FINNISH (Nordic) Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

Itse sähköavusteisella ajavana rapakuntoisena (voitinhan sentään punnituksen :oops: ) en pidä sähköavusteisten kisaa kovin helppona toteuttaa. Lähinnä kyse on katsastuksesta ja luokittelusta. Tällaiset melkein-katulaillisella 250-wattisella ajavat retkihissukat kalpenevat kun joku tuokin sitten viivalle kolmimoottorisen parikilowattisen ja katoaa palavan kumin savuun.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

lowrides kirjoitti:

5) Pidetään 200m, pidetään tunnin ajo. Sunnuntaille järjestetään 100km maantiekisa ja kriterium (tekninen rata) nykyisten 6-ja 12-tunnin kisan tilalle.

Ehdotukset sopii mulle. tätähän on haaveiltu jo monta vuotta ilmeisesti useamman henkilön toimesta. Ehkä sit pitää kokeilla.

Ihan vaan tiedoksi etten aio olla paikalla mikäli tällä mennään.
Mua kiinnostaa ainoastaan toi 12h. Voin ajella sen ihan itsekin - kuten edellä on todettu.

Tämäkin on normaalia kehitystä ja kuihtumista - ei kaikkia voi tyydyttää.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Mie aion olla paikalla joka tapauksessa 8)
Just tänä vuonna innostuin uudestaan 12h kisasta ja 300km viel rikkomatta.
Ollille tiedoks, lowride ja Ecotrip järjestetään joka vuosi ;)
Nokian kisathan on toki pienen mutta uskomattoman mukavan porukan tapahtuma mutta eikös sekin ole kasvanut vähän joka vuosi - aina vähän enemmän kisaajia.
Jätetään se Challenge siitä nimestä pois, ni kaikki on hyvin :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

lowrides kirjoitti:

2) Lanseerataan sähköavusteinen sarja, joka kerää uutta jengiä maailman ensimmäiseen sähköavusteinen polkupyörä kilpailuun

5) Pidetään 200m, pidetään tunnin ajo. Sunnuntaille järjestetään 100km maantiekisa ja kriterium (tekninen rata) nykyisten 6-ja 12-tunnin kisan tilalle.

2) Miten sähköavusteisten kilpailusta saadaan tasaväkinen? Meneekö tämä rahamiesten moottoriurheilukisaksi?

5) Radalla ajelu on paljon turvallisempaa kuin rekkojen seassa ajaminen. Mikä on kriterium (tekninen rata)?

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Saukki »

lowrides kirjoitti:

5) Pidetään 200m, pidetään tunnin ajo. Sunnuntaille järjestetään 100km maantiekisa ja kriterium (tekninen rata) nykyisten 6-ja 12-tunnin kisan tilalle.

Olen kanssasi samaa mieltä. Tapahtumaa on syytä kehittää, ettei se jämähdä paikoilleen ja saadaa lisää osallistujia ja ehkä sitä kautta myös lisää harrastajia.

Itse olen myös valmis luopumaan 6- ja 12 -tunnin kisoista. Sitä lyhyttä rataa on uskomattoman tylsää kiertää koko päivä. Maantiekisa kuulostaa kivalta. Nojapyörille sellaisia kisoja ei taida ollakaan, joten sellainen pitää kyllä Suomeen saada! Toivottavasti vaan radan ympäristöstä löytyy sopiva reitti, eikä tarvi sinne rekkojen sekaan mennä ajelemaan.
Kriterium rata pitäisi olla helppo toteutaa nykyisellä paikalla.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Criterium vierailla kielillä viittaa mutkaisiin kaupungeissa ajettaviin kisoihin. Teknisyys haastavaan pyöränhallintaa vaativaan syheröistä ja esteistä selviytymiseen. Ambulanssitarpeineen, sillä kaupunkien toimintaan vaadittavien esineiden ohitus turvallisesti onnistuu jatkuvasti epä ammattilaisilta ja kolaroivat pystäreillä usean ajajan kasoina rutiininomaisesti.

En taatusti osallistu crittiin, varsinkaan eri nopeusluokan pyörien kesken. 80 km/h ennen mutkaan minua varaamassa kinnerillä tiukassa syherössä? Jos kalustovauriot tulevat kalliiksi, odottakaa lääkärin laskua ja tulon menetyksiä sekä työkyvyn aleneman vaikutuksia...

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Sähköavusteisten kisa on ehkä ajatuksena hieno, mutta toteutus voi olla vähän hankala. Siitä tulee hyvin helposti moottoriurheilua.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Järjestäjän ja ajajien aikatauluissa on helppoa hoitaa 6 ja 12 h kisa radalla. Ei ole takuita loppumusajankohdasta matkapohjaisessa kisassa maantiellä. Voi olla haastavaa taata turvallisuus ja Nokian poliisi tuntuu olevan työllistettyä viikonloppuisin, joten turvaa rekkojen sekaan tuskin saa virkavallalta. Ei me yhdessä ryhmässä muutenkaan mentäisi. Miten tekniset viat hoidetaan, onko huoltoautoja isompien pystärikisojen tapaan? Toistaiseksi on riittänyt radalla kisaajien kesken tehty huolto monissa ongelmissa, kun työkalut ja varaosat ovat radalla toisin kuin tiellä. Haastavaa katukisa. Voi ei kinneristeillä pahassa maastossa vierähtää hieman pidempään kuin kinnereillä.

Onhan tienvarsikisoja jo. Mitä RRFin vakuutus kattaa, kaikki pyörät sekaisin brevetissä jäi kinneri rekan alle tänä kesänä Suomessa? Äkkiä tulisi järjestäjän joutuessa maksajaksi yhdistykselle stoppi toimintaan. Sillä nimellä ainakin. En liity, jos vaarana on jäsenten joutuminen korvausvastuuseen joissain tapauksissa. Tulee yhdestä tällistä äkkiä viidestä kuuteen numeroa kustannuksia. En ole lakihenkilö, joten en tiedä, missä tapauksissa ja kuinka korkealla organisaatiossa pitää olla, jotta korvausvelvollisuus syntyy. Tuplasyy välttää riskin ottamista. Minun elämäntilanteellani ja tulevaisuudenkuvillani jo rata-ajo on uskaliasta. Ymmv ja riippuen siitä, mihin suuntaan kisat menevät, saatan jättää kisat väliin, vaikka olisin niin hyvässä kunnossa kuin näillä vammoilla voi kuntoutua. Olen saanut yli elämän tarpeiksi turpaan ja paskaa lapotaan suuhun koko ajan lisää lopun ikää. Ei maistu santsaaminen.

Maantieajot huviksi turistina, ei kisassa minulle.

Onnea sähkölaitteiden tasapäistämiseen... Nyt jo näytti olevan vetoa itse diplomien tulostukseen, joten onnea lisäluokkien tekoon, jos ei ole avoin yksi luokka kaikille meininki. Nähtyäni netistä 10000 W sähköpyörävideoita ei huvita olla radalla samaan aikaan. Jo nyt nopeuserot ovat tylyt ja turvallisuuden kannalta ei parhaat. Pyörien nopeusero katoaa tiellä nopeiden haihtuessa horisonttiin, mutta se autoliikenne...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

100 kilsaa voi ajaa kotona maantiellä. Mulla on työmatkakin lyhempää reittiä eestaas 100 kilsaa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mikäli joku kerkesi lueskella poistamani kuumahkon viestin. Rupesi jo hävettämään kun kävin niin kuumana. Niin tässä summaus. Ilmeisesti tässä halutaan kaikesta veristä kisailua zeniläisen itsensä koettelemisen sijaan.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Oon kai vanha kalkkis ja tylsä mutt miusta juurikin tuo ratakisa on erityistä - maantietä Suomessa riittää ajettavaksi ihan vapaasti.
Ekaa kisaa kun suunniteltiin, mietin et mahtaa olla tylsää mutt onneksi tuli lähdettyä. Maantiekisahan voi olla hyvinkin tylsä jos ei pysy peesissä ja yksikseen ajaa suurimman osan matkasta.
Sähkökisallekaan en oikein lämpene, sori siitä :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

lowrides kirjoitti:

.. sama porukka ajaa samaa rataa samaan malliin samoilla pyörillä.

Kahta kertaa en oo muuten samalla pyörällä ajanut.

