Olisko tässä penkki nojakkiin?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä epäilen että tämä 10 kpl saadaan kasaan.

Meilailin juuri yhden pystypyörä rakennusmiehen kanssa joka vetää rungonrakennuskurssia - jolle osallistuu pari nojapyörän tekijää - tekevät Bacchetta Aero henkisiä pyöriä. Heillä ei ole penkkejä vielä plakkarissa ja kerroin että tämmöinen hanke on etenemässä. Siellä voisi olla innostusta - ja tämä selvinnee tällä viikolla jahka rakentajat saavat infoa asiasta.

Ja tässä lähipiirissä olisi tarvetta kanssa. Joten mä voisin tilata 2 penkkiä samaan konkurssiin.

Näistähän tulee jo yhteensä 4 kpl.

Lisäystä aiempaan on siis mahdollisesti 3 kpl - jolloin kokonaissaldo on jo 9?

Ja vielä lisäys - mulla lienee asiaa keväänmittaan HKIIN - joten voisin käydä poimimassa en ko. ajankohtana mukaan.

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Niin tosiaan taas mielenkiintoinen kysymys noista tilauksista. Kuka tilaa ja lähettääkö tilaaja sit meille kaukana asuville, vai miten? Jos siis tilaus saadaan aikaan.

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

joe67 kirjoitti:

Niin tosiaan taas mielenkiintoinen kysymys noista tilauksista. Kuka tilaa ja lähettääkö tilaaja sit meille kaukana asuville, vai miten? Jos siis tilaus saadaan aikaan.

Lähtökohtaisesti minä olen joka tapauksessa tilaamassa itelleni ja samalla tulee tavastille sekä Pastorille. Matkahuolto näyttää ottavan 7,69e alle 2kg paketista, joten sillä ainakin pitäs kulkea suomessa (10kg on 12,80e, eli pastorin penkit tulee noinkin aika kätevästi).

Toinen mielenkiintoinen kysymys, mitä minä hyödyn, jos hoidan tilaamiset, pakkaamiset ja edelleen postittamiset? :roll:

Välitilannetta:
Mulle 2kpl
tavasti 1kpl
Pastori 1kpl +1 +2
Jarcco 1kpl(?)

joe67 1kpl

yhteensä 9kpl

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä olin ajatellut kanssa asioida noiden Puolan kavereiden kanssa. Sekin maa on nykyään samaa EU liittoumaa kuin me, joten itse ajattelin että ihan mieletöntä ponnistelua tullin yms. paperisodan kanssa ei siis ole tulossa.

Tosin mun meiliinhän ei sieltä vastattu olleskaan.

Sitten ilahduin kun paljastui että muilla on samoja aikeita. Tässä vaiheessa välkähteli mielessä kuljetuskulujen jakamisen tuoma etu.

Mulla nimittäin on kavereita pääkaupunkiseudulla senverran että voin yhyttää postipaketin noudon jonkin retken yhteyteen. Eli bonuskuluja ei olisi tullut ja asiat olisivat sujuneet jouheasti.

Nyt kun porukkaa alkaa ilmoittautua hankkeeseen lisää liikuttavan kaupallisen yksituumaisuuden puuskassa. Alkaa tieteskin tilausvastuun harteilleen saanee Visiopetterin taakkakin lisääntyä.

Esim. seuraava mieleen pälkähtänyt toimintamalli olisi mielestäni kohtuullista.

Visiopetterin hyödyt:

  • isomman tilauksen tuomat aleprossat
  • kuljetuskulut jotka tulevat Puolasta - jaetaan tilaajien kesken niin että tilausvastaava vapautetaan osuudestaan.
visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Tuo Pastorin esittämä systeemi on ihan ok minulle. Kaippa se muillekin sitten sopii. Nyt vain haalitaan se 10 penkkiä kasaan, jonka jälkeen teen virallisen tilauksen valmistajalta. Sieltä kun tulee lasku, ilmoita mitä lysti maksaa itsekullekin ja rahat kun on tilillä, niin maksan koko satsin myyjälle. Sen jälkeen odotetaan että paketti saapuu tänne helsinkiin. Laitan noita penkkejä sitten eteen päin tarvittaessa matkahuollolla tai postilla, jolloin vastaanottaja maksaa pakkausmateriaalin ja kuljetuskulut.

Ne jotka nyt tietää jo mitä haluaa, niin voisi laittaa vielä yv:llä seuraavat tiedot:
-Nimi
-yhteystiedot (ja maininta siitä että saako haettua helsingistä, vai laitetaanko paketti matkahuoltoon tai postiin)
-sähköpostiosoite
-puhelinnumero
JA
-penkin malli
-penkin koko
-penkin tyyppi (normaali tai heavy duty) (econo penkeissä on vain yksi vaihtoehto)

Laitan sitten vastauksena tulemaa omat tietoni jne, jotta ei tarvi pelätä tulevansa kusetetuksi tms. (en vaan jaksa innostua ideasta että laittelisin ko. tiedot tänne kaikkien ihmeteltäväksi).

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Kelpo systeemi. Laitoin yv:n

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tilanne paranee - mikäli tuo pasi71 lähtee kahdella penkillä hankkeeseen mukaan. Ne kaksi potentiaali Kokkolasta, eivät ole vielä ilmoittautuneet. Ootellaan viel ne.

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Pastori kirjoitti:

Tilanne paranee - mikäli tuo pasi71 lähtee kahdella penkillä hankkeeseen mukaan. Ne kaksi potentiaali Kokkolasta, eivät ole vielä ilmoittautuneet. Ootellaan viel ne.

Joo odotellaan että selviää niiden parin penkin tilanne ja jos pasi71 on tilaamassa, niin odottelen YV:tä. Näyttää siltä että viikon päästä vois asiat liikahtaa taas eteenpäin :) Kunhan riittävä tilaus on kasassa, pyydän cck:lta laskun ja arvion toimitusajoista, niin saan varmistettua ettei tule ylläreitä mihinkään suuntaan. Sen jälkeen lähtee tilaajille täsmäpostia tilinumerosta ja maksuista.

pasi71
Viestit: 24
Liittynyt: 26 Joulu 2007, 16:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja pasi71 »

Just pukkasin YV,tä.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Viesti Kirjoittaja jori »

Huomasin säästäväni aikaa ja hermoja, jos käytän muiden keräämää kokemusta omani apuna.
Päätin osallistua tähän PuolanPenkkiProjektiin, jotta saan valmiiksi koeajetun muodon uuden pakoputkipyöräni runkoputkelle. Sitäpaitsi tuota PuolanPenkkiähän voin käyttää osittaisena muottina pakoputkipyörän ja virtuaalinivelpythonin istuimien rakentamisessa.

Jori

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Ihan vaan välitietoja, nyt ois 14 penkin tilaus varmaa ja tällä viikolla selviää, saako tuohon lisätä vielä pari penkkiä :) Viimeistään ensi viikolla alkaa tapahtumaan. Taidankin laittaa samantien listaa noista varmistetuista, niin pääsevät tekemään jakkaroita 8)

Toivottavasti noitten toimitusajat pysyy kohtuullisina, niin porukka pääsisi rakentelemaan rauhassa ennen oikeaa kesää (ei tuolla mikään oikea talvi ole, kun lumesta ja pakkasesta ei ole tietoakaan..).


Edittiä sen verta, että laitoin just postia cck:lle, siis ennakkovaroitus meidän tilauksesta, niin pääsevät tekeen viikonloppuna ylitöitä :D

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Toivottavasti kukaan ei nyt pahastu, vaikka laitankin koko tilauksen näkyville. Jos joku huomaa virheen, niin ilmoitusta minulle heti!

Laitoin tuon listan juuri sähköpostilla CCK:lle, joten nyt pitää vaan sitten odotella, että sieltä saa vastausta ja asiat alkaa selviämään tarkemmin.

tavasti: Ergo Trike Plus L-hd
joe67: Econo M
Jarcco: Econo trike L x 2KPL
pasi71: Econo L, x 2KPL
Pastori: Ergo carbon L-hd, Ergo Plus L-hd, Econo L
jori: Ergo trike carbon L-hd
kkolja: Ergo trike plus L-hd
visiopetteri: ergo carbon L-hd, ergo trike carbon L-hd, Econo trike M, Econo trike L, Econo L

Yhteensä 16 kpl, eli aika iso tilaus tuosta kuitenkin tuli :D

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

kkolja
Viestit: 83
Liittynyt: 24 Touko 2007, 20:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kkolja »

Pastori kirjoitti:
  • kuljetuskulut jotka tulevat Puolasta - jaetaan tilaajien kesken niin että tilausvastaava vapautetaan osuudestaan.

Ihan vain selkeyden vuoksi kyselen, eli tuo tarkoittaa ilmeisesti, tai ainakin kohtuullista olisi, että jokaiselle tulee penkkimäärälle jyvitetty osuus kuluista?

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Jarcco kirjoitti:

Onkohan täällä muita ketä kiinnostaisi tuo econo versio? Trike malli on vielä halvempi (45 vs 50) vai onkohan painovirhe?

Niin kuin useampi muukin ounasteli, niin tosiaan tuo econon ja econo triken hinnat oli väärinpäin. Econo maksaa sen 45e ja econo trike 50e. Toivottavasti kenenkään talous ei romahda tms...

Nuo hinnat varmistui, kun sain eilen CCK:lta sähköpostilla vahvistuksen tilauksestamme :D. Penkkejä ei ole varastossa, joten he tekevät tilauksemme valmiiksi, sitten maksellaan lasku ja saadaan jakkarat suomeen.

Voisin koittaa saada tänään tai huomenna tilaajille laskut noista osuuksista, niin saadaan kerättyä rahat valmiiksi kasaan, niin ei sitten sen takia homma veny (= tilaus lähtee vasta sitten maksuun, kun kaikki on maksaneet osuutensa minulle ;) ).

Jaetaan ne puola-suomi väliset postikulut penkkien määrän mukaan, kuten kkolja ehdotti.

Jos on (tähän liittyen) ongelmia, huolia, murheita, niin saa ottaa yhteyttä 8)

PS: nyt ei enää muutosten tekeminen onnistu, kun on saatu juna liikkeelle.

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Penkkitilaus on valmistumassa, kuvia tehtaalta - tai missälie nämä ovatkaan kuvattu.

Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin