26/26 SWB suoralla alaohjauksella?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

aniarana kirjoitti:

Olen miettinyt mitenhän toimisi n. 30 mm paineletkusta tehty nivel?

Hmh, en ole ihan varma ymmärsinkö millaista suunnittelit.
Paseossa on hahlo, ja siinä pultti läpi putkestä.
Ei lukituksia, ainoastaan ohjastangon aja-asennolle säätöruuvi.
Hmh, selitykseni on huono, kun olen bitti-puolen insinoori.
Tarvitsetteko kuvan?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jarcco kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Nyt jo vähän harmittaa etten tehnyt heti 26" versiota :wink:
Oikein viimeisen päälle suunnittelemalla ja hyväksymällä vetopuolelle ohjausrullan, olis varmaan mahdollista päästä tuohon alle 60cm istumakorkeuteen?

Varmasti, onhan Zoxilla 40 sentin istuinkorkeus matalimmassa 26- mallissa.

Noo, kyllä mä taidan kuitenkin pysytellä tässä perinteisessä takavedossa. On niin helppo tehdä runkokin, kun käyttää takakolmion kokonaisena. Mallejakin tämmöiselle "semi lowracerille" näyttäs olevan usealla valmistajalla.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jarcco kirjoitti:

Minä olen rakennellut taas 26-26 LWB:tä, toivon mukaan pääsen pian testailemaan ennen kuin lumet sulaa pois.

Kuvia? Ei ainakaan nettisivullasi ole vielä mitään juttua.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Minä olen rakennellut taas 26-26 LWB:tä, toivon mukaan pääsen pian testailemaan ennen kuin lumet sulaa pois.

Kuvia? Ei ainakaan nettisivullasi ole vielä mitään juttua.

Jukka

Ei se vielä näytä paljon miltään:
http://personal.inet.fi/koti/muurman/LWB/lwb2008.jpg
Vähän harmittaa että joutuu purkamaan osat "keihäsestä" eikä pääse kunnolla vertailemaan niitä yhtäaikaa. Siihen tulee Tour easyn cobra- mallinen penkki eli selkänojakin on vaneria ja nykyistä pienempi. Juttua tulee lisää sitten kun alkaa rakentelun paras vaihe eli pääsee ekan kerran ajamaan :)

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja JTH »

Hienoa Jarkko!

Näyttää olevan sitä TE-klooni meininkiä :D

Sain just poraus/hitsaus jigi palikoita sorvarilta, kohta etenee omakin klooni. Easy Racerilta on tulossa etuhaarukka ja penkin päällinen. Oli nimittäin pakko saada kromattu etuhaarukka ja en lähtenyt muotoilemaan maantiehaarukkaa kun toi kromaaminen hitsauksen jälkeen on täälläpäin hankalaa...

-Janne

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
aniarana
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Elo 2007, 08:50
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aniarana »

Tavast:
Hmh, en ole ihan varma ymmärsinkö millaista suunnittelit.
Paseossa on hahlo, ja siinä pultti läpi putkestä.
Ei lukituksia, ainoastaan ohjastangon aja-asennolle säätöruuvi.
Hmh, selitykseni on huono, kun olen bitti-puolen insinoori.
Tarvitsetteko kuvan?<<

Enpä juuri ymmärtänyt! Kyllä minulle ainakin kuva olisi tarpeen. :?

Sakari

Kävi niin tai näin, aina jotenkin päin
http://webbisivu.com/sakariholma.aspx?pageid=74775 Sulje mainos!

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kirjasin ylös omakohtaisia mielipiteitä SWB:n ja LWB:n eroista kotisivuilleni:

Isopyöräinen, yläohjattava ja jousittamaton SWB vs. vastaava LWB:

+Parempi ajaa hitaassa vauhdissa
+Ketterämpi
+Eturenkaasta ei vesi roisku niin paljon kuljettajan päälle(vertailukelpoisilla lokasuojilla)
+Kompaktimman kokoinen, kuljetus ja varastointi helpompaa
+Näkyvyys parempi
+Eturenkaan pito parempi

+/-Liikkeelle lähtö hankalempaa kun on korkeampi, mutta pienempi lähtönopeus riittää

-Monimutkaisempi rakentaa
-Hitaampi
-Epätasaisuudet tuntuvat voimakkaammin
-Jalat ylettävät huonommin maahan
-Takarenkaan pito huonompi
-Ajofiilis ei oo niin rento

Unohtuiko jotain, tai onko joku peräti eri mieltä :)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

-Hitaampi

Mihin perustuu väite, että SWB olisi vastaavaa LWB:tä hitaampi?

Jori

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jviirret kirjoitti:

No mitä nyt olen tuossa noita pyöriäni testaillut, niin kaikissa olosuhteissa tuo SWB on ollut hitaampi. Uskoisin sen johtuvan 10cm suuremmasta istumakorkeudesta.

Muutampa mielipidettä, istumakorkeuksissa ei ole kuin n.5cm ero (57cm vs 62cm). Nopeusero suuruusluokkaa 1min (42min vs. 43min) 14km mäkiselle tieosuudelle ilman lämpötilassa 0ast. Samalla selkänojan kulmalla, eri päivinä ja ilman sykemittaria.
Mutta mutta, normaali syke LWB:llä on aika tarkasti 130, kun SWB:llä samoissa olosuhteissa pyörii 126-128. SWB:llä kyllä saa sykettä pidettyä korkeammallakin, mutta sen huomaa sitten jalkojen väsymisenä. LWB:ssä polkimet on 10cm penkkiä ylempänä ja SWB:ssä 22cm ylempänä. Uusimman teoriani mukaan nopeusero tulee siitä, että jalkojen kyky tuottaa voimaa SWB:ssä on pienempi kuin LWB:ssä koska joutuu polkemaan enempi ylöspäin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ärh, nyt poistin vahingossa aiemman vastaukseni jorille.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin