RRF logon suunnittelukilpailu

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja tm »

Nyt kun saatiin oma alue RRF:n asioille, niin siirretäänpä tämäkin tänne:

tm kirjoitti:

Kokeillaanpa aiheen julkaisua täällä osiossa, kun on selvästi jäänyt huomiotta tuolla toisaalla.

Recumbent Racing Finland ry julistaa yhdistyksen logon suunnittelukilpailun:

  • Kilpailu on kaikille avoin.
  • Logoehdotukset allekirjoittaneelle toukokuun loppuun mennessä. Määräaikaa jatketaan tarpeen mukaan, jos ehdotuksia ei ala kuulua.
  • Yhteydenotto yv:nä, spostiosoitteen (johon logoehdotus lähetetään) saa paluupostina.
  • Määräajan jälkeen ehdotukset laitetaan näkösälle, ja logo valitaan äänestämällä.
  • Äänioikeutettuja ovat RRF:n jäsenet, kullakin on käytettävissään yksi ääni.
  • Voittajalle luvassa mainetta ja kunniaa.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja tm »

tm kirjoitti:

Kiitettävän aktiivista, jo kolme on ilmaissut mielenkiintonsa logon suunnitteluun. Hienoa!

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mitä pakollisia elementtejä logossa on? Teksti esim? Missä muodossa logo toimitetaan? Missä muodossa se tulisi tehdä?

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja tm »

Pastori kirjoitti:

Mitä pakollisia elementtejä logossa on? Teksti esim? Missä muodossa logo toimitetaan? Missä muodossa se tulisi tehdä?

Suunnittelijalle annetaan suhteellisen vapaat kädet:

  • ei pakollisia elementtejä/aiheita, joita logossa pitäisi olla -> suunnittelijalla vapaus valita, mikä mielestään kuvaisi parhaiten yhdistystä ja sen toimintaa
  • vektorikuva olisi hyvä muttei pakollinen, bitmap tms käy myös (kunhan riittävän tarkka suurennettavaksi). Yksi ehdotus on jo toimitettu pdf:nä, toki suunnittelijalla on alkuperäinenkin formaatti tallella.
  • logon muunnettavuus yksiväriseksi on plussaa (=ei kovin montaa eri väriä, helpompi käyttää eri tarkoituksiin)
  • kuvasuhteissa tai logon ulkomuodossa ei rajoituksia (ainakaan jos kohtuudessa pysytään): suhteita hahmotellessa voi miettiä kuinka hyvin logo istuu esim. ajopaitaan, tarroihin, nettisivulle jne.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja tm »

No niin, tässä kisan satoa. Kolmelta henkilöltä saapui logoehdotuksia, laitan ne tähän alle.
Äänestys yv:nä, äänioikeutettuja ovat viime vuonna RRF:n jäsenmaksun maksaneet.

Jätän vielä tässä vaiheessa suunnittelijat paljastamatta, äänestetään nyt logoa eikä tekijää :) .
Jos mieleistä ei löydy, niin voit ehdottaa jonkun logoehdotuksen "jatkojalostamista".

Liitteet
logo1_700.jpg
logo1_700.jpg (28.18 KiB) Katsottu 6166 kertaa
logo2a_700.jpg
logo2a_700.jpg (49.66 KiB) Katsottu 6166 kertaa
logo2b_700.jpg
logo2b_700.jpg (52.58 KiB) Katsottu 6166 kertaa
logo2c_700.jpg
logo2c_700.jpg (50.47 KiB) Katsottu 6166 kertaa
logo2d_700.jpg
logo2d_700.jpg (60 KiB) Katsottu 6166 kertaa
logo3a_700.jpg
logo3a_700.jpg (27.93 KiB) Katsottu 6166 kertaa
logo3b_700.jpg
logo3b_700.jpg (21.4 KiB) Katsottu 6166 kertaa
logo3c_700.jpg
logo3c_700.jpg (31.21 KiB) Katsottu 6166 kertaa
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Arg, ei huonoja nämäkään mutta kun tuota RRF:n alaista kilpailutoimintaa on muutakin kuin streamlinereilla tai veloilla ajo... näin lähes täysin graafisesti kyvyttömänä jään silti kaipaamaan logoon muitakin nojailun elementtejä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja tm »

Äänensä antanut tähän mennessä 5 jäsentä, yhteensä RRF:n jäseniä on 20 kpl -> lisää ääniä kaivataan.
Jos mikään logoehdotus ei miellytä, niin voi ehdottaa muutoksia olemassa oleviin, tai taiteilla kokonaan uuden (tarvii sitten uuden äänestyskierroksen).

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ei tullu ajoissa osallituttua.

Koska mä olen kolhompi jätkä ja en tykkää koukeroista ja krumeluuriesta vaan pelkistetystä viestinnästä - niin olisi ehdottanut jotain tämmöistä. Futuraa ja liikennemerkki fiilistä siis.

Kuva

Oho. Tuli vähän toi ranka pitkälle, mutta en mä välitä.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja tm »

Nimetään tämä Pastorin ehdotus sitten logo4:ksi.

Jos olet jo äänesi antanut, mutta haluat vaihtaa suosikkiasi, niin yv:tä meikäläiselle.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastorin ehotuksen kannalla, ehkä sitäkin vois vielä yksinkertastaa. Tuo rrf on aika isolla, tartteeko se olla kahteen kertaan ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja Wacky »

PW kirjoitti:

Pastorin ehotuksen kannalla, ehkä sitäkin vois vielä yksinkertastaa. Tuo rrf on aika isolla, tartteeko se olla kahteen kertaan ?

Petri

Mun mielestä kans logona tuo pastorin on hyvä. Siihen vois tuoda sinisen ja punaisen värin tuosta logo2D:stä. Tuo teksti kahteen kertaan on ihan hyvä koska pelkkä RRF ei paljoa kerro ihmisille ja pelkkä Recumbent Racing Finland ei vaan jotenkin istu mun mielestä.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Wacky kirjoitti:

Mun mielestä kans logona tuo pastorin on hyvä. Siihen vois tuoda sinisen ja punaisen värin tuosta logo2D:stä. Tuo teksti kahteen kertaan on ihan hyvä koska pelkkä RRF ei paljoa kerro ihmisille ja pelkkä Recumbent Racing Finland ei vaan jotenkin istu mun mielestä.

Ja sininen voisi olla se Metan hailakan sininen :D Minä tykkään myös tästä. Logoahan voisi käyttää tekstin kanssa ja ilman, tarpeen mukaan. Mitä jos RRFn korvaisi Suomen lipulla, ja teksti olisi alla pelkästään Recumbent Racing. No nyt te aloitte jo nauramaan :D

MetaPhrastic 2012

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Olen äänestänyt logo2d:tä

Selkeät värit, erottuvat taustasta.
Ja aika tärkeä juttu on nuo isot kirjaimet.
Jos tulee liikaa tekstiä, niin fontista tulee
väkisinkin pienempi ja huomioarvo vähenee.
Iso kulkuväline varmaankin herättää
katsojassa kiinnostusta kuitenkin enemmän
kuin teksti.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja mhelander »

MikaL kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Mun mielestä kans logona tuo pastorin on hyvä. Siihen vois tuoda sinisen ja punaisen värin tuosta logo2D:stä. Tuo teksti kahteen kertaan on ihan hyvä koska pelkkä RRF ei paljoa kerro ihmisille ja pelkkä Recumbent Racing Finland ei vaan jotenkin istu mun mielestä.

Ja sininen voisi olla se Metan hailakan sininen :D Minä tykkään myös tästä. Logoahan voisi käyttää tekstin kanssa ja ilman, tarpeen mukaan. Mitä jos RRFn korvaisi Suomen lipulla, ja teksti olisi alla pelkästään Recumbent Racing. No nyt te aloitte jo nauramaan :D

Ihan hyviä ehdotuksia, antakaa tulla... niin mäkin pääsen äänestämään. Ei sillä että muutkaan olisivat huonoja.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: RRF logon suunnittelukilpailu

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tommonen idea tuli mieleen. R:n "kaari" hyödynnetään Lowracerin takakatteeksi:

rrf.gif
rrf.gif (3.54 KiB) Katsottu 5942 kertaa

Saa hyödyntää vapaasti, ei ole valmis logo vaan idean tueksi piirretty luonnos :)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin