Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Heitin tuon SM-kisa nimityksen poiston puolivitsinä, ei se miutakaan haittaa.
Haittaako niitä jotka haluais enempi kilpailua se ett siell radall tahkoaa "sunnuntainojailijoita"? Luenko rivien väleistä väärin? Pientä arvostuksen puutetta itsensä kanssa kisaajia kohtaan?
Oon ymmärtäny ett MM-kisoissakin on "turistikisaajia" pitämässä hauskaa ja tapaamassa nojailijoita.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä ajelin vaan sunnuntaina. Kuten myös ensivuonna - mikäli 12 tunnin kisa on. Seuraavana vuonna voin kokeilla noita alimatkojakin.
Enivei. Ei siellä radalla nyt mitenkään kova ruuhka ollut vaikka oli 6 ja 12 tunnin kilpailijat yhtä aikaa. Eiköhän me sinne mahduta.

Voihan siihen uutuutena laittaa myös vaikka 3 tunnin kisan. Siinä luulisi olevan kivaa vaihtoehtoa sadan kilsan kisaa hamuaville. Kyllä musta ihan hyvä tavoite on vetäistä vaikka siinä se satanen - ja kovempikuntoinenhan ajaa siinäkin sen 150 kilsaa (ainakin TMS).

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eiks sille Criteriumille olis hyvä paikka siinä lauantaina?

Tai sitten - Criterium jo perjantaina. Olis sitten aikaa korjata kalusto yöllä :)

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Jorilla oli hauska ehdotus. Semmoinen kisa jossa kokoonnutaan radalla perjantainan illalla ja aamulla ajetaan kisa niillä pyörillä jotka on yön aikana rakennettu.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:

Jorilla oli hauska ehdotus. Semmoinen kisa jossa kokoonnutaan radalla perjantainan illalla ja aamulla ajetaan kisa niillä pyörillä jotka on yön aikana rakennettu.

:lol:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja yaana »

Pastori kirjoitti:

Jorilla oli hauska ehdotus. Semmoinen kisa jossa kokoonnutaan radalla perjantainan illalla ja aamulla ajetaan kisa niillä pyörillä jotka on yön aikana rakennettu.

Annetaan osallistujille yllätyslaatikko erilaisia osia. Samaan tapaan kuin kokkiohjelmissa pitääs tehdä niillä raaka-aineilla, jotka sattuu saamaan. :lol:

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja terppa »

Kyllä mä tykkään SM-kisa statuksesta :) olen osallistunut Mölkyn Sm-kisoihinkin mutta piti valita vielä marginaalimpi laji, että pärjäisi :mrgreen:

Pieni juhlavuus olisi minunkin (ja Sailan) mielestä kiva, vaikka sen diplomin muodossa, samalla yhteiskuva. Pohjan voi tehdä muuten valmiiksi etukäteen (ihan kuva vaan, vaikka minä :oops: ) mutta kierromäärän sutaisee tuloslistasta.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Tiellä voi ajaa kelloa vastaan yksinkin. Radalla muiden kanssa ei ole kovin usein tilaisuutta ja vieläpä sm-kisoissa :mrgreen: Kovin kilpailuhenkiseksi, jos kisat muuttaa taitaa osallistuja määrä pudota kymmenekseen :roll: Mun nähdäkseni konsepti on toimiva nykyisellään. Jos osallistujamäärä paisuu kovin, voi tilanne muuttua.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Nojapyörätietoisuutta voisi levittää koko kansalle, kunhan vaan löytyy tekijät:

http://blogit.yle.fi/avoin-yle/yle-laskeutuu-tornista

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Premnas »

tavasti kirjoitti:
PW kirjoitti:

Osallistujien mielipide taitaa olla yksimielinen: "Ei kehitystä pliis" :mrgreen: Jos vaan poistetaan se SM-kisa nimitys - se taitaa eniten hidastaa osallistuja määrän kasvua. Herättää kyllä suurta ihmetystä ku sanoo jollekin olleensa nojapyörien SM-kisoissa 8)

Aikalailla näin. Aina sitä saa selitellä, 'pramea nimi, mutta ihan tapaaminen se on'. Mutta sitten joku lowride, mikä halvattu se on? Nojapyörä olisi hyvä olla nimessä.

Mulla tuli heti mieleen yksi nimiehdotus, "Nokian nojapyöräkokkarit" :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Premnas kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
PW kirjoitti:

Osallistujien mielipide taitaa olla yksimielinen: "Ei kehitystä pliis" :mrgreen: Jos vaan poistetaan se SM-kisa nimitys - se taitaa eniten hidastaa osallistuja määrän kasvua. Herättää kyllä suurta ihmetystä ku sanoo jollekin olleensa nojapyörien SM-kisoissa 8)

Aikalailla näin. Aina sitä saa selitellä, 'pramea nimi, mutta ihan tapaaminen se on'. Mutta sitten joku lowride, mikä halvattu se on? Nojapyörä olisi hyvä olla nimessä.

Mulla tuli heti mieleen yksi nimiehdotus, "Nokian nojapyöräkokkarit" :D .

Minulle Nokialla on ensisijaisesti kisat ja lowride (nimi edelleen vaihdettavissa) on tapahtuma jossa tavata muita leppoisan ajelun merkeissä. Näitä kahta vuotuusta tapahtumaa ei pidä sekoittaa ja yrittää tehdä samankaltaiseksi.

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Wacky kirjoitti:

Tärkeää saada yleinen pöhinä päälle LowRide (nimi muutettavissa) tapahtumasta enemmin kuin SM-kisoista koska sinne ei ole nojapyörä osallistumis pakkoa ja taphtumaa voisi hyvin mainostaa enemmän retkipyöräilijöille jotka lähtevät paljon mielemmin mukaan nojapyöräilijöiden kanssa ajamaan ja sen tiimoilla on parempi esitellä pyöriä kuin kisoissa.

Tää ei oikeastaan liity ollenkaan SM-kisoihin vaan enemmänkin Lowrideen ja sen ympärillä joka vuosi käytävään keskusteluun. Mä en ole tätä ikinä ymmärtänyt: Eikö jotkut messut tms. ole paljon parempi paikka esitellä nojapyöriä ja -pyöräilyä suurelle yleisölle kuin tämmönen kokoontumisajo satunaisella leirintäalueella? Eli miksi nojapyöräilijöille järjestettävää tapahtumaa järkätessä pitäisi aina miettiä miten sinne saataisiin muita kuin niitä nojailijoita joille sitä kuitenkin ensi sijassa järjestetään?

Mä näkisin että jos halutaan markkinoida harrastusta massoille, se pitää tehdä ihan erikseen, kun taas esmes Lowriden kohderyhmä on mun nähdäkseni ne jotka on jo kuulleet ilosanoman ja haluaa ajaa ja pitää hauskaa samanhenkisessä porukassa.

Mitä SM-kisoihin tulee, tarkoitus ei ollut sanoa että kisailu pitäisi lopettaa. Tapahtumana kisat oli oikein kiva nyt kun rohkaistuin osallistumaan, ja osallistun mielelläni uudelleen vaikka olenkin hidas alisuorittaja, jos vaan annetaan osallistua. Porukka on sen verran pieni että mun mielestä ei kannata vetää jakolinjoja tosissaan ajavien ja höntsäilijöiden välille vielä tässä vaiheessa kun kaikki radalle mahtuu. Tää siis liittyen lähinnä tässäkin keskustelussa nähtyihin vähän harkitsemattoman oloisiin heittoihin. Sitten kun porukkaa alkaa olla radalla liikaa voi harkita tapahtuman splittausta SMiin ja kuntoajoon.

Lajit taas kannattaa valita sen mukana mitä porukka haluaa ajaa, muuten ei ole osallistujia. Tässä on nyt jo tullut monta pitkiä matkoja puoltavaa lausuntoa. Lisäksi niitä on ajettu jo jokunen vuosi, joten tilastoakin alkaa kertyä mikä on käsittääkseni myös tärkeä pointti urheilussa :) Ne tilastot tosin olis kiva olla jossain näkyvillä...

Markus Heikkilä

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Pitäiskö tässä sitten vähän tarkentaa miten nää eritapahtumat on suunnattu.

SM-kisat on kuten nimikin kertoo kisa tapahtuma joka on järjestetään RRF ry:n toimesta Nokia testiradalla

Lowride on nojapyöräfoorumin vuotuiset kokoontumis ajot jonka joku vapaaehtoinen järjestää. Tapahtumalla on aina hieman yritetty promotoida nojapyöriä suhteellisen laihoin tuloksin

Ecotrip on nojapyöräfoorumilaisten vapaaehtoisten vuotuinen retki, joka on viimeiset vuodet suuntautunut Viroon

Nojapyörien promootioon messut olisi toki oiva tapa, mutta yrittäjää siihen ei ole löytynyt jolla olisi resurssit siihen ja vapaaehtois vetoisesti sitä ei ole oikein kukaan innostunut edes kokeilemaan.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Ensimmäinen Nokian kisahan ei ollut SM-kisa eikä RRF:n järjestämä - muistaakseni. Yritin etsiä keskustelua jossa SM-kisa nimitys otettiin käyttöön mutta en löytänyt.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:

Ensimmäinen Nokian kisahan ei ollut SM-kisa eikä RRF:n järjestämä - muistaakseni. Yritin etsiä keskustelua jossa SM-kisa nimitys otettiin käyttöön mutta en löytänyt.

Joo, ensimmäistä ei saanut edes sanoa kisaksi :mrgreen: perustettiinko RRF vasta toisen kisan jälkeen? helpottamaan järjestely ym. hommeleita ja mahdollistamaan/edistämään kilpailutoimintaa nojapyörillä.

Laitanpa tännekin tuon käppyrän osallistujamääristä jonka tein PW:n kaivamista tuloslinkeistä.

Sunnuntain osalta jos 6h ja 12h summaa yhteen niin aika samoihin menee osallistujamäärät kuin lauantainakin ja kivan tasaista kasvua kautta linjan

osallistujamäärät sm.jpg
osallistujamäärät sm.jpg (73.77 KiB) Katsottu 4403 kertaa
Mahe kirjoitti:

Porukka on sen verran pieni että mun mielestä ei kannata vetää jakolinjoja tosissaan ajavien ja höntsäilijöiden välille vielä tässä vaiheessa kun kaikki radalle mahtuu.

Tästä olen ihan samaa mieltä.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin