Nordic Recumbent Championships 2016 -keskustelua

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja jviirret »

mun mielestä on hyvä jos kisaamaan tuleva nojakisti voi ottaa mukaan pystärikaverin ja saada vaikka kaksintaistelun radalla aikaiseksi, mutta laumoissa ajavia pyöräkerhoja yms. avoimella kutsulla paikalle houkutellut eivät kyllä lisää tapahtuman houkuttelevuutta omissa silmissäni.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:

mun mielestä on hyvä jos kisaamaan tuleva nojakisti voi ottaa mukaan pystärikaverin ja saada vaikka kaksintaistelun radalla aikaiseksi, mutta laumoissa ajavia pyöräkerhoja yms. avoimella kutsulla paikalle houkutellut eivät kyllä lisää tapahtuman houkuttelevuutta omissa silmissäni.

Jukka

Ekana vuonna tais olla sama käytäntö ja pari pystärii muistaakseni kisas. Kuullostaa miusta hyvältä, ne vois olla semmosii mahollisesti käännytettäviä;)
Toisaalta me ollaan napistu jos joissakin pyöräilytapahtumissa on katottu karsaasti tai kielletty nojaaminen kokonaan :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Toisaalta me ollaan napistu jos joissakin pyöräilytapahtumissa on katottu karsaasti tai kielletty nojaaminen kokonaan :roll:

En muista yhtään suomalaista tapahtumaa johon joku olisi ollut nojapyörällä osallistumassa, mutta olisi kielletty. Sen muistan että ovat vaatineet selityksen sanalle "nojapyörä" ennen kuin on hyväksytty, kaikki järjestäjät kun eivät välttämättä tiedä. Nykyään tosin osannevat googlettaa...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja tm »

vph kirjoitti:
jori kirjoitti:

Eipä siinä mitään muuten, mutta nämä kiilusilmä kilpaveikot rupeavat luulemaan, että tämä on oikeasti kilpailu ja että järjestäjältä voi vaatia asioita ja että sääntöjä noudatetaan pilkulleen, protestoivat riitelevät ja douppaavat. Kuka tätä haluaa, en minä ainakaan.

Itse olen avoimuuden kannalla, mahdollisimman paljon osallistujia radalla olisi ollut hyväksi. Jokainen osallistuja olis myös kartuttanut seuran vaatimatonta kassaa.

Nyt tuolla Jorin kommentilla on kuitenkin käytännössä varmistettu, että kukaan maantiepyöräilijä ei tapahtumaan osallistu. Oletettavasti lähes 100% maantiepyöräilijöistä on lukutaitoisia, joten nyt kun täällä RRF:n kisainfo-kanavalla on näinkin selkeä "pysyisivät poissa" kannanotto, niin aika turha mihinkään mitään kutsua maantiepyöräilijöille on enää laittaa.

Suoraan sanottuna harmittaa, että omilla sivuillanikin taitaa olla linkki tänne RRF viralliseen osioon ja nyt täällä nimitellään monia hyviä ystäviäni ties miksi. :(
Sääli ja harmi.

Malttia malttia, kaikilla foorumeilla on välillä kärkkäitäkin kommentteja. Ei tuollainen yksittäinen kommentti täällä tapahtuman keskusteluosiossa pystäreitä karkoita, elleivät kovin herkkähipiäisiä satu olemaan. Pitää muistaa, ettei tuo Jorin kommentti ole järjestävän tahon virallinen kanta, vaan yksittäisen harrastajan mielipide, joita heiltä juuri pyydettiin. Riski on tietysti, että sitä käytetään suorana lainauksena jollain toisella foorumilla asiayhteydestä irrotettuna. Mutta kuten sanoit, maantiepyöräilijätkin ovat lukutaitoisia, oli alla sitten perinteinen pystypyörä tai nojakki. Aiheesta kiinnostuneet kyllä lukevat muutkin kommentit kuin tuon yhden.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja terppa »

vph kirjoitti:

.

  1. Ilmoittautumisessa käytettävä sähköpostiosoite on vähäsen huono. Jopa suomenkieliselle kinneri on sana, jota ei juuri tunneta ja siitä tehty väännös kinneristi kuulostaa jo melkein pelottavalta. Vierasmaalaiselle osoite on ihan käsittämätöntä mongerrusta. Esimerkiksi joku rrf.fi()gmail.com tyylinen osoite olisi parempi ja vakavahenkisempi.

Vai että ihan melkein pelottava... täytyyhän sen sitten olla totta kun se ihan internetissä lukee :mrgreen:

Mut kauhian hämmästyny olen, ihan ko klapil päähä lyöty :) Vaan näkisitpä itse kinnerin. Vast'ikään muuan lakia kunnioitava kansalainen ajoi kaikessa rauhassa pitkin Pohjanmaata Nissanillaan ja näki kinnerin ja joutui semmoisen primitiivireaktion valtaan, että oksat pois :lol:

Mutta sellaista se on kaiken uuden kanssa... uudissanahan kinneri lienee kun vasta 50-luvulta se on ollut käytössä ja varmaan nojapyöräfoorumin lukijoillekin tästä johtuen ihan täyttä hepreaa. Mutta kun rimpauttaa kielitoimiston palvelevaan puhelimeen niin saa selville, että kinneristi saattaa olla sen kinnerin kuljettaja...

Kun kisatkin on sellaiset pienimuotoiset ja lämminhenkiset, joita kourallinen ihmisiä järjestelee ilman sen suurempia paineita niin lienee ihan sama vaikka muuan kinneristi hoitaa ilmoittautumiset oman postinsa kautta. Jos joltakulta jää osallistuminen sähköpostiosoitteesta kiinni niin se on voi voi, ei sieltä kumminkaan mitään hyppykuppaa saa vastausviestissä ;)

Jotain aatoksia mitä on herännyt: jos on tarkoitus tehdä vakavasti vakavamieliset kisat niin kyllä mieluummin valitsen kinneröinnin Lapissa... Sopiva kotikutoisuus ja letkeät ihmiset on olleet tämän tapahtuman suola.

Mä antaisin ääneni sille, että pystärillä voisi osallistua kaikkiin matkoihin ja siitä fillarifoorumilla kannattaa "mainostaa" mutta joukkuekisaamiselle en lämpene kun mun mielestä noiden 6h ja 12h matkojen pointti on nimenomaan siinä omassa, pitkäkestoisessa suorituksessa joka tietynlaista sinniä kysyy, ja pystärillä vahvaa persettä :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vph »

terppa kirjoitti:

Vaan näkisitpä itse kinnerin.
...
Mutta sellaista se on kaiken uuden kanssa... uudissanahan kinneri lienee kun vasta 50-luvulta se on ollut käytössä ja varmaan nojapyöräfoorumin lukijoillekin tästä johtuen ihan täyttä hepreaa. Mutta kun rimpauttaa kielitoimiston palvelevaan puhelimeen niin saa selville, että kinneristi saattaa olla sen kinnerin kuljettaja...

Niin, mun pointtini ei oikeastaan ollut se, etteikö suomalainen nojapyäräilijä sanaa tunnistaisi. Näkökulmani oli ainoastaan myyntimielessä asiaa tutkaileva - eikä edes mitään faktaa, ihan perstuntumalla heitettyä keskustelua.

terppa kirjoitti:

Kun kisatkin on sellaiset pienimuotoiset ja lämminhenkiset, joita kourallinen ihmisiä järjestelee ilman sen suurempia paineita niin lienee ihan sama vaikka muuan kinneristi hoitaa ilmoittautumiset oman postinsa kautta. Jos joltakulta jää osallistuminen sähköpostiosoitteesta kiinni niin se on voi voi

Hyvä hyvä, ei pidä pahastua - kerroin vain oman mielipiteeni, en vittuillakseni vaan kertoakseni, että itse näen noissa hommissa funtsimisen varaa. Tää on vähän sama asia, kuin se, että joku kertoo, että asiassa X on mahdollisesti sellainen ja tällainen riski. Asian omistaja voi sitten päättää ottaako riskin, muuttaako jotakin pienentääkseen riskin vai onko niin, että koko riskihöpötys on ihan huuhaata. Kaikki ratkaisut on ihan ok, eikä se riskin kertoja yleensä pahaa tarkoittanut, vaan hyvää. Se oli ehkä vaan huolestunut asiasta.

terppa kirjoitti:

Jotain aatoksia mitä on herännyt: jos on tarkoitus tehdä vakavasti vakavamieliset kisat niin kyllä mieluummin valitsen kinneröinnin Lapissa... Sopiva kotikutoisuus ja letkeät ihmiset on olleet tämän tapahtuman suola.

Ok. Jostain syystä olin saanut päähäni ajatuksen, että tapahtumaa halutaan kehittää. Kun näin ei ole, ja homma nimenomaan halutaan pitää kotikutoisena, niin lopetan ideoitteni tuputuksen ihan suosiolla ja sovinnolla. Pahoillani, jos aiheutin turhaa levottomuutta.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vph »

tm kirjoitti:

Pitää muistaa, ettei tuo Jorin kommentti ole järjestävän tahon virallinen kanta, vaan yksittäisen harrastajan mielipide, joita heiltä juuri pyydettiin.

