Niskatukia?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Niskatukia?

Viesti Kirjoittaja JTH »

Jaahas, Gurut!
Laittakaas kuvia minkälaisia niskatukia Teitin villareissa on. Mulla on nyt jonkinmoinen lukko suunnitteluosastossa kun en keksi millään minkälaisen tuen väsään. Sain toissapäivänä nojakkiin oikeen hiilaripenkin( n. kilon verran kevyempi!) ja löysin kaupasta vielä komian pehmusteenkin, mutta tuntuis siltä, että pitkällä retkellä olis niskatuki paikallaan.

APUVA!!!! :?: :?:

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kuva

Korkeudelle on säätö, koska rakennus vaiheessa en oikeen tiennyt mille korkeudelle ois paras laittaa. Hyvä niin, koska ensimmäisen ajolenkin jälkeen tuli tarve säätää. Itse tuki on T-mallinen putki, jonka vaakaosa on pehmustettu telttapatjan palasella.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Niskatukia?

Viesti Kirjoittaja jori »

[quote="JTH"]Jaahas, Gurut!
Laittakaas kuvia minkälaisia niskatukia Teitin villareissa on.

Laita itte kuva penkistäsi. Mistä sait, mitä maksoi? :)

Ne niskatuet, jotka joita olen nähnyt laminaattipenkkeihin kiinnitettävän ovat olleet käytännössä noin kymmen sentin levyisiä levynpaloja, jonka alapää on parilla ruuvilla kiinni penkin reunassa (2xM5+korialuslevy) ja yläpäässä pyöreähkö pehmuste niskaa tai päätä vasten (liimalla). Pehmusteen paksuudella voi säätää pään asentoa, ja korkeutta poraamalla niskatukilevyyn useamaan reiän.
Levy voi tosiaan olla ihan vaan suora suikale, sillä joustavuus ei niskatuen kyseessä ollen ole pahasta. Joustava tuki ei välitä tärinää päähän ja silmiin, mutta tukee silti sopivasti, jottei kaula kipeydy. Lasikuitulaminaattilevy tai sopiva muovilevy voisi olla siksi parempikin, kuin jäykempi hiilikuitu tai metallirakenne.

Jori

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja JTH »

Juu, kuvat tulee, kunhan olen saanut etulaukkutelineet kines. Tosin en ole vielä edes aloittanut kiinnityksien tekoa...

Penkki on yhden paikallisen nojakkirakentelijan tekosia, kaveri on häärännyt SWB-nojakin, pari hiilari maantiepyörää ja tekeillä on hiilaritrike. Siis aivan mahdoton taito kundilla! Ostin sen SWB-rungon verkkopenkillä ja tämän carbon jakkaran edullisesti...
NO, varmasti tuli yhteishinta karvanverran enemmän kuin Kansosen lasikuitupenkki.

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Vastaa Viestiin