Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoketju

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

ajarmala kirjoitti:
jori kirjoitti:

Nokian kisoissa mitattiin painot, niin kuskeista, kuin pyöristäkin. Ei vain ole julkistettu vielä.

Täällä odotellaan vieläkin kieli pitkällä noita punnitustuloksia Nokian kisoista. Saas nähä, millon ne tulee...

Ja jos niiden julkaisemisen estää se, että kuskin paino tulisi ilmi, niin julkaistakoon sitten vain pelkästään

  • fillarin paino ilman kuskia
  • fillarin kunkin pyörän paino kuskilla lastattuna prosentteina, joiden summa siis on 100 %

Jooko?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja jori »

ajarmala kirjoitti:
ajarmala kirjoitti:
jori kirjoitti:

Nokian kisoissa mitattiin painot, niin kuskeista, kuin pyöristäkin. Ei vain ole julkistettu vielä.

Täällä odotellaan vieläkin kieli pitkällä noita punnitustuloksia Nokian kisoista. Saas nähä, millon ne tulee...

Ja jos niiden julkaisemisen estää se, että kuskin paino tulisi ilmi, niin julkaistakoon sitten vain pelkästään

  • fillarin paino ilman kuskia
  • fillarin kunkin pyörän paino kuskilla lastattuna prosentteina, joiden summa siis on 100 %

Jooko?

Tuostahan ei selviä kuskin paino. ;)

Pelkkien pyörien painot varmaan kaikki kehtaavat tunnustaa.

Eikös ne nyt voi julkaista ihan siinä muodossa, kun ovat listoilla, eli pyörän paino ja kokonaispaino. (Voihan kukin halutessaan selittää hirmuisen kokonaispainon syyksi mukaan unohtunutta juomavesikanisteria, eväsreppua tai jotain. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jori kirjoitti:

Tuostahan ei selviä kuskin paino. ;)

Perhana! Huomasit juonen. ;-)
Tai jos paino tosiaankin ilmoitettaisiin kuskin kanssa prosenttijakaumana, niin silloin kuskin paino ei paljastu. Esim

  • vasen etu 30 %
  • oikea etu 32 %
  • taka 38 %

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

KPS
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Maalis 2012, 07:46
Paikkakunta: Tampere, 3.7.2012 alkaen Södertälje, Ruotsi

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja KPS »

Fillarien painot kiinnostaisivat, jopa osarakenteiden massat. Esimerkiksi Mhelanderin etuvetoisista olisi kiva tietää kiekkojen ja rungon (jos ei mitattu niin "muiden osien") massat.
Omissa "viritelmissä" V2 tavoite massa oli 13 kg joten osarakenteitakin tuli punnittua vähän enemmän.

KPS

Liitteet
Massat.png
Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja jooseha »

KPS kirjoitti:

Esimerkiksi Mhelanderin etuvetoisista olisi kiva tietää kiekkojen ja rungon (jos ei mitattu niin "muiden osien") massat.

Jos kiekkojen painot haluaa tietää pitää yksilöidä ne :D

mhelander kirjoitti:

Mulla muuten on kiekkoja tms käytössä sikon sokin kaikissa kolmessa maantiepelissä ja maasturinkin kahdessa niin laitten arvon on sellainen päivän hinta kuten painokin..

Pyörän ketjusta löytyy aika hyvin tietoa siittä. :wink:

mhelander kirjoitti:

Ai niin, oli unohtua painot:

  • Pelkkä runko 1.95 kg

  • "Runkokitti" eli runko, etukolmio kaikkineen ja penkki niskatuen kanssa 5.5 kg

  • Pyörä ajokunnossa, painavin rengassetti mitä taloudesta löytyy ja jarrukahvat : 11.75 kg.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Muista sitten että mhelanderilta löytyy aika laadukkaita osia kotoota suhteessa siihen mistä täällä yleensä rakennellaan pyöriä :mrgreen:

KPS
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Maalis 2012, 07:46
Paikkakunta: Tampere, 3.7.2012 alkaen Södertälje, Ruotsi

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja KPS »

Tein 3-pyöräisistä kaupallisista tuotteista pikaisen painoselvityksen. En tiiä onko tämä oikea paikka / käyttöä, mutta tossa se nyte on .... siis valmistajien kevyimpiä tuotoksia. Mukana rungon materiaali ja hinnat ... perävalotakuulla.

KPS

LISÄYS: Tossa toisessa sheetissä samaa teemaa 2-pyöräisille ...

Liitteet
Triket_massoja.png
2pyöräiset.png
Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Virallinen kisapunnitus antoi pyyttonin painoksi 13,9kg lokasuojien kanssa.
Kuva
Kiertyväkettinkinen painaa henkilövaa'an mukaan 17,1kg ilman lokasuojaa.
Kuva

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Omavalmisteiden paino ajokunnossa - kysely ja tilastoket

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Ai niin, tämä ketju on päässyt unohtumaan uutukaisen valmistuttua suoraan kisoihin ja sitten sillä onkin rullattu jo melkein tonni.

Laitehan on siis tämä:

Kuva

Osat on kaikki vuosien varrella tarkkaan valittua kisalaatua ja kiekot leveillä hiilarivanteilla. Painoa oli valmistuttuaan 17.35 kg eli noin 2 kg vähemmän kuin ekassa protossa.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin