Mahe kirjoitti:Oisko jotain linkkiä siihen "poraviilaan" että millanen työkalu on kyseessä, en ihan hahmota?
Kyse tuollaisista porakoneeseen/paineilmatyökaluun kiinnitettäviä "viiloja": http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hioma ... kpl-20540/
Jukka
Mahe kirjoitti:Oisko jotain linkkiä siihen "poraviilaan" että millanen työkalu on kyseessä, en ihan hahmota?
Mahe kirjoitti:No jotain tollasta oon miettinytkin, mutta onkos vastaavaa työkalua olemassa joka hiois "päällä" eikä "kyljellä" niinkun noi? Voisi olla kätevämpää laittaa terä pylväsporaan, poran taso parin millin päähän ja sitten liikutella ratasta siinä alla?
Mahe kirjoitti:Pari kuvaa omista rattaista, kokeilin että meneevät kampiin kiinni, vähän voi vielä muotoilla jos haluaa hifistelläKampina 152mm Suginot. Hampaita 50 ja 36, ovaaliudet vastaavasti 10% ja 15%. Molemmissa 5 astetta ennakkoa
Hampaat (kaikki 86) on viilattu jonkunlaiseen muotoon, olikin melkonen hommaNyt tarttis keksiä miten kätevimmin saan hampaat ohennettua, vinkkejä?
Härski kirjoitti:Mitä raati on mieltä, pyörisköhän noi alaraajat tolla vähä köykäsemmi, vai lipsahtikoha liikaa klappia?
jooseha kirjoitti:Mikäli korvaat sen 71-piikkisen tuolla, on varmasti kevyempi pyörittää
Härski kirjoitti:Siis tossa ei oo vielä huomioitu vetävän ketjun ja jalan kuolleen kulman vaihe-eroa.Eiks se silleen menny, et jalan ollessa suorana rattaan matalin kohta on 5 astetta edellä rattaan ja ketjulinjan tangenttia?
Härski kirjoitti:Mistä se 5 asteetta on oikee repästy, onks urbaanilegendaaa vai löytyykö jostai oikein tutkimuksia aiheesta? Kattelin vaan tossa hiljattain yhtä kampisettiä, jossa oli vaihe-eeroa luokka parikyt astetta. Tokihan siinä voi olla hienoisia henkilökohtasia mieltymyseroja, mut se 20-30 astetta näytti jo aika moiselta erolta. Hmm..
Härski kirjoitti:Noin. Lopultaki riipustus alkais olee kuosis. Yötämyöten kun istuu putken ääressä ja silmät ristissä piirtelee, ni herkästi tulee "pikkuvirheitä". Meinas vaan tulla kaupantekiäisiks yks ylimääräinen kiinnityshole! Noh, sattuhan noita.
Härski kirjoitti:Vähän mallinsin ojennetun jalan ja ketjun välistä kulmaa ja sain tulokseks noin 19 astetta. 5;n asteen jätöllä se tekee pulttikehälle 24 asteen käännon rattaan päälinjaan nähden.
Härski kirjoitti:Mul on CAD-kuva koko fillarista ja siinä niitä kuvia tuli jo mallailtua. Tuskinpa paljoo heittää.
Härski kirjoitti:Sitäpaitti mul ei oo tulostinta!
(mun tulosteet tulostetaan yleensä työpaikalla ja ne tuppaa olee peltiä!)
Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija