Olen tässä pähkäillyt ja piirrellyt sellaista etuvetoista lowraceria, jonka voisi tehdä joko puusta tai hiilikuidusta:
Puurakenteisena siinä olisi polystyreeniydin ja pinta olisi 1 mm lentokonevaneria.
Sakari
Olen tässä pähkäillyt ja piirrellyt sellaista etuvetoista lowraceria, jonka voisi tehdä joko puusta tai hiilikuidusta:
Puurakenteisena siinä olisi polystyreeniydin ja pinta olisi 1 mm lentokonevaneria.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Näyttää hyvältä.
Nuin hyvällä kuvalla ei pitäisi olla rakentamisessa ongelmia muussakuin rakene lujuuksien ihmettelyssä.
Jätit varmaan tarkoituksella piirtämättä sellaiset renkaan liikkeiden mukaan kääntyvät ohjurit eikös?
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Toimisko polystyreeni ydin jonkinlaisena tukirakenteena vai pelkkänä muottina ? Onko tarkotus liimata vaneri polystyreeniin kiinni ja jos niin millä liimalla ?
Itteäni kiinnostaa puusta rakentaminen tällä hetkellä kovastikin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Toimisko polystyreeni ydin jonkinlaisena tukirakenteena vai pelkkänä muottina ? Onko tarkotus liimata vaneri polystyreeniin kiinni ja jos niin millä liimalla ?
Itteäni kiinnostaa puusta rakentaminen tällä hetkellä kovastikin.
Polystyreeni toimii tukirakenteena yhdessä kuorivaneerin kanssa. Vanerin olen liimannut kiinni Sikabond 545 liimalla. (http://farm2.static.flickr.com/1288/111 ... b8b5_o.jpg), joka tarttuu myös metalliin.
"Jätit varmaan tarkoituksella piirtämättä sellaiset renkaan liikkeiden mukaan kääntyvät ohjurit eikös?"
Tarkoitatkohan ketjurissojen kääntymistä varten tehtäviä niveliä? Sellaiset on tarkoitus tehdä vaikka jäivät kuvaan piirtämättä.
Kun muistin miten kävi sh5:lle:
täytyy laittaa ainakin emäputken kohdalle paksumpaa vaneria.
Laitoin piirustuksen Bentriderin sivuille: http://www.bentrideronline.com/messageb ... hp?t=54117
Voiko joku kertoa mitä tuo USS tarkoittaa lauseessa:
If I am reading his drawings right, this is USS, and the only possible knee interference would be with a foot on the ground.........I would probably want some bend in the bars myself, though.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Voiko joku kertoa mitä tuo USS tarkoittaa lauseessa:
If I am reading his drawings right, this is USS, and the only possible knee interference would be with a foot on the ground.........I would probably want some bend in the bars myself, though.
Sakari
Jotenkin nuin..
Vapaa suomennos
Jos luen kuvaa oikein, tämä on (USS=Under Seat Steering) alaohjauksella, ja ainoa häiriötekijä voisi olla polven kanssa kun jalka on maassa.
Minä ehkä haluasin jonkunlaista mutkaa ohjaustankoon..
Pahan näkoinen tuo SH5 kertoisitko kuin tuo tapahtui?
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Mustasudenkorento kirjoitti:irakas kirjoitti:Voiko joku kertoa mitä tuo USS tarkoittaa lauseessa:
If I am reading his drawings right, this is USS, and the only possible knee interference would be with a foot on the ground.........I would probably want some bend in the bars myself, though.
Sakari
Jotenkin nuin..
Vapaa suomennos
Jos luen kuvaa oikein, tämä on (USS=Under Seat Steering) alaohjauksella, ja ainoa häiriötekijä voisi olla polven kanssa kun jalka on maassa.
Minä ehkä haluasin jonkunlaista mutkaa ohjaustankoon..Kiitos käännöksestä!
Minusta tuollainen mutka ei ole välttämättä tarpeellinen, kun jalat ovat kuitenkin pysähdyttäessä harallaan.
"Pahan näkoinen tuo SH5 kertoisitko kuin tuo tapahtui? "
Olen siitä kertonutkin näillä sivuilla joitakin vuosia sitten.
Olin vetämässä asuntoperävaunua,
kun eräässä vastamäessä olevassa mutkassa jouduin polkaisemaan täydellä voimalla, jolloin runko meni poikki emäputken kohdalta. Olin jättänyt pois alkuperäisen suunnitelman mukaisen vahvistuksen keveyden vuoksi tuolta kohtaa. Laiminlyönti heti kostautui.
Olen kohdan korjannut liimaamalla 4 mm vanerit emäputken kohdalla rungon molemmin puolin. Yllä olevassa piirustuksessa tuo vaaleampi osa runkoa on sitä 4 mm lisävaneria.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Kyllä tahtoo mennä sormi suuhun englannin kanssa noilla kansainvälisillä markkinoilla.
Kun käyttää google kääntäjää seuraavassa lauseessa:
fultondp: "Sorry, didn't look closely. I thought the steering was OSS. I'm thinking with USS, the steering issues will actually be worse, since you will have to reach around and under the seat to hold the inside bar in a turn. I would switch it to OSS with wide cruiser bars."
Tulee vastaukseksi:
"Sorry, ei tarkasti. Luulin ohjauksen oli OSS. Olen ajattelun USS, ohjauksen asiat todella huonompi, koska sinun on päästävä ympäri ja istuimen alla pitää sisällä baari puolestaan. Haluaisin vaihtaa sen OSS on laaja cruiser baareja."
Kaveri ehdottanee mm. vaihtamista yläpuoliseen ohjaukseen? Viitsisikö/ehtisikö joku kääntää, mitä se oikein tarkoittaa?
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Kyllä tahtoo mennä sormi suuhun englannin kanssa noilla kansainvälisillä markkinoilla.
fultondp: "Sorry, didn't look closely. I thought the steering was OSS. I'm thinking with USS, the steering issues will actually be worse, since you will have to reach around and under the seat to hold the inside bar in a turn. I would switch it to OSS with wide cruiser bars."
Sakari
Vapaasti käännettynä näin:
"Sori, en katsonut tarkkaan. Luulin ohjauksen olevan OSS (penkin yläpuolella). Minun mielestäni USS:llä (penkin alapuolisella ohjauksella) ohjauksen ongelmista tulee itseasiassa vaikeampia koska siinä joutuu kääntäessä kurottamaan penkin alle jotta ylettyy ohjaustangon sisämutkan puoleiselle kahvalle. Minä vaihtaisin USS:n tilalle OSS:n jossa olisi leveä kruisailu(?)tanko.
Höregrö kirjoitti:irakas kirjoitti:Kyllä tahtoo mennä sormi suuhun englannin kanssa noilla kansainvälisillä markkinoilla.
fultondp: "Sorry, didn't look closely. I thought the steering was OSS. I'm thinking with USS, the steering issues will actually be worse, since you will have to reach around and under the seat to hold the inside bar in a turn. I would switch it to OSS with wide cruiser bars."
Sakari
Vapaasti käännettynä näin:
"Sori, en katsonut tarkkaan. Luulin ohjauksen olevan OSS (penkin yläpuolella). Minun mielestäni USS:llä (penkin alapuolisella ohjauksella) ohjauksen ongelmista tulee itseasiassa vaikeampia koska siinä joutuu kääntäessä kurottamaan penkin alle jotta ylettyy ohjaustangon sisämutkan puoleiselle kahvalle. Minä vaihtaisin USS:n tilalle OSS:n jossa olisi leveä kruisailu(?)tanko.
Joo, paljon kiitoksia! Nyt asia tuli täysin selväksi.
Olen niin monta kertaa kokeillut yläpuolista ohjausta eri versioissa, että en kyllä siihen nytkään mene. Arvelen, että kaarresäde on etuvedossa joka tapauksessa sen verran suuri, että ohjaustankoa ei kai kovin paljoa voikaan kääntää ilman, että ketju ottaa kiinni pyörään.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26