Kuudee Sport Evo

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Jos saat istuimen pysymään suorassa, vaikka tuki on sivussa, niin mitäpä siinä muuta murhetta. Kiekot pitää kuitenkin olla keskilinjalla peräkkäin, jos kaksipyöräistä aiot.
Tuota takapäätä en ymmärrä. :oops:

Jukalla oli highracerissa ton verran sivussa toi penkki = kiinnitys kuvassa.

Kuva

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

asy_b.jpg

Vai olisko siitä jotain muuta kuin että olis kiva - iloa jos se meniskin toispuoleisesti sinne takanavalle asti?

Paitti etten mä sitä nyt ihan noin tekis. Mutta ideana siis.

Mulla olis tuossa tommoinen pyörätuolin napa - olis ehken passeli tähän taakse.

EDIT.

Tekisin ehken jotenkin niinkun tässä Toxyssä - mutta iliman joustoo. Saiskohan ton kätevästi niin että se takaosa irtois tosta. Tosin sitten olis taas turhaa painoa mukana.

Kuva

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:

Amerikassakin on heppuli nimeltä Cahrles Brown miettinyt näitä, aerodynamiikka osiossa http://www.recumbents.com/wisil/brown/a ... ormula.htm on taasen päätelty mm. että matala MBB, loiva penkin kulma ja isot kiekot. Tämmöinen olisi siihen hänen mielestä oivallisin rakenne:

Kuva

Tätäkö se nyt sitten ensi kesän pyörä huutelee - olis vähän kuin Eemelin tämän kesän mallin versio. Tossa ei, kuten kirjoittaja toteaa ole mietitty sitä että näkeekö siitä nyt enää eteensä. Ja toisekseen - olikos MBB koneissa nyt toi noin loiva nojakulma mahdollinen.

Niin tuosta asennosta, jos ylipäänsä pystyy tuommosessa asennossa ajamaan ni kyllä se MBB:lläkin onistuu. 12h voi jo olla aika suoritus noin makuullaan - no onhan se jokatapauksessa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuva

Pitäiskö sittenkin pyrkiä tuomaan kuskia vielä alemmas? Siis niin kuin 622 kiekoilla nyt järkevästi saa.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Pitäs. Alempana tuulee vähemmän.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja PW »

Mahtuuko noin alhaalla 622kiekko pyörimään enää?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

Mahtuuko noin alhaalla 622kiekko pyörimään enää?

Niin. Eihän sen nyt identtinen voi olla - mutta tätä nykyistä alemmaksi voisi yrittää.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2020
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Samanlaisen kuin Warrenilla? Tai melkein, lienee kaksimetriselle tehty. Tarkoitettu kai lähinnä radalle.
Edit: Kääntökulma aika rajoitettu jos ja kun kammet halutaan pitää siedettävällä korkeudella. Tähänkin on olemassa ratkaisu: MBB :wink:
Kuva
http://recumbents.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=4498


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Jarcco kirjoitti:

Samanlaisen kuin Warrenilla? Tai melkein, lienee kaksimetriselle tehty. Tarkoitettu kai lähinnä radalle.
Edit: Kääntökulma aika rajoitettu jos ja kun kammet halutaan pitää siedettävällä korkeudella. Tähänkin on olemassa ratkaisu: MBB :wink:
Kuva
http://recumbents.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=4498

Joo. Mä luin eilen sen warrenin ketjun. Siellähän on tulossa teräsrungon mitoilla nyt hiilikuituinen malli.

Ihan nin alas en omassa saisi tota runkoa - koska pituus ei riitä. Mutta alemmas kuitenkin kuin viimekesän pyörässä.

Itseasiassa mä hetken luulin että sieltä tulisi MBB kun näin tämän kuvan:

Kuva

Siinähän on tuossa emäpukten kohdalla kivasti taitos tulossa. Mutta ei - kiinteä runko sieltä tulee.

Mulla on siis semmoinen ongelma että tajuan kyllä että MBB vois olla mahtava - mutta tekis mieli tehdä kuudee sportista vielä pyöreellä putkella yksi versio. Viime kesän malli oli jo aika hyvä - jos siitä saisi noilla suunnitelluilla muutoksilla vielä paremman.

Mutta sitten toi eemeli meni tekemään sen kisambb:n sinne nokialle. Kyllä kuumottaisi tehdä semmoinen. Jos olisi aikaa kalenterissa tarpeeksi niin tieteskin voisi tehdä molemmat :)

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2020
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Nämä mun tekeleet ei ole mitään sportteja, mutta laitan silti vähän kokemuksia niistä:
Jos MBB:tä meinaat, pitää sitten varoittaa että pimeältä puolelta ei ole paluuta :) Minulle kävi niin että kun opin ajamaan MBB:n kanssa, kiinteäpuomisella ajo alkoi tuntumaan vaikeammalta. En osaa selittää miksi näin kävi. Toki tuntuma löytyi sitten jonkin ajan päästä mutta tuntuu ettei ajovarmuus palaudu sillä entiseksi. Esimerkkinä että lukkopolkimia en arvaa siinä käyttää. Mulla on myös keskipitkärunkoinen pystymmällä penkillä, jonka kanssa en ole havainnut vastaavaa. Alla kuvat pyöristä. Jivessä on loivempi penkin kulma kyllä. Vierastan kovin loivia kulmia, eli pitää etsiä lisävauhtia muilla keinoin kun ilmanvastusta ei saa helposti vähemmäksi..
Kuva
Kuva


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Jarcco kirjoitti:

Jos MBB:tä meinaat, pitää sitten varoittaa että pimeältä puolelta ei ole paluuta :) Minulle kävi niin että kun opin ajamaan MBB:n kanssa, kiinteäpuomisella ajo alkoi tuntumaan vaikeammalta. En osaa selittää miksi näin kävi. Toki tuntuma löytyi sitten jonkin ajan päästä mutta tuntuu ettei ajovarmuus palaudu sillä entiseksi.

Mullakin kävi aluksi noin mutta kilometrien myötä tilanne tasaantui ja molemmat on nyttemmin mukavia. Epäilen että kääntyväkeskiöisellä ajaminen sotkee niin kauan kuin se on vähääkään opetteluvaiheessa :?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jooseha kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Jos MBB:tä meinaat, pitää sitten varoittaa että pimeältä puolelta ei ole paluuta :) Minulle kävi niin että kun opin ajamaan MBB:n kanssa, kiinteäpuomisella ajo alkoi tuntumaan vaikeammalta. En osaa selittää miksi näin kävi. Toki tuntuma löytyi sitten jonkin ajan päästä mutta tuntuu ettei ajovarmuus palaudu sillä entiseksi.

Mullakin kävi aluksi noin mutta kilometrien myötä tilanne tasaantui ja molemmat on nyttemmin mukavia. Epäilen että kääntyväkeskiöisellä ajaminen sotkee niin kauan kuin se on vähääkään opetteluvaiheessa :?

Kerkesinhän mä pythonilla jo sinne Zenin tienoille - nyt aattelin tehdä valmiiksi tuon keskeneräisen ja fiilistellä silläkin. Sekin on yksi vaihtoehto tämän kesän pyöräksi. Mutta pitää se MBB toki tehdä - kun puuttuu vielä listalta :)

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Pastori kirjoitti:

Kerkesinhän mä pythonilla jo sinne Zenin tienoille

Mä en ole löytänyt zeniä. Liekö olemassakaan vai olenko ajanut ohi :mrgreen:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jooseha kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Kerkesinhän mä pythonilla jo sinne Zenin tienoille

Mä en ole löytänyt zeniä. Liekö olemassakaan vai olenko ajanut ohi :mrgreen:

Ajoit ohi. Se on siinä vaiheessa kun ohjaa automaagisesti ja ei huomaa ajattelevansa sitä.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja irakas »

Pastori kirjoitti:

Kuva

Haa! Tämä on näkemäni ensimmäinen kuva, jossa on käyttämäni suora ohjaus etupyörän haarukan varsista. En ole nähnyt missään muualla. Ihmettelen vaan, kun ei edes Suomessa. :roll:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Vastaa Viestiin