Pyöräilysateenvarjo

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Pyöräilysateenvarjo

ViestiKirjoittaja jori » 05 Loka 2019, 17:14

Tällaisen, erinomaisesti pyöräilyyn sopivan soikean sateenvarjon toi minulle posti tänään.
Pyöräilysateenvarjo.jpg
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

PW
KOM

Re: Pyöräilysateenvarjo

ViestiKirjoittaja PW » 05 Loka 2019, 17:22

Mistäs löyty? Toimisko nojapyörässä vaikka aurinkovarjona?
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori

ViestiKirjoittaja jori » 05 Loka 2019, 19:00

PW kirjoitti:Mistäs löyty? Toimisko nojapyörässä vaikka aurinkovarjona?

Saattaisi tuo toimiakin, mutta aurinkovarjoksi tuo voi olla vähän iso ja muutenkin overkill.

Aurinkovarjoksi olen tähän mennessä päätynyt ohjaustangon yläpuolelle kiinnitettävään alumiinipukiseen holvikaareen, jonka päälle pujotetaan aurinkovarjoksi käytettävän kevyen laskuvarjosilkkikangasviitan etureunan kujanne.

Varjoviitta sitten lepattaa tuulessa taakse päin ohjaustangon yläpuolelta lähtien kuskin pään ja niskatuen yli ja Jori nauttii varjosta kaaren takana viitan liepeen alla.

Paikoillaan hengailua varten viitan takaliepeeseen kiinnitetään kalsarikuminauha samaan tapaan kuin Batmanin viitassa oli seinääpitkinkiipeilykohtauksissa, jottei lepsahda viitta silmille pysähdyttäessä. Tuo kuminauha kiinnitetään taakse
Jori

Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

SamiPiekkanen

ViestiKirjoittaja SamiPiekkanen » 08 Loka 2019, 14:34

jori kirjoitti:Tällaisen, erinomaisesti pyöräilyyn sopivan soikean sateenvarjon toi minulle posti tänään. Pyöräilysateenvarjo.jpg

Erittäin siisti. Haluan pitkään itseni saman. En löydä mistään. Ja verkkokaupoissa on aina loppu :cry:

jori

ViestiKirjoittaja jori » 08 Loka 2019, 16:36

SamiPiekkanen kirjoitti:
jori kirjoitti:Tällaisen, erinomaisesti pyöräilyyn sopivan soikean sateenvarjon toi minulle posti tänään. Pyöräilysateenvarjo.jpg

Erittäin siisti. Haluan pitkään itseni saman. En löydä mistään. Ja verkkokaupoissa on aina loppu :cry:

Tuolta minä sen tilasin.
https://www.ebay.com/itm/283524463996?ul_noapp=true
Jori

kemppes

ViestiKirjoittaja kemppes » 09 Loka 2019, 09:21

Olisiko tuollainen vielä vahvempi ? Tästä kevytkate jkv sitä viritellen...

https://www.ebay.com/itm/Fancytime-Two- ... 0012.m1985

Ja se sitten kiinni yhdellä tai kahdella tällaisella pidikkeellä kahvan lyhentämisen jälkeen.
https://www.ebay.com/itm/Umbrella-Mount ... 4-DFxMArNQ
Liitteet
kate.jpg
kate.jpg (40.11 KiB) Katsottu 218 kertaa

ukram2

ViestiKirjoittaja ukram2 » 14 Loka 2019, 00:32

Mietin että millä nopeudella kannattaa ajaa jos haluaa kastua mahdollisimman vähän, ja lopputulos oli että jos ajaa niin lujaa etä vesi höyrystyy ilman kitkan aiheuttaman lämpenemisen takia niin pysyy kuivana? nimim. huomenna taitaa sataa vettä.

Härski
Treenaileva sisällöntuottaja

ViestiKirjoittaja Härski » 14 Loka 2019, 15:08

Ääretön nopeus on hyvä valinta. Sillon ei katos montaa pisaraa kerkee tippumaan nisk.. syliin.

Tietty hiki siinä tahtoo tulla. Siks Mäkin olen vähentänyt sellaisia nopeuksia. Äänivallin rajoissa kun pysyttelee, niin pysyy naapurisopukin parempana! :lol:
Toni

Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”