Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Sanokaapa myös mielipiteitä lasten osallistumisesta? Kisaan ja Alisnimen majoittumiseen.
Itse en kokenut mitenkään ongelmalliseksi että poika roikkui perässä, mutta miten muut?
Oma tapaus ei vielä ollut keskusteluissa päällehöpöttäjä, mutta tarkkaan kuunteli. Kotimatkalla tuli tiukkoja kysymyksia :D
Entä jos lapsia alkaa olemaan enemmän, eli muutkin ottavat jälkikasvuaan mukaan?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:

Sanokaapa myös mielipiteitä lasten osallistumisesta? Kisaan ja Alisnimen majoittumiseen.
Itse en kokenut mitenkään ongelmalliseksi että poika roikkui perässä, mutta miten muut?
Oma tapaus ei vielä ollut keskusteluissa päällehöpöttäjä, mutta tarkkaan kuunteli. Kotimatkalla tuli tiukkoja kysymyksia :D
Entä jos lapsia alkaa olemaan enemmän, eli muutkin ottavat jälkikasvuaan mukaan?

Jukka

Jukka on mahtava isä kun saa pojan mukaan ja kiinnostumaan vanhojen ukkojen lajista. Lajin tulevaisuus on heikoilla jos nuoret ei saa olla mukana.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja terppa »

jviirret kirjoitti:

Sanokaapa myös mielipiteitä lasten osallistumisesta? Kisaan ja Alisnimen majoittumiseen.
Itse en kokenut mitenkään ongelmalliseksi että poika roikkui perässä, mutta miten muut?
Oma tapaus ei vielä ollut keskusteluissa päällehöpöttäjä, mutta tarkkaan kuunteli. Kotimatkalla tuli tiukkoja kysymyksia :D
Entä jos lapsia alkaa olemaan enemmän, eli muutkin ottavat jälkikasvuaan mukaan?

Jukka

Mun mielestä hienoa jos Junioritkin osallistuu, siitä se into lajiin ja oikeaan ajoasentoon syntyy. Pitäisi olla vaan enenmmän lastenkokoisia pyöriä näytillä ja kokeiltavana niin siitä se innostus varmaan kasvaisi. Mun Sinclairia pystyisi aika pienetkin ajamaan eli jos joskus tulen auto + kärry-yhdistelmällä niin sen voisi pakata mukaan.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

Olen ollut some-pimennossa muutaman päivän (siis ihan tarkoituksella) - loma nääs... :)

Mielenkiintoinen ketju ilmaantunut sillä välin.

Kiitos, että minäkin olen saanut osallistua näin arvokkaaseen kilpailuun! :)
Omalla kohdallani on tietenkin kyse omien rajojen mittaamisesta ja selviytymisestä näin pitkästä suorituksesta. Osallistuin siin vain 12h kisaan, muihin en aiokaan osallistua. 200 m harkitsin hetken, mutta tuo takakaarteen/suoran hillitön vastatuuli palautti taas realismiin... Kolme kertaa olen 12h kisan ajanut ja joka kerralla alusta loppuun (osin kiitos kilpakumppaneiden).

Kehittelystä sen verran, että media pitäisi saada paikalle joka kerta.
3h kisa voisi olla myös paikallaan.
Sunnuntai-päivän aikana voisi olla oheistapahtumia yleisölle.
Koska porukka on näin pieni, pitäisi saada noille oheistapahtumillekin järjestelyporukkaa, ettei kaikki vaan kierrä rataa....
Pelkästään Tepon ja muutaman muun varaan ei voi laskea. Ja anteeksi tässä kohtaa, että itse en ole järjestelyihin osallistunut käytännössä lainkaan, omat kiireet ja "turnausväsymys" iskenyt mummeliin. Voi olla, että olisin vain haitaksi... ;)
Kuinka isoksi tämä tapahtuma halutaan? Vai halutaanko se pitää pienen marginaaliryhmän tapahtumana?

Minusta on hienoa, kun pääsee nojapyörällä ajamaan kaikessa rauhassa, ilman muun liikenteen häiriöitä ja hyvällä radalla ja hyvässä porukassa. Nojapyöräilyä parhaimmillaan! :) Ja pääsee testaamaan omaa kestävyyttään turvallisesti.

Ja lapset ovat minun puolestani tervetulleita - kaima-mustia vähän kaipailinkin! 8) Eli lapsille joku kisa myös!

t. musti

P.S. siippa on yleensä samaa mieltä kanssani.... :)

Avatar
OzQu
Viestit: 186
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 09:42
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja OzQu »

Kilpailun kehittämisen kannalta reaaliaikainen tulostaulu olisi mukava. Kisamatkat ainakin näin ensikertalaisen mielestä hyviä ja kanssakilpailijoilta sai hyviä neuvoja mm. syömiseen. 3h tai joku tarkka kisamatka voisi myös olla hyvä kilpailu tosikisaajille, mutta missä välissä sen järjestäisi on sitten eri asia. Tiedottamisen suhteen parannusta olisi suotavaa saada ainakin vanhojen tulosten löytämiseen edes foorumilta. Tähän mennessä viime vuoden tulokset olen löytänyt viime vuoden SM-kisa ketjusta, selaamalla muutaman sivun taaksepäin viimeisestä aloittaen. Lienevätkö tulokset jossain muuallakin selkeästi saatavilla?

  • Osku

OzQu

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

OzQu kirjoitti:

Kilpailun kehittämisen kannalta reaaliaikainen tulostaulu olisi mukava. Kisamatkat ainakin näin ensikertalaisen mielestä hyviä ja kanssakilpailijoilta sai hyviä neuvoja mm. syömiseen. 3h tai joku tarkka kisamatka voisi myös olla hyvä kilpailu tosikisaajille, mutta missä välissä sen järjestäisi on sitten eri asia. Tiedottamisen suhteen parannusta olisi suotavaa saada ainakin vanhojen tulosten löytämiseen edes foorumilta. Tähän mennessä viime vuoden tulokset olen löytänyt viime vuoden SM-kisa ketjusta, selaamalla muutaman sivun taaksepäin viimeisestä aloittaen. Lienevätkö tulokset jossain muuallakin selkeästi saatavilla?

  • Osku

Nyt on vanhat tulokset tuolla, olkaatte hyvät 8) http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=8&t=4325

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

PW kirjoitti:

....
Nyt on vanhat tulokset tuolla, olkaatte hyvät 8) http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=8&t=4325

ISO KIITOS! :)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja jviirret »

OzQu kirjoitti:

Tiedottamisen suhteen parannusta olisi suotavaa saada ainakin vanhojen tulosten löytämiseen edes foorumilta. Tähän mennessä viime vuoden tulokset olen löytänyt viime vuoden SM-kisa ketjusta, selaamalla muutaman sivun taaksepäin viimeisestä aloittaen. Lienevätkö tulokset jossain muuallakin selkeästi saatavilla?

RRFI:n sivuilla kai oli, mutta ei ole enään. Eihän tuo tarvi kuin jonkun ilmaisen blogin(esim. mun allekirjoituksessa) ja Jonkun joka vuosittain sinne tulokset lisää. Ongelma on vain siinä että hommalla ei ole jatkuvuutta. Oli lowride.info, oli rrf.fi, nojakkiwiki ja kymmeniä muita "yksityisiä" kotisivuja, mutta tyypit vain häipyy alkuinnostuksen jälkeen ja päivitykset loppuu, lopulta häipyy sivutkin :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

Sanokaapa myös mielipiteitä lasten osallistumisesta? Kisaan ja Alisnimen majoittumiseen.
Itse en kokenut mitenkään ongelmalliseksi että poika roikkui perässä, mutta miten muut?
Oma tapaus ei vielä ollut keskusteluissa päällehöpöttäjä, mutta tarkkaan kuunteli. Kotimatkalla tuli tiukkoja kysymyksia :D
Entä jos lapsia alkaa olemaan enemmän, eli muutkin ottavat jälkikasvuaan mukaan?

Jukka

Lapset eivät ole ikinä ongelma! Mukaan vaan muitakin lapsia. Tämä on ehdottoman parasta markkinointia nojapyöräilyn tulevaisuudelle. Ensivuonna pitää lisätä lasten sarja. Kaikki toiminta millä saa innostettua lapsia purkamaan ylimääräistä energiaa johonkin järkevään, tuo heille mahdollisuuden pysyä pois ilkeyksistä ja kolttosista. Ja onhan se elämys lapselle päästä mukaan "aikuisten" tapahtumaan.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Wacky »

jviirret kirjoitti:

Sanokaapa myös mielipiteitä lasten osallistumisesta? Kisaan ja Alisnimen majoittumiseen.
Itse en kokenut mitenkään ongelmalliseksi että poika roikkui perässä, mutta miten muut?
Oma tapaus ei vielä ollut keskusteluissa päällehöpöttäjä, mutta tarkkaan kuunteli. Kotimatkalla tuli tiukkoja kysymyksia :D
Entä jos lapsia alkaa olemaan enemmän, eli muutkin ottavat jälkikasvuaan mukaan?

Jukka

Ei ollut mitään haittaa. Hyvä vaan jos viihtyy meidän seurassa edes tapahtuman ajan :mrgreen:
Toivottavasti hän ja muidenkin jälkikasvu tulee paikalle vastedeskin

Viimeksi muokannut Wacky, 07 Elo 2015, 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Ensivuonna pitää lisätä lasten sarja.

Tätä minäkin ensin ajattelin. Kierrosaika, seisovalla lähdöllä ja käsiajanotolla. Helppo järkätä ja ei tarvi olla kuin yksi helposti kaikille säätyvä nojapyörä(Savenmaa?) paikalla. Sillä voi ajaa vuorotellen.
Mutta nyt olen ajatellut pidemmälle. Haluaako lapset kilpailla tässä(kin) harrastuksessa? Meillä ainakin näytti että hienoa oli se, että pystyi osallistumaan tasaväkisesti aikuisten kans. Ajamaan sen verran kuin huvittaa, toisin kuin esim. pyöräretkillä ja silti kuitenkin tuntea kuuluvansa porukkaan.
Tuntuu siis että nykyinen malli sopii lapsille kaikista parhaiten. Saavat ajaa muiden kans ja tulokset eivät ole iso numero jossa voittajalle hurrataan ja loput lopettaa harrastuksen. Kunhan ei koeta että ovat häiriöksi ja eivät aiheuta vaaratilanteita.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja yaana »

Lasten kanssa puuhattavat sopivat ainakin tauko-ohjelmaksi, jolloin hommaa voi säätää monen ikäisille. Mun trikessa pystyy istumaan aika pienikin kaveri. Yhet vieraat kokeilikin niin, että poika ohjas ja isä työnsi. Vois olla vaikka joku helppo pujottelu tai liikennepuistotyyppinen rata.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Minkäslaisia tietoja te nyt tällä hetkellä tallennatte ylös kilpailusta?

En ole nyt äskettäin sm-kisoissa käynyt mutta muistelisin, että excelit ainakin viuhuivat kovaa tahtia tulosten ylöskirjauksessa. Oliko lisäksi vielä jokin automaattinen systeemi kierrosten ja aikojen seurantaan?

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Jäävi tietysti kehityskeskustelusta puhua, kun ei ole ikinä koko kisoissa ollut. :( kiitoksia kuitenkin järjestäjille, kun tämmönen kisa/ tapahtuma on.
Ehdottomasti paikka tälläisellekin urheilutapahtumalle.Vanhana kilpajuoksijana, siltä näkökulmasta katsottuna, jokaiselle jotakin systeemi hyvä.
Sprinttereille 200m,mailereille tunti ja maratoonareille 6h, 12h vai mikä muu ?
Itse keskittyisin pitkiin matkoihin. Onko tuntimääräisenä 6 vai 12 tai sitten matkana vähiintään 200km ?
Tietysti tuntiviisari ku pyörähtää kellon ympäri vois olla kiehtova tavoite( tai sitten ei ) :D
PS.Sit ensi vuonna jos ei mitä ihmeitä tapahdu.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2015 - kehityskeskustelua

Viesti Kirjoittaja TMS »

Hienoa jos saadaan velonautti mukaan, on sitä ensi esiintymistä jo odotettukin.

Samaa mieltä olen myös noista eri matkoista että niissä on nyt sopivaa vaihtelua. Pitkän matkan pitää olla mielestäni niin pitkä ettei sitä voi ajaa pääasiassa lihasten hiilihydraattivarastoilla, vaan tarvitaan rasvavarastojen käyttöä, silloin se on sen mielestäni sopivan erilainen matka verrattuna noihin kahteen muuhun matkaan.

Itse en myöskään pidä tarpeellisena sitä että tunnin ajo jaettaisiin kahteen eri ryhmää. Kisan kannalta tilanne on kuitenkin kaikille sama, joten se ei aiheuta eroja. Nopeiden viralliset tulokset on tietysti hieman heikompia kuin todellisuudessa, kun he ajavat pääosin ohituskaistaa raadan ulkoreunassa, mutta ei se mikään ongelma ole kun ei kuitenkaan mitään maailmanennätyksiä olla ajamassa. Ja ohitteluhan tuo mukavaan vaihtelua radan kiertämiseen, varsinkin noilla pitkillä matkoilla. Ehkä sitten jos osallistujamäärä eksponentiaalisesti kasvaa, voi olla ideaa jakaa porukkaa eri lähtöihin. Mutta tällä osallistujamäärän kasvuvauhdilla (yhtään asiaa vähättelemättä), ei tämä mielestäni tule vastaan ihan heti.

Lasten mukana oleminen on tietysti vain hyvä asia, ehkä minäkin vielä jonain päivänä saan oman juniorin mukaan :wink: . Tosin siihen vierähtään vielä kyllä muutama vuosi :D

Vastaa Viestiin