Mielestäni asian voi nähdä toisessakin valossa: RRF:n ainut virallinen nettipreesens on (tällä hetkellä) nimenomaan tämä nojapyöräfoorumin osio, joten itse asiassa järjestävän tahon virallisen kannan voi olettaa löytyvän täältä. Taitaa jopa olla niin, että Jorin näkemystä vastaan on kirjoitettu ainoastaan se oma kommenttini.

Toinen juttu on se, että jos on seurannut nojapyöräfoorumia ja siten Suomen nojapyöräskeneä, niin Jorihan on yksi skenen suurimmista vaikuttajahenkilöistä. Hänen mielipiteellään on siten tuhatkertainen painoarvo verrattuna vaikkapa omaani. Ei ole siis kovinkaan vaikea päätyä virheelliseen(?) arvioon, että pystärikuskit ovat nojapyöräilijälle alemman kastin väkeä - en edes viitsi lainata Jorin kuvailua asiasta. Tuollainen asenne on laajasti omien perusarvojeni vastainen, enkä siksi malta olla puolustamatta omaa kommenttiani. Polkupyöräilijöiden tulisi pitää yhtä ja tukea toisiaan, myös ja nimenomaan tällaisissa pyöräilytapahtumissa.

Voisin itse asiassa varmaankin vaihtaa oman nimimerkkini. Uusi enemmän osuva olisi "herkkähipiäinen kiilusilmäinen douppaava ja riitelevä kilpaveikko". :shock: :mrgreen:

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vph »

PW kirjoitti:

Tekijä pula vaivaa edelleen- Jokuja liian vähän, neuvojia enemmän.

Tämä ei välttämättä ihan täysin pidä paikkaansa. Toinen puoli asiassa on, että aina ei kaikki tarjottu tekeminen kelpaa - mikä on normaalia, järjestävä taho tekee tietysti oman näköisensä ja tapaisensa toteutuksen. Neuvomisen myönnän kyllä, viisastelu on kovin helppoa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Onhan meitä vähintään kahta mieltä Nokian kisoista - toiset haluais kehittää kilpailullisempaan suuntaan ja toiset pitäs tapahtuman rentona ja kilpailevat enempi itseään vastaan.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Toisaalta me ollaan napistu jos joissakin pyöräilytapahtumissa on katottu karsaasti tai kielletty nojaaminen kokonaan :roll:

En muista yhtään suomalaista tapahtumaa johon joku olisi ollut nojapyörällä osallistumassa, mutta olisi kielletty. Sen muistan että ovat vaatineet selityksen sanalle "nojapyörä" ennen kuin on hyväksytty, kaikki järjestäjät kun eivät välttämättä tiedä. Nykyään tosin osannevat googlettaa...

Jukka

Jaa, olin käsityksessä ett joskus jossain - no -30 luvulla kumminkin tapahtui suuri vääryys ;)
Tarkotus oli sanoo ett pitääkö meidänkään kieltää?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja jviirret »

vph kirjoitti:

Toinen juttu on se, että jos on seurannut nojapyöräfoorumia ja siten Suomen nojapyöräskeneä, niin Jorihan on yksi skenen suurimmista vaikuttajahenkilöistä. Hänen mielipiteellään on siten tuhatkertainen painoarvo verrattuna vaikkapa omaani.

Näinhän se vähän on, ei ehkä tuhatkertainen, mutta suurempi kuitenkin kuin suurimmalla osalla "riviharrastajia".
Oletan että minunkin kirjoittuksilla voisi olla normaalia suurempi painoarvo, foorumiaktiivi kun olen. Siksi olen viimeiset vuodet yrittänyt lisätä vahvan mielipiteen sisältävän lauseen alkuun mun mielestä, alleviivatakseni sitä että kyseessä on vain yhden tavallisen harrastajan mielipide, ei mikään vuosien kokemuksen opettama ja yleisen hyväksynnän saanut fakta. Omasta mielestäni olen onnistunut tuolla tavoin välttämään monta turhaa väittelyä mielipide-eroista, mutta samalla olen saanut mielipiteeni sanottua.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nordic Championships of Recumbents 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja terppa »

vph kirjoitti:

Ok. Jostain syystä olin saanut päähäni ajatuksen, että tapahtumaa halutaan kehittää. Kun näin ei ole, ja homma nimenomaan halutaan pitää kotikutoisena, niin lopetan ideoitteni tuputuksen ihan suosiolla ja sovinnolla. Pahoillani, jos aiheutin turhaa levottomuutta.

