Täytyy maalata kinneri sisältä mustaksi. Sama periaatehan ja materiaali toimii näissäkin
Sillä ainakin voi noita heijastumia vähentää huomattavasti. Lämmin vain tulee jos pitkissä mustissa housuissa poljeskelee...
ajou kirjoitti:
eli heijastumia varmasti on, mutta niiden kanssa voinee elää.
Tämä esimerkki ei ole oikein vertailukelpoinen. Youtubesta löytyy paljon purjelento videoita ja niissä näkyy heijastumia. Ero vain on se että lasin ulkopuolella olevat kohteet ovat myös aina hyvin valaistuja. Tuossa mun esimerkkikuvassa auringon valossa olevat kohteet näkyy vaikka heijastumia tulee, mutta varjoissa olevat ei(esim. lautakasa). Ilmassa noita vaaranpaikkoja on myös paljon vähemmän...
ajou kirjoitti:
Go-onesta löytyy ajovideoita ja niissä näyttää heijastumat pääsääntöisesti olevan siedettävällä tasolla. Tässä esimerkiksi kuitenkin näkyy hyvin ero etulasista ja pystymmästä sivulasista läpi kuvatussa kuvassa: kun kameraa käännellään välillä. Jostakin syystä go one on luopunut tuosta tuulilasimallista ja uudet ovat kaikki tällaisella "mango tyyppisellä" katteella:
ajou kirjoitti:
Kiitoksia kommenteista, syntyihän sitä keskustelua, vaan olisimpa halunnut nämäkin tuonne kansainväliselle puolelle
Kuten suurin osa varmaan tietää, niin kulmittainen paksuus ei ole tekijä, vaan kohtauskulma. (Ja aineiden optinen tiheys ja kokonaisheijastuskulma). Sitä ei voi muuttaa, paitsi ainetta vaihtamalla. Heijastuksien hallinta lienee se mitä on tehtävissä.
Hävittäjissä on kulmat (sivuille) samaa luokkaa, mutta matskut lienee pinnoitettua lasia.
On muuten Polareoid-laseilla aivan huikea heijastuksia poistava vaikutus. Kunhan saan tallennettua efektin kameralle, niin laitan tänne.
Huomaatteko, olen positiivinen luonne
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Tuossa mun esimerkkikuvassa auringon valossa olevat kohteet näkyy vaikka heijastumia tulee, mutta varjoissa olevat ei(esim. lautakasa). Ilmassa noita vaaranpaikkoja on myös paljon vähemmän...
Äläs nyt niin varma ole. Matti Vanhasenkin lautakasa haihtui ilmaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tänään olen rakennellut kopan ripustuksia. Kaikenlaista on pitänyt miettiä ja kokeilla, mutta tältä tilanne näyttää nyt.
Alumiinilistaa, pakoputken kiinnitysosia ynnä muuta, mitä autotallista nyt sattuu löytymään
Huomaa vasen etuvilkku, Bilteman mallistoa!
Seuraavaksi käyn tuon takaosan kimppuun ja sitten enää ikkunat ja ei muuta kuin koeajolle.
Ajattelin tulla käväisemään Nokialla ihan vaan näyttämässä tätä velomobiilia.
Artsi
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Onnittelut ajokuntoon saamisesta! Kuinkas tuulilasin heijastukset, ilmeisesti ei ollut haittaavasti?
Paljonko kääntösäde/ympyrä? Varmasti riittävän pieni normaaliin liikennöintiin.
Kääntösäde on melko tarkkaan 7 m, eli metrin vähemmän kuin esim. Mangossa.
Heijastuksia toki on, mutta ei häiritsevästi. Nuo valkoiset on polycarbonaatin suojamuovin rippeitä
Ikkuna on koemielessä ruuveilla kiinni, lopullisessa kiinityksessä käytän pop-niittejä.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Hienolta näyttää. Pitäis varmaan poiketa katsomassa ihan livenä joku päivä ja ottaa vähän ahtaat tyypit siitä kun polkimia tuskin voi siirtää enää kovin paljoa eteenpäin..
Kiitokset kaikille Nokian ensiesittelyssä Arcus velomobileen tutustuneille. Siellä tuli tuohon tuulilasiin ja aukon kokoon muutamia kommentteja. Tein muutokset ensin Photoshopilla, minusta se näyttää näin jopa paremmalta.