Tops kirjoitti:Joo saman ajatusmallin itsekin huomasin, että joissakin asioissa toki hyvä pyrkiä kerralla hyvään ellei täydelliseen lopputulokseen, esim jos kyseessä etupyörien olkavarsien asennot jne..
Ihan tarkkaan ei näy, mutta olka-akselin liitos taitaa olla mutterien välissä yhdessä plootussa. Tuossa on vaara (mikä toisaalta on korjauksen kannalta etu) että etupyörän akselin ja olktapin välinen kulma pääsee muuttumaan suurten voimien alaisena esim. kaarteessa montuun ajaessa. Neliöputken seinämän levy saattaa taipua ja kulma muuttua. Laitan kuvan toisesta versiosta samalle Bilteman kiekolle tehdystä olka-akseliliitoksesta, joka on tuossa suhteessa jäykempi. Akseli on muistaakseni 14 mm ja tuo putki on 20 x 2,5, tai jotain sinne päin. Mutterien välisen seinämän voi tietysti vaihtaa paksumpaankin, jos ei halua muuttaa rakennetta, vai onko jo vaihdettu. Vastavalokuvista eivät yksityiskohdat oikein tahdo näkyä.
Akselia voi muttereita pyörittelemällä siirtää niin, että noinkin pitkä pätkä akselia tulee kiinnityspuolelle, eikä ulkopuolelle jää ylimääräistä.