Näppärää.
.Ville
Näppärää.
.Ville
Ihan hyvä idea ja helpo toteuttaa.
Miksköö se lippu pitää olla aina takana? Itse kun trikeilin niin mulla oli lippu etuvaihtajan puomissa, kuvittelin tulevani huomatuksi ennenkuin edes ilmaannun.
maasoutaja kirjoitti:Miksköö se lippu pitää olla aina takana? Itse kun trikeilin niin mulla oli lippu etuvaihtajan puomissa, kuvittelin tulevani huomatuksi ennenkuin edes ilmaannun.
Joo, minullakin on joissakin nojakeissa lippu edessä.
Sitä minä vaan ihmettelen, mitä ainetta tanko on. Jos se noin taipuu mutkalle, miten se pysyy vauhdissa suorana.
Musiikki oli videossa kerrankin kuultavaa!
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Yep
En tajua, miksi kaveri tekee tuon ajaessa.
Miksei sitä lippua voi jo ennen lähtöä nostaa/laskea?
Mun mielestä trikellä ajaessa jo pelkkä juomapullon
hamuaminen on vaaratekijä.....
Jos ajat vaikka n. 40km/t haluatko irrottaa
toisen käden ratista lipun takia?
Trikellä tuo voi jotenkin onnistua, mutta
entäs kun ajat 2-pyöräisellä lowracerilla?
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Stapani kirjoitti:Jos ajat vaikka n. 40km/t haluatko irrottaa
toisen käden ratista lipun takia?
Trikellä tuo voi jotenkin onnistua, mutta
entäs kun ajat 2-pyöräisellä lowracerilla?
Onnistuu se lowracerillakin. En ajanut viime kesänä kuin kerran ojaan juomapulloa palauttaessa; silloin oli nojakeista kokemusta noin 1vrk ja 50 km takana...
Siis jos mulla olis tollanen lippu niin saattaisin sen haluta esiin vaikkapa tullessani ihmisten kansoittamalle alueelle kuten vilkas pyörätie risteyksineen, kauppakeskusalue, maantien liikennevalot jossa "ruuhkaa" jne.
Paino sanalla jos, tollasta edes en tule harkitsemaankaan. Homma hoidetaan värikkäämmillä kamppeilla ja varmasti näkyvillä valoilla lipun sijaan.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Stapani kirjoitti:En tajua, miksi kaveri tekee tuon ajaessa.
Miksei sitä lippua voi jo ennen lähtöä nostaa/laskea?
Mun mielestä trikellä ajaessa jo pelkkä juomapullon
hamuaminen on vaaratekijä.....Jos ajat vaikka n. 40km/t haluatko irrottaa
toisen käden ratista lipun takia?
Trikellä tuo voi jotenkin onnistua, mutta
entäs kun ajat 2-pyöräisellä lowracerilla?
Kyllä minä ainakin juon 2-pyöräisellä ajaessa, tyypillisesti loivassa alamäessä jossain reilun 30 vauhdissa. Toki en aja lowraceria, vaan high toureria
Ja kyllä minä sitä lippua hilaisin ylös alas liikennetilanteen mukaan. Tuo on minusta oikein potentiaalinen systeemi.
Sakarin kysymykseen, ainakin meillä olevat Hasen lippujen varret taipuu aika hyvin. Ovat kai jotain lasikuitu-keppejä?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
minä luulen kyllä että kaveri nostaa lipun ajaessa vain sen takia että varmasti tulisi videon katsojille selväksi kuinka helppo ja kätevä systeemi tuo on.
...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...
joe67 kirjoitti:minä luulen kyllä että kaveri nostaa lipun ajaessa vain sen takia että varmasti tulisi videon katsojille selväksi kuinka helppo ja kätevä systeemi tuo on.
No kyllähän tuossa ideana on juurikin, että tultaessa paikkaan jossa on risteyksiä nostetaan lippu, ja suoralla baanalla vedetään alas, ja kyllä se minun mielestä kuuluu tehdä ajaessa. Jos moista varten pitäisi pysähtyä, niin jäisi tekemättä kokonaan.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Yep
Kyllä minäkin juon ajaessa, sanoin vaan että se on vaaratekijä.
Usein ajelen 20-30 kuskin porukkalenkin hännillä ja pyrin juomaan
vain semmoisissa paikoissa , jossa se on turvallista eli vauhti mahd. hiljainen,
esim. ylämäkien jälkeen.
On se toki ihan eri asia yksikseen tuttuja seutuja, niin tietää
nuo mahdolliset vaarapaikat, mutta porukkalenkissä voi edellä päin
joku heittää vaikka liinat kiinni, niin on se mun mielestä mukavampi
ajella kovemmissa vauhdeissa molemmat kädet ohjaustangossa,
varsinkin kun pitää molemmilla käsillä jarrukahvojakin hoidella.
Ja jos mä ajelisin työmatkani periaatteella, että risteyksissä
nostetaan lippu ja suoralla lasketaan alas, niin olisi se aika reuhtomista
koko duunimatkan ajan....
Olen edelleenkin sitä mieltä, että kaikki ylimääräinen on
pois itse ajamisesta ja huomiokyvystä/reaktioajasta.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Kätevä systeemi mutta kyllä mun mielestä viirin hyödystä lähtee yli pyolet pois jos sitä vaan vilkkaissa risteyksissä käyttää. Viiri auttaa havaitsemaan pyöräiliän takaapäin myös hiljaisella kylätiellä missä autoilia tuudittautuu ajatukseen ettei täällä muut näy liikkuvan. Käytännössä suoralla baanallakin liittymiä on tämän tästä, jos ei muita niin pihaliittymiä. Itsellä laskettava viiri olisi hyvä pyörän säilytystä varten kun sen joutuu aina nykäsemään irti (säilytys keula ylöpäin).
Stapani kirjoitti:Olen edelleenkin sitä mieltä, että kaikki ylimääräinen on
pois itse ajamisesta ja huomiokyvystä/reaktioajasta.
Sama mielipide.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Omasta mielestä tuo on näppärä jo siinä kun fillaria kantaa kellariin - ei huisku huido nenää.
Oman riskikartoituksen mukaanhan tuota käyttää - jos tuntuu ettei näy niin lippu esiin ja jos taas on valot tms päällä niin sitten ei tarvitse. Autoilijat muutenkaan näe mitään - jos jää vanhempi 500-bemari liikennevaloissa huomaamatta niin se on aivan sama millaista lippua heiluttaa. Vai olisiko antenniin pitänyt laittaa pieni lippu sittenkin...
Tuon lipputangon päähän tekisi mieli laittaa 360-vilkkuva kirkas ledimajakka.
Kyytsis kirjoitti:Tuon lipputangon päähän tekisi mieli laittaa 360-vilkkuva kirkas ledimajakka.
Kyllä tuon onnettomuusketjun tapahtumat antavat viitteitä siitä, että tarve lipulle on jaksottainen, ikäänkuin samanlainen, kuin eteläeuroopassa se äänimerkin painaminen. Lisäksi se näkymisen tarve on noiden onnettomuuksien perusteella ollut nimenomaan etuviistoon, johon viirin hyöty on aika pieni.
Olen samaa mieltä tuosta majakkavalosta, mutta en käyttäisi sitä muulloin kuin risteystä lähestyttäessä tai pihaliittymien ohi ajaessani peukalonappia painamalla. Lisäksi tuo majakan vilkuttaminen taakse on aivan turhaa, siihen riittää vilkkuva punainen takavalo. Sellainen 130 asteen näkyvyyskulmassa etuviistoon näkyvä kirkas valkoinen vilkkuledi olisi mielestäni paras. Oikeastaan aivan suoraan eteenkään ei tarvitsi vilkutella. Kaksi etuviistoon suunnattua todella kirkasta lamppua olisi optimi. Varottaisi nojakista olennaisia liikennekumppaneita, muttei häiritsisi muita.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ihan totta.. Yleisimmät vaaratilanteet isellä on olleet niitä, joissa autoilija ensin ohittaa ja sitten kääntyy seuraavassa risteyksessä eteen. Eli saattaa jopa havaita ohittaessaan, mutta unohtaa seuraavan 50m matkalla takana on jotain - vaikka on etuvalo.
Kevyenliikenteenväylällä ajeleva pyöräilijä tarvitsee riittävän kirkkaan valon etuviistoon tielle päin, jonka voi sytyttää vilkkumaan, kun pyöräilijä näkee merkkejä autoilijan valmistautumisesta kääntymiseen. Aikajärjestyksessä: vauhdin hidastamista, ohjaamista vastakkaiseen laitaan ja juuri ennen kääntymistä (toisinaan) suuntamerkin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma