Lähtökohtaa katso linkin sivu 6. Tavoitteena on nopea ja matala trike, jolla tarkoitus ajella myös työmatkoja (20km suuntaansa). Istuinkulma noin 33astetta, akseliväli noin 1150mm, raideleveys abt 700mm ja istumakorkeus noin 190mm. Tuota linkin ideaa mukaillen runko, eli runko muodostuu kahdesta "ylikokoisesta" penkin putkesta. Ajatuksena se, että putket taivutetaan niin, että ohjauskulmat jne osuu arpomatta ja ilman jigejä kohdilleen, kun putkien taivutuksilla saadaan kulmat osumaan kohdilleen. Vaikea selittää, lopputuloksen tajuaa, kunhan sen rungon saa ensin tehtyä Runko tulee 38mm kirkkaasta putkesta. Materiaali siksi, että sitä käytetään töissä, lisäksi kiinnostaa testata, että saako tuolla materiaalilla hallittua joustoa runkoon. Niin ja se isoin syy rungon malliin ja putken valintaan: tuon kokoiselle putkelle löytyy lestit työpaikan sisälestilliseen putkentaivuttimeen (ohjaus PC:llä ja kulmat saa osumaan just eikä melkein)
Suunnilleen kaikki osat tulee vanhasta pyörästä, joka tuli tehtyä 99-00 talvella. Sen kuvat jääkin sitten laittamatta, kun niitä ei saa liitteeksi..
Taakse kuitenkin 26" vanne ja eteen 20" vanteet rumpujarruilla. Kammiksi näin ensialkuun vanhat 170mm kammet + 2 eturatasta ja taakse joko 8-lehtinen napa tai jos saan tuon 7vaihteisen nexuksen napavaihteen elvytettyä, niin sitten se.
Ohjaus ja etupään "ripustukset":
M12 kokoiset uniballit 2kpl puolelleen. Toisaalta M10 varmastikin riittäisi, ja painoa säästyisi jonkin verran 460g vs 304g +kiinnityspulteista tuleva painonsäästö -pitäs jaksaa vähän laskeskella voimia. Laakereiden päälle kuvan keskellä olevatkumisuojat.
Ohjaus tuohon tyyliin, eli kahvat kääntyy eturenkaiden mukana ja tankojen väliin tulee raidetanko. Systeemin pitäisi olla suhteellisen kevyt ja edellisessäkin rungossa vastaava systeemi oli toimiva.
Taakse pitää viritellä tavarateline jne. Eipä tuossa mitään muuta ihmeellistä, eli tarkoitus pitää mahdollisimman simppelinä. Nopeeta laskettuna runko painaa jotain 7kg luokkaa.. +vanteet yms sälät.