Pistänpä kansan ihmeteltäväks millai mun lowraaserin etuhaarukal kävi..No poikkihan se meni!
Katkennut haarukkaputki on ketjun puoleinen ja putken poiikkileikkauksen ruostejäljistä päätellen murtuma on alkanut takareunasta.
Koska murtuma on lähtenyt liikkeelle haarukkaputken takareunasta, niin oletettavasti(?) polkemisen aiheuttamat voimat on liikaa tollaselle "tavalliselle" naistenpyörän etuhaarukalle. Polkuvoimien lisäks mun pyörähän on melko etupainoinen, joten silläkin on toki osuutta asiaan.
Noi saumat on siis ihan tehdassaumoja joten syy ei ole itseräpelletyissä saumoissa vaan haarukkkaan on yksinkertasesti kohdistunut liian suuria rasituksia, vaikka haarukkaputket itsessään ovat huomattavasti lyhyemmät kuin alunperin.
Täytynee laittaa taas pari hitsarin heppiä, niin eiköhän sitä taas päässe sitkuttelemaan...
Onkos kuva tärähtänyt sivuun, kun tästä näkyy vain tuo toistaiseksi vain hiukan alkusäröä omaava kohta. Haarukkaputken murtumajäljestä voi päätellä, että tuo on väsynyt pidemmän ajan kuluessa. Se kruunun murtumapinta olisi hyvä nähdä, niin voisi varmistaa asian. Lisäksi näissä rakennevauriokuvissa pitäisi aina muistaa laittaa kuva laitteesta kokonaisena, jotta kuormituksia voi päätellä ensin kaivelematta foorumia ja arvailemalla, mistä laitteesta ja mistä kohdasta on kyse. Tämä siis yleisesti.
Kyseessä oli kai tämä laite.
Haarukka on aika viisto ja etuvedon rasitus siihen vielä lisäksi on nähtävästi ollut liikaa. Siksi näissä etuvetoisissa on yleensä aika pysty ohjauskulma. Peräkärry perässä pienellä vaihteella ylämäkeen runnoen joutuu tuo etuhaarukka aika koville.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Jäipä tämä aihe atk- ongelmien vuoksi taputtelematta syksyllä loppuun.
Haarukka tosiaan ratkes takareunasta irtipoikki ja pyöräytin millisestä pellistä tommoset jäykkärit antamaan lisää ryhtiä haarukan yläpäähän. Ajatus oli siirtää voimat kruunun alapinnan ja putkien välisestä saumasta ohi suoraan kruunun yläosaan. Toistaseks ollu ajelut melko vähissä, et ei vielä osaa sanoo auttoiko viritys riitävästi. Aika näyttää..
Ja joo, ajossahan ne vehkeet ennemmin hajoo, ku parkissa! Murtuma vaan ilmeisesti eteni salakavalan hitaasti huonontaen ajo-ominaisuuksia niin hitaasti ettei sitä meinannut lainkaan tajuta! Muutaman kerran kaarteessa pyörä ehti tehdä "mielenkiintoisia" liikkeitä ja arvelin jossain laakerissa olevan väljää tai rungon vaan poikki.
Jossain kohtaa jarrukin oli ärsyttävästi alkanu vinkumaan ja hiljalleen sen teho huononi olemattomaks, jolloin oli lopulta pakko ryhtyä tutkimaan et"mikä hitto sitä jarrua oikein vaivaa?".
No, homma selvis kyl siinä vaiheessa, kun renkaan irrottamiseksi ei tarvinnu avata ku toisen puolen mutteri. Toisen puolen mutterin mukana kun lähti koko haarukkaputki!
Mut (kop, kop)- ei tapaturmia toistaiseks tällä vehkeellä!