TKorho kirjoitti:Kun en tätä aiemmin ollut nähnyt:
Mikä oli lopputulos? Ilmeisesti sanoit että 26" rengas jäi pysyvästi? Ja joustohaarukalla? Jäivätkö nuo korotuspalat takaiskarissa vakioksi, vai hankitko pidemmän iskarin? Oletko verrannut viritystä Gauchoon tai Pioneeriin, eroaako mitenkään?
Lopulliseksi jäi, ja olen ollut tyytyväinen. Korotuspalat ovat edelleen käytössä, köyhyys ja nuukuus vaivaavat, ettei iskarin uusiminen ole vielä realisoitunut.
Nyt pyörä taitaa olla vähän makaavampi ja korkeampi kuin Gaucho. Muistelisin, että Azub Max/Ibex olisi suunnilleen samalla istuinkorkeudella, penkin kulmalla ja penkki-poljinkeskiö korkeuserolla.
TKorho kirjoitti:Paseossa näyttäisi papereiden mukaan istuinasento olevan selkeästi pystympi kuin Explorerissa. Istuimen ja keskiön korkeuksissa ei ero varmaan ole hirmuisen iso.
Itse ajelen tuolla modatullakin penkki alimmassa, eli makaavimmassa asennossa.
TKorho kirjoitti:Nascan haarukalla ilmeisesti levyjarrutkin menisivät suoraan kohdalleen? Ja 20" haarukan voisi vaihtaa takaisin tarvittaessa.
Minulle tuo onnistuisi ilmeisesti helpoiten tilaamalla Nazcalta Pioneerin irtohaarukka ja laittamalla se vain kiinni? Alaohjauksellisena ja hitsittömänä en taida ruveta itse virittelemään irtorojuista. Tavasti: sinulla oli tuo kova haarukka alkuun, mitä siitä sanot käyttökokemuksena?
No ei minullakaan hitsiä ole, rälläkällä, porakoneella ja viilalla on viritetty alaohjaus tuohon joustohaarukkaan. Eikä olisi kanttiakaan alkaa joustohaarukkaan hitsailemaan. http://vuo.ro/tavasti/nojakki/alaohjaus/haarukka.html
Jäykkä 26" oli minusta parempi kuin jousitettu 20", ja Paseon etuhaarukka on parempi kuin Explorerin. Soralla iso rengas kulki helpommin, ja kaupungissa rotvallin reunat tuntuivat vähemmän. Tietysti tämä kaikki on mutua, ehdin sillä ajella aika vähän, ja välissä pyörä aina pajalla ettei kokeilut vahingossakaan olleet kovin peräkkäin.
Toki helpoimmalla pääsee (ja varmemmin hyvään lopputulokseen) kun ostaa valmiin, mutta toki itse väsäten oppii enemmän, ja pääsee halvemmalla. Nyt kun on vaihdellut pyörästä kaikenlaista, niin huoltaminenkaan ei niin jännitä.