Nyt pitäs olla suorassa. Vaikka kuinka katsoo , niin aina jostain jää huomaamatta. Se taitaa olla tämän itserakentelun yksi puoli.
Pitäs varmaan kuvata pyörä ja sit mallailla tarkemmin .
Ei se ny niin tarkkaa jos pystyy ajamaan eikä polkiessa huomaa ite. Takaa oli helppo huomata, Se takakopan kärki oli miustakin takarenkaan vasemmalla puolen kun taas Nallen keskipiste oli oikealla puolella Varmaan ajamisen kannalta tärkein on Nallen keskikohta, sijottaa renkaan päälle
Omissa pyörissä on melkeen kaikissa samaa vikaa, tai ainakin tuntuu, ett en istu ihan keskellä
Täytyy hattua nostaa muiden tekemille pyörille.
Omassa räpellyksessäni takarengas meni vaan 5 cm sivussa ja reilusti kallellaan kun ekan joustohaarukan hitsasin
Oli vekkuli tunne mutkassa kun tuntui että toiseen suuntaan kääntäessä perä katoaa alta...
Oudolta tuntu aluksi ajaa . Mutta tuo 69 asteen muuttaminen 65 asteeseen ohjauksessa tuntu jotenkin hyvältä ajaa . Voi olla että makaavampi asento teki siittä myös paremman .
Jostain syystä roppa hakee itseensä vinoon ajossa viellä . Täytyy tutkia tilannetta tarkemmin .
Tänään tuli sit postissa toinen peili . Toinen on varmaan viellä matkalla .
Ne on nämä tullin kierto paketit tämmösiä.
Täytyy hattua nostaa muiden tekemille pyörille.
Omassa räpellyksessäni takarengas meni vaan 5 cm sivussa ja reilusti kallellaan kun ekan joustohaarukan hitsasin
Oli vekkuli tunne mutkassa kun tuntui että toiseen suuntaan kääntäessä perä katoaa alta...
Hmm? Minusta Ecotripin aikana näytti siltä, että myös Jorilla on tuollainen pyörä... Onkohan se jokin tamperelainen erikoisuus?
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Olen näköjään pääsyt Velo Vision -Issue 51- June 2016 julkaisuun.
Ilmeisesti siirtävät FB:stä sinne kuvia . Ei haittaa vaikka näin tekee .
Saampa julkisuutta tekeleistä.
Olisin siirtänyt jutun tänne mutta
Nyt rupee oleen pyörälle 2300km kasassa , pienten muokkausten ja säätöjen jälkeen . Sellainen olo , että mies on saanut aikaseksi hyvän ja vakaan kulkimen . Nyt jo polkee 25km/h vauhtia , eikä rytmitys haittaa ohjausta . Kaikki horjahtelu ja ylimääräset liikkeet rupee oleen mennyttä aikaa.
Johtuu varmaan siittä että on rennonpi olo polkiessa. Nokialla tuli löydettyä rytmiä koneeseen .
Nyt vaan poljetaan sit loppu syksy ja valmistaudutaan Nokian kisaan . Ja uuden MBB ratapyörän kehittämiseen .
Tuolle mbb tielle kun lähtee -ja oppii ajamaan- niin sieltä ei tahdo olla paluuta
Kyllä mulla on suunnitelmissa(Wackyn Nokialla "tilaama") Pyörän pitäisi olla sellainen jokapaikan höylä että yhdellä pärjäisi. Mbb:t ovat etuvetonsa takia hieman liian rajoittuneita
Kyllä mulla on suunnitelmissa(Wackyn Nokialla "tilaama") Pyörän pitäisi olla sellainen jokapaikan höylä että yhdellä pärjäisi. Mbb:t ovat etuvetonsa takia hieman liian rajoittuneita
Niinhän sitä nyt uhotaan ja kuitenki pyyttonilla kurvaillaan
Tänään tuli 3000km täyteen . Kilometrit senkus paranee ja keskeinen luottamus on yhä nousussa.
Minun ajossa ei ole näitä rajoitteita paljon näkynyt . Metsä poluille en tällä lähde , eikä sitä sinne ole tarkoitettu .
Ainoo rajoitus on tuo talven tuleminen . Ilmat kylmenee ja ajoaika jää aina lyhyenmäksi .
Ensikuussa viellä toivottavasti on kelejä , ainakin on luvassa .
Talvella puretaan pyörä osittain ja tehdään täysi huolto . Sitä odotellessa tavoitellaan neljää tonnia.
Yksi mielenkiintoinen piire on ilmennyt Kojakeissa . Jyväskylässä suurin osa pyöräteistä on kurveissa kallistettu väärään suuntaan ja se on ruvennut jättään rankaisiin toispuoleista kulumista. Ei haittaa viellä ajoa . Aika näyttää . Käännänkö ne vanteilla toiselle puolelle. Vai tuleeko pyörä näin epätapiiliksi näihin kurveihin .
Kilometrit täytyy , miehestä ja pyörästä tulee yhtä . En tierä siihen mitään sivystyssanaa , vai olisiko se jonkilaista luottamuksen kasvua .
Enään ei aja käsillä vääntäen . Toiminta on lähes kaikkien raajojen yhteistoimintaa.
Suorastaan nauttii ajamisesta ja sen tuomasta tunteesta .
Nyt Lokakuun kuulaudessa toivoo , jatkuis kesä . Voisi ajaa läpi talven . Ei lunta kiintos .
Lehdet pois pyöräteiltä . Pakkaa välillä ruopaseen , kun lehdistö on märkänä .
Tänään mittarissa 3160km , opimisen kilometrit yliopisto tasolla jo .
Täytyy sanoo että , vaikka itse sanon . Niin Stern 5 on paras tekeleeni tähän astisista .
Sillä saa huomiota , kaikki lapset haluu tollasen . Mikäs siinä , jos joku tekee sarjan pienenpiä tälläsiä .
Talven pyörä seiso pölyyntymässä pajan nurkassa . Kohta kevät huolto tehty . Keskiöön sorvasin uuden stefan , kun vanha oli löystynyt ja pyöri omia aikojaan . Suurin vika tässä on kertyneiden kilometrejen aikana tullut takalevyyn . Näyttää olevan aika heikkoo tekoo . Täytyy tilata uusi . Tolla nyt ajaa , mutta alurunko on siinä vääntynyt jostain syystä . Laitetaan siis listaan uusi .
Enään pyörän pesua ja vahaus . Niin Nojanalle lähtee ottaan tyypit .