Kiitos täältäkin mukavasta viikonlopusta. Kaks vuorokautta meni levähtäessä, ennen kuin alkoi toipumaan 6h kisasta
Oma ennätys tuli pyöräilymatkassa 92km
OzQu oma ketju löytyy kuville ja videoille.
Irakas onnistui sensuroimaan pyöräni vaappumisen pois videolta, taisi olla niin pahan näköistä, ettei saa muita pelotella Kesken 6 h korjasin penkin ja pysyin keskellä pyörää, enkä roikkunut enää oikealla puolella.
quote]
Youtuubissa on mainio ohjelma, jonka avulla heilumiset voi eliminoida. Olisi ollut ilman sitä hankalaa katsottavaa. Videon otin uudella Samsung Galaxy S5neo-kännykälläni. Valaistuksen kannalta olisi tullut parempi, jos olisin suunnannut useammin enemmän oikealle, josta löytyi enemmän valoa. Kuvatessa sitä ei arvannut.
Tuleekos ne punnitustulokset johonkin jakoon? Enhän minä enään muista mitä kaikkea lukemia sieltä tuli omalle pyörälle.
Kyllä terppa nuo julkaisee, kunhan vaan kotiin ensin selviää. Jotain puhui pienestä pyöräretkestä Sailan kanssa lähipäiville.
Joo, huomenna varmaan illalla kotona eli torstaina laitan näkyville jahka katson ensin nuķuneilla aivoilla taulukon... kahdessa vaa'assa oli heittoa mutta sen saa kertoimeĺla korjattua.
http://www.ternbicycles.com/node/10541
Nokian varikolla innokkaasti kokeili erilaisia pyöriä Turkulainen pyöräsuunnittelija Joakim Uimonen. Itsellään hänellä oli LWB nojakki, jossa harmaa kankainen takakate ja edessä läpinäkyvä muovikate. En ensin tajunnut kuka oli kyseessä mutta esitteli sitten itsensä. Ajoi myös miun MBB-pyöriä, tandemia ja Helsinkinojakkia ihan tuosta vaan.
Valitettavasti sai jalkaan "käärmeen pureman" kun pyyttonin, ratas vai poljin nirhaisi jalkaan haavan. Joutui sitä hoidattamaan, toivottavasti jalka paranee. Ymmärsin ett hänen oli tarkotus olla pidempään paikalla, ehkä sunnuntaikin.
Kiitos tietenkin järjestäjille tapahtumasta.Eka kertata tahtumassa ja kun kömmin 6h jälkeen jalat rampaten ja jaikapohjia polttaen kinnerin uumenista aattelin vika kerta....No nyt jo tuntuu, ehkä ens vuonna sittenkin uudestaan, jos vaapapäiviä saa. Niin se ajatusmaailma muuttuu.
Muistelisin itsekin ajatelleeni hieman samanlaisia ajatuksia ensimmäisen kisakokeilun jälkeen, mutta niin vain sitä on sen jälkeen ollut aina mukana.
Täytyy itsekin kiittää hyvistä järjestelyistä ja mukavista kisoista. Seura oli myös erinomaista.
Omat ajotkin oli ihan ok suorituksia, vaikka Hollannissa irtosi kyllä paremmin tehoja 1h sekä erityisesti 6h ajoissa. No sehän tarkoittaa vaan sitä että ensi vuonna on varaa parantaa. Onpahan nyt joku lähtötaso määritetty DF:lle. 6h kisassa tuli 3 h jälkeen selvä väsähdys, päivän kuntoon nähden liian kova aloitus selvästikin. Tulevaa vuotta ajatellen täytyy pyörääkin hieman vielä viilailla, ettei kaima pääse Conen parantelussa liian helpolla Ainakin maavaraa voi huoletta pienentää muutaman sentin ja varmaan levytetyt kiekot voisi olla kova juttu. Ehkä joku jatko pyörän perään voisi olla paikallaan. Lisäksi kaikkien kiekkojen suuntaukset pitää vielä mitata kunnolla kun renkaat kuluivat ihmeen nopeasti.
Ensi vuonna voisi myös kokeilla millaisen noteerauksen saa 12 h kisaan DF:llä. Sitä varten pitää myös hieman ihmetellä mitkä renkaat kisaan valitsee, sillä 6h ajon perusteella 23 mm kisarenkaat ei välttämättä kestä 12 h kisaa Nokiallakaan.
Täytyy itsekin kiittää hyvistä järjestelyistä ja mukavista kisoista. Seura oli myös erinomaista.
Tulevat vuotta ajatellen täytyy pyörääkin hieman vielä viilailla, ettei kaima pääse Conen parantelussa liian helpolla
Ensi vuonna voisi myös kokeilla millaisen noteerauksen saa 12 h kisaan DF:llä.
Seura ja tapahtum on aina ollut loistava, niin tänäkin vuona. Oma talkootyönä keskittyi vain ajanottajan kuskaamiseen ja huolehtimiseen, tärkeä apu ja jaksava on hollannin kokenut ajanottaja.
Tajusin juuri että stradalle/TMSlle olisin voinut pärjätä mutta en DF/TMSlle. Ensi vuonna otetaan uudestaan taisto tuunatuilla nojakeilla ja täytyy minunkin ruveta taas harjoittelemaan.....
Nyt mekin olemme selvinneet takaisin kotiin turvallisesti . Oikein iso kiitos tätä tapahtumaa järjestäneille ja mukana olleille, oli taas ihan mahtava tapahtuma ! Olen tyytyväinen tuloksiin, 12 tunnissa ei tullut kilometreissä kovin suurta parannusta mutta muuten kyllä.
Mielenkiintoista dataa ja hyödyllistä, kiitos. 6 h kisassa takki tuntui hyvältä alussa 16 asteessa ja kaksi tuntia myöhemmin kolme astetta lämpimämmässä ei niinkään, puhumattakaan 6 astetta lämpimämmässä. Härkäpäisesti kärsin kokeeksi takki auki loppuun ja 22 C asti. Imeytymisvaivat alkoivat noin 2 h ja 19 C kohdalla pahentuen ajan edistyessä ja lämmön noustessa. Selvästi helpommalla olisin päässyt lemppaamalla takin puolen päivän aikaan.
Pitää tarkistaa tietokoneelta nopeimman vikan ja hitaimman ekan 200 m vedon ajankohta, jotta näkee tuulen nopeuden.
Yllättävän pieni vesikertymä, toki alamäen alle kerääntyneenä, kevensi 60 mm renkaan ohjausta uhitellen vesiliirrolla. Alle 1,5 mm kertymä miinus mahdollinen haihtuminen ja radalta valuminen riitti. Suomessa sataa usein enemmän, mikä ei lupaa hyvää. Ei sillä että vanhaa pyörää hyvin kyseenalaisella katteella kiusaisin sateessa tarkoituksella. It happens silti kisan ulkopuolellakin.
Joo, säädata kyllä vahvisti sen, minkä jo 12h -kisan aikana tunsi, eli että aika optimiolosuhteissa saatiin ajaa. Se oli tietysti ihan mainio juttu, vaikka vaikeuttaakin seuraavan tavoitteen haarukoimista.
Varikkoajasta on mahdollista leikata ehkä n. 30min ja keskaria pitäisi nostaa (ja sitähän tietysti haetaan pyörää säätämällä, kuka sitä nyt treenais?).
Sitten vaan toivotaan yhtä hyvää keliä seuraavaan yritykseen.
Fiilis kieltämättä oli, että ei oo koskaan ennen osunut näin tyyntä keliä. Toki vähän vaikea arvioida, kun mulla oli yksi Imatralainen etukate nenän edessä, niin eihän siinä tuulta niin täysillä tunne.
Fiilis kieltämättä oli, että ei oo koskaan ennen osunut näin tyyntä keliä. Toki vähän vaikea arvioida, kun mulla oli yksi Imatralainen etukate nenän edessä, niin eihän siinä tuulta niin täysillä tunne.
Heh! se oli siis puolikatettu
Mutta jos rrfi:n hallitusta kiusaisin ja spekuloin etukäteen, että tekisin puolikatetun tandemin niin pääseekö sillä omaan sarjaan? olis kaksikin erilaista etukatetta odottamassa käyttöä. Hmm.. Sähköavustettu läskitandem etukatteella joka muuttuu tavarapyöräksi.
Pw:n kaksikko toimisi myös tavarapyöränä siviilissä kun takapenkin paikalle laittaa tavaralaatikon, joku tällainen kopiointisuunnitelma on pyörinyt mielessä.