Sivu 4/5

Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 23 Heinä 2017, 15:30
Kirjoittaja PW

Kuva
Kinnerien keulakavalkadia.


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 23 Heinä 2017, 15:31
Kirjoittaja PW

Kuva
Profiilipuolelta.


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 23 Heinä 2017, 15:32
Kirjoittaja PW

Kuva
Toinen poski käännetty.


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 23 Heinä 2017, 15:33
Kirjoittaja PW

Kuva


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 23 Heinä 2017, 20:17
Kirjoittaja TMS

Selvisin minäkin ongelmitta kotiin eilen illalla klo 23 jälkeen. Tosin kotiin päästyäni rupesi suihkussa ollessani kovasti heikottamaan, ja kuumeenkin nosti sen jälkeen. Aamuksi kuitenkin tokenin tolpilleni ja kuumekin oli kadonnut. Tiedä sitten mistä oli kyse, mutta varmaan ylirasitus ja neste/energiavaje asiaan vaikutti.

Aika urheiluahan reissu omalta osaltani oli. Perjantaina klo 8 maissa lähdin ajamaan ja noin ilta seitsemältä olin Tuurissa, ajoaika hieman alta 9 tuntia ja kilometrejä noin 345. Lauantaina sitten aamupäivällä ihmeteltiin niitä kinnereitä ja syömisen jälkeen noin yhden maissa lähdin kotiin päin ajamaan. Ajoin vähän eri reittiä ja matkaa tuli noin 340 km, ajoaika hiukan alta 8,5 h. Olisi ollut mukava olla lauantaina Tuurissa pidempääkin, mutta sitten olisi kotiin pääsy venynyt vielä myöhemmäksi.

Kuvia ei tullut otettua, mutta takakeno lupasi hoitaa sen puolen :wink:

Vertailun vuoksi e-cruiser Wh/km lukemiin, näytti omat tehopolkimet keskitehoksi 218 W lauantain paluumatkalle. Eli 218 W x 8,4h / 340 km = 5,4 Wh/km.


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 23 Heinä 2017, 20:34
Kirjoittaja yaana

No huhhuh :shock: Maailman nopein Tero -titteli on kyllä ihan oikeassa osoitteessa :D


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 23 Heinä 2017, 21:13
Kirjoittaja takakeno

Lisää kuvia:

Hienoin minun mielestäni.
Hienoin minun mielestäni.
Velogatti.JPG (97.79 KiB) Katsottu 8862 kertaa
Mersussa myös peräkärryssä oleva voi polkea.
Mersussa myös peräkärryssä oleva voi polkea.
Mersu.JPG (105.61 KiB) Katsottu 8862 kertaa

Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 24 Heinä 2017, 16:00
Kirjoittaja E-Cruiser

Valkeakoskella taas, ajoin tänne Parkanon kautta. Tähän mennessä takana 623km. Tästä huomenna tai ylihuomenna takaisiin stadiin, niin siinä se on suunnilleen 780km. Paljon uusia kyliä tullut nähtyä, Kangasala, Ruovesi, Virrat, Alavus, Kihniö. Se Koski-Tuuri oli kokemus :wink:
Kinneri on pelannut muuten moitteetta, yksi johto murtui poikki ennen Ruovettä minkä korjaus vaati pientä säätöä illalla.
Paras keskari Tuuri-Parkano 28,0 km/h. That is all she is capable of. TMS on oikeassa siinä, että energiaahan mulla kuluu ihan toista tahtia.

Risteilypaino täydessä matkavarustuksessa on noin 175kg, Kinneri+kuski+akut+roinat. TMS:n kokonaispaino taitaa jäädä alle 100kg:) Sen kiskominen aina ylämäkiin vaatiikin vähän energiaa, ja aerodynamiikka on toki uhrattu estetiikan alttarille häpeilemättä. Poljettua on tullut se päivittäin mihin kunto on riittänyt. Lihakset kipeinä. Sähköä kuluu nykyään siinä 9,5-10wh per km, mistä tulee miinustaa pois moottorin hyötysuhde jos sitä vertailee. Ehkä keskimäärin 7wh sisään menevästä 10 wattitunnista päätyy tiehen. Poljen ehkä jollain 120W teholla, vaikea sanoa.
Kirjoittelen kuvablogin sitten kun kotiudun.


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 24 Heinä 2017, 17:28
Kirjoittaja jori
E-Cruiser kirjoitti:

Sähköä kuluu nykyään siinä 9,5-10wh per km, mistä tulee miinustaa pois moottorin hyötysuhde jos sitä vertailee. Ehkä keskimäärin 7wh sisään menevästä 10 wattitunnista päätyy tiehen. Poljen ehkä jollain 120W teholla, vaikea sanoa.
Kirjoittelen kuvablogin sitten kun kotiudun.

7 Wh/km 30 km/h nopeudella on 7J/s x 3600s = 25,2kJ.
30 km/h nopeudella menee yhteen kilometriin 2 minuuttia eli 120 sekuntia.
25,2 kJ / 120 s = 210 Wattia.

Moottori työntää siis Kinneriä 210 W nettoteholla –melko tarkasti samalla, jolla Tero polki omaansa. Sinulla on siis yhden Terowatin moottori. :mrgreen:


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 24 Heinä 2017, 20:14
Kirjoittaja TMS
E-Cruiser kirjoitti:

TMS on oikeassa siinä, että energiaahan mulla kuluu ihan toista tahtia.

Risteilypaino täydessä matkavarustuksessa on noin 175kg, Kinneri+kuski+akut+roinat. TMS:n kokonaispaino taitaa jäädä alle 100kg:) Sen kiskominen aina ylämäkiin vaatiikin vähän energiaa, ja aerodynamiikka on toki uhrattu estetiikan alttarille häpeilemättä. Poljettua on tullut se päivittäin mihin kunto on riittänyt. Lihakset kipeinä. Sähköä kuluu nykyään siinä 9,5-10wh per km, mistä tulee miinustaa pois moottorin hyötysuhde jos sitä vertailee. Ehkä keskimäärin 7wh sisään menevästä 10 wattitunnista päätyy tiehen. Poljen ehkä jollain 120W teholla, vaikea sanoa.
Kirjoittelen kuvablogin sitten kun kotiudun.

Joo ihan mielenkiinnosta vaan katsoin että mitä tuo oma mittari kertoo kulutukseksi, vaikka se onkin ihan omenoiden ja appelsiinien vertailua. Mutta kyllä mullakin painoa hiukan enemmän on kun pelkkä kuskikin painaa noin 95 kg, pyörä noin 25 ja sitten tavaraa ehkä 10 kilon verran.

Oma paino oli muuten reissun jälkeen sunnuntai aamuna 92,5 kg ja tänä aamuna 96,1 kg, eli ehkä hiukan olin päässyt kuivahtamaan. Ennen reissua aamupaino on ollut siinä noin 94,5, eli aika jännästi se paino tämmöisessä hommassa heiluu.


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 24 Heinä 2017, 23:36
Kirjoittaja Pentti M Reku

Erittäin mielenkiintoista dataa molemmilta matkaajilta! Hämmentävän kovaa ja pitkälle pääsee pelkällä lihasvoimalla päivässä.


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 25 Heinä 2017, 08:45
Kirjoittaja vaaka

Jos on nopea pyörä ja maailmanmestaruus meni sivu suun, kun eivät osaa tehdä renkaita, jotka kestää 6h kisaa. Rengasvaihdon jälkeenkin hopeaa TMS otti viime vuonna. Nokialla oli viikonlopun päätteeksi sormen pään verran kuituja näkyvissä ilman kumia. Maailman nopein Tero ei ihan kuvaa tilannetta, kun Tero on vähättelevä määre ja nyt ei mies pahenna nimeä, en tarkoita sitä.

Noilla kilsoilla Paris-Brest-Paris 1207 km 90 h aikarajalla?


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 25 Heinä 2017, 09:43
Kirjoittaja E-Cruiser

Varmaan suunnilleen 320 nettowatilla mennään 28 km/h keskaria matka-ajossa, kun polkemisen laskee tuon 210W päälle.
Olisi todella mielenkiintoista polkea joskus pätkä vehkeellä jossa on poljinwattimittari. Saisi jonkun käsityksen omasta tehosta.
Jäin tänne Valkeakoskelle toiseksi yöksi. Ai niin, matkalla ihmisten kanssa keskustellessa kaksi heistä sanoi, että "jokin aika sitten tuosta meni ohi kauheaa vauhtia sellainen oranssi sukkula" :) Mentiin Takakenon kanssa ilmeisesti osittain samoja reittejä.


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 25 Heinä 2017, 13:54
Kirjoittaja jviirret

Jos löydät jyrkän ylämäen niin tuolla laskurilla voit laskeskella tehoja: http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm Mäen jyrkkyys pitäisi vaan pystyä määrittelemään. Vintage kinneriä ei ajoneuvoista löydy, siksi kokeilu pitäisi suorittaa olosuhteissa joissa ajoneuvon muodolla ei ole merkitystä, eli hitaassa ylämäessä.

Mä oon päätynyt siihen että työmatka-ajossa ja nokian 12h suorituksessa teho pyörii 60-80W:ssa, muutamassa työmatkan ylämäessä ja nokian 1h suorituksessa 150W ja Nokian 200m rykäisyssä jopa 300W. Siis silloin ku ajoin Nokialla ja olin muutenkin paremmassa pyöräilykunnossa.

Jukka


Re: Kinnerien ja nojapyörien kokoontumisajot Tuurissa 22.7.

Lähetetty: 25 Heinä 2017, 18:35
Kirjoittaja vaaka

Kulmamittarilla saisi mäen jyrkkyyden mitattua, jos se olisi tasainen joka kohdassa. Kännykköihin löytyy ilmaisia kulmamittaus appeja, mutta e-cruiser ei harrasta niin tuoreita kännyköitä, että apit pyörivät -ymmärtääkseni.