Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Otin tästä uuden ketjun, kun on mielestäni erillinen topic.

tm kirjoitti:

11) Juniorivastaava

  • järjestää kilpailut lapsille/nuorille, siltä osin kun nämä eivät osallistu normaaleihin kisalähtöihin
  • järjestää tarvittaessa oheisohjelmaa ettei jälkikasvun aika käy pitkäksi (tässä kuitenkin päävastuu vanhemmilla)

Vähän mietityttää onko tämä paikallaan. Aktiiveista (tämän vuoden osalistujussa) omien laskujeni mukaa on 4-5 sellaista joilla on 'passelin' ikäisiä lapsia.
En tiedä montako lisä-osalistujaa saataisiin, jos lapsille suunnattua ohjelmaa olisi?

Ja sitten, se mitä se ohjelma sitten olisi. Muutama lapsi, ikähaarukka 5-13v, pituus noin 100-160 cm. Nojakki-tapahtumassa nojapyöräily olisi pop, mutta mistäs taiotaan nojapyörä, joka taipuu pikaisella säätämisellä tuohon skaalaan?

Vaikea tontti hoidettavaksi hyvin, ja keskinkertaisesti hoitamisestakin hommaa paljon, mutta ei välttämättä juuri mitään iloa?

Yksi idea:
Kukas tekee pari Atomic Zombie spin cycleä, yksi pienille, yksi isoille. Ja sit kyyner- ja polvisuojia sekä sidetarpeita mukaan.
Siis tämmöistä:
http://www.atomiczombie.com/SpinCycle%2 ... Trike.aspx

Kuva

Noilla sitten sisäkaarteen vapaalla tasaisella kikkailemaan, kaiken ikäiset. Sanoinhan, että kyyner- ja polvisuojia sekä sidetarpeita mukaan.
Edit: esim meidän lapsille, en ole varma tykkäisivätkö tuosta värkistä lainkaan. Itse ainakin tulisin merisairaaksi noin 12s ajelusta.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja PW »

Jos tommoset leikkikalut halutaan paikalle - voisin erehtyä ilmottautumaan rakentajavastaavaksi :mrgreen: Yks hylätty MBB tuossa jo makoilee telineessä, ilman naruperää - siitä sais helposti.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

mun mielestä ei tarvita lapsille varsinaista ohjelmaa erikseen. Jos lasta(varhaisnuorta) homma kiinnostaa niin viihtyy paikalla todistetusti ilmankin. Jos taas ei kiinnosta niin vaatii vähintään Särkänniemen että alueella päivä kuluu.
Toki hyvä jos paikalla on lapsivastaava. Hänellä voisi olla lista jossa on lyhyille nopeasti säätyvät/säädetyt pyörät ja joita saisi kokeilla ilman että säätöihin ja koeajoihin tarvitsisi hakea pyörän omistajaa erikseen. Auttaisi säätöjen tekemisessä(saanut ensin opastuksen pyörän omistajalta) ja kirjaisi esim. seisovalla lähdöllä ajettuja kierrosaikoja. Yksi, nopeasti, kaikille säätyvä pyörä on vähän kohtuuton vaatimus.
Pieni kypärä, laastaria ja muuta tarviketta löytyisi kans samalta henkilöltä. Eli ihminen jolta voisi kysyä kaikkia lapsiin liittyvää.
Itse olen tuomassa yhtä käyttötarkoitukseen soveltuvaa pyörää, ei säädy nopeasti, mutta eipä kaksipyöräisen nojakin ajamaan oppiminenkaan ihan nopeasti käy. Oma osallistuminen selviää vasta huhti- toukokuussa kun selviää ensi kesän työ- ja lomavuorot. Sitä ennemmin en voi lupautua mihinkään :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla on se lasten kolmipyörä. Kenelläs oli samanlainen - niitä Nallen vanhoi. Kerätään ne radalle. Ne on tosi hauskoi koneita.

EDIT: pitää kattoo aikataulut. Saatan tuoda pari lastakin bonarina. Ja mulla valmistuneen semmoinen nuorisokoon nojapyörä jota voi kokeilla kanssa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:

Mulla on se lasten kolmipyörä. Kenelläs oli samanlainen - niitä Nallen vanhoi. Kerätään ne radalle. Ne on tosi hauskoi koneita.

Joo miull on yks - sillähän saa melkeen samanlaista menoo ku tuolla spinillä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

mun mielestä ei tarvita lapsille varsinaista ohjelmaa erikseen. Jos lasta(varhaisnuorta) homma kiinnostaa niin viihtyy paikalla todistetusti ilmankin. Jos taas ei kiinnosta niin vaatii vähintään Särkänniemen että alueella päivä kuluu.

No mitä katsellut muiden lapsia, niin ei kaikki jaksa koko päivää huvipuistoissakaan :-)

jviirret kirjoitti:

Toki hyvä jos paikalla on lapsivastaava. Hänellä voisi olla lista jossa on lyhyille nopeasti säätyvät/säädetyt pyörät ja joita saisi kokeilla ilman että säätöihin ja koeajoihin tarvitsisi hakea pyörän omistajaa erikseen. Auttaisi säätöjen tekemisessä(saanut ensin opastuksen pyörän omistajalta) ja kirjaisi esim. seisovalla lähdöllä ajettuja kierrosaikoja. Yksi, nopeasti, kaikille säätyvä pyörä on vähän kohtuuton vaatimus.
Pieni kypärä, laastaria ja muuta tarviketta löytyisi kans samalta henkilöltä. Eli ihminen jolta voisi kysyä kaikkia lapsiin liittyvää.

Tuolla speksillä ehkä pystyiskin asiaa hoitamaan, kerkeis samalla itse testata kaikkien muiden pyörät. Jos kovin paljon on lasten master of ceremony, niin jää kaikki väki jututtamatta, ja pyörät koeajamatta. Ja tietty kisojen aikana kisataan.

Mulla olis tietty se Hase Trets peräkärry, jonka kanssa vois kokeilla aikuinen-lapsi parilla käydä ajelemassa. Mitäs siihen veturiksi, Hase Kettwiesel, niin kuka vaan voi käydä ajeleen, paitsi että sen polkevan aikuisen pitää olla seinälle saman mittainen...

Varsinaisia lapsille suunnattuja kisoja ehkä turha suunnutella, koska jos ne muutamat paikalle tulijat ovat kaikki eri ikäisiä, niin on osanottaja/sarja.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja vph »

Ottaen huomioon, että PM kisojen järjestäminen on jo iso loikkaus ja haaste, niin eikö kaikki energia ja kapasiteetti, jota pienestä järjestäjä- ja harrastajaporukasta löytyy, olisi hyvä ohjata ja suunnata siihen itse asiaan, PM (ja SM?) kilpailutapahtumaan, sen mahdollisimman hyvään, näyttävään ja sujuvaan hoitoon. Huvipuisto- tai päiväkotitoimintaan ei paukkuja kannattane hajoittaa. (Tämä siis oma mielipide, ei mikään totuus.)

Tai tietysti kaikki riippuu tavoitteista: mitä halutaan saavuttaa, mitä Nokia Challenge of the North Track kisasta halutaan? Iloinen perhetapahtuma, PM kilpailu, jotakin muuta?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

vph kirjoitti:

Ottaen huomioon, että PM kisojen järjestäminen on jo iso loikkaus ja haaste, niin eikö kaikki energia ja kapasiteetti, jota pienestä järjestäjä- ja harrastajaporukasta löytyy, olisi hyvä ohjata ja suunnata siihen itse asiaan, PM (ja SM?) kilpailutapahtumaan, sen mahdollisimman hyvään, näyttävään ja sujuvaan hoitoon. Huvipuisto- tai päiväkotitoimintaan ei paukkuja kannattane hajoittaa.

