Re: MBB tandem 2WR
Rälläköin renkaalle tilaa, takahaarukkaan - putken kyljestä kouru tilalle. Eihän tuo merkittävästi heikennä rakennetta jos ollenkaan?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Rälläköin renkaalle tilaa, takahaarukkaan - putken kyljestä kouru tilalle. Eihän tuo merkittävästi heikennä rakennetta jos ollenkaan?
Kuva on kovin pieni, mutta arvelen sen olevan takahaarukan tyvestä. Onnistuuhan tuo noinkin, mutta kun ensi talvena sinulla on permmin aikaa, suosittelen, että siirrät takadroppareita pari senttiä taakse. Sitten mahtuu pyörimään vaikka 70-622 kiekko, eikä tarvitse tuskailla.
Luin tämän ketjun läpi ja huomasin, että tuo takadropparin paikka on jäänyt aika reunaan ja joudut varmaan tekemään uuden dropparin, joka ulottuu haarukkaputken pään takapuolella. Onhan tuossa hieman lisää työtä, mutta kyllä se täysi vapaus käyttää mitä tahansa kiekkoa (läskirenkaista lukuun ottamatta) maksaa vaivan.
Reissuun taas ja tandemi kontissa, nyt otin toisen penkin pois mutt mahtuu, vaikka se olis kiinnikin.
Ecotripin tappiopuolelle menee yhden pinnan katkeaminen, punaisesta takakiekosta. Joskus tuosta on menny ennenkin kun yks (siis kaks} pinnoista on kirkas. Vanne on aika jämäkän olonen ja vähän kummastuttaa miks aiemmin käytössä olleista löysistä rimpulakiekoista ei menny pinnoja Antaako pehmeämpi rengaspaine anteeksi pinnoja katkovia voimia?
Nyt irrottamaan pinnaa ja mittaamaan, minkä pitusta lähteä ettimään
Ja - kyllä rullaa alamäkeen hyvin kojakeilla kun kaks aikuista päällä - painovoimaa!
Juhannus sunnuntaina sain jonkun pyöränkasauspuuskan ja kiinnittelin tähän pyörään osat. Nyt tuli alle 559 kiekot 60mm big appleilla. Jarrut (tietysti) viel puuttuu josko ne tulevat jostain rojulaatikkosekamelskasta vastaan, yritän asennella.
Hyvissä ajoin siis tällä kertaa Ecotrip pyörä kasaantumassa mutt voihan se olla, ett jarrujen kanssa menee viel viimetippaan. Pyörä on viime ajat ollu käytössä vaan kerran vuodessa, Viron reissulla - olishan sillä kiva yhessä poljeskella vähän muutenkin.
PW kirjoitti:Tätä rupesin kasaamaan kahden ajettavaan kuntoon. Eteen myös 559 kiekko ja vannejarrut. Mutta nyt en taas tajuu ku en saa kunnolla jarrulänkiä tappeihin, väljyyttä jää ja jouset ei yletä. Erilaisilla jousilla kokeilin, myös niillä mitkä tässä on aiemmin ollu - puuttuuko joku holkki, en taas tajuu. Sen huomasin kuitenkin, ett tuohon jarruun (V vai H) ois pitänt olla erilainen, jousi ku mitä oon käyttäny Sitäkään en tahdo saada paikalleen - kiekko pitää ottaa pois, ett saan jarrut paikoilleen
Jaa, viime vuonnakin yrittäny askarrella vannejarrujen kanssa kuinkahan tänä vuonna onnistuu? Saattaa mennä taas hermo
PW kirjoitti:Jaa, viime vuonnakin yrittäny askarrella vannejarrujen kanssa kuinkahan tänä vuonna onnistuu? Saattaa mennä taas hermo
Miten ois tällainen mäkiautotyyppinen jarru? Ei oo niin hankala tehdä
PW kirjoitti:PW kirjoitti:Tätä rupesin kasaamaan kahden ajettavaan kuntoon. Eteen myös 559 kiekko ja vannejarrut. Mutta nyt en taas tajuu ku en saa kunnolla jarrulänkiä tappeihin, väljyyttä jää ja jouset ei yletä. Erilaisilla jousilla kokeilin, myös niillä mitkä tässä on aiemmin ollu - puuttuuko joku holkki, en taas tajuu. Sen huomasin kuitenkin, ett tuohon jarruun (V vai H) ois pitänt olla erilainen, jousi ku mitä oon käyttäny Sitäkään en tahdo saada paikalleen - kiekko pitää ottaa pois, ett saan jarrut paikoilleen
Jaa, viime vuonnakin yrittäny askarrella vannejarrujen kanssa kuinkahan tänä vuonna onnistuu? Saattaa mennä taas hermo
https://www.bikester.fi/magura-hs11-van ... 32128.html Laitappa pyörään tälläset . Stern 7:kaan . Tälläset asensin etupyörille ja täytyy sanoo että parempia vannejarruja en ole koskaan käyttänyt . Suosittelen jo pelkän jarruvoiman tasasuuren ja voiman puolesta .
Onks tuo Nallen mainostama hydraulinen jarru? Käy tavallisten jarrujen tappeihin?
PW kirjoitti:Onks tuo Nallen mainostama hydraulinen jarru? Käy tavallisten jarrujen tappeihin?
Kyllä ja kyllä käy .
Mikä tuo pikalinkun näkönen on jarrun toisessa puoliskossa?
Onkohan nopee toimitus tuosta puljusta? Jahkailee aikansa ja jää tilaamata
PW kirjoitti:Mikä tuo pikalinkun näkönen on jarrun toisessa puoliskossa?
Pikalinkku kiekon irroitusta varten?
Tuolta asennusohjetta https://youtu.be/lrKoflwpAxw
Eteen varmaan mahtuu jos letku ylettää kiertämään big applen. Takana on ahtaampaa
Jos tilais yhden jarrun ensin, kokeilis ja jarruttelis - yhellä (huonolla) on pärjätty tähänkin asti.
Muok, eiku, heiku ottaako etuhaarukkaan kiinni, pikalinkku systeemi Hittoko ei hahmota taas ollenkaan
Hydrauliletkun voi valita kuinka pitkäksi tahansa, eikä tämä vaikuta toimintaan enempää, kuin koko letkumäärän pituuden lisääntymisen aiheuttamana hydraulisena joustona. Sen yhdysletkun voi siis vetää mitä kautta tahansa. Tuo on tavallista nylon-putkea, jota saa muovikaupoista mistä tahansa.