Sivu 10/14

Re: Kuudee sport

Lähetetty: 15 Kesä 2015, 19:16
Kirjoittaja Pastori
jooseha kirjoitti:

Näyttää nopeammalta kuin ennen :D
Onko tuo narun etupäästään vain tapin ympäri kiertäen ilman solmua?

Näyttää ja voi ollakin kun laskee perää ja saa kilsoja alle.

Etuosassa on naruissa paalusolmu. Se lenkki on sitten vaan siinä vinossa tapissa. Ehkä neurootikko laittais sinnekin jonkin stopparin. Ei se varmaan kovin helposti siitä kyllä pois hyppää.


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 15 Kesä 2015, 23:50
Kirjoittaja Pastori

Vielä päivän päätteeksi matkan päältä kuva.

qdsmaisema.jpg

Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 09:38
Kirjoittaja Vilijami

Kylläpä raikastui ja keventyi ulkonäkö paljon, naruperän ja keltaraitaisten renkaiden myötä!


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 09:48
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:

Kylläpä raikastui ja keventyi ulkonäkö paljon, naruperän ja keltaraitaisten renkaiden myötä!

Pyöräkin ollu paastolla :wink: Paljonko keveni?


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 09:51
Kirjoittaja jori

Pastori, miksi tuo kuva näyttää 70-luvulla otetulta. Oliko naruperänojakkeja jo silloin. :shock:


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 10:04
Kirjoittaja Pastori
jori kirjoitti:

Pastori, miksi tuo kuva näyttää 70-luvulla otetulta. Oliko naruperänojakkeja jo silloin. :shock:

Se on shopattu Instagramin softalla kun oli toi taivas puhki. Heitin siihen tommosen 70 luku filtterin päälle.


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 10:07
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Kylläpä raikastui ja keventyi ulkonäkö paljon, naruperän ja keltaraitaisten renkaiden myötä!

Pyöräkin ollu paastolla :wink: Paljonko keveni?

Perstuntumalla voisi arvata että ehkä puol kiloo ainaskin kepeempi tai kilo. Vois punnita. Ai niin - se toinen jarru puuttuu ja sen kahva. Ilimankos tuntu niin pirteen kepeeltä.

Ite painan noin 71 kiloo tällä hetkellä. Eilen kului ekstraa tosin semmoin puolen kilon verran - läskii siis. Yritin kyllä kovasti syödä matkalla ja illalla.


Kuudee sportin evoluutio

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 10:45
Kirjoittaja Pastori
emaputken_kulma.jpg

Tekisi vielä mieli vähän muuttaa tuota runkoa. Kuvan nuolen kohdalle pikkuiset taitokset ja silloin saisi emäputkea hitusen pystympään = saisi naruperää laskemamalla sporttisemman koneen. Etuosaa siis ylös ja takaosaa alas.

Heinäkuun ekalla viikolla pääsisi pajalle. Siihen saakka pitää pohtia että sipaisisko nopeesti uuden rungon kokonaan vai vieläko kustomoisi tätä vanhaa.

Uudessa rungossa voisi olla kutakuinkin tommoiset muutokset:

  • etupuomia hitusen ylös
  • takosaa hitusen alas
  • sininen putki voisi olla pikkaisen ohkaisempaa?
kuudeen_muutokset.jpg

Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 11:06
Kirjoittaja Pastori

Ai niin. Ennenkuin joku ihmettelee että miksi - niin tossa asennossa toi ohjaus on aika kiva, naruperää muuttamalla saa toki kaiken muun kondikseen mutta jättö muuttaa aikalailla.


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 11:48
Kirjoittaja jooseha

Tuskin kannattaa tuon sinisen pätkän takia uutta runkoa tehdä. Painossa säästää vain kymmeniä grammoja. Tekee sitten vaikka huvikseen uuden :mrgreen:
Oliko vanha hieman avarampi sylikulma jo liian avara, kun suunnittelet keskiön nostamista penkin kallistamisen lisäksi?


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 12:00
Kirjoittaja Pastori
jooseha kirjoitti:

Tuskin kannattaa tuon sinisen pätkän takia uutta runkoa tehdä. Painossa säästää vain kymmeniä grammoja. Tekee sitten vaikka huvikseen uuden :mrgreen: ?

Joo. Siinä olis idiksenä säästää toiset 30 grammaa sillä että putken menisi suoraan sinne emäputkeen - nythän tossa on tuo suora pätkä tossa ylhäällä. Tämä olis sitä aikaa kun mulla ei ollut kätevää työkalua liikutella putkea porakoneessa niin että kulmaa saa kätevästi käännettyä. Viime vuonna oli kätevintä porata ensin suoraan se reikä ja sitten taivutella siittä viekusta sopiva runko. Tähän ongelmaan mä tein jigin tossa keväällä. Nyt on elämä helpompaa.

jooseha kirjoitti:

Oliko vanha hieman avarampi sylikulma jo liian avara, kun suunnittelet keskiön nostamista penkin kallistamisen lisäksi?

Tätä mä mietin juuri. Aika hyvä toi kulma on tuossa - mutta oli se edellinenkin. Oikeastaan ajattelin että se aukeaisi vähän enemmän kuin tässä tämän vuoden mallissa.

SIIS:

  1. Rungon takaosa loivempaan kulmaan.
  2. Etupuomia vähän ylös - niin että sylikulma olisi hitusen loivempi.

Nythän tämä on tosi miellyttävä retkipyörä. Voisi vaikka säilyttää siinä käytössä. Ja tehdä sitten Nokiaa varten sen uuden rungon jossa toi ajoasento olisi hiukan sporttisempi. EDIT: niin tällä voisi vielä testata 130 millisten kampien etäisyyden ja silloin se Kuudee Sport Plus voisi olla kiinteällä poljinkeskiöllä = taas putois sata grammaa painoo.

Täähn rupeaa jo kuulostamaan suunnitelmalta.

Saattaa tosin olla että innoissani voin tehdä vaikka semmoisen MBB:n sinne Nokialle - on niin hienot noi uudet mallit. Tai sitten molemmat ja ne kolme Kuudee Serialia. Sehän olisi hyvä saldo Heinäkuulle :)


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 12:19
Kirjoittaja Pastori

Sylikulman ero on noin 4 astetta. Isompi kuin arvelin - ei tullut mitattua siellä pajalla kuin vähän niinkuin sinnepäin.


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 12:49
Kirjoittaja Pastori

Kuva

kuudee_sport_plus.png

About näin.


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 12:58
Kirjoittaja PW

Eiks se naru oo sitä varten ett voi löysätä - sporttisempi ja jättökin muuttuu oikeaan suuntaan - kovempi vauhti, isompi jättö?


Re: Kuudee sport

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 13:05
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:

Eiks se naru oo sitä varten ett voi löysätä - sporttisempi ja jättökin muuttuu oikeaan suuntaan - kovempi vauhti, isompi jättö?

Joo. Muuten muuttuis suotuisaksi - mutta jättö on jo nyt aika suuri = 170 millii.

Mutta kokeilen mä toki tuota loivempaa perää uudelleen.