Re: Millä ja kuinka kovaa Nokialla 2014
Nyt meni överiksi Nokialle valmistautuminen Ostin juoksuhousut Liekkö päässä joku vika kun tuntuu että +40km/h nopeudet on niillä ähän helpompi saavuttaa ja ylläpitää kuin lepattavilla shortseilla
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Nyt meni överiksi Nokialle valmistautuminen Ostin juoksuhousut Liekkö päässä joku vika kun tuntuu että +40km/h nopeudet on niillä ähän helpompi saavuttaa ja ylläpitää kuin lepattavilla shortseilla
Jukka
Sitten kun vielä ajat säärikarvat....
jviirret kirjoitti:Nyt meni överiksi Nokialle valmistautuminen Ostin juoksuhousut Liekkö päässä joku vika kun tuntuu että +40km/h nopeudet on niillä ähän helpompi saavuttaa ja ylläpitää kuin lepattavilla shortseilla
Jukka
Kuulostaa kyllä vähän yli valmistautumiselta. Unohda ne vaan kotiin
vuoltu kirjoitti:Sitten kun vielä ajat säärikarvat....
Taitaa olla ihan sama mitä tähän vastaa niin jokainen tämän lukenut tuijottaa paikalle päästyäni että onko ne ajeltu vai ei
Jukka
jviirret kirjoitti:vuoltu kirjoitti:Sitten kun vielä ajat säärikarvat....
Taitaa olla ihan sama mitä tähän vastaa niin jokainen tämän lukenut tuijottaa paikalle päästyäni että onko ne ajeltu vai ei
Jukka
Tosi pyöräilijähän ei tyydy ajamaan pelkkiä säärikarvoja vaan luottaa ns. posliiniin ja menikö se niin, että tosimiespiireissä ei käytetty alushousuja
Nyt ei saa olla rauhassa tuijotuksilta saunassakaan
Jukka
Aika paljon informaatiota tässä ketjun loppupäässä. Joku voisi jopa väittää, että liikaa.
PS. Kävin kanssa ostamassa (vihdoinkin) juoksushortseja. Ensikertalainen tulee paikalle tosissaan... Mitähän seuraavaksi - alan repiin pyörästä osia irti ja poraamaan runkoon reikiä...?
Ei kun ostat suoraan kinnerin!
Jää nuo turhat tuunaamiset pois.
J-Drums kirjoitti:Mitähän seuraavaksi - alan repiin pyörästä osia irti ja poraamaan runkoon reikiä...?
Reiät heikentää aerodynamiikkaa, mutta keventää voi esim maalit pois hiomalla. Muutamia pyöriä on joka vuosi kevennetty näinkin kun ei enään mistään muualta ole voinut keventää.
Stapani kirjoitti:Ei kun ostat suoraan kinnerin!
Jää nuo turhat tuunaamiset pois.
Sitte joutuu avoimeen luokkaan ja siellä se vasta tiukkaa onkin
Jukka
Wacky kirjoitti:Mulla on ylimääräinen Allight musta 60 hampainen 130 BCD - ei aivan suora kun on joskus kolaroitu, mutta se on täysin käyttökelpoinen edelleen (alkuperäinen omistaja sai uuden vakuutuksen piikkiin)
Ota tuo joka tapauksessa mukaan Nokialle. Voisi laittaa trikeprotoon 52-hampaisen tilalle. Rataspakan pienin on 14-hampainen, ja rengaskoko 20" -> menee Oliverilla melkoiseksi vispaamiseksi, kun lupasi ajaa trikellä 200 metriä. Tuo 60-hampainen auttaisi edes vähän.
tm kirjoitti:Voisi laittaa trikeprotoon 52-hampaisen tilalle. Rataspakan pienin on 14-hampainen, ja rengaskoko 20" -> menee Oliverilla melkoiseksi vispaamiseksi, kun lupasi ajaa trikellä 200 metriä. Tuo 60-hampainen auttaisi edes vähän.
200m matkalla kampia pitää 52 piikkisellä pyöräyttää 37kierrosta ja 60 piikkisellä riittää 32 kierrosta. Enempi vispaamisen tunteeseen taitaa vaikuttaa nopeus kuin ajettu matka
Jukka
jviirret kirjoitti:200m matkalla kampia pitää 52 piikkisellä pyöräyttää 37kierrosta ja 60 piikkisellä riittää 32 kierrosta. Enempi vispaamisen tunteeseen taitaa vaikuttaa nopeus kuin ajettu matka
No joo Jukka, nyt uhkaa mennä saivarteluksi . Jostain syystä tuolla lentävällä 200 metrillä pyritään ajamaan mahdollisimman kovaa...
Mutta tosiaan rattaan vaihdolla saisi n. 15% lisää vauhtia, jos kuski pystyisi pitämään samat kampikierrokset.
tm kirjoitti:No joo Jukka, nyt uhkaa mennä saivarteluksi
No niin uhkaa
tm kirjoitti:Mutta tosiaan rattaan vaihdolla saisi n. 15% lisää vauhtia, jos kuski pystyisi pitämään samat kampikierrokset.
Sakiaa siinä saa silti vispata vaikka välitys olisi 60-14. 50-406 kumilla ja 100 r/min kadenssilla nopeus olisi noin 40km/h. Toisaalta, kattamaton trike ja luvataan edelleen vastatuulta, eli välitys ei enään sitten ole välttämättä se joka nopeutta rajoittaa.
Jukka
Joka vuotinen pohdiskelu, millä pyörällä? tunnin ja 12h kisaan Tandemilla se on selvä. 200m kisaan ensin suunnittelin PW1:n kattamista mutt ei onnistu tällä aikataululla. Toinen mahollisuus laittaa sama pyörä kasaan ja ajaa avosarjassa, niinku ennenkin. Mielessä myös vilahti, kokeilla saisko tän pyörän korotettua highraceriksi Ja vielä yhtenä mahollisuutena pälkähti tietyst, näin Imatran ajojen alkamispäivänä - RR-MBB jonka viime vuonna tein tähän tarkotukseen mutta sillä en sitten ajanu ku sain paremman tarjouksen tehdaspyörän kuskina NoCom
Eli vaihtoehtoja riittää ja puolustettava titteli - jos ykkös sijasta todella haluun pitää kiinni, pitäs pyörän olla varma, ett uskaltaa ajaa täysiä ja välitysten sellaset, ett riittää Olishan se hienoo jos omatekosella pyörälläkin pärjäis. Kuullostaa ehkä vakavalta varustelulta mutta pilke on kuitenkin silmässä.
Muok. Oikeastaan tavoiteena ensisijaisesti on oman ajan parantaminen.
Kone kiinni ja treenaamaan Viestimäärät ei korreloi Nokian tulosten kans http://nojapyorafoorumi.fi/memberlist.p ... memberlist
Jukka