Suomen "Battle Mountain"

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2673
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja tm » 12 Kesä 2012, 13:12

Recumbent Racing Finland (RRF) julistaa kilpailun lentävän 200 metrin kisapaikan löytämiseksi Suomesta.

Eli jos tiedossasi on pitkä, tasainen ja suora maantienpätkä jossain päin Suomea, niin ilmoita siitä tässä viestiketjussa.

Huomioitavaa:
- Vähäliikenteinen tieosuus, mahdollista sulkea liikenteeltä kunkin kisasuorituksen ajaksi.
- "Riittävän" hyvälaatuinen tasainen ja ehjä asvalttipinta, ei ajosuoritusta haittaavia päällystevaurioita
- Riittävän pitkä suora kiihdytystä ja jarrutusta varten (esim. 3 - 5 km).
- IHPVA:n sääntöjen mukainen: max. alamäki 2/3 % (1 metri 150 metrin matkalla). Tarkempi määrittely löytyy sääntöjen http://www.ihpva.org/rules.htm kohdasta "3.3.1 Course Flatness".
- Tuuliolosuhteet: ei yllättäviä tuulenpuuskia esim. maanmuodoista tai metsästä johtuen.

RRF:n hallitus valitsee 15.7.2012 mennessä tehdyistä ehdotuksista mielestään parhaan, ja palkitsee sen tekijän ilmaisella osallistumisella elokuiseen nojapyörien SM-kisaan Nokialla, tai vapaavalintaisesti ilmaisella RRF:iin liittymisellä (ei jäsenmaksua vuoden 2012 osalta. Palkinnon voi halutessaan siirtää koskemaan vuotta 2013). Tämä ei vielä automaattisesti tarkoita sitä, että ko. paikassa joskus kisa järjestettäisiin, vaan potentiaalisten kisapaikkojen etsintää jatketaan tämän jälkeenkin.

Ehdotusviestissä oltava ainakin allamainitut asiat (lisärunoilu plussaa):
- suoranpätkä merkattuna Google Mapsiin, tähän tapaan: http://goo.gl/maps/EaS6 (esimerkki vedetty hatusta ilman mitään tietoa ko. tiestä)
- sanallinen kuvaus paikasta, ympäristöstä, tien ja asvaltin kunnosta, liikennemääristä yms.
- valokuvat arvioidusta 200 metrin mittauspätkän startista tulo- ja menosuuntaan. Eli vauhdinoton ja maalin suuntaan. Tarvittaessa myös muita kuvia.

Ainakin Pohjanmaalta luulisi tasaista baanaa löytyvän, joten aktivoitukaapa katselemaan ympärillenne.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2516
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja tavasti » 12 Kesä 2012, 13:23

tm kirjoitti:Huomioitavaa:
- Vähäliikenteinen tieosuus, mahdollista sulkea liikenteeltä kunkin kisasuorituksen ajaksi.

Mites nuo lentokoneiden varalaskupaikat, saakohan niille lupia sulkea toinen laita pois tieliikenteeltä? Ei tarvitsisi kokonaan sulkea liikenteeltä, vaan pelkkä laita. Asia erikseen, että tarvis hirveä määrä keiloja, lippusiimaa ja puomeja...
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2673
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja tm » 12 Kesä 2012, 13:26

tavasti kirjoitti:Mites nuo lentokoneiden varalaskupaikat, saakohan niille lupia sulkea toinen laita pois tieliikenteeltä? Ei tarvitsisi kokonaan sulkea liikenteeltä, vaan pelkkä laita. Asia erikseen, että tarvis hirveä määrä keiloja, lippusiimaa ja puomeja...

Kannattaa ilman muuta ehdottaa. Lupa-asioita voidaan selvitellä myöhemmin.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3915
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja Nojanalle » 12 Kesä 2012, 13:29

Olisiko jossain lentokentä , tai kiihdtysrata . Joka sopisi tähän tarkoitukseen. :lol:

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2516
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja tavasti » 12 Kesä 2012, 13:37

tm kirjoitti:
tavasti kirjoitti:Mites nuo lentokoneiden varalaskupaikat, saakohan niille lupia sulkea toinen laita pois tieliikenteeltä? Ei tarvitsisi kokonaan sulkea liikenteeltä, vaan pelkkä laita. Asia erikseen, että tarvis hirveä määrä keiloja, lippusiimaa ja puomeja...

Kannattaa ilman muuta ehdottaa. Lupa-asioita voidaan selvitellä myöhemmin.


Noiden sulkeminen on tietysti sikäli helpompaa, että niistä varmaan menee aina joku 'kiertotie' ohi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentokonei ... askupaikka

Tässä pari:

Nivala: http://fi.wikipedia.org/wiki/Nivalan_varalaskupaikka
http://goo.gl/maps/Yimd

Alavus: http://goo.gl/maps/rF7q
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2516
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja tavasti » 12 Kesä 2012, 13:38

Nojanalle kirjoitti:Olisiko jossain lentokentä , tai kiihdtysrata . Joka sopisi tähän tarkoitukseen. :lol:

Lentämistä harrastavat varaavat kaikki, jopa sorakentät mitkä suinkin saavat, joten niistä on aika turha elätellä toiveita ilman suuria rahatukkoja.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2673
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja tm » 12 Kesä 2012, 13:58

Nyt vasta tuli mieleen, että Googlehan on jo hoitanut tuon maanteiden valokuvaamisen puolestamme Street View:n muodossa...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3710
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja mhelander » 12 Kesä 2012, 14:39

Mulla on tiedossa Oulun läheisyydessä tämä.

Mittaa 3.7 km, halkoo peltoaukeita ja Garmin Edge 500:n / Stravan mukaan laskee peräti 2 metriä tuolla matkalla.

On normaali "maalaistie" jossa asfaltti ei ole sileintä mahdollista sorttia. Paikalla, kuten Oulun alueella muutenkin on tapana, tuulee yleensä. Profiili täyttänee jopa IHPVA:n tiukat vaatimukset ja on riittävän lähellä BM:n profiilia, noin harjoittelumielessä ainakin.

Itse käyn tuolla ajamassa omat "ennätysyritykseni"...
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2673
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja tm » 14 Kesä 2012, 22:55

mhelander kirjoitti:... Paikalla, kuten Oulun alueella muutenkin on tapana, tuulee yleensä...

Onko tuolla Tyrnäväntien tienoilla joku "vallitseva" tuulensuunta, eli tuuleeko jostain tietystä suunnasta enemmän kuin muualta?

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2973
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja Wacky » 15 Kesä 2012, 06:22

Eikös tuuliatlas kertois? Muistelen vaan että semmoinen julkaistiin netissä jokunen vuosi sitten.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11737
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja jviirret » 15 Kesä 2012, 07:09

tm kirjoitti:Onko tuolla Tyrnäväntien tienoilla joku "vallitseva" tuulensuunta, eli tuuleeko jostain tietystä suunnasta enemmän kuin muualta?


Jos on yhtään samat olosuhteet kuin tässä rannikolla samassa kohdassa niin suurin osa tuulista puhaltaa etelän ja lännen väliltä, eli suoran suuntaisesti tai vähän viistosta.

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3710
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja mhelander » 15 Kesä 2012, 08:51

tm kirjoitti:
mhelander kirjoitti:... Paikalla, kuten Oulun alueella muutenkin on tapana, tuulee yleensä...

Onko tuolla Tyrnäväntien tienoilla joku "vallitseva" tuulensuunta, eli tuuleeko jostain tietystä suunnasta enemmän kuin muualta?


Itse en asu ihan lähelläkään tuota paikkaa mutta eikös meillä ole uusi jäsen foorumilla ja asustelee Tyrnävällä ? Olisi varmaan parempaa tietoa...
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2516
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja tavasti » 15 Kesä 2012, 08:55

Ei kai nojapyöräilijä tuuliolosuhteista tiedä mitään jollei ihan hirveästi keskity niiden analyyttiseen seurantaan. Aina on tuuli vastainen. Jos tuuli on selän takaa, poljetaan sen verran että ilmavirta on naamalle.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3710
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja mhelander » 15 Kesä 2012, 08:57

tavasti kirjoitti:Ei kai nojapyöräilijä tuuliolosuhteista tiedä mitään jollei ihan hirveästi keskity niiden analyyttiseen seurantaan. Aina on tuuli vastainen. Jos tuuli on selän takaa, poljetaan sen verran että ilmavirta on naamalle.


No kyllä mun nenä kertoo mistä tuulee. Sen verran on tullut aika-ajoja kelattua ja myös joukkueena.

Kuten eilen, ajelin 95 km:n lenkin ja kun mittarissa oli 67 kilsaa tulin suosikki 10 km tempon lähtöpaikalle. Pysähdyin ja tuumasin että kun nenän mukaan on tuuletonta tai korkeintaan henkäys myötäseen niin kokeillaas miten kulkee. Kello pysähtyi 13:49 aikaan joten sekä nenä että kondis alkaa olla kohdallaan...
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

ukram1
Viestit: 70
Liittynyt: 18 Kesä 2011, 17:52

Re: Suomen "Battle Mountain"

ViestiKirjoittaja ukram1 » 16 Kesä 2012, 16:48

Pohjankangas nimisen alueen vierellä kulkee tie 273, joka muistaakseni on varsin tasainen ja suora (ajoin sitä kautta Seinäjoelle joskus muutama vuosi sitten). Samalla seudulla on myös Kivelänsuora, sekin lienee melko lupaava?


Palaa sivulle “RRF - Recumbent Racing Finland”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa