Tuo on isopyöräiselle pythonille ihan hyvä jättö. Sitten kun ajelet kovia alamäkinopeuksia suosittelen takapuolen keventämistä penkistä, niin jalkojen paino-osuus kasvaa ja pyörän stabiilisuus paranee. Tuolla tekniikalla voit lasketella niin kovaa, kuin vain kulkee.
Kysyit minun mielipidettäni jätön optimista. Minusta se pikkupyöräisissä pythoneissa luonnostaan tuleva n. 200 tai vähän alle jättö on hyvä, helppo opetella ajamaan ja turvallinen määrä negatiivista jättöä ilman, että asiaan täytyy kiinnittää huomiota ajotekniikalla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä.
Ohjausnivel penkin yläpuolelle?
Ai niinku mbb:ssä? Tuleeko siinä ahdasta jaloille, kun oikealle kääntyessä eturenkaan takareuna siirtyy vasemmalle?
Nuin matalassa taitaa olla ainut hyvä nivelen paikka renkaan takana.
Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä.
Ohjausnivel penkin yläpuolelle?
Ai niinku mbb:ssä? Tuleeko siinä ahdasta jaloille, kun oikealle kääntyessä eturenkaan takareuna siirtyy vasemmalle?
Nuin matalassa taitaa olla ainut hyvä nivelen paikka renkaan takana.
Juu, ahasta voi tulla - ottaahan se rengas nytkin lahkeeseen helposti.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Voikos muuten pyyttoniin tehdä naruperän vai häiritseekö se jotenkin ohjaamista?
Entäs miten lyhyet kammet pyyttonin kanssa? Ton mun romukasaMBBn kanssa en vois kuvitella pidempiä kampia. On muute viä sen verran matala että eturengas ottaa jyrkemmässä käännöksessä punttiin jos jalat on väärässä asennossa.
Voikos muuten pyyttoniin tehdä naruperän vai häiritseekö se jotenkin ohjaamista?
Entäs miten lyhyet kammet pyyttonin kanssa? Ton mun romukasaMBBn kanssa en vois kuvitella pidempiä kampia. On muute viä sen verran matala että eturengas ottaa jyrkemmässä käännöksessä punttiin jos jalat on väärässä asennossa.
Ainakin Jooseha on tehny naruperäpyyttonin, sekä matalan ett korkeen ja onhan se miun Räyhäkkäkin naruperäpyyttoni - ainakin melkeen. Tässä miun viimesessä pyyttonissa on 120mm kammet - en tiedä onko ne siun asteikolla lyhyet Kuvittelisin ett pyyttonissa lyhyistä kammista on vaan etua ku pyöritys on helpompaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vaikiahan tuohon on kovin paljon pienempää negatiivista jättöä tehdä.
Virtuaalinivelellä sitä sais pienennettyä halutun määrän, tosin kovin pieneksi menemällä sitten alkaa käännöksissä rengas ottamaan reiteen. Ei oo tainnut kukaan täällä tehdä virtuaalinivel-pythonia?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Kävin kilometrin päässä kevarilla kääntymässä, rankkaa hommaa - pysähtyy piti monta kertaa, yleensä jos joku tuli vastaan, ni pasmat sekasin. Nyt löysin tuosta automaattivaihteesta sen kakkosenkin, oikeen säikähdin ja taas jalka maahan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Voikos muuten pyyttoniin tehdä naruperän vai häiritseekö se jotenkin ohjaamista?
Ainakin Jooseha on tehny naruperäpyyttonin, sekä matalan ett korkeen ja onhan se miun Räyhäkkäkin naruperäpyyttoni - ainakin melkeen.
Ohjauksen kannalta on aivan sama miten jousitus on tehty - naruperä, kumipala, iskari. Alkuperäisessä Pythonissa on kumipalajousitus.
Tuo mun matalampi oli alunperin jäykkäperäinen ja kun lisäsin siihen jousituksen, huomasin lisääntyneen mukavuuden sijasta isomman edun, jota en ollut osannut edes ajatella. Jos pyyttonilla ajaa kallellaan monttuun tai töyssyyn, pyrkii se kääntymään ohjausnivelestä. Tämä ilmiö väheni havaittavasti, kun pyörällä on nyt mahdollisuus joustaa jousituksesta ohjausnivelen sijaan
Toisen kerran parin kilsan harjotus - vaikeemmalta tuntu ku aamulla.
Pitää tuo klappi askarrella nivelestä pois, vaik ei se kauheesti häiritse. Polkimet vois helpottaa menoa, Räyhäkän polkimet kävis tähän mutt ne on vähän semmoset - jos lukkojakaan viel ei uskalla laittaa. Jos putkikampien tilalle hitsais teräs kammet, ni sais tavalliset polkimet
Kyselijöitä ja ihmettelijöitä oli useampia lyhyellä matkallla.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Toisen kerran parin kilsan harjotus - vaikeemmalta tuntu ku aamulla.
Flevoharjoittelussakin tuntui päivät vaihtelevan paljon, 1200km jälkeenkin jotku päivät helpompia ja jotku vaikeempia. Oppimiskäyrä menee kuitenkin ylöspäin. Vängällä vaan poljet ni kyllä se siitä.
Laitoin penkin paremmin kiinni, penkin ja tuen väliin vaneriprikat jotta uskallan tiukalle kiertää mutterit. Oikasin penkin etuosan samalla keskelle kun rengas hankas vasenta lahjetta.
Laakerit otin pois ja laittelin Saku-purkin kylestä alumiinia väliin. Paljon oli jo näillä ajeluille hiekkaa menny laakereihin ja toinen ei pyöriny käsissä ollenkaan kun siitä puuttui toisen puolen muovisuojus. Pakko jotenkin tulpata laakeripesän päät.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.