mhelander kirjoitti:Homma olisi sinänsä kätevä että pariin vauhtikiekkoon voisi laittaa 11-40 pakat ja B+ -kiekkoon vaikka sitten möyrintäpakka 13-45. Etulehteä vaihtamalla laitteesta saisi sitten 4 eri kombinaatiota johon tarvitaan kaksi eri mittaista ketjun pätkää ja sellaisen kanssa lisäksi yksi pikalukko. Hmm...
Edit: ja vielä tämä todellinen möyrintäkombo:
Tällä pitäisi SyöteMTB 120 km loppunousukin mennä ajamalla ylös jos alla on pitävä B+ gummi.
Sen verran tuli innostuttua että tilata pätkäytin On-One 45-piikkisen jonka mukana tulee 18-piikkinen joka korvaa 17&19 piikkiset pakan keskellä. Kun vielä 36-piikkinen ketjuratas saapuu niin välitykset olisivat seuravaanlaiset:
Aika mukavasti tulee pikkasen lisää sekä vauhti- että ryömintäpäähän. Jos takavaihtaja pysyy samalla paikallaan niin tarvitaan ketjua 7 piikin verran lisää. Epäilen myös että ZEE lyhythäkkisen kapasiteetti ei riitä ketjun kiristämiseen 11-piikkisellä lehdellä ja/tai ylemmän rullan asemointi 45-piikkisen kanssa tuottaa ongelmia.
Näitä voisi kokeilla taklata kahdella tavalla joita kaupallisestikin saa, muttei ZEE-vaihtajalle: "Rad Cage" eli vaihtajassa kiinni oleva rissojen häkkilevy tehdään sellaiseksi jossa ylempi rissa on enemmän sivussa häkin akselilta jolloin tulee lähemmäs pieniä pakan rattaita ja väistää kauemmas isommilla. Toinen mahdollinen on "Goat Link" eli pieni linkkipalikka takavaihtajan ja vaihtajan korvakon välissä jolla siirretään vaihtajaa sopivampaan kohtaan pakkaa.
Tässä vähän havaintokuvaa missä nyt mennään 11-40 -pakan kanssa muistin virkistämiseksi (itselle):
Tuosta kuvan oton jälkeen taisi tulla otettua linkkipari ketjusta pois.