Sähköläski talvipyöräksi

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3187
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 15 Loka 2015, 23:23

Tämmöinen siitä tuli:

IMG_20160409_151328.jpg


Tarkoitus olisi kätöstellä sähköläski 26 tuumaisin kumein, ehkä jo tulevana talvena. Vaihteiksi varmaan lainaan 10 vaihteet Pioneerista, siinä muistaakseni oli tuoreet ketjut ja rattaat myös (saapi sen vekottimen tehdä 9-vaihteiseksi kun sellaiset vermeet on pöytälaatikossa) ja kammet tulee ehkäpä 152 milliset. Runkoon otan mallia eemeli kutosesta, Istuinkorkeuden yritän pitää vähintään samana (68cm) ja jos etupuomiakin saa alemmas niin hyvä. Osia pitäisi hankkia jarrut (ehkä tämmönen eteen http://www.bike-discount.de/en/buy/avid ... /wg_id-194), kammet + kampilaakeri (tohtorilta), kumit ja kiekot + sähkövermeet 250w http://www.greencycle.fi/product/227/gr ... 50500w-36v akku vois olla tämä http://www.greencycle.fi/product/142/uu ... rakka-akku oletettavasti riittävän pitkän siivun pääsisi lataamatta ja vielä takaisin :)

Eka kysymys koskee takakiekkoa, onko kellään tiedossa hyvää ostopaikkaa missä näitä ei myydä settinä vaan takakiekon saisi erikseen? Ebaysta löysin tuollaisen joka nyt ainakin hinnan perusteella houkuttaisi: http://www.ebay.com/itm/RMS-Wheel-rear- ... Sw6BtVU576

Syntymäpäivänä pitää jotain isompaa ostaa mutta jos samalla antaa mennä -fiiliksellä nastakumi eteen http://www.bike24.com/1.php?content=8;p ... ,2,103,104 Tai jos talvikäyttöä ajattelee niin onko pyöräkahvilan kulmapöydästä kuulunut jotain erityisen hyvää rengasmerkkia/mallia? Kenda http://www.bike-discount.de/en/buy/kend ... ire-403019 ois kohtuuhinnoissa...

Eipä ole kuiteskaan kiirus tällä projektilla, kokemuksia kerätään ajelemalla 24" läskillä, tänäänkin 45 km :) Kiva sillä oli kinttupolkuakin mennä, vaikeammat maastot ei houkuta. Eilen tulin töistä mutkan kautta ja ohjelmistossa oli kuulalaakerisoraa ja traktoriuraa... Molempiin pyöriin tulee lokarit jotka varmaan saa tehtyä ämpäristä :mrgreen:
Viimeksi muokannut terppa, 09 Huhti 2016, 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3913
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja Nojanalle » 15 Loka 2015, 23:47

Aika helposti saisi tehtyä lokasuojat kuiruttamalla . Renkaan päälle jotain ylimäärästä korotetta ja tekee sitä vasten . Helpokiristää elmukelmulla ja saada piukaksi laminaatti .

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3187
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 24 Loka 2015, 23:30

WP_20151024_004.jpg


Mallailin tänään Pioneeria ja 24" läskiä rinnakkain, tämän hetken mielihalut on kokeilla tehdä Pioneerista läski. Pioneeriin pitää tehdä uusi takahaarukka ja vähän alkuperäistä pidempänä. Tällöin suattaapi olla, että pari senttiä on pidempi akseliväli kuin tuossa toisessa läskissä. Aika näyttää miten muut kulmat muuttuu, tai kannattaisiko niitä muuttaa? Penkille varmaan teen uuden takatuen, että sen saa reilusti pystympään.152 kammilla mahtuu käsittääkseni ajamaan mutta talouden lyhimmät laitan kiinni. Uudella haarukalla pääsen testaamaan toimiiko polkimien etäisyydet käytännössä. Taitaa se istuinkorkeuskin nousta yli takana olevan läskin.

Elämän helppouden takia siis (ja kun sai niin halavalla) ostin valmiin etuhaarukan (37€) http://www.best-bike-parts.de/Gabeln-st ... -7540.html Sas nähdä... renkaan väliksi ilmoitetaan 130 milliä ja sopii 4,5" renkas mutta tulin ostaneeksi 4,8" nakin http://www.best-bike-parts.de/-Fatbike- ... -7593.html talven rientoihin. tiedä sen asennusleveydestä...

Dillinger 5 (26x4.8 ) vs. Snowhoe 2XL (26 x 5.05) näyttää kovin kaposelta ja pieneltä :) ja snowhoen asennusleveydeksi toisessa foorumissa sanotaan 127 milliä. Jos ei mahdu niin sitten raavitaan taas päätä :mrgreen: ainoa "nastakumi" läskille jonka löysin. tosin tän saa ihan itte nastottaa. työkalun ja 50 nastaa ostin kympillä ja loput meinasin nyppiä Marathon Winteristä jossa nastat on tulossa renkaan läpi.

Kuva

Tommonen kiekkosetti on tulossa http://www.ridewill.it/p/en/rms-40713qr ... eed/67992/ ja sähkösarja odottaa jo paikallisessa matkahuollossa, sen aukioloajat ei vaan sovi pyöräilevälle työssäkäyjälle eli menee kiinni klo 17, ois pitänyt ruksata toimituspaikaksi siwa, noh, torstai ehkä vapaa... Tarakan kiinnitys pyörään (missä akku on kiinni) pitää varmaan tuhertaa ite.

Tosin ei pöllömpi ostopaikka toi best-bike-parts.de liene. 199€ on halvin kiekkosetti läskeille jos haluaa kokeilla. Eli jos Pioneerin tyylisen muuttaminen läskiksi onnistuu niin tuolta etuhaarukka 37€, renkaat 34,9€ x 2, sisurit 7,9€ x 2, vannenauhat 3,9€ x 2 + postit ton painoiselle paketille 20€ niin jää karvan alle 350€ muutossarjalle hintaa + tietty se takahaarukka mikä pitää itse räkiä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3710
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja mhelander » 25 Loka 2015, 15:29

Miksi sisurit ? Melkein kaikki ajaa tubelessina läskeillään... toki riippuen vanteista homma voi olla helppoa tai sitten melkoista säätämistä.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 612
Liittynyt: 02 Marras 2014, 14:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja E-Cruiser » 25 Loka 2015, 16:01

Onnea projektille :wink:
Nojakissa olisi herkullinen paikka akulle tuossa keskiputken alla roikkumassa. Mahdollisimman keskellä ja mahdollisimman alhaalla. Ripustus täytyisi silloin ehkä tehdä itse.
Jos ajat pakkasella, niin laita akun päälle jonkinlainen lämpöhuppu. Villaa, yms. Se toimii koska akku säteilee lämpöä. Mieluiten vielä tuulenpitävä. Kädellä kannattaa kokeilla silti lämpöjä.
Älä koskaan säilytä akkua täytenä, vaan noin puolityhjänä. Jotkut ohjeet kuten esim Greencyclen kehoittavat säilyttämään täytenä l y h y i t ä jaksoja, mutta tällainen neuvo ei perustu akun kestävyyden maksimointiin vaan käytön helppouden maksimointiin. Kestävyyden maksimoiva proseduuri on että jätä akku aina ajon jälkeen lataamatta, jollei se ole täysin tyhjä, ja lataa aina juuri ennen ajoa jos mahdollista. Aina se ei tietenkään ole mahdollista, jos aamulla aikaisin on lähtö. Esim Virossa minun täytyi ladata akut jo illalla ja jättää ne täyteen yön yli mutta se oli poikkeustilanne.
Pinnoja kannattaa seurata tarkasti alussa, ne ovat näiden sarjojen heikko kohta. Eivät ihan niitä laadukkaimpia. Varapinna hyvä olla aina mukana.

Tuo uusi mukana tuleva säätöpaneeli on sama kuin minulla, viisiasentoinen. Se säädin on hyvä laittaa sillä lailla että sitä on helppo käyttää ajossa, itse käytän sitä jatkuvasti koko ajan, näppäimien nuolet ovat kuluneet jo pois. Ylämäkeen kolmosta tai nelosta, tasaiselle kakkosta tai kolmosta, hätätilanteissa vitosta.
Torque armia sinulla ei taida olla. 250W-sarja kestänee ilman sitäkin mutta vanteen kiinnitys haarukkaan on hyvä tehdä erittäin huolella. Puhtaat ja suorat kosketuspinnat, täysi kireys.
Ne sarjan mukana tulevat kiinanmutterit akselissa eivät välttämättä kestä täyttä momenttia, ovat pehmeää tavaraa. Akselin kierteitä ei saa niillä korkkaamaan, mutteri korkkaa aina ensin.
Jos mahdollista niin kannattaa hakea tilalle rautakaupasta vastaavat hyvälaatuiset mutterit.
Se akselin päästä ulos tuleva johto on herkkä kohta, älä anna sen koskaan osua mihinkään niin että johtoon kohdistuu nykäisy.

Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1664
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja Jarcco » 25 Loka 2015, 19:34

Mukavaa että saadaan sähköistys kokemuksia, itselläkin on suunnitelmissa saada sähköavusta uutta virtaa pyöräilyyn. Tuollaista settiä olen ajatellut: http://www.suomenbioauto.fi/sahkopolkupyora/. Lienee niin että akun laadussa ei kannata säästää? Eli kalliimpi = parempi, ei taida olla muuta keinoa vertailla? Tietysti tunnettu merkki ja pitkä takuu herättäisi enemmän luottamusta. Terpan akku kuuluu kai Li-ion tyyppisiin. Toinen yleinen on LiFePo4 tyyppinen, onkohan näissä käytön ja kestoiän kannalta eroja? Minkä tyyppiselle akulle ovat E-cruiser säilytysohjeesi?
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3187
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 25 Loka 2015, 20:27

mhelander kirjoitti:Miksi sisurit ? Melkein kaikki ajaa tubelessina läskeillään... toki riippuen vanteista homma voi olla helppoa tai sitten melkoista säätämistä.


Työmatkakäyttöön kun yritän niin varmuuden maksimointi :) tekis mieli vielä sisurin sisään litkut laittaa :mrgreen: meinaa vaan välillä olla, että jos tulee puolituntia korjaamista/säätämistä aamuun niin saapi unohtaa syömisen päivällä :( Mutta kun kokemukset karttuu niin saattaisi sitä ilmankin kokeilla, 370g painaa sisurit kappaleelta eli ihan hyvä painonsäästö.

Hyviä akkuvinkkejä, itsellä ei mitään kokemusta näistä eli jännityksellä odotan miten toimii, paljonko pääsee latauksella ja kaikki muu toimivuus ynnä miten vaikuttaa matka-aikaan. 23 kmh keskarilla jonkun aamun kellotin kun sportstrakerilla yritin jotain käsitystä saada nopeuksista 24" läskillä. yllättävän suuri osa oli 25 km/h tai yli ja jos etukatteen laittaa niin se vielä parantaisi tilannetta mutta kun valkoisen sataa maahan niin koko matkan saisi nauttia sähköavusta eli raporttia tulee. 60 - 140 km ilmoittaa myyjä toimintasäteeksi, parhaalle akulle 80 - 200 km mutta se olisi ollut vielä 150€ lisää, en tiedä, ehkä ois kannattanut... käärinliinoissa ei ole taskuja :mrgreen:

työmatka.jpg


Ton oman akun muuten valkkasin tarakka-akuksi sen perusteella, että se toimii samalla takavalona ja on jotenkin lukittu siihen tarakkaan. Torque armit piti ruksata mutta ne kuiteskin unehtui sitten kun innostuin tilaamaan :oops: onneksi on teräshaarukka ja vaan 250w
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 612
Liittynyt: 02 Marras 2014, 14:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja E-Cruiser » 25 Loka 2015, 20:52

Jarcco kirjoitti:Mukavaa että saadaan sähköistys kokemuksia, itselläkin on suunnitelmissa saada sähköavusta uutta virtaa pyöräilyyn. Tuollaista settiä olen ajatellut: http://www.suomenbioauto.fi/sahkopolkupyora/. Lienee niin että akun laadussa ei kannata säästää? Eli kalliimpi = parempi, ei taida olla muuta keinoa vertailla? Tietysti tunnettu merkki ja pitkä takuu herättäisi enemmän luottamusta. Terpan akku kuuluu kai Li-ion tyyppisiin. Toinen yleinen on LiFePo4 tyyppinen, onkohan näissä käytön ja kestoiän kannalta eroja? Minkä tyyppiselle akulle ovat E-cruiser säilytysohjeesi?


Li-ion ja ja LiCo (kansanomaisesti LiPo). Jos sähköhommat ovat tuttuja eikä haussa ole helppo kuluttajatuote vaan teknisesti paras ratkaisu niin silloin lipoakut ovat toimiva vaihtoehto.
Tuo on ihan hyvä setti, MXUS-motti näkyy olevan, sama kuin mitä Greencycle myy. Noissa akuissa ei kannata tuijottaa merkkiä, vaan kemiaa. Esimerkiksi Li-Ion akut ovat kaikki käytännössä samaa kiinantuotantoa samoista tehtaista. Kuorimuovi ja tarra vaihtelee. Suurin merkitys akun kestolle on käyttötavalla, lämpötiloilla, määrällä. LiPo-akuissa on se etu että jos yksi kenno hajoaa, niin se ei juuri haittaa kun koko akku on koottu useasta pikkuakusta. Täytyy vaihtaa vain se yksi pikkuakku, mutta ne ovat tosiaan lähinnä ihmisille jotka tykkäävät juottaa ja kuoria johtoja, noin karkeasti ilmaistuna.
Toki kaikissa akuissa saattaa aina saada viallisen kappaleen. Se on harvinaista mutta niin voi käydä. Takuu on tietysti aina hyvä ja parhaiten se pelaa kotimaisen myyjän kanssa.
Moottoreissa merkki on jo sitten tärkeämpi. Niissä on ihan oikeita eroja teknisissä ratkaisuissa, materiaaleissa, valmistustoleransseissa, jne.
Jos engelska taittuu niin kannattaa lukea esimerkiksi Endless-Sphere-foorumia säännöllisesti niin pääsee sisään maailmaan paremmin, ja lukea Electricbike.comia. Siellä on paljon hyviä artikkeleita.

Realistinen range tuolla Terpan akulla on noin 60km, talvikäytössä ja avustus koko ajan päällä.
Gatti kulkee 10Ah/48V-akulla noin 40km leppoisasti polkien, kesällä.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3187
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 29 Loka 2015, 18:54

Sähkösarjan sain tänään matkahuollosta haettua ja kesäiset läskirenkaat niin saa vähän puntaroida.

Lähtötilanne on n. 20 kg pyörä takabokseineen.

Kuva

Punnitsin osia:

Etukiekko moottoreineen 4700g siihen sisäkumi 370g ja rengas 1360g eli 6430g (nykyinen kokoonpano n. 1,2 kg)

takakiekko on vielä kaupassa, italian kaupan kanssa rupesin vääntämään kenen kuuluu päivittää hinnastoaan rahtien osalta ja se kauppa peruuntui. Toinen Saksasta, ehkäpä 2 kg + 370g + 1360g eli 3730g (nykyinen kokoonpano n.1,35 kg)

Sekalaisia johtoja + joku ohjainboksi 577g

Akku 3175g

Tarakka vaihtuu, villi veikkaus että pari sata grammaa nousee paino

Takaboksi siirtyy sivuun ja tilalle "repputeline" ehkäpä - 2kg?

Vanha lasikuitujakkara takaisin + 500g

Etuhaarukka on vielä matkalla mutta suurinpiirtein saman painoinen kuin nykyinen keula.

Jos uusi takahaarukka olisi vaikkapa 500g painavampi niin aikalailla 10,5 kg nousisi paino eli pääsee yli 30 kg:n :mrgreen: toisaalta jos haluaa ajaa ilman sähköä niin vaihtokiekolla ja akun poistamalla pääsee n. 24 kg tasoon. 24" läskiä en ole vieläkään saanut aikaiseksi punnita.
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

eemeli
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 979
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja eemeli » 29 Loka 2015, 21:11

Mä otin omassa läskipyörä projektissa tavoitteeksi ettei tule tallin painavinta pyörää. Mangolla taitaa olla painoa 36kg :D ...
Tulee hyvä kuntoilupyörä. Pääse just sopivaa vauhtia talvisilla pyöräteillä...
-Janne-

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 612
Liittynyt: 02 Marras 2014, 14:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja E-Cruiser » 30 Loka 2015, 09:26

Eihän 30kg mikään paha vielä ole. Jos tuohon laittaisi about 20Ah/48V-akun ja suoravetomoottorin, niin oltaisiin lähellä 40kg.
Oma cruiseri painaa ilman akkuja 30,2kg, ja Gatti täysillä akuilla 50kg. Monet halvat kaupan sähköpyörät painavat sen 30kg.

Ollos huoleti, Fillarifoorumilla tiedetään aina että ei sillä painolla niin ole väliä jos sulla on sähköt :mrgreen:

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3187
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 30 Loka 2015, 10:37

Jos laitan etukatteen keulalle niin saan tästä talouden painavimman pyörän :) mun Mango painoi muistaakseni 31,5 kg. Eihän se paino isosti haittaa kun liikkeelle lähtiessä ja ylämäessä ja siihen on sähköt :mrgreen: ja jos laittaa 10 kg repun tarakalle niin vielä jäädään alle lomareissupainon kun silloin ne tavarat tuli mukana Bob yakissa, oli tosin vähän helpommin vierivät kumit...
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3187
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 02 Marras 2015, 21:32

Lisää säätöä, paketteja sekä grammoja...

Italiankaupan kanssa meinasi kiekko-ostokset mennä puihin... tai meni ja sitten ei. Ne ilmoitti, että ei pysty toimittamaan siihen hintaan (14,9€) mitä ebayssä mainostavat (ja maksoin) ja pyysivät kymppiä lisää, sanoivat 34 € olevan rahtihinnan, varmaan onkin mutta minusta se vaikutti vedätykseltä kun tuolla kauppapaikassa saa maittain määritellä toimituskulunsa ja mun mielestä heidän pitää myydä sillä hinnalla mitä hinnastossa on, ihan periaatteesta väänsin... no lopulta sanoin, että perutaan kauppa ja palauta rahat. meni muutama päivä hiljaisuuden vallitessa ja kerkesin juuri tilata Saksasta kiekot kun Ridewilistä tuli viesti, että ovat löytäneet kuljetuksen "edullisempaan" hintaan ja saako lähettää. No ne tulee Fedexillä ja jopa seurantakoodinkin sain. Kympin ovat nostaneet toimituskuluja Suomeen kun nyt uudemman kerran uteliaisuuttani ebay:stä katsoin.

Ei ole sikahintaiset saksankiekotkaan kun oli 199€ tarjous + toimarit http://www.best-bike-parts.de/Laufraede ... -7757.html ja kait täällä kohta joku muukin kiekkoja tarvitsee :wink: Samalla tarjouksesta kumi josta toivottavasti saa tee-se itse nastarenkaan, Kendassa on vähän liian matala nappula mutta Panaracerissa kuvan perusteella korkeampi Kuva

Ehkä kuitenkin Italian kiekot laitan kun niissä on 104 mm leveä vanne ja noissa toisissa "vain" 80 millinen, kuten myös sähkökiekossa.

Tänään toi saksankauppa ekan paketin jossa oli haarukka (1450g). Kävin mallailemassa joustohaarukan kanssa ja toi uusi olisi muutaman sentin matalampi ja ehkäpä keula ei nouse kuin 4 - 5 cm korkeamman kumin myötä. Sisäkumille sain painoa 377g ja vannenauha 62g.

Tommonen 26x4.8 nakki tuli samassa puketissa eteen jahka talvi tulee. puntari sanoi 1518g ilman nastoja, 50 nastaa painoi 20g eli 103g tulisi lisää nastoista.

Kuva

Kokeilin kahvia hörppiessa nastoittamista ja ihan kivasti siihen nastat meni paikallensa. 50 kpl oli paketissa, loput meinasin nyppiä renkaista missä nastat on tulossa renkaan läpi ja on joku taivaan aikuinen hapero nokialainen jossain, veikkaisin, että vuodelta 91 :) eli vielä 208 nastaa odottaa nyppijäänsä + mitä nyt sitten taakse laitan, ehkäpä vain reunimmaisiin leveisiin nappuloihin?.
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9651
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja jori » 02 Marras 2015, 21:48

Kai ilmoitit ebaylle, että myyjä vaati lisää hintaa ilmoittamaansa nähden? On nimittäin ebayn sääntöjen vastaista.

Onko teistä kukaan ikinä pitkällä aikavälillä ollut tyytyväinen italialaisten kanssa tehtyyn kauppaan? VR ei ole sekään tyytyväinen Bendoliinoihin. Käsittääkseni kaikilla on viimeistään vuosien päästä huijattu olo. Miksi jatkatte tuota samaan retkuun menemistä? Itse en ostaisi mitään italialaiselta suoraan. Välikäsien kautta voi saada ihan hyviäkin kauppoja italialaisista tuotteista, mutta italialaiselta ostavan pitää olla todella valmiina vastaamaan huijausyrityksiin. Suomalaiset ovat kuuluisia siitä, että eivät ole. :evil:
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2973
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja Wacky » 03 Marras 2015, 08:03

Laittaisin nastat keskelle, koska siinä et menetä heti toisen rivin pitia kun kallistut ja nastoille ei tule niin sivuttainen voima että putoilisivat pois niin herkästi
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)


Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa