Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahvuus?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Tops » 16 Touko 2014, 22:49

Noniin, nyt on ohjauksen kääntövarret/etujarrujen kiinnitysputket kiinnitetty. Nyt sitten enää niihin sisennys. Mutta tuossa kun tuota ohjelmaa käytin mihin annoitte linkin. Niin en ihan nyt sitten päässyt kärryillä niistä error lukemista että millä kääntökulmilla ne ilmenee.. Ja onko riittävän tarkka ackerman korjaus jos käytän Jukan linkittämää kuvaa ja teen tämän perusteella käyttäen piirustuksessa pyörän mittoja. Etupyörien olka-akseleiden ja pyörän akseleiden leikkauspisteistä mitattu leveys 68.4cm ja akseliväli 109.5cm. Ja linkki tuohon Jukan viittaukseen.. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ackermanni ... telm%C3%A4
Viimeksi muokannut Tops, 17 Touko 2014, 01:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9474
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja jori » 16 Touko 2014, 23:09

Tops kirjoitti:Noniin, nyt on ohjauksen kääntövarret/etujarrujen kiinnitysputket kiinnitetty. Nyt sitten enää niihin sisennys. Mutta tuossa kun tuota ohjelmaa käytin mihin annoitte linkin. Niin en ihan nyt sitten päässyt kärryillä niistä error lukemista että millä kääntökulmilla ne ilmenee.. Ja onko riittävän tarkka ackerman korjaus jos käytän Jukan linkittämää kuvaa ja teen tämän perusteella käyttäen piirustuksessa pyörän mittoja. Etupyörien olka-akseleiden ja pyörän akseleiden leikkauspisteistä mitattu leveys 68.4cm ja akseliväli 109.5cm. Ja linkki tuohon Jukan viittaukseen.. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ackermanni ... telm%C3%A4

Tuo antaa kulmaksi 17 astetta. (arcustangentti (684/2)/1095 =inv+tan(342/1095)= 17,35) Etkös sinä sitä tuolla aiemmin jo tarjonnut. Siitä vaan. Ei se niin tarkkaa ole. Jos haluat hifistellä, voit tietysti piirrellä raidetangolla kaaria aiemman ohjeeni mukaan. Ei se siitä kuitenkaan paljon muutu. Fillarin renkailla se muutenkaan niin tarkkaa ole. Toista olisi, jos olisi 385 mm leveät 15 sarjaiset vanteensuojakumit. 8)
Kuva
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Tops » 17 Touko 2014, 01:26

Jori kiitoksia=) Tuossa jo taas kun ois pitäny alkaa miettimään ja viemään asiaa eteenpäin niin aloinkin tekemään sarvia:P Mikä vaikeiden tilanteiden karttaja:D Noh, ei kyllä ne huomenna on sisennykset tehty ja raidetanko=) Mutta kun oli jotkut sarven pätkä niin oli hieno päästellä kovaa ilman raidentankoakin kun sai kunnolla pidettyä renkaat paikoillaan ettei ala väpätys ja mene renkaat linkkuun. Tuntuu sillä pääsevän kovaa ja on se vain hienoa mennä noin tienpinnassa, aivan kuin olis vauhtia enemmänkin vaikkei oikeasti oliskaan. Voi poijat, kun valmiiksi saan ja kunnolla ajokuntoon, niin tätä miestä ei paljon kotona näy:D On se vain eri tavalla nautittava ajaa kuin pystypyörä. Oikein mä päässäni oon sitten asian kokenut kun videoiden pohjalta halusin itselleni samanlaisen kun hyvältä tuntui päässä, niin näyttää tuntuvan ihan perstuntumaltakin.=) Mutta on ollut sepittäminenkin!!

Lasten kärry perään tiuhat välit ja baanalle. 1 vaihteinen ja 3 vaihteinen napa löytyy tällä hetkellä. Ai niin ja pari pienemmällä tuumakoolla olevaa 26" 7 vaihteista, joissa jotain häikkää. Mutta uskaltaako niitä avata edes:P Omassa pystypyörästä tietysti löytyis 7 vaihteinen napa. Nurkkaan se kuitenkin jää itkee kun noja sen korvaa, niin ottaa siitä niin ei tartte maksaa mitään:P

Purin muuten sen 3 vaihteisen nexuksen ja aika paljon on muuten siinäkin osia sisällä!!! Kuinka paljon lie 7 vaihteisessa? Se vaatii varmaan puoli tärpätti pulloa kun on niin likanen.

Niin vielä, että tosiaan kun saa selville sen raidetangon pituuden, niin pitäs sitten niitä sisennyksiä tehdessä muuten lukita etupyörät niin että ne on täysin suorassa eteenpäin. Muuten tulee sutta ja sekundaa. Jos laskelmat antais vaikka raidentangon pituudeksi 65cm(heitto) niin se pitää sitten se sisennys todellakin olla 65cm sillon kun renkaat osottaa suoraan eteenpäin, ettei tee sinne päin ja korjaa raidentangon säätöruuvilla renkaita suoraan, se ei ole enää sama asia. Ei ihmekään kun tämä venyy ja vanuu:D Tässä on päänvaivaa! Hmm.. Noh täytynee lähteä piirtelee ensin paperille 17 asteen kulmaa viivaa olka-akselin ja pyörän akselin reisteyskohdasta sisäänpäin ja katsoa kuinka monta milliä se on sisemmässä esim. 70 mm päässä kääntövarrella. Sit vain mitata siitä se jänneväli. Se on sit tuleva raidetangon kiinnityskohtien leveys. Sit tosiaan ne renkaat lukita paikoilleen vaikka väliaikaisella tangolla jonka hitsaa kääntövarsiin kiinni, vanteesta mitaten etu/taka reunoista että renkaat on suorassa. Sen jälkeen kattoo kuinka pitkät sisennys palat tarttee katkasta, että siihen palaan raidetangon pään saa kiinni oikeaan leveyteen. Niin soon tehtävä. Milleiksi on saatava asteluku ensin.

Se ku on pois alta,voi taasen sanoa viuh!! Ja seuraava rojekti onkin sitten tehdä ne sarvet loppuun ja miettiä missä asennossa olis hyvä. Ja kun sen saa niin taasen penkki loppuun. Pehmustus ja nitoa se nahka päälle ja katkasta selkänoja oikealta korkeudelta ja laittaa vielä se ylempi pystympi tuki ja jos tarttee niin päätuki. Ja kun penkin saa, niin sitten takarapakaari ja tarakan kiinnitys loppuun. (saa nähdä saako siitä riittävän tukevaa lasten kuljetusta ajatellen)

Sitten olis takanavan kokoaminen ja vaihdevaijeri. Etu v-jarruille jarruvoima tasaus systeemi pylpyrästä tehtävä jne.. Heijastimet vielä. Talvea varten kiinnityspaikka valotykille. Trustfire 3-t6 olikohan se noin merkattu. Noh kuitenkin 3kpl cree xm-l lediä, näkee!!! Sellanen on jo tuolla kaapissa. Ja valohan on sitä parempi mitä ylemmäs sen laittaa kii. Oikein matalalle laittaa niin näkyy jokaisesta kivestä valtavan pitkät varjot tiehen. Ai niin ja viiri pitää laittaa kii, no sen saa varmaan vain parilla nippusiteellä joppariin. Ai niin, ja sitten vielä lopuksi purkaa koko homma, viimeistellä ja maalata. Miten musta tuntuu, ettei tämä toukokuu riitä tähän kaikkeen:P Noh, onneks on jo lähes ajokuntoinen.

Avatar
Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1658
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Jarcco » 17 Touko 2014, 09:00

Tops kirjoitti:Noniin, nyt on ohjauksen kääntövarret/etujarrujen kiinnitysputket kiinnitetty. Nyt sitten enää niihin sisennys. Mutta tuossa kun tuota ohjelmaa käytin mihin annoitte linkin. Niin en ihan nyt sitten päässyt kärryillä niistä error lukemista että millä kääntökulmilla ne ilmenee.. Ja onko riittävän tarkka ackerman korjaus jos käytän Jukan linkittämää kuvaa ja teen tämän perusteella käyttäen piirustuksessa pyörän mittoja. Etupyörien olka-akseleiden ja pyörän akseleiden leikkauspisteistä mitattu leveys 68.4cm ja akseliväli 109.5cm. Ja linkki tuohon Jukan viittaukseen.. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ackermanni ... telm%C3%A4

Otin kuvakaappauksen taulukosta sun antamilla mitoilla ja 17 asteen kulmalla. Varren pituudeksi arvasin 80 milliä, se ei kovin paljon vaikuta. Virheprosentti kasvaa tasaisesti niin että 2 metrin säteellä se on 10%. Varmasti ihan ajettava tulee noinkin. Kääntövarren kulman suurentaminen pienentäisi virhettä suurilla kääntösäteillä. Pitää muistaa että taulukkokin on kaksiulotteisena vain suuntaa antava. Laitoin omaan tadpoleen kulmat taulukon mukaisesti ja aika optimaaliset ne varmaan ovat, renkaiden vähäisestä kulumisesta päätellen.
Liitteet
ohjaus.jpg
ohjaus.jpg (142.73 KiB) Katsottu 1798 kertaa
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9474
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja jori » 17 Touko 2014, 13:00

Jarcco kirjoitti:Otin kuvakaappauksen taulukosta sun antamilla mitoilla ja 17 asteen kulmalla. Varren pituudeksi arvasin 80 milliä, se ei kovin paljon vaikuta. Virheprosentti kasvaa tasaisesti niin että 2 metrin säteellä se on 10%. Varmasti ihan ajettava tulee noinkin. Kääntövarren kulman suurentaminen pienentäisi virhettä suurilla kääntösäteillä. Pitää muistaa että taulukkokin on kaksiulotteisena vain suuntaa antava. Laitoin omaan tadpoleen kulmat taulukon mukaisesti ja aika optimaaliset ne varmaan ovat, renkaiden vähäisestä kulumisesta päätellen.

Voisitko kokeilla jotain muuta kulmaa niin, että tulee vähemmän virhettä. En itse viitsi perehtyä systeemiin, jonka perusteita en tiedä (en viitsi ottaa selvää). Kumpaan suuntaan pitää tuota 17 astetta muuttaa, että virhe pienenisi.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Tops » 17 Touko 2014, 17:01

Noi virhelukujen kääntöympyrät taitaa olla milleinä merkattu? Eli tuo radius 2000 on 2 metrin säteellä, eli renkaat linkussa saa olla siinä jo.. Ja taulukossa kolmantena kääntövarren pituuden jälkeen oleva 73 on vissiin se mistä on se 17 astetta otettu, eli 90-73=17. Joo tässä mun pyörässä tuo 80 millin kääntövarren mitta alkais olla mieluusti aika maksimi mitta että jää penkille siirtovaraa eteenpäin. Itse varsihan ei tarttee olla 80mm vaan siitä 20 milliä pois.. Kun rengas on kiinni 40x40 neliöputken keskellä. 40:2=20 . Eli tosta palikasta tulee valmiina 20 milliä kääntövarrelle mittaa.. siihen vain sitten 60 milliä lisää.
Viimeksi muokannut Tops, 18 Touko 2014, 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1658
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Jarcco » 17 Touko 2014, 17:50

jori kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:Otin kuvakaappauksen taulukosta sun antamilla mitoilla ja 17 asteen kulmalla. Varren pituudeksi arvasin 80 milliä, se ei kovin paljon vaikuta. Virheprosentti kasvaa tasaisesti niin että 2 metrin säteellä se on 10%. Varmasti ihan ajettava tulee noinkin. Kääntövarren kulman suurentaminen pienentäisi virhettä suurilla kääntösäteillä. Pitää muistaa että taulukkokin on kaksiulotteisena vain suuntaa antava. Laitoin omaan tadpoleen kulmat taulukon mukaisesti ja aika optimaaliset ne varmaan ovat, renkaiden vähäisestä kulumisesta päätellen.

Voisitko kokeilla jotain muuta kulmaa niin, että tulee vähemmän virhettä. En itse viitsi perehtyä systeemiin, jonka perusteita en tiedä (en viitsi ottaa selvää). Kumpaan suuntaan pitää tuota 17 astetta muuttaa, että virhe pienenisi.

Tässä 25 asteella (vastakulma 65°) laskettu, virhe enää prosentin luokkaa 2 metrin säteeseen asti. Taulukot on olleet niin kauan verkossa, että mahdolliset virheet laskentakaavoissa olisi varmaan joku jo huomannut.
Liitteet
ohjaus2.jpg
ohjaus2.jpg (144.6 KiB) Katsottu 1733 kertaa
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1658
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Jarcco » 17 Touko 2014, 18:05

Tops kirjoitti:Noi virhelukujen kääntöympyrät taitaa olla milleinä merkattu? Eli tuo radius 2000 on 2 metrin säteellä, eli renkaat linkussa saa olla siinä jo.. Ja taulukossa kolmantena kääntövarren pituuden jälkeen oleva 73 on vissiin se mistä on se 17 astetta otettu, eli 90-73=17. Joo tässä mun pyörässä tuo 80 millin kääntövarren mitta alkais olla mieluusti aika maksimi mitta että jää penkille siirtovaraa eteenpäin. Itse varsihan ei tarttee olla 13 milliä tosta pois.. Kun rengas on kiinni 40x40 neliöputken keskellä. 40-14=26 26:2=13mm. Eli tosta palikasta tulee valmiina 13 milliä kääntövarrelle mittaa.. siihen vain sitten 67 milliä lisää.

Joo, kun mitat antaa milleinä niin taulukko laskee ne myös milleinä :) Kulma annetaan keskilinjaan nähden, kuten arvelitkin. Taulukko laskee myös raidetangon pituuden, Track rod lenght BC.
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Tops » 17 Touko 2014, 19:38

Oliko tuo JArcco nyt noista laskelmistasi parhain vaihtoehto, esim. tuolle 80 millin kääntövarrelle? Kävin tuolla mittaamassa renkaat suoraan vanteen etu/takareunasta ja hitsasin kääntövarsien väliin putken asentoa pitämään, joten nyt on hyvä tehdä sisennykset rauhassa kun ei muutu mikään. Tosin tosi näppär ohjelma kun antaa raidetangon pituudenkin niin ei tartte sitä itse paperille hahmotella ja siitä mitata. JOs vaan tuohon uskaltaa luottaa;) tietysti voi piirtää myös samoilla mitoilla/asteilla ja katsoa että jos piirtäen tulee sama niin sit voi luottaa=)

Mutta vaikuttaa niin paljon paremmalta tuo sun viimeisin laskelma että sen mukaan ehdottomasti.. Kun tuolla 17 asteella oli niin iso se virhe.. Puolittu virhe ainakin.

Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Tops » 17 Touko 2014, 20:54

Opin tuota ohjelmaa nyt käyttämään. Tässä kokeilen, että millä astekulmalla tulisi paras kokonaisuus. Sehän vaihtelee sillai että välillä suuren kääntöympyrällä on hyvin kohdillaan ja virhe pakkautuu kun ajaa pientä rinkiä. Sit taas kun lisää vaan arvoja niin meneekin osittain toisinpäin että keskiverto kulmien virhe kasvaa ja äkkijyrkästä kääntämisestä tulee parhain. Mutta mielestäni suurin virhe saa tulla kun käännetään paljon ja mahdollisimman oikeaan sais tulla sillon kun käännetään vähän, ajetaan vaikka kovaa loivassa mutkassa. Tulin samaan tulokseen kuin Jarcco että ehkä kokonaisuuden ja loivien kaarteiden kannalta ihan parhaimpia kulmia on tuo 64 astetta eli 26 astetta varrelle. Se on jompikumpi joko 63 tai 64. 63 vähentää vieläkin enemmän tavis ajon virhettä mutta nostaa taasen aika paljon lisää virhettä pienellä kääntöympyrällä. Kun vaihtaa 64:stä 63:een niin lähinnä sisäpyörä kääntyy enemmän sisäänpäin kuin olis tarvis, toisaalta taas jyrkässä mutkassa sisäkurvin pyörällä on vähemmän painoa sinänsä ei niin paljon vaikuta. Tehostaa varmaan kääntymistä aavistuksen. 63 asteella olisi suuremmat kääntöympyrät pienemmällä virheellä. Vaikka tosi hyvä on jo 64:kin.

Mutta 64 on lopullinen valintani, eli 26 astetta sisäänpäin varret. Ja kääntövarren pituus 80mm. Voisin tietysti koittaa vaihtaa vielä varren pituutta lyhyemmäksi. Mahtava ohjelma, kiitos vaan taas avusta. Ootte olleet suureksi avuksi!=)

Avatar
Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1658
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Jarcco » 17 Touko 2014, 22:48

Tops kirjoitti:Opin tuota ohjelmaa nyt käyttämään. Tässä kokeilen, että millä astekulmalla tulisi paras kokonaisuus. Sehän vaihtelee sillai että välillä suuren kääntöympyrällä on hyvin kohdillaan ja virhe pakkautuu kun ajaa pientä rinkiä. Sit taas kun lisää vaan arvoja niin meneekin osittain toisinpäin että keskiverto kulmien virhe kasvaa ja äkkijyrkästä kääntämisestä tulee parhain. Mutta mielestäni suurin virhe saa tulla kun käännetään paljon ja mahdollisimman oikeaan sais tulla sillon kun käännetään vähän, ajetaan vaikka kovaa loivassa mutkassa. Tulin samaan tulokseen kuin Jarcco että ehkä kokonaisuuden ja loivien kaarteiden kannalta ihan parhaimpia kulmia on tuo 64 astetta eli 26 astetta varrelle. Se on jompikumpi joko 63 tai 64. 63 vähentää vieläkin enemmän tavis ajon virhettä mutta nostaa taasen aika paljon lisää virhettä pienellä kääntöympyrällä. Kun vaihtaa 64:stä 63:een niin lähinnä sisäpyörä kääntyy enemmän sisäänpäin kuin olis tarvis, toisaalta taas jyrkässä mutkassa sisäkurvin pyörällä on vähemmän painoa sinänsä ei niin paljon vaikuta. Tehostaa varmaan kääntymistä aavistuksen. 63 asteella olisi suuremmat kääntöympyrät pienemmällä virheellä. Vaikka tosi hyvä on jo 64:kin.

Mutta 64 on lopullinen valintani, eli 26 astetta sisäänpäin varret. Ja kääntövarren pituus 80mm. Voisin tietysti koittaa vaihtaa vielä varren pituutta lyhyemmäksi. Mahtava ohjelma, kiitos vaan taas avusta. Ootte olleet suureksi avuksi!=)


Eipä kestä, kreditit ohjelmasta kuuluu Peter Elandille, joka tunnetaan myös Velovision- lehden päätoimittajana. Mainio aviisi muuten, kohderyhmä muut kuin sykemittarin käyttäjät: http://www.velovision.com/index.php
Sinun valitsemalla geometrialla 2 metrin kääntösäde on lähellä minimiä. Kannattaa laittaa stopparit ettei kääntövarsi nuljahda yli kulman jossa se ja raidetanko on samansuuntaiset.
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Tops » 18 Touko 2014, 00:31

Jihaa, valmista tuli ohjauksen osalta! Sisennykset tuli tehtyä arvoilla 80 kääntövarren pituus ja 26 asteen kulmalla. Ja raidetankokin tuli tehtyä laitettua kii ja tulipa sillä ajettuakin ja voi pojat kun tuli kummasti vakaampi ajaa kuin ilman sitä;) noh tottakai..:D mutta menee niin mukavan vakaasti eteenpäin, ei tartte pitkään aikaan koska edes "sarviin", menee siis hyvin suoraan. Kiitoksia teille taas tähän astisesta tuestanne, ootte tärkeitä te vanhat konkarit=)

Sitten taas seuraavana päivänä uudet kohteet työn alle pyörässä. Jos ei työn alle niin ainakin mietintämyssyn alle.

Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja Tops » 18 Touko 2014, 00:36

Sinun valitsemalla geometrialla 2 metrin kääntösäde on lähellä minimiä. Kannattaa laittaa stopparit ettei kääntövarsi nuljahda yli kulman jossa se ja raidetanko on samansuuntaiset.


Noh mulla ottaa sitten ihan lopuksi sopivasti rengas penkkii kiinni jos niin paljon kääntää, ettei pääse tapahtumaan mitään sellaista.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3688
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja irakas » 18 Touko 2014, 07:42

Ota nyt toki kokonaiskuva nojakistasi, että saisi käsityksen minkälainen siitä tuli! :roll:
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/
SH1, SH2, SH3, SH5, SH6, SH15, SH18, SH21, SH25, SH26, SH30

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9474
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörän rakentamista aloittelemassa Runko putken vahv

ViestiKirjoittaja jori » 18 Touko 2014, 12:08

Tops kirjoitti:Jihaa,

TIedän tunteen. Juuri siksi näitä tehdään itse, eikä osteta kaupasta. :P
Onneksi olkoon!
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma


Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa