Noh ei nyt sentään kiloa:P Eikun kyllä ne on paremmat tossa, kun voi säädellä ihan eri lailla penkin kaltevuuksien mukaan ja sen mukaan onko penkki edessä vai taaempana. Ja kun jarru hommelit kääntyy jyrkässä käännöksessä penkin alle, niin jotkut varret siinä rajottas kääntymistä.
Tänään tuli pakon edessä tehtyä 10km lenkki lasten kärry perässä ja lapsi kyydissä. Oli nimittäin pakko lähteä hakee bensaa autoon kanisterilla, kun meillä mittari vähän huijailee autos, niin joskus käy näin. Joopa joo ei ehkä kovin nautittavaa keskeneräisellä ajella noin pitkiä matkoja. Reilun 5km matkassa meni 30 min. Penkki kiireesti tehtävä loppuun ja sitä on nostettava ylöspäin!! Varpaat nimittäin puutuu.Vaikka mulla on suht kohtuullinen tuo korkeusero penkin ja polkimien välillä. Vähän ilmanvastuksen kustannuksella pakko tehdä se, mutta ei se oo niin nuukaa, tärkeintä että on mukava ajaa. Jo 5 sentin korotuskin tuntuu mukavasti. Alemmas polkimia ei voi laittaa, sit kopsuu kantapäät maahan. Ja ne vaihteet!!! Niitä tarvitaan todellakin. Mummiskan perä 22 rattaalla ja edessä kappavaihteistolle tarkotettu 33 piikkinen, niin johan saa veivata, liiankin kevyt, pakko pitää taukoja polkemisessa ja rullailla välillä. Minkä lie kokonen mummiskoissa alunperin, noh, silmämääräisesti kuitenkin huomattavasti suurempi on edessä yleensä. Tykkään enempi tehdä hitaammilla kierroksilla raskaampaa lihastyötä ja edetä sillai nopeasti, kuin veivata valtavasti, siinähän vain hengästyy eikä pyörä liiku minnekkään:P En kuulu yhtään tähän kadenssi porukkaan jotka kiivailee korkean kadenssin puolesta. Aikoinaan oli sitä kuntosali taustaa 10 vuotta, niin tottui siihen että kuormaa pitää olla ja voimalla tehdään. Noh taas tää meni tähän, no mutta kuitenkin=) Mitähän menis maasta nykyään? Ja penkistä.. ennen meni maasta 220 ja penkistä 170 nyt varmaan 120 ja 100:P noh en tiiä, mutta heikolta tuntuu.
Noh jotain tänään tuli tehtyäkin, katkaisin toisista sarvista loivemmat kulmat noihin päihin, tuntuu käpälissä mukavammalta nyt. Ja ketjusuojan se sai..
Tympii että joutuu tehdä penkin kiinnityksen jollakin tapaa erilailla nyt jos muutan korkeutta. Noh, pitää kattoo jos sais paksuilla pehmuisteilla riittävästi verta varpaisiin:P Tai sit vaan PURKAA!! Vaikka se on niin perseestä. Noh, mulla oli yksinkertainen penkin kiinnitys ja säätö systeemi. Eihän siinä ole kuin pari levyä joissa on urat. Joku välikappale siihen korokkeeksi runko osan ja penkin osan välille.
Mahtaa liukastua nexus 3v kun saan sen kaiken töhkän ja ruosteliemen sisältä pois ja uudet ihanat vaseliinit sisään:P Odottelen vähän sellasta luxusta kuin vaihteet, kun ite rakentaa niin kaikki perus juttujen saaminenkin pyöräänsä tuntuu hienolta. Ja ne etujarrut! Pitäs hankkia vähän vaijeria ja tehdä runkoon jotkut vaijerin kiinnitys/säätö paikat. Jukka tais kertoa tehneensä niitä vaijerin kiinnityksiä jostain pienestä putkesta jonka pää hitsataan umpeen ja sahalla halki että saa vaijerin sisään. Se vois olla varteen otettava vaihtoehto ellei löydy valmiina jotakin ratkasua. Noh pitää ajatella.