Voipshan se olla, että me haetaan tapahtumasta/tapahtumista erilaisia asioita, ei sen kummempaa... Mun mielipiteet on yhdistyksen ihan rivijäsenen joka jotain nakkeja on ottanut hoitaakseen eli ei sen enempää painoarvoa mutta kuten vaparihommissa yleensä niin ne nakit hoituu sillä tasolla ja tavalla mikä tekijälleen on luontaista/mahdollista. Mutta mikä sai mut aikanaan verkkopankkiin maksamaan esim. ratareiden osallistumismaksun kun tulen lajin "ulkopuolelta"?

Pähkähullu idea kiertää tylsää moottorirataa rataa juhannuksena 24h ja tapahtumakuvauksesta jäi fiilis, että on letkeä tapahtuma kyseessä. Helppo majoittua ja saa jäädä koisimaan kisan jälkeenkin, hinta joka ei kirvele, sauna ja suihku ajon jälkeen. Perustiedot pähkinänkuoressa jollain foorumilla mikä selaimella aukeaa ja sitten toiminta ohjeiden mukaan. Ensi kesänä olen menossa kolmatta kertaa... Sitten kun tapahtuma kasvaa "liian" isoksi niin varmaankin jätän väliin mutta siis ei näistä järjestelykuvioista liian vaikeaa kannata tehdä.

PW kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Toisaalta me ollaan napistu jos joissakin pyöräilytapahtumissa on katottu karsaasti tai kielletty nojaaminen kokonaan :roll:

En muista yhtään suomalaista tapahtumaa johon joku olisi ollut nojapyörällä osallistumassa, mutta olisi kielletty. Sen muistan että ovat vaatineet selityksen sanalle "nojapyörä" ennen kuin on hyväksytty, kaikki järjestäjät kun eivät välttämättä tiedä. Nykyään tosin osannevat googlettaa...

Jukka

Jaa, olin käsityksessä ett joskus jossain - no -30 luvulla kumminkin tapahtui suuri vääryys ;)
Tarkotus oli sanoo ett pitääkö meidänkään kieltää?

Mua ei varsinaisesti kielletty mutta kun joskus kyselin Royal pyöräilyyn osallistumisesta niin alkuun oli viiri kovasti vaatimuksena :mrgreen: Mun mielestä on ihan hyvä jos pystäreitä tulisi mukaan jos jotakuta kiinnostaa, ja vastatuulipätkällä siellä selän takan on hyvä levätä tuulen suojassa :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Recumbent Nordic Championships 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Heippa hanit.

Sen sijaan että olisin kommentoinut jotain tähän ketjuun käytin ajan toisin :)

Silpaisin webbisivujen rungon kasaan aamusella kahvilassa istuskellessa. Siellä on nyt lähinnä noi kisainfot enkuksi ja suomeksi - muutama kuva ja kartta kisapaikalle. Enivei. Luiden päälle saadaan lisää tavaraa lähiaikoina. Pääasia että jotain on kasassa, josta päästään jatkamaan kimpassa. Tavasti saa meidän vanhan domainin johdettua tuonne myös pikimmiten. Taisi puhua huomisesta.

Tässä siis suora osoite tuonne cargoon - jonka päälle tuuppasin tuon sivuston. Logon tein muinaisen ukkelin avulla minuutissa, ehkä sekin siitä viilautuu.

http://cargocollective.com/RecumbentNordicChampionships

ÄLKÄÄ siis vielä jakako tuota osoitetta - TAVASTI kertoo hetken päästä mitä osoitetta on niille naapurifoorumeille jaettavissa.

Jos keksitte kivaa tekstisisältöä - niin laittakaa se vaikka tämän ketjun kommentiksi. Malliin näin:

--- tekstiehdotus alkaa:

tähän väliin tekstiehdotus

tekstiehdotus päättyy ---

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Recumbent Nordic Championships 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Hienoo Pastori löyty "Joku" joka tekee!
Hih pääsin mannekiiniks;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Recumbent Nordic Championships 2016 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja tm »

Kiitokset Pastorille! Näin se homma etenee :D .

Semmoinen pisti silmään, että nyt tapahtuman nimeä on liikkeellä jo ainakin kolmea erilaista versiota:

  • Recumbent Nordic Championships
  • Nordic Recumbents Championships
  • Nordic Championships of Recumbents

Käytetään jatkossa vain yhtä eli tuota ensimmäistä, joka on Pastorin tekemässä logossa tuolla nettisivulla.
Korjaillaan tähän mennessä julkaistu materiaali tuon mukaiseksi.

Vastaa Viestiin