin moisen saisi hyvin sopimaan.

Kiinnostaisiko esim. tulla ajattamaan yksi kisa Nokian 12 tunnin tapahtuman yhteydessä 6.-7.8.2011? Viikonlopun ohjelmaa ei ole vielä lyöty lukkoon, tuo olisi hyvä lisä johonkin väliin. Kesto vaikka 1 - 3 tuntia. Nokian Renkaiden testiradalle kyllä saadaan rajattua sopiva lyhyt ja mutkainen lenkki polkuautokisaa varten. Ajanotto/kierroslaskentasysteemiä ei ole tarjolla, mutta ilmeisesti jonkinlaisen jostain hommaatte tuohon 24 tunnin SM-kisaankin?

Onko järjestävän tahon toimesta aikomus rakentaa tuohon 24 tunnin kisaan useampi polkuauto, joita sitten vuokrataan halukkaille? Ensisijaisesti on varmaankin tarkoitus, että kukin kuski/joukkue hommaa itse ajopelinsä. Mutta ensimmäinen kisa kun on laatuaan tässä maassa, niin jokunen valmis ajokki alentaisi osallistumiskynnystä.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2382
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja tm » 24 Loka 2010, 14:12

Kävin eilen tutustumassa tuohon legendaariseen Keimolan moottorirataan, tai siihen mitä siitä on jäljellä. Hyvin oli luonto vallannut alaa, kapea kulku-ura oli sentään vielä auki ja ahkerassa koiranulkoiluttajien käytössä.

Ratakierros:
http://www.youtube.com/watch?v=68EWm821MF0

Asvalttiin oli kaivettu valitettavan paljon "vesiuria". Korjattavia kohtia (ura radan yli tai asvaltti muuten rikki) aloin yhdellä kierroksella laskea, mutta lopetin kun meni yli puolentoista sadan jo ennen kierroksen täyttymistä... eli kyllä tuolle radalle pitäisi tehdä valtava kunnostustyö, että sen tasaiseksi saisi. Toivottavasti puuhamiehet ovat niin hyviä puhujia, että saavat ammattimiehet ja koneet paikalle. Vaan jospa tekisikin niihin polkuautoihin kunnon jousitukset vähintään 100 mm:n joustovaroilla, niin ei tarvisi radasta saada niin sileää. Vähän niinkuin rättisitikoissa, joilla ranskalainen maajussi pystyi ajelemaan röykkyiselläkin tiellä ilman, että mukana ollut kananmunalasti rikkoutui :D .

Rata oli hauska ajettava fillarillakin, eikä vähiten korkeuserojen ansiosta. Pääsuoran alussa olleen pitemmän ylämäen vastapainona mutkaosuuksilla oli mukavia alamäkikohtia, erityisesti pääsuoraa edeltävä vauhdikas Saunalenkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Keimolan_moottorirata

Nykymuodossaan metsän keskellä rata tarjoaa sellaista tunnelmaa, mitä mistään muualta ei löydy. 24 tunnin ajo tuolla olisi jotain ainutlaatuista, mitä kelpaisi mainostaa ulkomaita myöten. Mutta radan nykykunnossa kisaa pitäisi markkinoida enemmän offroad-henkisenä, ilman mittavaa kunnostusta sinne ei ole jousittamattomilla kulkupeleillä mitään asiaa. Kevyen kunnostuksen jälkeen voisi ehkä onnistua jousitetulla kalustolla.

Lykkyä ja sisua puuhamiehille! Jos tuonne kisan saatte aikaiseksi, niin täältä löytyy ainakin yksi osallistuja :) .

Pedalcar
Viestit: 29
Liittynyt: 19 Loka 2010, 20:02

Re: Polkuautoilun Sm-kisat 2011

ViestiKirjoittaja Pedalcar » 24 Loka 2010, 19:17

tm kirjoitti:Kävin eilen tutustumassa tuohon legendaariseen Keimolan moottorirataan, tai siihen mitä siitä on jäljellä. Hyvin oli luonto vallannut alaa, kapea kulku-ura oli sentään vielä auki ja ahkerassa koiranulkoiluttajien käytössä.

Ratakierros:
http://www.youtube.com/watch?v=68EWm821MF0

Asvalttiin oli kaivettu valitettavan paljon "vesiuria". Korjattavia kohtia (ura radan yli tai asvaltti muuten rikki) aloin yhdellä kierroksella laskea, mutta lopetin kun meni yli puolentoista sadan jo ennen kierroksen täyttymistä... eli kyllä tuolle radalle pitäisi tehdä valtava kunnostustyö, että sen tasaiseksi saisi. Toivottavasti puuhamiehet ovat niin hyviä puhujia, että saavat ammattimiehet ja koneet paikalle. Vaan jospa tekisikin niihin polkuautoihin kunnon jousitukset vähintään 100 mm:n joustovaroilla, niin ei tarvisi radasta saada niin sileää. Vähän niinkuin rättisitikoissa, joilla ranskalainen maajussi pystyi ajelemaan röykkyiselläkin tiellä ilman, että mukana ollut kananmunalasti rikkoutui :D .

Rata oli hauska ajettava fillarillakin, eikä vähiten korkeuserojen ansiosta. Pääsuoran alussa olleen pitemmän ylämäen vastapainona mutkaosuuksilla oli mukavia alamäkikohtia, erityisesti pääsuoraa edeltävä vauhdikas Saunalenkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Keimolan_moottorirata

Nykymuodossaan metsän keskellä rata tarjoaa sellaista tunnelmaa, mitä mistään muualta ei löydy. 24 tunnin ajo tuolla olisi jotain ainutlaatuista, mitä kelpaisi mainostaa ulkomaita myöten. Mutta radan nykykunnossa kisaa pitäisi markkinoida enemmän offroad-henkisenä, ilman mittavaa kunnostusta sinne ei ole jousittamattomilla kulkupeleillä mitään asiaa. Kevyen kunnostuksen jälkeen voisi ehkä onnistua jousitetulla kalustolla.

Lykkyä ja sisua puuhamiehille! Jos tuonne kisan saatte aikaiseksi, niin täältä löytyy ainakin yksi osallistuja :) .


TM suuret kiitokset tutustumisesta rataan! Hyvä video :)

Tiedän että radalla on paljon vesiuria.. Meiltä löytyy kaikki raivaustyökalut, korjataksemme rataa siihen kuntoon, että siellä voidaan ajaa polkuautoilla.

Piikkauskoneet, moottorisahat ja kaikki muu tarpeellinen löytyy radan uudelleen kunnostamista talkootöillä ajatellen.. Nostalgisen radan täytyy saada viimeinen silaus, muistotapahtuman merkeissä, ennen radan purkua (Keimolanmäen asutuskeskusta) rakekennushanketta varten.

Meillä on sivuhankkeemme työnalla ja rakennamme sitä parhaillaan.

T. pedalcar.fi


Palaa sivulle “Kokoontumiset ja tapahtumat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija