Olisko tässä penkki nojakkiin?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

visiopetteri kirjoitti:

No käytöstähän se riippuu, että miten jäykän penkin tarvitsee, mutta uskaltaisin väittää, että löysälle penkille (joka kuitenkin on tarkoitettu jäykäksi ja joustamattomaksi) ei keksi mitään hyviä perusteita miksi se olisi parempi (muuta siiis kun sen, että se on halvempi).

No näin bitti-insinöörille ei ollut ihan itsestään selvää että noissa olisi eroa. Huomioiden kuljettajan 0.1 tonnin märkäpainon, eipä olisi pahitteeksi jos penkki olisi riittävän jämäkkä. Mahtuukos tilaukseen mukaan?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

tavasti kirjoitti:

Mahtuukos tilaukseen mukaan?

Onko sinulla miten kiire? Ite meinasin hommata tuolta kevään aikana, eli joskus maaliskuussa voisi olla minulle sopivin aika. Pitäs nimittäin helmikuun loppuun mennessä saada lopputyö pakettiin.. sitten ois paremmin aikaa pyörän rakenteluun. Tietty jos kova hoppu on, niin voihan sitä tilaamisen aikaistamista harkita.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

visiopetteri kirjoitti:

Onko sinulla miten kiire?

Ei ole kiire, Anthrotech on omalla penkillään ajossa, upgrade kyseessä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ihmehomma. Mä laitoin Puolalaisille meiliä viimeviikon alussa - muttei sieltä reagoitu. No ei se mitään.

Täällä olisi vahvaa kiinnostusta osallistua hankkeeseen Ergo Plus tyyppisellä jakkaralla.

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Pastori kirjoitti:

Ihmehomma. Mä laitoin Puolalaisille meiliä viimeviikon alussa - muttei sieltä reagoitu. No ei se mitään.

Täällä olisi vahvaa kiinnostusta osallistua hankkeeseen Ergo Plus tyyppisellä jakkaralla.

Laitoin kyselyä siitä, että saako tuolta jotain alennuksia jos isompi porukka tilaa, mutta mallit vaihtelee niin, ettei mitään mallia tilata yli 10 kappaletta (hinnastossa hinnat muuttu eräkoon mukaan ja alennusta saa yli 10 tilaamisella ja seuraava hinnan alennus tulee kun erä ylittää 20 kpl). Jos tuolta saa jotain järkevää alennusta, niin että porukalla tilauksen säätäminen on vaivan arvoista, niin maaliskuun alussa voisi pistää tilausta vetämään. Niin ja sitä halvinta penkkiä ei hinnaston mukaan saa alle 11 kappaleen erää, mutta kysyin nyt vielä toiseen kertaan että saisiko niitä pienempää määrää.

Ei kellään ois paikkaa mihin saisi tuon saamani hinnaston näkyviin? Tuo on PDF muodossa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Laita mulle meiliin - laitoin sulle yv:n.

Voisi pyrkiä operoimaan niin että katsottais suosituin malli, jota porukka haluaisi tilata. Konsensus hengessä muut halukkaat voisivat nöyrtyä tilaamaan samaa. Jos saataisiin "tukkuerä" kasaan.

Säästyisi säätämisen ja kuljetuskustannuksia, kun jokaisen motivoituneen ei tarvitse hoitaa tilauksia yksittäin.

Noissahan oli myös kokoja - pitäiskö siis tilauksen penkkien olla samaa kokoa?

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Pastori kirjoitti:

Laita mulle meiliin - laitoin sulle yv:n.

Voisi pyrkiä operoimaan niin että katsottais suosituin malli, jota porukka haluaisi tilata. Konsensus hengessä muut halukkaat voisivat nöyrtyä tilaamaan samaa. Jos saataisiin "tukkuerä" kasaan.

Säästyisi säätämisen ja kuljetuskustannuksia, kun jokaisen motivoituneen ei tarvitse hoitaa tilauksia yksittäin.

Noissahan oli myös kokoja - pitäiskö siis tilauksen penkkien olla samaa kokoa?

Mä veikkaan että menee vaikeaksi se yhden mallin päättäminen, kun minä meinasin, että tilaan itelleni ergo carbonin ja ergo trike carbonin :)

Optiman sivuja kun katteli ja noita muidenkin valmistajien sivuja selanneena päädyin siihen, että noi hiilikuituiset versiot on kustannustehokkaimmat.

Mallien hinnat menee näin: "
The cost of heavy duty extra reinforced seats is the same as standard. Also the size does not change the price. " Eli koko ei vaikuta hintaan ja normaali ja heavyduty on saman hintaiset. Siinä dollarihintaisessa listassahan se erikoiskevyt oli kalliimpi, joten eiköhän se maksa euroissakin enemmän :)

Ai niin, se tässä ainakin rajoittaa tilauksen kokoa, että pankin mukaan EU-maksun maksimi summa on 50000 euroa :lol:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tässä hinnasto pdf:nä.
http://tinyurl.com/2yttuo
Tiedoston aukaiseminen vaatii salasanan joka on lowride

Mulle sopii Ergo Carbonin hankinta (aikuisen koko eli L - heavy duty). Joten 10:n raja on jo lähellä :)

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Onkohan täällä muita ketä kiinnostaisi tuo econo versio? Trike malli on vielä halvempi (45 vs 50) vai onkohan painovirhe?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Näin mäkin kässäsin.
Niissä on toi minimiannos se 10 kpl.
Muitahan saa alle 10kpl setissäkin.

Tosin jos kaikki säästäis nyt kuukauden ja satsattais johonkin yhteen malliston keskivaiheen/yläpään tuotteeseen niin voitaisiin saada tuo tukkualen vaatima määrä kasaan.

Vaikka onkin myönnettävä että onhan tuo Econo aika edullinen.

Mutta kuten äiti usein opasti: "köyhän ei kannata halpaa ostaa".
Tämä on tullut opittua myöhemmin molempien kantapäiden kautta.

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

No niin, taas ois lisätietoa tarjolla.

Varmistin että noi hinnat sisältää ALV:in, niin senkään kanssa ei tule ylläriä.

Jos tilataan vähintään 10 penkkiä, niin alennusta saadaan 10%.

Noita econo penkkejä voi tilata myös alle 11 kappaletta (hinta ilmeisesti se 50e, mutta en sitten tiedä nouseeko se kuitenkin).

Eli penkkien hinnat lasketaan yhteen ja jos vähinään 10 kappaletta, niin tuosta kokonaissummasta se -10% alennus.

Postikulut suomeen maksaa 30e, mutta jos paino menee yli 10kg, niin hinta nousee 37euroon.

Jos tähän väliin ynnäilisi tilauksia:
Mulle 2kpl
tavasti 1kpl
Pastori 1kpl
Jarcco 1kpl(?)

Eli yhteensä hulppeat 5 kappaletta.

Toisaalta se se econo trike on aika halpa.. paljonkohan niitä sais varastoon sopimaan.. heh heh heh. Harmi vaan ettei ole rahamies ja suomen nojapyörämarkkinat on vähän liian pienet ja epävarmat :lol:

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Pastori kirjoitti:

Tosin jos kaikki säästäis nyt kuukauden ja satsattais johonkin yhteen malliston keskivaiheen/yläpään tuotteeseen niin voitaisiin saada tuo tukkualen vaatima määrä kasaan.

Vaikka onkin myönnettävä että onhan tuo Econo aika edullinen.

Mutta kuten äiti usein opasti: "köyhän ei kannata halpaa ostaa".
Tämä on tullut opittua myöhemmin molempien kantapäiden kautta.

Kyllähän äidin neuvoja kannattaa aina kuunnella, tosin oli mielessä sellainen skenaario että jos penkki ei jostain syystä toimikkaan mulla niin rahallinen tappio olisi pienempi. Trike malliselle penkille olisi käyttöä, mutten toki halua sotkea tilaustanne mikäli päädytte muuhun.

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Jarcco kirjoitti:

...tosin oli mielessä sellainen skenaario että jos penkki ei jostain syystä toimikkaan mulla niin rahallinen tappio olisi pienempi. Trike malliselle penkille olisi käyttöä, mutten toki halua sotkea tilaustanne mikäli päädytte muuhun.

Katsoaan tuota hommaa silleen eteenpäin, että tähdätään siihen, että saisi tuon 10 penkkiä kasaan -> hulppeat 10% alennusta. Jos kaikki ois yhtä ja samaa mallia, niin alennus olisi noin 20%, eli ei ole säästön arvoista jos kaikki ei saa sellasta mikä ittee miellyttää. Kukin valkkaa sellasen mikä sopii omaan tarkotukseen jne. Tämä vaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että muuten tuota 10 kpl erää ei saa ikinä kasaan ja toisekseen mä meinaan joka tapauksessa tilata 2 erilaista penkkiä :lol:

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Jos sieltä saa tuon econo penkin tuohon 50€ + kulut hintaan niin olen kyllä tilauksessa mukana. Samaa mieltä olen kuin Jarcco että ei niin pahasti kirpaise , jos ei se käykään.

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Saatasko me nyt sitten se 10 tilausta kasaan? Jos joe67 ois sitten 6:nen penkin tilaaja, eli muutaman vielä tarvisi. Pistää tilauksen sisään, kun tarvittava määrä on kasassa. Tuskin se tilaamisen hoitaminen nyt niin paljoa haittaa muita hommia :)

Käytännössä kai tämän saisi menemään niin, että kun 10 penkkiä on kasassa, niin laitan valmistajalle kyselyn hinnasta ja toimitusajoista. Sitten jaetaan kulut, tilaajien kanssa säädetään rahat kasaan, jonka jälkeen vahvistaa tilauksen ja odotellaan että penkit saapuu suomeen. Itse asun helsingissä, mutta ilmeisesti valtaosan noista joutuu postittelemaan vielä eri puolille suomea, vai miten?

Vastaa Viestiin