Pitkärunkoinen, etuvetoinen?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mitenkähän tuo välitanko ohjaus toimii kun ohjaustangon akseli on noin paljon eri kulmassa kuin etuhaarukan ohjausakseli? ts. kun ohjaustankoa kääntää niin välitangon kiinnityspiste liikkuu korkeus suunnassa päinvastaiseen suuntaan kuin haarukassa.
Etuhaarukka ja sen laakerointi on myöskin aika suuressa rasituksessa. Tai ainakin rasitus on ihan eri suuntainen kuin "oikeinpäin kallistetussa" haarukassa. Eli voiko vakio laakereita/haarukkaa käyttää?
Rungostakin pitää tehdä yhtä jämäkkä kuin LWB:ssä koska etupään kiinnityspiste on noin etäällä takapyörästä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
aniarana
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Elo 2007, 08:50
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aniarana »

Joo, olen itsekin pohtinut juuri samoja asioita. Välitankoja ei voi tehdä molemmin puolin, mikä yleensä olisi hyvä, jos se olisi mahdollista. Myös tuon rungon pituus tuossa muodossa vanerirakenteisena arveluttaa. Taitaa jäädä koko homma utopiaksi! :roll:

Kävi niin tai näin, aina jotenkin päin
http://webbisivu.com/sakariholma.aspx?pageid=74775 Sulje mainos!

Vastaa Viestiin