The Great Baltic Sea Ride 2014

Haaveiletko kokoontumisesta muiden harrastajien kesken? Ota selvää missä tapahtuu tai ota aloite omaan käteen!
VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

No vihdoin pääsen tännekin kirjoittelemaan. Olen siis menossa Turkuun jo lauantaina aikomuksenani olla sunnuntaiaamulla paikalla ajoissa satamassa vastaanottamassa kinneriparven. Alkuperäinen suunnitelmani ajaa reitti vastapäivään päivä pari etukäteen kariutui kun huomasin jarrujen olevan huonossa jamassa. Niihin paneudun nyt huomenna ja päivitän ne samalla muutenkin napakammiksi niillä teflon kuorilla ja kaapeleilla.
Ajattelin majoittua leirintäalueelle mökkiin tai johonkin muuhun vaihtoehtoiseen majoitukseen jotta riippumattoa varustuksineen ei tarvitsisi kuljettaa mukana. Eli tod.näk. Ruissalon leirintäalue olisi se majapaikka. Myös yöpyminen Espoon Oittaalla on nyt ihan must jo ihan senkin takia että pääsee jännäämään saksalaisten kinnerikuskien kanssa yhdessä jalkapallon MM- loppuottelua Saksa-Argentiina!! :D

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mä olen kans tulossa Turkuun, en tiedä vielä miten sykkelöin mutta jos päivä ei veny niin hurautan autolla Oittaalle tänään ja jatkan siitä pyörällä Turun suuntaan, Turussa kait lauantai-iltana. Viimestään maanantai aamuna Oittaalta sitten jatkan töihin.

Tuli vaan vielä lisäsäätöä mullekin, laitoin takaketjun uuden ja se on vähän leveämpi ja nyt sen pikalukko kihnuttaa. Eilen ajoin liian leppoisen koeajon ja vasta töihin mennessä hokasin tuon sivuäänen ja kyllä sen vastuksena huomaa. Tiedä sitten onko alkuperäinen joku kasivaihteisen ketju tms.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Eli onkos Turkuun tulossa mun lisäksi 2 kinneristiä :D ? Mihin aikaan aamulla ajattelitte mennä vastaan ja minne parkkeerata?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja terppa »

Varmaan joskus klo 7 jälkeen pitäs olla pelipaikoilla? Eikös ne jostain siitä linnan kupeesta aja ulos?

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Joo katsoin karttaa tarkemmin ja huomasin et pah, eihän ne mistään Paimion kautta ajakaan :D . Mietin heti et pitäiskö ajaa Somerolle saakka mutta tuossa laskeskelin että ehkä se on liikaa kun tuskinpa jaksan säästellä ajokilometrejä viikonloppuna, varsinkaan huomenna lauantaina. Joten voipi olla että itse jättäydyn saatosta pois jossain Tarvasjoen tai Marttilan kohdilla. Siinä ainakin näyttäisi olevan kartan mukaan ihan hyvä reitti poiketa pois saattueesta.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

TJT
Viestit: 58
Liittynyt: 18 Huhti 2013, 13:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kävin ajelemassa pienen lenkin Espoosta Somerolle päin tiellä nro 110. Olipa juhlaa ajella, kun oli ihan TULITERÄÄ ASFALTTTIA. Lopulliset reunaviivat puuttuivat pidemmältä, oli sentään katkoviivaa jo laitettu.

Mango käyttäytyi kuin mallioppilas, kun kaikenlaiset karheudet, urat ja montut puuttuivat. Somerolle päin ajo tuntui jotenkin raskaalta, vaikka oli myötätuuli. Takaisin päin tuli sitten todella vauhdikkaasti. Kotona katsoin korkeuskäyriä, joista syy tahmeaan menomatkaan selvisikin, oli selvää nousua mennessä. Ja laskua sitten tullessa :wink: (Osasyynä oli myös se, että mennessä ajoin kevyenliikenteen väylää ja takaisin päästelin koko matkan tiellä.)

