Nokian kisoissa mitattiin painot, niin kuskeista, kuin pyöristäkin. Ei vain ole julkistettu vielä.
Täällä odotellaan vieläkin kieli pitkällä noita punnitustuloksia Nokian kisoista. Saas nähä, millon ne tulee...
Ja jos niiden julkaisemisen estää se, että kuskin paino tulisi ilmi, niin julkaistakoon sitten vain pelkästään
fillarin paino ilman kuskia
fillarin kunkin pyörän paino kuskilla lastattuna prosentteina, joiden summa siis on 100 %
Jooko?
Tuostahan ei selviä kuskin paino.
Pelkkien pyörien painot varmaan kaikki kehtaavat tunnustaa.
Eikös ne nyt voi julkaista ihan siinä muodossa, kun ovat listoilla, eli pyörän paino ja kokonaispaino. (Voihan kukin halutessaan selittää hirmuisen kokonaispainon syyksi mukaan unohtunutta juomavesikanisteria, eväsreppua tai jotain.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Fillarien painot kiinnostaisivat, jopa osarakenteiden massat. Esimerkiksi Mhelanderin etuvetoisista olisi kiva tietää kiekkojen ja rungon (jos ei mitattu niin "muiden osien") massat.
Omissa "viritelmissä" V2 tavoite massa oli 13 kg joten osarakenteitakin tuli punnittua vähän enemmän.
Esimerkiksi Mhelanderin etuvetoisista olisi kiva tietää kiekkojen ja rungon (jos ei mitattu niin "muiden osien") massat.
Jos kiekkojen painot haluaa tietää pitää yksilöidä ne
mhelander kirjoitti:
Mulla muuten on kiekkoja tms käytössä sikon sokin kaikissa kolmessa maantiepelissä ja maasturinkin kahdessa niin laitten arvon on sellainen päivän hinta kuten painokin..
Tein 3-pyöräisistä kaupallisista tuotteista pikaisen painoselvityksen. En tiiä onko tämä oikea paikka / käyttöä, mutta tossa se nyte on .... siis valmistajien kevyimpiä tuotoksia. Mukana rungon materiaali ja hinnat ... perävalotakuulla.
KPS
LISÄYS: Tossa toisessa sheetissä samaa teemaa 2-pyöräisille ...
Ai niin, tämä ketju on päässyt unohtumaan uutukaisen valmistuttua suoraan kisoihin ja sitten sillä onkin rullattu jo melkein tonni.
Laitehan on siis tämä:
Osat on kaikki vuosien varrella tarkkaan valittua kisalaatua ja kiekot leveillä hiilarivanteilla. Painoa oli valmistuttuaan 17.35 kg eli noin 2 kg vähemmän kuin ekassa protossa.