FINNISH (Nordic) Recumbent Championships 2017 -keskustelua

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 15279
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja PW » 03 Loka 2016, 20:35

viewtopic.php?f=8&t=1757
Tuossa ekan kisan keskustelua, voi lukasta mikä oli alkuperänen ajatus. Jos nyt oikein muistan ni RRF:ää ei ollu viel keksittykään ku eka kisa jo oli :?
Mut rauhaa ja rakkautta foorumille toivosin ;)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3858
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja Vilijami » 03 Loka 2016, 20:45

Hieman tulee vaikutelma, että racingkuskit ja retkipyöräilijät ei kohta mahdu samaan tapahtumaan? :roll:

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4042
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja Nojanalle » 03 Loka 2016, 21:25

Omasta mielestä , jos porukka haluu ajaa 6-12h , niin siihen on annettava mahdollisuus .
Kilpailua voidaan kehittää , mutta kehitetäänkö sitä jo perinteeksi tulleen kustannuksella.
Lienee nyt kysyä paikallaan , kuka haluu ajaa ja mitä .
Itse olen ajatellut ajaa 6h ensivuonna ja yrittää rikkoa omaa ennätystäni .
Moni varmaan haluaa yrittää rikkoa 12h ennätystä , johon en valitettavasti itse pysty viellä .
Haluaja olisi , mutta kunto ei varmaan viellä kestä , jos koskaan .
Entä kansainvälisyys , riittääkö Nokialla resusseja siihen .Se on hyvä punnita ja miettiä syvälti . Itse en usko määrätyiltä osiltaan . Majoitus kapasiteetti ei riitä paljonkaan suuremmalle porukalle nytkään .
Entä muut resussit , löytyykö riittävästi vapaaehtosia siihen .
Suomi on pitkä maa , tänne mahtuu paljon erillaisia ajatuksia . Niile pitää antaa kuulemisen
mahdollisuus . Kisojen laajentamiseen Nokialla , tai tyystin jossain muualla . Voi olla hyvinkin
mahdollinen ratkaisu tulevaisuudessa .
Mitä tulee kisojen järjestämiseen yleisillä teillä , niin niiden järjestäminen on aika riski hommaa . Suljetut alueet luo turvallisuutta kisoille .
Tässä nyt Nallukan ajatuksia .

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja J-Drums » 03 Loka 2016, 21:50

Mun mielestä tuolla olikin jo selkeä ehdotus, että toimikunta kokoontuisi tuopin... siis kahvin äärelle ja laatisi ehdotuksen siitä, mihin suuntaan tapahtumaa lähdettäisiin viemään, vai pidetäänkö samanlaisena kuin on ollut.

Ehdotukseen saa varmasti palautetta foorumilla (vaikka sitä ei kysyisikkään). Tästä ketjusta huomaa, että ääniä puolesta ja vastaan löytyi nopeasti.

Itselläkin on vähän mielipide vielä kateissa, että miten "vakavamieliseen" kisaan tämmöinen höntsäilijä "viitsisi" lähteä. Tapahtuman luonnetta miettiessä olisi varmaan hyvä yrittää saada harrastajien koko kirjo katettua, mikä tietysti on helpommin sanottu kuin tehty.

Sähkökisoja on jo viritelty maastopyöräpuolella. En ole perehtynyt, että miten siellä on vempeleet laitettu eri luokkiin. Mutta siellä siis homma on jotenkin ratkottu.
Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1163
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja vph » 03 Loka 2016, 23:03

Pastori kirjoitti:
Tässähän sulla on vahva usko siihen että on vain yksi tapa tehdä asioita.
Entäs jos ne ideat on sensorttisia, joilla homma näivettyy.


Kommunikointi on mahottoman vaikea laji. Tuossa edellä yritin nimenomaan sanoa, että EN ole sitä mieltä, että välttämättä olisi vain yksi tapa (se just sama kuin ennenkin) tehdä asioita. Että _mun mielestä_ on hyvä kun vaihtoehtoisia malleja, parannusideoita ja vaikka hulluja ideoita tulee esille.

Epäonnistumisen riskihän on aina olemassa jos jotain tekee. Silti YLEENSÄ ja _omasta mielestäni_ on parempi tehdä jotain, kuin vain olla ja toivoa että ei näivety.

Pastori kirjoitti:Ei erityisen rakentavalta tunnu keskustelunavaus jossa RRF:n lähes virallinen kanta tuntuu olevan se että vituttaa olla varikolla kun dorkat ne vaan jaksaa ajaa radalla. Ja sen jälkeen Ranskan edustusto kertoo mielipiteenään että HARMI kun ei nyt kuulu teiltä hitailta paskakuskeilta aplodeja kun on aika hyvät idikset lyöty pöytään.

Mä olen ihan viittä vailla, että mä lähden kävelemään koko tästä vitun skenestä tällä sekunnilla.

Ensihätään taidan pitää pientä breikkiä. Heippa.


Ranskan edustuston puolesta esitän moderaattorille pahoitteluni harmittelustani (vaikkakin tuo hitaat paskakuskit assosiaatio ei kyllä ole omaa ajatusmaailmaani millään lailla).

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1163
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja vph » 03 Loka 2016, 23:44

Vilijami kirjoitti:Hieman tulee vaikutelma, että racingkuskit ja retkipyöräilijät ei kohta mahdu samaan tapahtumaan? :roll:


Höpsis, oikein hyvä tapahtuma siitä taas ensi vuonnakin tulee, ihan kaikille ja ihan jokaiselle mukaan tulijalle!

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1359
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja ajarmala » 04 Loka 2016, 02:10

Keskustelua aiheesta kannattaa jatkaa, koska se tuo esille uusia mielipiteitä. Niistä ei kannata kuitenkaan polttaa päreitään, vaan tehdä rakentava vastaehdotus.

Radalla ajettava kisa on minusta hyvin mielekäs ennen kaikkea turvallisuuden takia, koska muu liikenne puuttuu radalta. Lisäksi huolto toimii hyvin ja aina 1,76 km:n välein, mitä ei voi odottaakaan maantiellä. Pitkätkin kisat ovat mukavia, kun radalla näkee muitakin kuskeja, päinvastoin kuin maantiellä. Ja jutellakin voi ajaessaan radalla, koska aina löytyy ainakin lähes samavauhtinen kuski.

Minä kannattaisin nojapyörille sopivia lajeja:
200 m
yksi kierros
1 h
etanakisa kaksipyöräisillä
pitkät matkat (lue: ajat): 3, 6, 9 ja 12 h

Jos minulta kysyttäisiin, jättäisin criteriumit pystypyöräilijöiden ajettaviksi, ne kun osaavat ajaa sellaisia. Ja maantiekisaa ei, koska kerran on käytettävissä ratakin. Maantiellä voi ajaa koska tahansa niin paljon kuin haluaa ja kisojakin siellä jo on.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 09:13

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja vaaka » 04 Loka 2016, 07:05

Taisi mennä ylitulkinnan puolelle pastorilla, nou hätä näit mörköjä siellä, missä niitä ei ole.

Arilla oli vakavaa asiaa. Minusta uudet ehdotukset ovat hyvästä, kun niihin saa monesta näkökulmasta puntarointia eduista ja haitoista. Silloin voi perustellusti hyväksyä tai hylätä idean.

En ole lähtökohtaisesti maantiekisaa vastaan, jos järjestäjä löytyy ja kisaajat, kun se ei ole pois ratakisasta. Haastavaksi menee järjestely, jotta niin turvalliseksi saa maantiekisan, jotta osallistuisin. Jos halua maantiekisaan löytyy, pitäisikö se järjestää Nokialla vai eri aikaan? Työtä on jo järjestelyssä nyt ja kaksi kertaa eri aikaan vie kalenterista lisää, mutta onnistuu henkilökuntaresursseilta paremmin.

Siitä en pidä, että poistuttaisiin kaikissa tapahtumissa radalta, sehän juuri on kiva asia vaihteluksi arkimaantien laidalle. Ratavaihtoehtojakin on, jos ennätyksiä halutaan, en vain tiedä, onko Suomessa paremmin ennätyksiin sopivaa. Ja löytyykö enemmän majoitustilaa. Nokialla se tuli jo vastaan tänä vuonna ja lähtisin miettimään kansainvälisyysaspektia tuon resurssin rajallisuuden huomioiden. Kivaa teoriassa, mutta kun käytäntökin pitäisi saada toimimaan.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15279
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja PW » 04 Loka 2016, 08:02

Joo, Arin kanssa hyvin samoilla linjoilla.
Jos halutaan maantiekisa, ei ku järjestämään vaan. Kannattanee kuitenkin järjestää, eri ajankohtaan ku Nokian kisat ja nehän voi myös järjestää jossain muualla, vaikka Imatralla - nimi vois olla "Imatran ajot" ;) Miekin olisin varmaan matalana viivana viivalla 8)
Kriterium kuullostaa vaaralliselta, nuorisolajilta :roll:
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15279
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja PW » 04 Loka 2016, 08:41

Jotta en ihan "jääräksi" leimaudu - olen samaa mieltä, kunniakirjat voidaan jättää pois mutta tarrat on kivoja 8)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Saukki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 990
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja Saukki » 04 Loka 2016, 09:50

PW kirjoitti:Joo, Arin kanssa hyvin samoilla linjoilla.
Jos halutaan maantiekisa, ei ku järjestämään vaan. Kannattanee kuitenkin järjestää, eri ajankohtaan ku Nokian kisat ja nehän voi myös järjestää jossain muualla, vaikka Imatralla - nimi vois olla "Imatran ajot" ;) Miekin olisin varmaan matalana viivana viivalla 8)
Kriterium kuullostaa vaaralliselta, nuorisolajilta :roll:


Joo nojapyörien maantiekisa olis kiva, mutta ei ehkä sovi Nokian tapahtuman yhteyteen. Se on rata-kisa, niin silloin ajetan radalla.
Mutta jos maantiekisa järjestetään joskus jossain, niin olis kyllä kiinnostusta osallistua.
Saukki
www.saukki.com
Quest Carbon, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Mahe
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja Mahe » 04 Loka 2016, 10:44

ajarmala kirjoitti:Keskustelua aiheesta kannattaa jatkaa, koska se tuo esille uusia mielipiteitä. Niistä ei kannata kuitenkaan polttaa päreitään, vaan tehdä rakentava vastaehdotus.

Radalla ajettava kisa on minusta hyvin mielekäs ennen kaikkea turvallisuuden takia, koska muu liikenne puuttuu radalta. Lisäksi huolto toimii hyvin ja aina 1,76 km:n välein, mitä ei voi odottaakaan maantiellä. Pitkätkin kisat ovat mukavia, kun radalla näkee muitakin kuskeja, päinvastoin kuin maantiellä. Ja jutellakin voi ajaessaan radalla, koska aina löytyy ainakin lähes samavauhtinen kuski.

Minä kannattaisin nojapyörille sopivia lajeja:
200 m
yksi kierros
1 h
etanakisa kaksipyöräisillä
pitkät matkat (lue: ajat): 3, 6, 9 ja 12 h

Jos minulta kysyttäisiin, jättäisin criteriumit pystypyöräilijöiden ajettaviksi, ne kun osaavat ajaa sellaisia. Ja maantiekisaa ei, koska kerran on käytettävissä ratakin. Maantiellä voi ajaa koska tahansa niin paljon kuin haluaa ja kisojakin siellä jo on.


Allekirjoitan oikeastaan kaiken mitä Ari tässä sanoo. Minusta koko Nokian tapahtuman kantava idea on siinä että kisa käydään radalla, ja itse kun en vauhtihirmu ole niin oma osallistuminen suunteutuu enemmän kestävyyslajeihin. Hitauskisa ei paljon vie aikaa tai järjesteäjien resursseja, ja on ihan hyvää viihdettä joten mielestäni se puolustaa paikkaansa myös. Ei kaiken tarvitse olla niin totista.

Jos kilpailullisuutta halutaan pitkiin kisoihin lisää, niin mielestäni sitä saataisiin ihan vaan järjestämällä näkyvä ja reaaliaikainen tulostaulu radan varteen. Siis sellainen mistä kilpailija näkee tilanteen ohi ajaessaan ilman että pitää pysähtyä. Itselläkin olisi nimittäin tänä vuonna varmaan tullut puristettua vielä ihan lopussaki aivan eri tavalla jos olisin tiennyt tilanteen Wikström Juniorin suhteen, siitä olisi saatu hyvä kisa vielä aikaan loppumetreille :) Sitä en tiedä miten käytetty kierroslaskentatekniikka antaa myöten?

Mielestäni Ollin heitto Lowriden ja Ecotrippien näivettymisestä oli halpamainen, milloin olet osallistunut viimeksi? Kisaa noissa ei ajeta, sekö tekee tapahtumasta turhan ja näivettyneen? Osallistujia on riittänyt ilmankin. Lowride-keskustelun voisi pitää kokonaan irti tästä kalabaliikista.
Markus Heikkilä

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1163
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja vph » 04 Loka 2016, 11:24

Eri matkojen osallistujamäärät tänä vuonna :

Koodi: Valitse kaikki

200 m : 29
  1 h : 36
  6 h : 17
 12 h : 17


Näistä viimeisistä kommenteistakin näkyy 200 m ja 1 h selvä suosio. 6 h ja 12 h kisoissakin on ollut mielestäni niin paljon osallistujia, että niiden olemassaolo on perusteltua. Kun miettii tapahtuman kehittämistä, niin ilmeisesti olisi hyvä pitää mielessä kolme asiaa:

1. Ei unohdeta meitä nykyisiä harrastajia. Se mikä toimii ja on mukavaa ja hyvää, pidetään.
2. Lisätään sitä, mikä toisi lajin piiriin enemmän harrastajia ja lisäisi suuren yleisön kiinnostusta tapahtumaa kohtaan.
3. Huomioidaan mikä on realistisesti mahdollista järjestää.

Nämä siis on mun henkilökohtaisia ajatuksia, moni on varmasti eri mieltä.

12 h kilpailu on noista selvästi rankin järjestäjille. Maantie- tai sähköavusteisten kisojen järjestämistä en pidä realistisena.

Kriterium sinänsä on kilpailumuotona selvästi agressiivisempi ja onnettomuusherkempi kuin TT-tyyppinen rata-ajo, joten olisi ehkä hyvä, että kriteriumissa radalla olisi samaan aikaan vain saman kategorian vehkeitä. Tämä taas monimutkaistaisi järjestelyjä ja pidentäisi suoritusaikaa. Näin ajatellen itse en ottaisi kriteriumia ohjelmaan, sillä en oikein usko sen lisäävän lajin vetovoimaa. Mieluummin vaikkapa ajarmalan esittämä nopein kierros.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15279
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja PW » 04 Loka 2016, 11:30

Kattelin ilmottautujamääriä 2012 kisoista lähtien - alussa aika lailla samoja määriä, pari vikme kertaa ollu 5-6 kisaajan lisäyksiä + jälkiilmottautuneet. Ei siis mitään suurta lisäystä mutta ei voi hiipumisestakaan puhua. Tän vuoden porukasta puuttu toistakymmentä vakikisaajaa, käsittääkseni päällekkäisten menojen tai työ kiireiden takia. Eli jo tällä porukalla jos kun kalenterit sattuu kohilleen, on mahollista saada n 60 kisaajaa paikalle. Mie houkuttelin yhen lapsista tänä vuonna - yritän ens vuodeks kiristää tai lahjoa toisenkin 8)
Utopistisena pidän tuota 50 kinneriä - suurin osa ulkomailta :? koska tänä vuonna ei tullu yhtäkään,. Parina vuonna on ulkolaisia ollu - Gerardin mukana eksyi yksi ja pari tais olla muuten Suomessa turistina ja samalla käväsivät. Kannattas ennemmin koittaa houkutella Pohjanmaan ruottinkielisiä kinneristejä mukaan, jollain foorumilla. Roberthan sieltä on jonkun kerran ollu mukana ja kovaa polkasikin - Pohjanmaalla olis potentiaalista porukkaa - facessa ovat aktiivisempia ku täällä - kielimuuriko? ( no Suomea siel facessakin kirjuutellaan yleensä).
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1163
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Nordic Recumbent Championships 2017 -keskustelua

ViestiKirjoittaja vph » 04 Loka 2016, 12:52

PW kirjoitti:Ei siis mitään suurta lisäystä mutta ei voi hiipumisestakaan puhua.


Aiemmista vuosista en osaa sanoa, mutta tänä vuonna ainakin pyrittiin selkeästi nimenomaan kehittämään tapahtumaa. Näyttäisi siis siltä, että kehittämistä kannattaa jatkaa (muutosvastarinnasta huolimatta).


Palaa sivulle “RRF - Recumbent Racing Finland”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija