FINNISH (Nordic) Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Samaa mieltä VPHn kanssa, että aina saa parantaa. Megafonilla on helpompi huutaa kuin palkeillaan. Onneksi tein sitä vain pätkän molempina päivinä. Mölysin ME yritykseen kierrosaikatietoja mittauspisteellä. Janx ajoi tänä vuonna, mutta mitenköhän paljon yleisöä on kuulemassa? Ehkä enemmän ja pidempään ensi vuonna spiikeistä johtuen plus ajanottonäyttö, jolloin on helpompi seurata kisaa niin etenemän kuin eri luokissa järjestyksen =keskinäisen kisan suhteen.

Kiitos linkistä Wacky, pitääpä katsoa. Aussilassa on luonnollista kinnerit UV säteilysuojana.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Aussisarjassa katsoin kahta videota ja 2014 ooli paljon osallistujia kisoissa ja näytti olevan koulujoukkueita. Trump teamin kuski meni kyynärpää terävänä kuin pressaehdokas kolaroiden yli kerran änkien pyöräänsä kapeammasta välistä mm. 700 W huipuilla, jos oikein katsoin 58 huiput peesissä oli paras bongaamani huonosti kiinnitetyllä kammet/rattaat paketilla, kun koko setti heijasi sivulta toiselle. Liian kapealla radalla ajajiin nähden, jatkuva kolarivaara. Tuolla tavalla vasta 9., joten nopeita välineitä ja hyviä kuskeja siellä, jos ei ihan Terojen tasoisia ja DF XLn ja Conen laatuisia pyöriä heillä ollutkaan. Oletan, että 2014 4x isommalla kansalla hatusta repäisten väkimäärän, kisassa oli enemmän kinnereitä kuin Suomessa on nyt yhteensä.

Saisiko samaa ideaa hyödyntäen ja Flevobiken koulukurssimallia noudattaen lisättyä Suomen kinneritietoisuutta ja -määrää koulujen välisellä kilpailulla? Nokialle, kun olisi jo kisatapahtuma olemassa?

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Jahas jahas. Ei jaksa tyhjiin puheisiin ottaa kantaa, mutta pitää varmaan vähän kommentoida hälyä.

Tässähän ei ole päätetty mistään muutoksista vaan alkuperäisessä viestissä esittämäni ehdotukseni olivat selvästi tarkoitettu herättämään keskustelua.

Kyllä mielestäni minulla on oikeus esittää oma mielipiteeni kisojen kehittämisestä, kun olen alusta asti ollut niitä järjestämässä. Viime joulunakin olen istunut RRF:n kokouksessa laskemassa budjettia ja katsomassa riittääkö rahat vai ei tilata ajanotto ja miten kisoja voisi kehittää. Ei siellä teitä muita kommentoijia juurikaan näkynyt, vaikka tämä on aivan demokraattinen juttu - aktiivisesti mukaan toimintaan ja järjestämään. Helppo se on tulla kerran vuodessa aina ajamaan ja sitten huudella täällä foorumilla.

Tässähän esitettiin konkreettisia kehitysehdotuksia jotka saivat ääniä puolesta ja vastaan. Eikö sen näin pitäisikin mennä?

Kyllä Nokian homma lähti alunperin liikkeelle meidän puuhastelusta siellä radalla ennätyspuuhissa ja ensimmäiset kisat ideoimme ja järjestimme Tepon kanssa vuonna X ja siitä homma on sitten pikkuhiljaa kasvanut.

PW kirjoitti:

Minua(kin) hieman häiritsee, ehkä jopa ärsyttää (no ei ny sentään) - se että Olli eli Lowrides (tämän sivuston ylläpitäjä) käy kerran vuodessa hämmentämässä Nokian kisoja ja moittimassa niitä tylsiksi ja tuloksiamme surkeiksi.

No näinköhän se menee Petri? Tässä oli sarkasmia mukana roimasti, ymmärsinkö oikein?

vaaka kirjoitti:

Ollia tuntematta en tiedä, millä mielellä kirjoitti faktat väärin ja uusiksi, joten jatkan misinformaation karkoitusta faktoilla niiltä osin, mitä muut eivät vielä ole tehneet... Yhden henkilön tavoitteiden haku, joka ei ollut paikalla, ei muuta sitä, missä oikeasti mennään ja mitä tapahtui. Jos kyseessä ei ollut trollaus, vaan kehityskeskustelun herättely, mission accomplished.

Höpönlöpö. Kun olet ollut mukana harrastamassa nojapyöräilyä 15 vuotta Vaaka ja rakentanut pari pyörää, pitänyt nojapyöräfoorumia yllä 10 vuotta, järjestänyt 2 Eco-Trippiä, perustanut Lowride-tapahtuman (järjestänyt 2), ajanut Suomen maanopeusennätykset (200m ja 1h TT), ollut perustajajäsen nojapyöräyhdityksessä, ollut mukana järjestämässä Nokian tapahtumaa alusta asti ja käynyt vähän Battle Mountainissa ja Dekrassa - niin sitten voit tulla syyttelemään minua trollauksesta. Tyhjät puheet seis ja ulos puuhaamaan!

terppa kirjoitti:

Tarkoitus tietysti pyhittää keinot mutta mun mielestä on jotenkin outoa vihjailla, että lowridet ja eco-tripit olisi kuihtumassa. Eikös eco-trippi myydä hetkessä loppuun ja niitä oli tänä kesänä jo kaksi? Lowride oli viimeksi Asikkalassa ja ainakin mun mielestä sen suosio oli hyvä. Mutta kai mä sitten jotain olen ymmärtänyt väärin.

Erittäin hyvä jos asia on näin ja tapahtumilla riittää suosiota. Itse kävin ensimmäisessä Eco-Tripissä vuonna 2002. Viime vuosikymmenen puolella tapahtumassa oli aina mukana ulkomaalaisia Keski-Euroopasta ja esim Venäjältä. Oli nojapyöräkauppiasta ja mahdollisuutta koeajaa pyöriä. Oli oheisohjelmaa yms. Sitten järjestävä taho KeVy Ry meni nurin ja tapahtumaa oli vaikea saada enää järjestettyä, vapaaehtoisia ei enää löytynyt. Toivottavasti asia on nykyään erilailla ja tapahtuma toimii? En tiedä, myönnän, en ole viime vuosiin käynyt enää. Järjestimme kerran Eco-Tripin pohjanmaalla vuonna 2003 ja toisen kerran Jyväskylässä 2006.

Erittäin mukava kuulla myös jos Lowride voi hyvin. Eco-Tripin hiipumisen (ehkä väliaikaisen) jälkeen järjestimme Lampelan Tapion kanssa ensimmäisen Lowriden Kokkolassa 2009. Oli paljon jengiä, oli lehdistöä ja mediaa, järjestimme tapahtuman yhteydessä myös aika-ajo kilpailun Kokkolan keskustan tuntumassa paikallisia kilpapyöräilijöitä vastaan tai enemmänkin heidän kanssaan. Haimme poliisilta luvan sulkea tien pätkä, järjestimme järjestysmiehet risteyksiin yms. Homma oli ns. isollaan.

On hyvä jos molemmat tapahtumat ovat vielä hengissä ja voivat hyvin, mutta epäilen että ihan samanlaista pöhinää ei enää ole.

Mahe kirjoitti:

Mielestäni Ollin heitto Lowriden ja Ecotrippien näivettymisestä oli halpamainen, milloin olet osallistunut viimeksi? Kisaa noissa ei ajeta, sekö tekee tapahtumasta turhan ja näivettyneen? Osallistujia on riittänyt ilmankin. Lowride-keskustelun voisi pitää kokonaan irti tästä kalabaliikista.

Niin, no, historian tunteminen ainakin auttaa Mahe. Kerron mielelläni omia mietteitä lisää eri ketjussa.


Ajarmala ja Vph: hyviä ideoita, tälläistä kehittävää ja ideoivaa palautetta lukee mielellään.


vaaka kirjoitti:

Onhan tienvarsikisoja jo. Mitä RRFin vakuutus kattaa, kaikki pyörät sekaisin brevetissä jäi kinneri rekan alle tänä kesänä Suomessa? Äkkiä tulisi järjestäjän joutuessa maksajaksi yhdistykselle stoppi toimintaan. Sillä nimellä ainakin. En liity, jos vaarana on jäsenten joutuminen korvausvastuuseen joissain tapauksissa. Tulee yhdestä tällistä äkkiä viidestä kuuteen numeroa kustannuksia. En ole lakihenkilö, joten en tiedä, missä tapauksissa ja kuinka korkealla organisaatiossa pitää olla, jotta korvausvelvollisuus syntyy.

Juuri kesän viettäneenä New Yorkissa lakitoimistojen kanssa uutta alan palvelua kehittäneenä voin vahvistaa ettei Suomi ole mikään Amerikka ja minkäänlaisia korvaamisvelvotteita ei yhdistykselle synny jos osaanottajat ajavat omalla vastuullaan (vastuuvapautuslappu). Saat olla vaikka yhdistyksen puheenjohtaja ja järjestää sellaiset kisat kuin haluat, voin kyllä hoitaa lakipuolen.

Pastori kirjoitti:

Mikäli joku kerkesi lueskella poistamani kuumahkon viestin. Rupesi jo hävettämään kun kävin niin kuumana. Niin tässä summaus. Ilmeisesti tässä halutaan kaikesta veristä kisailua zeniläisen itsensä koettelemisen sijaan.

Ei tässä ole missään vaiheessa mielestäni puhuttu verisestä kisailusta, enkä ymmärrä miten kisamatkojen muuttaminen vaikuttaa tähän. Osanottajien määrää se voi kyllä lisätä. Ja pitää muistaa myös että lajin piirissä on paljon kilpailuhenkisiä yksilöitä, jotka haluavat ajaa kisaa.

Pastori kirjoitti:

Ei erityisen rakentavalta tunnu keskustelunavaus jossa RRF:n lähes virallinen kanta tuntuu olevan se että vituttaa olla varikolla kun dorkat ne vaan jaksaa ajaa radalla. Ja sen jälkeen Ranskan edustusto kertoo mielipiteenään että HARMI kun ei nyt kuulu teiltä hitailta paskakuskeilta aplodeja kun on aika hyvät idikset lyöty pöytään.

Mä olen ihan viittä vailla, että mä lähden kävelemään koko tästä vitun skenestä tällä sekunnilla.

No eihän me voida tällä tasolla täällä keskustella, myönnän. Pahoittelut omasta keskustelun avauksesta, jos se loukkasi, mutta ei tarvitse myöskään vääristellä sanomisiani. Jos minä ottaisin pulttia kaikista persoonallisista viittauksista joita ihmiset ovat tässäkin keskustelussa minua kohtaan esittäneet, suurilta osin tietämättömyyttään, eihän tästä tulisi mitään. Sanoisin että *piip* kun vituttaa kun nojapyöräfoorumin viralliset aktiivit ei anna minun esittää omia mielipiteitäni, taidanpa jättää palvelinmaksut maksamatta ja sulkea koko puljun. Säästän seuraavan kymmenenvuoden palvelinmaksuissa yhden polkupyörän hinnan ja keissin kaljaa. Saavat perustaa uuden foorumin ja aloittaa keskustelun siellä.

Tästä päästään hyvin takaisin konkreettisiin ehdotuksiin, joista edelleen esittäisin järjestelytoimikunnan perustamista johon kaikki halukkaat saavat liittyä ja yhdessä pohtia miten hommaa voisi kehittää.

Muussa tapauksessa sen kun järjestätte ajoja millä tahansa formaatilla ja foorumilla, minusta se on vain ilon asia. Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa tai tarvetta puuttua siihen miten siellä ajetaan. Olen erittäin innoissani jos joku järjestäisi tapahtuman missä itse haluaisin ajaa. Osallistun mielelläni.

Ehkä oma aikani alkaa tosiaan olemaan lopuillaan tässä tämän lajin puuha toimissa ja on aika siirtyä kuluttamaan se vähä aika mikä on käytössä jossain muussa toiminnassa...

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Taisit vähän ymmärtää väärin kommenttini, kun et tiedä, miten hyvä pöhinä Nokialla oli. Toki ei noin paljon medianäkyvyyttä kuin aiemmin. Kyllä siellä kisattiin me odottaa virallistamista ja yli 82 km/h DF XL kinnerillä spurtissa. On aika dissausta sanoa, että kinnerillä pitkälti yli 400 km/12 h ei ole kisaamista ja muutama yli 300 km kattamattomilla myös. Suu vaahdossa useammalla oli siellä ajon jälkeen. Kyl siellä tosissaan urheiltiin. Oikean tiedon keskusteluun tuomisen hengen jatkamisessa osallistuin, missä pystyin järjestelyihin kisassa. Pääpointtini oli kommenttiesi perustuminen vääriin oletuksiin, joita et olisi tehnyt, jos olisit nähnyt paikan päällä, miten hyvässä hengessä tehtiin hyvä tapahtuma.

Paljon olet saanut aikaan ja on sääli, että aiemmin jo pitkällä ollut tapahtumien sisältö oli lurpahtanut. Käänne parempaan tuli jo. ME yritystä kirjaamassa oli aivoliiton lehden toimittaja kuvien räpsimisineen jne. Tilanne ei enää ole niin negatiivinen varsinkaan osallistujamääriltä kuin luulit. Koska edistystä aallonpohjasta on tullut, kannattaa käydä ensi kerralla. Mukaan vaan ja paremmaksi tapahtumaa ja lajia tekemään. Eihän ainoa osallistumissyy kannata olla oma kisaaminen, kun kokonaisuutta voi kehittää myös.

Hyvä tietää vakuutuksien osalta, kiitos tiedosta.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Siis pitäisikö tästä kaikesta nyt päätellä että jos tapahtuma ei sisällä jotain erityisen suurta, tai media ei ole paikalla tai kauhea "pöhinä" päällä, tapahtuma on epäonnistunut ja näivettynyt? Ja mä kun luulin että vähemmälläkin saa onnistuneen tapahtuman, vaikkei kaikki olisikaan aina niin suurta ja hienoa. En tarkoita sitä etteikö voisi pyrkiä tapahtuman näkyvyyteen tai että sen pitäisi olla pienen sisäpiirin juttu, mutta jotenkin tökkii lähtökohtaisesti tällanen henkinen asetelma että pitäisi suurin piirtein masentua jos tapahtumassa ei ollut asioita x, y ja ö.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

lowrides kirjoitti:
PW kirjoitti:

Minua(kin) hieman häiritsee, ehkä jopa ärsyttää (no ei ny sentään) - se että Olli eli Lowrides (tämän sivuston ylläpitäjä) käy kerran vuodessa hämmentämässä Nokian kisoja ja moittimassa niitä tylsiksi ja tuloksiamme surkeiksi.

No näinköhän se menee Petri? Tässä oli sarkasmia mukana roimasti, ymmärsinkö oikein?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi Joo, ei ollu sarkasmia, en halunnut ivata sinua, enkä vähätellä tekemisiäsi nojapyöräilyn eteen. Anteeks jos sait sen vaikutelman, älä sinäkään meidän. Rauhaa ja nojailua.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Omalta osaltani olen pahoillani keskusteluun tuomastani aggressiivisuudesta. EI uskois, että mulla on (myös) eriyisopen koulutus.

Tuli vähän kiihdyttyä ja provosoitua - eikä ihan vähänkään.

Olen nyt hetken nurkassa häpeämässä.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Olen nähnyt muualla nettiaggressiota ja en halua tänne sitä, siksi peräänkuulutin faktojen esille tuomista, että ei päätelmät lähde vinoon heti päättelyketjun aluksi. Osaavat päätelmät muutenkin löytyä pientareen väärältä puolelta vastaantulevan kaistan toiselta puolelta.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja jooseha »

eemeli kirjoitti:

Tämä taitaa olla Ollilta jokavuotinen avautuminen. Omalta kohdalta viikonloppu jää väliin, jos tapahtuma menee Ollin mainitsemaan suuntaan. Sinänsähän tuolla minun poissa ololla ei ole tapahtuman kannalta mitään merkitystä. Nykyistä nimeäkin karsastan ja ei voisi vähempi kiinnostaa nykyistä kilpailuhenkisempi tapahtuma...

Mulla on samankaltaiset mietteet. Ymmärrän kuitenkin että kilpailun täytyy miellyttää ainakin sen järjestäjää. Ei voi odottaa että pitkälle talkoilla tehty tapahtuma olisi jotain jota järjestäjä(t) ei halua. Muuten ei into riitä.

vaaka kirjoitti:

Aika huti meni tuo kilpailullisuuden puute kommentti. Porukalla repeilimme ja päivittelimme, kun jooseha havaitsi vuoltun ohittavan varikon ja jooseha ampaisi perään varikolta seuraavaan kierrokseen odottamisen tai rauhallisesti ajamisen sijaan. Kolme kierrosta ajoi kiinni ja onnistui. Vuoltua!!!

Huti meni ainakin jos väittää että mulla oli kilpailullisuutta. Sitä kun ei ollut(ole) :P Ajoin toki vuoltun kiinni, mutta muista syistä. Kilpaileminen kun ei motivoi minua. Pikemminkin päinvastoin ;)
Olisi siellä ollut kilpailuhenkisiäkin, jotta esimerkille olisi pohjaa.
ps Olisin ottanut vuoltun kiinni jo ensimmäisen kierroksen aikana, mutta pysähdyin mäen päälle asettamaa nopeusmittarin anturin oikeaan asentoonsa.

vaaka kirjoitti:

Taisit vähän ymmärtää väärin kommenttini, kun et tiedä, miten hyvä pöhinä Nokialla oli.

Mun muistin mukaan lowrides oli paikalla, mutta miesmuisti on tunnetusti lyhyt :roll:

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Sitä se tekee, kun ei kaikkia tunne, tässä oli hyvä esimerkki faktojen puutteen päätelmien perversoitumiseen johtamisesta minun tekemänäni :oops:

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja tm »

jooseha kirjoitti:

Mun muistin mukaan lowrides oli paikalla, mutta miesmuisti on tunnetusti lyhyt :roll:

Viime vuonna oli, tänä vuonna ei.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja janx »

Köh köh, megafooni on täynnä tomua :roll:

Murheeseen veti mielen kun tämän viestiketjun löysin. Ei se ehkä ollut tarkoitus, mutta minkäs teet. Ei tarvitse olla pahoillaan kenenkään tämän vuoden tapahtumasta, vaikka vähän semmonen maku minulle tuli, että "voisit läski tulla sieltä pois pyörimästä, ettei tarvitse hävetä" eräistä kommenteista. Jätän ne omaan arvoonsa. Jos jotain, tätä negaatiomeininkiä en kaipaa mihinkään.

Kehitys on hyvästä, mutta kuten valtion verosuunnittelusta on nähty, verotulotkaan eivät kasva loputtomasti verotusta kiristäessä. Liiallinen kehittäminenkin voi kääntyä itseään vastaan ja karkoittaa puolet vanhoista osallistujioista. Voihan isot muutokset olla myös ns. jackpot, mutta hieman epäilen.