Tuloksetkin on hitusen muuttuneet.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja vph »

Yleistä kommentteja:

Käytännössä järjestelytoimikunnan homma (oma ketju olemassa) taitaa lähteä etenemään vasta, kun sitä toimikuntaa joku lähtee johtamaan johonkin suuntaan. Ja omasta mielestäni se suunnan valitseminen (merkittävät kehityslinjaukset kuten vaikkapa matkavalinnat, tapahtuman nimi ja PM/MM/SM arvon tavoittelut) ovat tapahtuman järjestävän seuran, RRF:n hallituksen päätettäviä asioita. Suunnasta ja tavoitteista on hyvä keskustella avoimesti jäsenistön piirissä, mutta päätökset kuuluvat RRF:n hallitukselle. SItten kun linjaukset on selviä, niin järjestelytoimikunta voi niitä rauhassa ja hyvällä mielin laittaa toteutukseen.

Siis on OIKEIN HYVÄ JUTTU, että ensi vuoden tapahtuman kehittämisestä keskustellaan jo nyt syksyllä. HARMI, että ehdotuksista jengi vetää herneitä nenään. Jos tapahtumaa ei kehitetä lainkaan, se näivettyy.

Yksittäisiin asioihin:
Kun sen 100 km matkan voi ajaa kotonansa maantiellä, niin ihan samalla tavalla siellä maantiellä voi ajaa minkä tahansa muunkin matkan. En oikein ymmärrä miksi kilpailu menisi sen verisemmäksi, jos matkoja muutettaisiin. Kriteriumin voi kyllä järjestää muuallakin kuin maantiellä, vaikkapa siellä Nokian radalla - tähän tyyliin se oli järkätty tämän vuoden MM:ssäkin (TMS osallistui ja voisi kommentoida miltä se tuntui ajajan näkökulmasta).

Sähköavusteisten kilpailun laatiminen olisi melkoinen haaste, sellaisen sääntö- ja luokitusmaailmaa ei kai vielä missään päin maailmaa ole piirusteltu? Ainakin itseni on vaikea nähdä miten sähköavusteisuus ja nojapyöräily kytkeytyvät toisiinsa (siis sen kummemmin kuin pystypyöräilyyn).

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Pastori kirjoitti:

100 kilsaa voi ajaa kotona maantiellä.

Niin samaa mieltä. Miellän 100km ajelun nimenomaan sunnuntaiajeluksi. 12h ajelua ei taas ajeta minä vaan sunnuntaina eikä miten vaan.

Mulle riittää oikein hyvin nopeusajoiksi 200m ja 1h. Joo, 12h radan kiertäminen on tylsää ja vaatii hermoja ja pitkää puurtamista mutta mulle se on ainakin just sen pointti että haastan itseni ajamaan monta, monta tuntia ja samalla tietysti yritän ajaa mahdollisimman paljon annetussa ajassa. Radalla kiertämisessä on kuitenkin se ero maantienlaitaan verrattuna ettei tarvi koko ajan tuijotella takaa lähestyviä autoja ja pitää huoli ettei tule jyrätyksi. Lisäksi radalla helpompi järjestää ruokailu.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

vph kirjoitti:

Siis on OIKEIN HYVÄ JUTTU, että ensi vuoden tapahtuman kehittämisestä keskustellaan jo nyt syksyllä. HARMI, että ehdotuksista jengi vetää herneitä nenään. Jos tapahtumaa ei kehitetä lainkaan, se näivettyy.

Tässähän sulla on vahva usko siihen että on vain yksi tapa tehdä asioita.
Entäs jos ne ideat on sensorttisia, joilla homma näivettyy.

Ei erityisen rakentavalta tunnu keskustelunavaus jossa RRF:n lähes virallinen kanta tuntuu olevan se että vituttaa olla varikolla kun dorkat ne vaan jaksaa ajaa radalla. Ja sen jälkeen Ranskan edustusto kertoo mielipiteenään että HARMI kun ei nyt kuulu teiltä hitailta paskakuskeilta aplodeja kun on aika hyvät idikset lyöty pöytään.

Mä olen ihan viittä vailla, että mä lähden kävelemään koko tästä vitun skenestä tällä sekunnilla.

Ensihätään taidan pitää pientä breikkiä. Heippa.

Vastaa Viestiin