Tässä lupaamani kuva jousen kiinnikkeestä, se on kiinni kahdella pultilla vanhassa iskarin kiinnikkeessä ja vanhan kiinnikkeen sisään/pultteíhin laitoin holkit, ettei vanha kiinnike painuisi länään. Tuo iskari on vähän pitempi ja nyt kun iskariin laittoi "sopivasti" (muistaakseni 12,5bar, ihan mututuntumalla mennään) ilmaa niin se ei juurikaan painu kun istahtaa jakkaralle mistä johtuu se, että ajoasento ja muuttui pystymmäksi ja istumakorkeus tuntuisi olevan vähän korkeampi kun vertaa vanhaan. Ylösalaisin asentamalla (kuten vanha) tuo mahtuisi paikallee vanhaan kiinnikkeeseen mutta mun mielestä kaikki kurapaska olisi ajanoloon menossa iskarin sisään, tiedä sitten olenko vaan vainoharhainen? "kesäkiinnikkeet" vielä teen sellaiset missä ajoasento on aavistukseen makaavampi.
Mulla oli raskaampi alkuperäinen iskari kuin Jolaeksella, dnm du-22 painoi 512g, kokemukset on samat eli tajuttoman mukavat kyydit tarjoaa, äsken suihkussa niinkin hulluja mietin, että näinköhän sitä runkosettiä hankkisinkaan kun tämä tuntuu niin hyvältä no, ehkä ensi syksyksi saa kehiteltyä uuden kuumeen (toivottavasti)
tavasti kirjoitti:Lepattaakos nuo muovikalvot ajaessa? Ja onko mielikuva, että niistä on apua?
Pvc-kalvot ei lepata ajaessa, ne on pääosin nippusiteellä kiinni tarakassa ja yläreuna on vahvasti teipattu penkkiin ja poksiin, ajansaatossa tuuli on painanut ne vähän aalloille eli kiinnitys ei ole ollut täysin kireä ja esim. pullotelineistä johtuen täysin suoraksi ei saakkaan, mutta tuo on jäykkähköä materiaalia ja ei lepata, jäykkäperäiseen kiinnittäminen olisi helpompaa ja kavoista saisi peittävämmät. Hyötyä on, kokeiluversio mansikkamaamuoveilla parannus testiajossa oli keskinopeuden osalta 2,4% (huonommissa olosuhteissa) http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =90#p23360 nyt kiinniolevat kalvot on peittävämmät ja tässä viimeisessä virityksessä teippasin penkin alta ylimääräiset reiät katteesta umpeen jotta ilman saisi kivemmin kulkemaan. Nyt kun tuo perä on iskarimuutoksessa vähän noussut niin uudet peittävämmät kalvot pitäisi tehdä, onneksi sitä tuli ostettu 4 neliötä kerralla. Mutta väitän, että näistä hyöty on isompi kuin tuo 2,4% ja mitä kovempaa mennään sen enemmän niistä on hyötyä.
Se hyöty ilmeisesti iskarimuutoksesta myös oli, että enää ei kastu reidet alapuolelta juurikaan, ennen jos ajoi 2 km märällä tiellä niin reiden alapuoli ole ihan märkä eturenkaasta lentävästä vedestä, nyt ajoin 30 km märällä tiellä ja oli vaan vähän kostea (ei siis tuntunut vielä epämukavalta) voi olla vähän apuna myös se, että penkin alapuolen aerodynamiikkaan on panostettu ja tulee vähemmän pyörteitä?