Jori kiitoksia=) Tuossa jo taas kun ois pitäny alkaa miettimään ja viemään asiaa eteenpäin niin aloinkin tekemään sarvia:P Mikä vaikeiden tilanteiden karttaja:D Noh, ei kyllä ne huomenna on sisennykset tehty ja raidetanko=) Mutta kun oli jotkut sarven pätkä niin oli hieno päästellä kovaa ilman raidentankoakin kun sai kunnolla pidettyä renkaat paikoillaan ettei ala väpätys ja mene renkaat linkkuun. Tuntuu sillä pääsevän kovaa ja on se vain hienoa mennä noin tienpinnassa, aivan kuin olis vauhtia enemmänkin vaikkei oikeasti oliskaan. Voi poijat, kun valmiiksi saan ja kunnolla ajokuntoon, niin tätä miestä ei paljon kotona näy:D On se vain eri tavalla nautittava ajaa kuin pystypyörä. Oikein mä päässäni oon sitten asian kokenut kun videoiden pohjalta halusin itselleni samanlaisen kun hyvältä tuntui päässä, niin näyttää tuntuvan ihan perstuntumaltakin.=) Mutta on ollut sepittäminenkin!!
Lasten kärry perään tiuhat välit ja baanalle. 1 vaihteinen ja 3 vaihteinen napa löytyy tällä hetkellä. Ai niin ja pari pienemmällä tuumakoolla olevaa 26" 7 vaihteista, joissa jotain häikkää. Mutta uskaltaako niitä avata edes:P Omassa pystypyörästä tietysti löytyis 7 vaihteinen napa. Nurkkaan se kuitenkin jää itkee kun noja sen korvaa, niin ottaa siitä niin ei tartte maksaa mitään:P
Purin muuten sen 3 vaihteisen nexuksen ja aika paljon on muuten siinäkin osia sisällä!!! Kuinka paljon lie 7 vaihteisessa? Se vaatii varmaan puoli tärpätti pulloa kun on niin likanen.
Niin vielä, että tosiaan kun saa selville sen raidetangon pituuden, niin pitäs sitten niitä sisennyksiä tehdessä muuten lukita etupyörät niin että ne on täysin suorassa eteenpäin. Muuten tulee sutta ja sekundaa. Jos laskelmat antais vaikka raidentangon pituudeksi 65cm(heitto) niin se pitää sitten se sisennys todellakin olla 65cm sillon kun renkaat osottaa suoraan eteenpäin, ettei tee sinne päin ja korjaa raidentangon säätöruuvilla renkaita suoraan, se ei ole enää sama asia. Ei ihmekään kun tämä venyy ja vanuu:D Tässä on päänvaivaa! Hmm.. Noh täytynee lähteä piirtelee ensin paperille 17 asteen kulmaa viivaa olka-akselin ja pyörän akselin reisteyskohdasta sisäänpäin ja katsoa kuinka monta milliä se on sisemmässä esim. 70 mm päässä kääntövarrella. Sit vain mitata siitä se jänneväli. Se on sit tuleva raidetangon kiinnityskohtien leveys. Sit tosiaan ne renkaat lukita paikoilleen vaikka väliaikaisella tangolla jonka hitsaa kääntövarsiin kiinni, vanteesta mitaten etu/taka reunoista että renkaat on suorassa. Sen jälkeen kattoo kuinka pitkät sisennys palat tarttee katkasta, että siihen palaan raidetangon pään saa kiinni oikeaan leveyteen. Niin soon tehtävä. Milleiksi on saatava asteluku ensin.
Se ku on pois alta,voi taasen sanoa viuh!! Ja seuraava rojekti onkin sitten tehdä ne sarvet loppuun ja miettiä missä asennossa olis hyvä. Ja kun sen saa niin taasen penkki loppuun. Pehmustus ja nitoa se nahka päälle ja katkasta selkänoja oikealta korkeudelta ja laittaa vielä se ylempi pystympi tuki ja jos tarttee niin päätuki. Ja kun penkin saa, niin sitten takarapakaari ja tarakan kiinnitys loppuun. (saa nähdä saako siitä riittävän tukevaa lasten kuljetusta ajatellen)
Sitten olis takanavan kokoaminen ja vaihdevaijeri. Etu v-jarruille jarruvoima tasaus systeemi pylpyrästä tehtävä jne.. Heijastimet vielä. Talvea varten kiinnityspaikka valotykille. Trustfire 3-t6 olikohan se noin merkattu. Noh kuitenkin 3kpl cree xm-l lediä, näkee!!! Sellanen on jo tuolla kaapissa. Ja valohan on sitä parempi mitä ylemmäs sen laittaa kii. Oikein matalalle laittaa niin näkyy jokaisesta kivestä valtavan pitkät varjot tiehen. Ai niin ja viiri pitää laittaa kii, no sen saa varmaan vain parilla nippusiteellä joppariin. Ai niin, ja sitten vielä lopuksi purkaa koko homma, viimeistellä ja maalata. Miten musta tuntuu, ettei tämä toukokuu riitä tähän kaikkeen:P Noh, onneks on jo lähes ajokuntoinen.