Eli kyllä nyt kelpaa ajella tiellä nro 110 ainakin välillä Veikkola -Espoo(Kehä 3). Kinnerit pääsevät näyttämään parhaat puolensa :mrgreen:

Timo

T.Timo

Mango Sport Red Edition 2013

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja TMS »

Mä tulen kanssa Turkuun porukkaa vastaan. Huomenna iltasella ajelen Veikkolasta Turkuun varmaan vanhaa tietä pitkin turhia kaartelematta. Tai itse asiassa mä ajan Lietoon kaverille yöksi ja kömmin sieltä sitten su aamuksi satamaan. Mikäköhän olisi hyvä kokoontumispaikka ja monelta? Katselin että heidän pitäisi olla satamassa puoli kahdeksan aikoihin.

Joo uutta asfalttia saa loppu pätkän päästellä. Se on samalla mun työmatkareitti, joten ei huono ollenkaan :D Melkosen huonossa kunnossa se olikin. :|

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja terppa »

TMS kirjoitti:

Mikäköhän olisi hyvä kokoontumispaikka ja monelta? |

Eikös ne aja ulos satamasta niin, että ekaksi vasemmalle jää Turun linna? Niin eikös sen sisäänkäynnin edessä olisi ihan kuvauksellista? En tosin tiedä millä laivalla seilaavat ja onko muita ulosmenoteitä... Jos tulevat 7.30 niin onko se "laiva saapuu satamaan" vai ulosajoaika? Joskus 7.15 viimestään meinasin itse sitten tulla paikalle.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja MikaL »

terppa kirjoitti:

Eikös ne aja ulos satamasta niin, että ekaksi vasemmalle jää Turun linna?

Taitaa riippua siitä, minkävärisellä laivalla tulevat. Valkoisen laivan ajoneuvot tulevat ulos Satamakadulle, ja puneaisella ilmeisesti Vallihaudankadulle, eri puolilta linnaa siis https://goo.gl/maps/hMROn

MetaPhrastic 2012

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mä en oikein hahmota sitä satama-aluetta kun ei siellä tule käytyä kovin usein, vaikka Turun lähellä asunkin ja ajan. Nyttenki on vaan sellanen olo et ajan vaan sinne ja alan sitten vasta kuikuilla josko näkyis sukkuloita jossain :D ...

Noilla ei tosiaan tainnut olla mitään mainintaa millä laivalla ovat tulossa satamaan niin on vähän vaikeaa tietää minne kohtaan satamaa pitäis saapua..

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja TMS »

No mä tulen seitsemän jälkeen ajamaan Turun linnaa ympäri. Eiköhän me törmätä. Mä kattelin että Viikkarin laiva olis noihin aikoihin tulossa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja PW »

Kunhan ette oo "tois puol jokkee" ;)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mä en koskaan muista miten noi puolet menee joten varmempi sanoa joko "Raision puol jokke" tai "Kaarinan puol jokke" :D . No luulisi että kinnerin erottaa aika kauas, varsinkin kun aivot on rekisteröiny jo aikoja sitten että niitä on olemassa eli ei ole havaitsemisongelmaa :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja terppa »

VeloWagonin kanssa käytiin katsomassa mestat ja aikataulut ja mennään passiin Siljan terminaalin eteen klo 6.50 aikoihin, laivan tuloaika on 7.00 ja jos ei toivottuja kulkineita ilmaannu niin vaihdetaan parin sadan metrin päähän Vikingin terminaalin puolelle jossa laivan tuloaika on 7.35.

Eiköhän siellä jotenkin kohdata koko poppoo :) Hyvät opasteet ainakin on eli osuu oikeaan terminaaliin. Loistopäivä oli ajella, Espoosta lähdin tänään kinnerillä ja oli tuulen haltijat suosiollisia, välillä niin mukavat vauhdit, että jäi maisemien katselu :D mutkien kautta tulin ja tuomiokirkolle sain 180km. pahus, keskari jäi alle kolmenkympin (29,8 kmh) :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1999
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: The Great Baltic Sea Ride 2014

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Höm, ajattelin, että voisin lähteä ajamaan Nummelasta 110 tietä ja 180 tietä kohti Someroa jossain siinä puolen päivän aikaan. Jos GBSR retkue lähtee puoli kahdeksalta Turusta, niin se on siinä klo 11 lounaalla Somerolla. Siitä kestää varmaan klo 12-13 asti Nummelan tienoille ja Vt2:lle. Eiköhän jossain törmätä 110 -tiellä.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Vastaa Viestiin