Melkolailla samaa mieltä, mikään lapsille suunnattu ohjelma ei saa millään tavalla olla pois muista järjestelyistä. Jos lapset viihtyy niin ok, jos ei niin sitten sinne Särkänniemeen ;)

Jos itse lähtisin ulkomaille ajamaan PM kisoihin ja perillä tapahtumassa olisi ongintaa, mehutarjoilu, euron ämpäreitä, polkuautorata ja lapset ajaisivat samassa lähdössä aikuisten kans niin tapahtuman luonne olisi jopa pienoinen pettymys.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja vph »

jviirret kirjoitti:

Jos itse lähtisin ulkomaille ajamaan PM kisoihin ja perillä tapahtumassa olisi ongintaa, mehutarjoilu, euron ämpäreitä, polkuautorata ja lapset ajaisivat samassa lähdössä aikuisten kans niin tapahtuman luonne olisi jopa pienoinen pettymys.

Kärjistettynä juuri näin - itse jättäisin moisen tapahtuman kokonaan väliin.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja tm »

jviirret kirjoitti:
vph kirjoitti:

Ottaen huomioon, että PM kisojen järjestäminen on jo iso loikkaus ja haaste, niin eikö kaikki energia ja kapasiteetti, jota pienestä järjestäjä- ja harrastajaporukasta löytyy, olisi hyvä ohjata ja suunnata siihen itse asiaan, PM (ja SM?) kilpailutapahtumaan, sen mahdollisimman hyvään, näyttävään ja sujuvaan hoitoon. Huvipuisto- tai päiväkotitoimintaan ei paukkuja kannattane hajoittaa.

Melkolailla samaa mieltä, mikään lapsille suunnattu ohjelma ei saa millään tavalla olla pois muista järjestelyistä. Jos lapset viihtyy niin ok, jos ei niin sitten sinne Särkänniemeen ;)

Jos itse lähtisin ulkomaille ajamaan PM kisoihin ja perillä tapahtumassa olisi ongintaa, mehutarjoilu, euron ämpäreitä, polkuautorata ja lapset ajaisivat samassa lähdössä aikuisten kans niin tapahtuman luonne olisi jopa pienoinen pettymys.

Jukka

Pelko pois, laitoin tuon listalle vain koska asia mainittiin tämän vuoden kehityskeskustelussa. Ei vaikuta muuhun järjestelyyn, eli jos ei varta vasten tähän hommaan innokasta vastuuhenkilöä ilmaannu, niin jää toteuttamattomien asioiden joukkoon. Eli menee kuten mikä tahansa muukin asia, toteutus vaatii aina jonkun vastuuhenkilön.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Pakko mainostaa, että ei ole kaukana Nokian frisbeegolfrata, joten jos pelkkä Särkänniemi ei riitä, tuossa on energianpurkumahdollisuutta, kun pistää askeleita alle. Ja kädelle myös liikettä.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mulla on se lasten kolmipyörä. Kenelläs oli samanlainen - niitä Nallen vanhoi. Kerätään ne radalle. Ne on tosi hauskoi koneita.

Joo miull on yks - sillähän saa melkeen samanlaista menoo ku tuolla spinillä.

Ne oli näitä: Kuva

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nokia 2016, tekemistä lapsille, ja mitä niin?

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:
PW kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mulla on se lasten kolmipyörä. Kenelläs oli samanlainen - niitä Nallen vanhoi. Kerätään ne radalle. Ne on tosi hauskoi koneita.

Joo miull on yks - sillähän saa melkeen samanlaista menoo ku tuolla spinillä.

Ne oli näitä: Kuva

Joo, otetaan nuo kaikki mitä löytyy ni mukaan - voihan niillä kisatakin jos penskat haluu, vaikka siinä hallin edustalla.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin