SH27

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja irakas »

kuparinen kirjoitti:

Saan tuollaisen kaaren kyllä itsekin aikaan, mutta miten saada se kaari liitetyksi kätevästi "satulaputken pätkään" missä trikessä on etuvaihtaja kiinni. Takapään liittäminen triken selkärankaputkeen istuimen edessä vaatii myös jonkinlaisen pantavirityksen. Onko näistä hyvää mallia?

Takapää on leikattu ja naputeltu muotoon ja kiinnitetty runkoon 5 mm pulteilla. Etupään kiinnityksessä on liitoskohdassa putkien sisässä sopivan paksuiseksi vuoltu n. 12 cm pituinen puutappi puuruuvikiinnityksellä.

Liitteet
Sikaarin kiinnitys 1.jpg
Sikaarin kiinnitys 2.jpg

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja irakas »

Huh, huh! Ensimmäinen koeajo E-SPIN4 plus 72V ( http://www.e-spin.fi/)-varustetulla SH27:llä tehty. Kerran kysyttiin RollsRoycen omistajalta, että paljonko on hevosvoimia konepellin alla? Omistaja vastasi, että riittävästi. Nyt täytyy sanoa SH27:stä, että melkein liikaa. Nojakki lähtee liikkeelle kuin ammuttuna, jos OFFROAD-asento on päällä. En ole vielä asentanut nopeusmittaria, mutta maahantuoja sanoi ajaneensa vastaavalla laitteella 50 km/h. Kaasua on käytettävä tosi varovasti, muuten peli lähtee kyllä lapasesta. Polkeminen tahtoo kokonaan unohtua. Nappula sakaarin päällä on pakki. :mrgreen:

Liitteet
SH27 20.12.2015.1.jpg
SH27 20.12.2015.2.jpg
SH27 20.12.2015.3.jpg

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5024
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja tm »

Malttia Sakari nyt noiden tehojen kanssa. Yli kahden kilowatin vekotin ei ole enää polkupyörä, varsinkaan jos moottorilla huristelee yli 25 km/h. Vai pitäisikö vaan todeta, että älä jää kiinni...

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 698
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Joo. Nyt malttia Sakari. Tämä ei ole mikään kisa että kellä on isoin kone pellin alla. Se on sitä polttomoottorimaailmaa. 1000W riittää erinomaisesti, vähempikin.

Viimeksi muokannut E-Cruiser, 20 Joulu 2015, 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja PW »

tm kirjoitti:

Malttia Sakari nyt noiden tehojen kanssa. Yli kahden kilowatin vekotin ei ole enää polkupyörä, varsinkaan jos moottorilla huristelee yli 25 km/h. Vai pitäisikö vaan todeta, että älä jää kiinni...

Elä ainakaan aja kennenkään päälle - eläkä alle :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja irakas »

Laitteessahan on ONROAD ja OFFROAD asennot. Tosin helposti kyllä houkuttaa ajo OFFROAD-asennolla myös katu- ja pyöräteillä. Laitehan ei minulle jää, vaan lähtee tässä kohtapuolin Keravalle tilaajalleen, joka halusi asennettavaksi E-SPIN4 plus 72V:n.

Muuten minkäänlainen vaihteitten käyttö ei tule mieleenkään. Aina suurin vaihde päällä. Sitten niitä kyllä tarvitaan, kun akuista loppuu virta.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja jooseha »

tm kirjoitti:

Yli kahden kilowatin vekotin ei ole enää polkupyörä, varsinkaan jos moottorilla huristelee yli 25 km/h. Vai pitäisikö vaan todeta, että älä jää kiinni...

Eikä yli 45:ttä kulkeva ole enää mopokaan vaan kuulu autoveron piiriin.

E-Cruiser kirjoitti:

Tämä ei ole mikään kisa että kellä on isoin kone pellin alla. Se on sitä polttomoottorimaailmaa. 1000W riittää erinomaisesti, vähempikin.

Tilanne tullee muuttumaan kunhan akkukapasiteetin rajoitteet vähenee kehityksen myötä. Tesla on jo tehty normaalin ajattelutavan mukaan. Kun mikään ei riitä :(

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja jori »

Mahtavaa Sakari. Todellinen RollsRoyce tuosta tosiaan tuli, vaikka onkin Ferrarinpunainen. :D
Ei pilata Sakarin iloa märisemällä säännöistä niuhottamalla pilkuista. Näissä sähkövehkeissä on mainiota, että on melko helppo tehdä laite, jossa on voiman tuntua, mutta kyllä sillä silti pitää ajella melko maltillisesti, jos aikoo päästä perille. Hyötysuhde huononee, kun revitellään sutimakiihdytyksiä tai ajetaan tuhattajasataa. Järki voittaa paremmin kuin polttomoottorivehkeissä.
Upea laite joka tapauksessa tuli. Maltatko edes luopua. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Maltatko edes luopua. :)

Toki. Koska meni myyntiin. Saadulla tuotolla tekee kaksi uutta.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5024
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja tm »

jori kirjoitti:

...Ei pilata Sakarin iloa märisemällä säännöistä niuhottamalla pilkuista...

Otan kukkahattutädin päähineen pois päästäni ja onnittelen Sakaria hienosta kulkupelistä :D .
Taattua SH-laatua, ei ole tyydytty kopioimaan kaupallisten tuotteiden rakenneratkaisuja.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja irakas »

jori kirjoitti:

Mahtavaa Sakari. Todellinen RollsRoyce tuosta tosiaan tuli, vaikka onkin Ferrarinpunainen. :D
Ei pilata Sakarin iloa märisemällä säännöistä niuhottamalla pilkuista. Näissä sähkövehkeissä on mainiota, että on melko helppo tehdä laite, jossa on voiman tuntua, mutta kyllä sillä silti pitää ajella melko maltillisesti, jos aikoo päästä perille. Hyötysuhde huononee, kun revitellään sutimakiihdytyksiä tai ajetaan tuhattajasataa. Järki voittaa paremmin kuin polttomoottorivehkeissä.
Upea laite joka tapauksessa tuli. Maltatko edes luopua. :)

Kiitos Jori! :mrgreen:

Onhan minun helppo tästä luopua, kun minulla on käytössä SH26, jossa on 1200 watin moottori ja kaksi 48V/10Ah LiFePO4 akkua. Sillä uskaltaa ajella paljon pitempiä lenkkejä, kun ei tartte pelätä akun lopahtamista. Toimii kuin Allegron vessa.

Liitteet
Leena ja SH26.1.jpg
Leena ja SH26.1.jpg (188.01 KiB) Katsottu 1967 kertaa

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

Toimii kuin Allegron vessa.

Eli paska ei tipahda kiskoille niinkuin junan vessassa, vaan menee muovisäiliöön?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

irakas kirjoitti:

Takapää on leikattu ja naputeltu muotoon ja kiinnitetty runkoon 5 mm pulteilla. Etupään kiinnityksessä on liitoskohdassa putkien sisässä sopivan paksuiseksi vuoltu n. 12 cm pituinen puutappi puuruuvikiinnityksellä.

Selkeän näköinen kiinnike ja helppo tehdä. Vähän hirvittää nuo runkoputkeen poratut reiät... eikös tuo sakaari samalla lukitse keskiön siirtomahdollisuudenkin, kun yhdistää kiinteästi keskiön ja runkoputken? Täytyypä katsella oman kaaren takapäätteeksi joku pakoputkiklemmarilla kiinnittyvä viritelmä... no, eihän sitä montaa kertaa siirrellä.

edit: tämän viestin kirjoittamisen aikana ehti tuohon väliin rojahtaa kymmenkunta kateellista viestiä moottoritehoista. Yhdyn kateuteen :cry: , ehdin juuri ennen lakimuutostiedon tuloa hommata "jo ennen lailliset" moottorivehkeet.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7091
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Hurja peli tuli nyt Sakarin pajasta! Nokialla koeajoin SH26:sen, eikä sen 1200w moottorissakaan ollut yhtään tehonpuutetta :shock:
Sakarin iässä ei mielestäni tarvi enää noudattaa joka sääntöä pilkulleen :D

Viimeksi muokannut Vilijami, 20 Joulu 2015, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: SH27

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ihan hitusen jäi täälläkin tuo kiinnitysmetodi häiritsemään - siis ruuvilla läpi puupalikkaan. Olisko joku kierteen omaavan palikan hitsaaminen ollut passeli vaihtoehto?

Vastaa Viestiin