OT: Minunkin mielessä kävi, että voimakkaasti kehittyvä massatapahtuma voisi olla mahd. Cup, joka voisi olla Australiasta löytyvän PedalPrixin jälkeläinen. Oppilaitoksia mukaan? Niitä löytyy Suomesta useampi: http://tilastokeskus.fi/til/kjarj/2015/ ... 01_fi.html - Tästä lisää sen omassa ketjussaan.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tässä jo valmistaudun ensi Elokuun koitokseen . Mietiskelyä päässä , tän majotuksen kansa . Mitä pitkän päälle on tulossa . Jos porukka kasvaa paljonkin . Nokian majoitus tilanne rajallinen . Porukkaa ei pitäs hajoittaa moneen majoitus pisteeseen . Kun tuo yhteinen saunominen jäisi pulinoin osalta pieneksi .
Tässä nyt jo ajattelen 2018 tapahtumaa . Olisiko missään paikkaa , mihin saatas enenmän porukkaa majoitettua , kohtuu matkan päähän rarasta.
Entä tää Alastaron rata . Olisiko siellä millaiset mahdollisuuret majoitukselle . Herätetään keskustelua tässä.
Nokialle yritin saada niitä Mobiilihotelleja , ei ole alun jälkeen enään vastannut kyselyihin . Vaikka aluksi oli hyvinkin kiinostunut . Lienee tuo majoitus tarpeen vähäisyys olla syy siihen , että heitä ei kiinosta lähtee mukaan . En tierä , aika näyttää.
Yksi vaihtoehto olisi majoittaa porukkaa radan läheisyyteen . Vaikka sotilasteltoihin . Olisi siellä sit oikeenlainen joukko-osasto . :oops:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja jori »

Nojanalle kirjoitti:

Tässä jo valmistaudun ensi Elokuun koitokseen . Mietiskelyä päässä , tän majotuksen kansa . Mitä pitkän päälle on tulossa . Jos porukka kasvaa paljonkin . Nokian majoitus tilanne rajallinen . Porukkaa ei pitäs hajoittaa moneen majoitus pisteeseen . Kun tuo yhteinen saunominen jäisi pulinoin osalta pieneksi .
Tässä nyt jo ajattelen 2018 tapahtumaa . Olisiko missään paikkaa , mihin saatas enenmän porukkaa majoitettua , kohtuu matkan päähän rarasta.
Entä tää Alastaron rata . Olisiko siellä millaiset mahdollisuuret majoitukselle . Herätetään keskustelua tässä.
Nokialle yritin saada niitä Mobiilihotelleja , ei ole alun jälkeen enään vastannut kyselyihin . Vaikka aluksi oli hyvinkin kiinostunut . Lienee tuo majoitus tarpeen vähäisyys olla syy siihen , että heitä ei kiinosta lähtee mukaan . En tierä , aika näyttää.
Yksi vaihtoehto olisi majoittaa porukkaa radan läheisyyteen . Vaikka sotilasteltoihin . Olisi siellä sit oikeenlainen joukko-osasto . :oops:

Onhan siellä radalla kaksikin isohkoa hallia majoitustiloiksi, jos oikein järjestämään ruvetaan. Kyllä minusta kannattaisi yrittää mahtua Alisniemeen ja radalle niin pitkälti kuin vain mahdollista. Ei se osallistujamäärä kuitenkaan niin hirveän nopeasti kasva, vaikka kovasti sitä toivommekin. Eikä se tilanpuute ainakaan vielä ole ollut todellista, vaan lähinnä järjestelykysymys.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Jorilla aika kultaa muistot. Kapasiteetissa paikka oli tasan tarkkaan kiitos ulkona nukkujien. Tuvat olivat täynnä, mistä syystä Salsa, Wacky ja minä kiersimme eri mökkiin joka yö. Petivaatteet sai kaivella varastosta ja ilmeisesti varastossa on yksi patja, mutta lattiamajoitukseen menee. Tupaan siirtyessä oli aika hyvin lattia käytettynä. VAin pöydät ja penkit ulos viemällä saisi vähän lisää tilaa. Jos halliin mahtuu väkeä, ok, mutta mitenkäs peseytyminen? Pyyhe kastettuna toki toimii, mutta saako sinne hygieniakelpoista vettä?

Vastaa Viestiin