Papan talvijopo, LWB tadpole

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7088
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jori kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Kun tässä(kin) laitteessa on ongelmia takakiekon kestävyyden kanssa, niin tuli mieleen, että jos laittaisin läskipyörän leveän takanavan ja normaalivanteen. Silloin pinnat tulisivat enemmän kallelleen sivuttaisvoiman suuntaan. Tuleeko tässä joku ongelma haarukan leventämisen lisäksi?

Tai läskipyörän vanteen ja navan ja pinnat ylipuolelle kiinni.

Ei ollenkaan hassumpi idea!

CRC:ltä tuli vastaus kojakkireklamaatioon:

Thanks for your email.

Unfortunately this looks like a puncture or an act of vandalism but is not covered under warranty.
As a goodwill gesture I will replace this tyre for you.

Thanks,

Noel

Ei mee takuuseen, mutta lähettävät kuitenkin uuden :mrgreen:

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7088
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tulisko tästä mitään, jos tekis vikupropista säänsuojan syksyä silmälläpitäen?

Liitteet
vikuprop edestä.jpg
vikuprop edestä.jpg (89.47 KiB) Katsottu 3436 kertaa
vikuprop sivulta.jpg
vikuprop sivulta.jpg (77.39 KiB) Katsottu 3436 kertaa
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7088
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Sisäänkäyntioven tuohon joutuis rakentaan. Se vaatii tukirakenteita oven ympäristöön :?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ei sivuja tarvi ollenkaan jos vain säänsuojaksi ajattelet. Ei ainakaan niin pitkästi alas etteikö jalkoja saisi ali ujutettua.
Polta mieluummin ruutia sen miettimiseen miten suojaat yläkropan navasta ylöspäin...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7088
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Nenän korkeudelle tuo suoja on suunnilleen mitoitettu nyt. Pään mentävä aukko vaan kanteen ja katto päälle ilman ikkunoita?

Liitteet
vikuprop pää.jpg
vikuprop pää.jpg (83.29 KiB) Katsottu 3426 kertaa
Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Koko kate saranoiden tuohon etuosan poikittaispalkkiin, niin ei tarvi ovea erikseen :?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Nenän korkeudelle tuo suoja on suunnilleen mitoitettu nyt. Pään mentävä aukko vaan kanteen ja katto päälle ilman ikkunoita?

Aa, ok. Tuohon kannattaa piirtää myös silmät niin huomaa että huomattavasti alemmas pitää "konepelti" saada.
Helmoista kate tulee taas puolimetriä liian alas.

Joku sanoin minun kinneriprojektini( http://www.saunalahti.fi/jukkviir/kinneri.htm ) aikana että sateen nopeus on n. 8m/s, eli 29km/h. Piti aika hyvin paikkaansa.
Tyvenellä ajaessa sade tulee etuviistosta n.45asteen kulmassa ja sieltä suunnasta pitää olla pitkät ylitykset jotta suojaa kunnolla. Näyttää että eteenpäin riittäisi että katteesi tulee poikkiputkeen tai vähän yli.
Sivuilla ei taas ylityksiä juuri tarvi, harvoin pyörätien tasossa tuulee 8m/s ja tuollakin tuulella sade tulee siis "vain" 45asteen kulmassa.

Väittävät että tällainen kate pitää housut kuivana jos ei ole kova sivutuuli:

Kuva

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7088
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Kantapäät tulevat suunnilleen tuon alaviivan tasolle ja pohja pitää rakentaa ainakin polkimien alle asti, koska talvella tahtoo ajoviimasta jalkapohjat kylmettyä. Yläohjaus pitänee ehkä muuttaa alaohjaukseksi, jotta konepeltiä saa madallettua. Meneepä isotöiseksi :D

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Kantapäät tulevat suunnilleen tuon alaviivan tasolle ja pohja pitää rakentaa ainakin polkimien alle asti, koska talvella tahtoo ajoviimasta jalkapohjat kylmettyä.

Ei se silti sivuja tarvi kun et tee noin pitkää keulaa ;)

Vilijami kirjoitti:

Meneepä isotöiseksi :D

Pelkän sateensuojauksen toteamiseksi riittää kun heität metrin pituisen ja 70cm leveä vaneerin tuohon päälle. Vaneriin reiät ja niistä nippusiteillä poikkiputkeen, yläpäästä saa "levätä" tangon päällä. Vaihtoehtoisesti voi ohjauslaakerin putkeen pistää klemmarin ja siihen kiinni joku tanko tukemaan levyn yläpäätä.
Jos teet tuohon teräskehikon, levytät ympäri asti ja laitat vielä oven omine kehikoineen niin seuraavaksi kyselet sähköapua ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7088
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ei kai vikuproppi tarvi teräskehikkoa oman painonsa kantamiseen?

Tuo sähköapu kävi mielessä jo viime talvena, kun Oulussa pitää tulla 4cm uutta lunta ennen aurausta. Eli voi viikon sataa 3cm päivässä, ni ei tarvi vielä aurata :evil: Pahimmillaan 5km matkaan kului puolitoista tuntia. Hiekottaa muistetaan kyllä, se alkoi jo ENNEN lumentuloa....huoh....

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Ei kai vikuproppi tarvi teräskehikkoa oman painonsa kantamiseen?

Heikoksi käy jos se vain muutamasta pisteestä kiinnitetään ilman laajempia tukirakenteita. Repimistähän se kestää vaikka kuinka paljon, mutta leikkaantuu ja muokkaantuu aika helposti :( Ei tarvi olla kovinkaan iso mainostaulu niin on kehikossa.

Vilijami kirjoitti:

Tuo sähköapu kävi mielessä jo viime talvena

No sitten peli on jo menetetty :D

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7088
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Sähköavun hankkimispäätöstä hillitsee hyvin surkea akunkesto. Vai onko semmosta settiä tarjolla, joka menee polkematta talvella 100 kilsaa ja polkien 200? Tuo on minun mielestäni vähimmäisvaatimus.
Toki mielettömällä akustolla onnistuu, mutta paino karkaa lapasesta. Polttomoottorilla tuo vaatimus täyttyy parin kilon polttoainesäiliöllä.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Eiks se aina kulje polkien niin pitkälle kuin jaksaa polkea? :shock:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Sähköavun hankkimispäätöstä hillitsee hyvin surkea akunkesto. Vai onko semmosta settiä tarjolla, joka menee polkematta talvella 100 kilsaa ja polkien 200?

Ei varmasti oo, ei taida olla edes sellaista jolle luvattaisiin kesäkäytössä 100km polkematta, talvesta puhumattakaan.
Eli paluu lähtöruutuun, kevyt sateensuoja...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7088
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Wacky kirjoitti:

Eiks se aina kulje polkien niin pitkälle kuin jaksaa polkea? :shock:

Joojoo, mutta niin että sähköapu auttaa, eikä hankaloita matkan tekoa :wink:

Vastaa Viestiin