Kuudee Sport Evo

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6186
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Pastori » 13 Joulu 2015, 23:14

jori kirjoitti:Jos saat istuimen pysymään suorassa, vaikka tuki on sivussa, niin mitäpä siinä muuta murhetta. Kiekot pitää kuitenkin olla keskilinjalla peräkkäin, jos kaksipyöräistä aiot.
Tuota takapäätä en ymmärrä. :oops:


Jukalla oli highracerissa ton verran sivussa toi penkki = kiinnitys kuvassa.

Kuva

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6186
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Pastori » 13 Joulu 2015, 23:19

asy_b.jpg


Vai olisko siitä jotain muuta kuin että olis kiva - iloa jos se meniskin toispuoleisesti sinne takanavalle asti?

Paitti etten mä sitä nyt ihan noin tekis. Mutta ideana siis.

Mulla olis tuossa tommoinen pyörätuolin napa - olis ehken passeli tähän taakse.

EDIT.

Tekisin ehken jotenkin niinkun tässä Toxyssä - mutta iliman joustoo. Saiskohan ton kätevästi niin että se takaosa irtois tosta. Tosin sitten olis taas turhaa painoa mukana.

Kuva

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14508
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja PW » 14 Joulu 2015, 15:29

Pastori kirjoitti:Amerikassakin on heppuli nimeltä Cahrles Brown miettinyt näitä, aerodynamiikka osiossa http://www.recumbents.com/wisil/brown/a ... ormula.htm on taasen päätelty mm. että matala MBB, loiva penkin kulma ja isot kiekot. Tämmöinen olisi siihen hänen mielestä oivallisin rakenne:

Kuva

Tätäkö se nyt sitten ensi kesän pyörä huutelee - olis vähän kuin Eemelin tämän kesän mallin versio. Tossa ei, kuten kirjoittaja toteaa ole mietitty sitä että näkeekö siitä nyt enää eteensä. Ja toisekseen - olikos MBB koneissa nyt toi noin loiva nojakulma mahdollinen.

Niin tuosta asennosta, jos ylipäänsä pystyy tuommosessa asennossa ajamaan ni kyllä se MBB:lläkin onistuu. 12h voi jo olla aika suoritus noin makuullaan - no onhan se jokatapauksessa.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6186
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Pastori » 09 Tammi 2016, 22:55

Kuva

Pitäiskö sittenkin pyrkiä tuomaan kuskia vielä alemmas? Siis niin kuin 622 kiekoilla nyt järkevästi saa.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3473
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Vilijami » 10 Tammi 2016, 11:44

Pitäs. Alempana tuulee vähemmän.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 14508
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja PW » 10 Tammi 2016, 12:10

Mahtuuko noin alhaalla 622kiekko pyörimään enää?
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6186
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Pastori » 10 Tammi 2016, 12:51

PW kirjoitti:Mahtuuko noin alhaalla 622kiekko pyörimään enää?


Niin. Eihän sen nyt identtinen voi olla - mutta tätä nykyistä alemmaksi voisi yrittää.

Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1682
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Jarcco » 10 Tammi 2016, 13:30

Samanlaisen kuin Warrenilla? Tai melkein, lienee kaksimetriselle tehty. Tarkoitettu kai lähinnä radalle.
Edit: Kääntökulma aika rajoitettu jos ja kun kammet halutaan pitää siedettävällä korkeudella. Tähänkin on olemassa ratkaisu: MBB :wink:
Kuva
http://recumbents.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=4498
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6186
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Pastori » 10 Tammi 2016, 14:37

Jarcco kirjoitti:Samanlaisen kuin Warrenilla? Tai melkein, lienee kaksimetriselle tehty. Tarkoitettu kai lähinnä radalle.
Edit: Kääntökulma aika rajoitettu jos ja kun kammet halutaan pitää siedettävällä korkeudella. Tähänkin on olemassa ratkaisu: MBB :wink:
Kuva
http://recumbents.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=4498



Joo. Mä luin eilen sen warrenin ketjun. Siellähän on tulossa teräsrungon mitoilla nyt hiilikuituinen malli.

Ihan nin alas en omassa saisi tota runkoa - koska pituus ei riitä. Mutta alemmas kuitenkin kuin viimekesän pyörässä.

Itseasiassa mä hetken luulin että sieltä tulisi MBB kun näin tämän kuvan:

Kuva

Siinähän on tuossa emäpukten kohdalla kivasti taitos tulossa. Mutta ei - kiinteä runko sieltä tulee.

Mulla on siis semmoinen ongelma että tajuan kyllä että MBB vois olla mahtava - mutta tekis mieli tehdä kuudee sportista vielä pyöreellä putkella yksi versio. Viime kesän malli oli jo aika hyvä - jos siitä saisi noilla suunnitelluilla muutoksilla vielä paremman.

Mutta sitten toi eemeli meni tekemään sen kisambb:n sinne nokialle. Kyllä kuumottaisi tehdä semmoinen. Jos olisi aikaa kalenterissa tarpeeksi niin tieteskin voisi tehdä molemmat :)

Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1682
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Jarcco » 10 Tammi 2016, 15:05

Nämä mun tekeleet ei ole mitään sportteja, mutta laitan silti vähän kokemuksia niistä:
Jos MBB:tä meinaat, pitää sitten varoittaa että pimeältä puolelta ei ole paluuta :) Minulle kävi niin että kun opin ajamaan MBB:n kanssa, kiinteäpuomisella ajo alkoi tuntumaan vaikeammalta. En osaa selittää miksi näin kävi. Toki tuntuma löytyi sitten jonkin ajan päästä mutta tuntuu ettei ajovarmuus palaudu sillä entiseksi. Esimerkkinä että lukkopolkimia en arvaa siinä käyttää. Mulla on myös keskipitkärunkoinen pystymmällä penkillä, jonka kanssa en ole havainnut vastaavaa. Alla kuvat pyöristä. Jivessä on loivempi penkin kulma kyllä. Vierastan kovin loivia kulmia, eli pitää etsiä lisävauhtia muilla keinoin kun ilmanvastusta ei saa helposti vähemmäksi..
Kuva
Kuva
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3777
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja jooseha » 10 Tammi 2016, 15:31

Jarcco kirjoitti:Jos MBB:tä meinaat, pitää sitten varoittaa että pimeältä puolelta ei ole paluuta :) Minulle kävi niin että kun opin ajamaan MBB:n kanssa, kiinteäpuomisella ajo alkoi tuntumaan vaikeammalta. En osaa selittää miksi näin kävi. Toki tuntuma löytyi sitten jonkin ajan päästä mutta tuntuu ettei ajovarmuus palaudu sillä entiseksi.

Mullakin kävi aluksi noin mutta kilometrien myötä tilanne tasaantui ja molemmat on nyttemmin mukavia. Epäilen että kääntyväkeskiöisellä ajaminen sotkee niin kauan kuin se on vähääkään opetteluvaiheessa :?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6186
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Pastori » 10 Tammi 2016, 15:59

jooseha kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:Jos MBB:tä meinaat, pitää sitten varoittaa että pimeältä puolelta ei ole paluuta :) Minulle kävi niin että kun opin ajamaan MBB:n kanssa, kiinteäpuomisella ajo alkoi tuntumaan vaikeammalta. En osaa selittää miksi näin kävi. Toki tuntuma löytyi sitten jonkin ajan päästä mutta tuntuu ettei ajovarmuus palaudu sillä entiseksi.

Mullakin kävi aluksi noin mutta kilometrien myötä tilanne tasaantui ja molemmat on nyttemmin mukavia. Epäilen että kääntyväkeskiöisellä ajaminen sotkee niin kauan kuin se on vähääkään opetteluvaiheessa :?


Kerkesinhän mä pythonilla jo sinne Zenin tienoille - nyt aattelin tehdä valmiiksi tuon keskeneräisen ja fiilistellä silläkin. Sekin on yksi vaihtoehto tämän kesän pyöräksi. Mutta pitää se MBB toki tehdä - kun puuttuu vielä listalta :)

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3777
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja jooseha » 10 Tammi 2016, 17:45

Pastori kirjoitti:Kerkesinhän mä pythonilla jo sinne Zenin tienoille

Mä en ole löytänyt zeniä. Liekö olemassakaan vai olenko ajanut ohi :mrgreen:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6186
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja Pastori » 10 Tammi 2016, 17:59

jooseha kirjoitti:
Pastori kirjoitti:Kerkesinhän mä pythonilla jo sinne Zenin tienoille

Mä en ole löytänyt zeniä. Liekö olemassakaan vai olenko ajanut ohi :mrgreen:


Ajoit ohi. Se on siinä vaiheessa kun ohjaa automaagisesti ja ei huomaa ajattelevansa sitä.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3711
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

ViestiKirjoittaja irakas » 10 Tammi 2016, 18:05

Pastori kirjoitti:
Kuva



Haa! Tämä on näkemäni ensimmäinen kuva, jossa on käyttämäni suora ohjaus etupyörän haarukan varsista. En ole nähnyt missään muualla. Ihmettelen vaan, kun ei edes Suomessa. :roll:
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/
SH1, SH2, SH3, SH5, SH6, SH15, SH18, SH21, SH25, SH26, SH30


Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija