Sähköläski talvipyöräksi

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3172
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 26 Huhti 2016, 09:40

JEF-40 kirjoitti:
Jatkoa edelliseen: Sähkösarja on paikoillaan ja testailtu n. 200km. Toimii hyvin kun oppii käyttämään. Magneettikiekon sorvasin sopivaksi poljinakselille, ei tarvinnut liimata, jäi tiukkaan kammen taakse.Vapaasti pyörittämällä takakiekko ylhäällä täysillä kierroksilä mittari näytti n. 43km/h. On vähän optimistinen näyttö, oikea nopeus n. 40km/h. Maantiellä ajettuna jaksaa vääntää samat lukemat. Maksiminopeuden olen nyt säätänyt tietokonenäytön mukaan 40, vastaa todellisuudessa noin 28km/h. Yhdellä latauksella pääsin 128 km, näytti palkki tyhjää mutta veto ei loppunut. Avustus oli pääasiassa 1, vähän mäissä 2 ja 3. 1-teho on aika pientä, mutta 3 j4 antaa jo reippaasti potkua, ja akku tyhjenee huomattavasti nopeemmin. En ole näitä watteja paljoa seurannut, 1-sellä jää alle 100 watin. Mielestäni on aika äänekäs, ehkä tämä hiilikuitukoppa toimii kaikupohjana, myös jonkinlaista resonanssiäänntä. Muuten kyllä vanhalle miehelle soiva peli. Rupesin myös asenteleen vilkkuja mutta ei se multa käynyt kuin Strömsöössä, ei sähköistys ole mun juttuni. Systeemissä on 8 1w lediä, 2 joka kulmassa ja akku 7.7 v, mikä mulla on ajovaloissa mutta nämä ei suostu vilkuttelemaan ainakaan mekaanisella releellä. Täytyy ottaa aikalisä ja kerätä kilometrejä.


Hyvä kun saadaan sähkökinnerikokemuksiakin :) Äänet varmaan korostuu kinnerissä, omassa sähkösetti pitää "häiritsevää" jurinaa 15 km/h saakka ja sitten hiljenee tai tuulen suhinat peittää? kinnerissä varmaan kuuluisi isompana. Joskus tekisi mieli koittaa Mangoa sähköillä ja ensisijaisesti väliakselille moottoria olen miettinyt, toisaalta jos siihen väliakseliksi dualdriven laittaisi (mitä meinasin koittaa jahka Paypal-tili taas toimii) niin Bafang yhdellä eturattaalla voisi olla vaihtoehto.

Saako tuosta sinun setistä säädettyä rengaskokoa jolloin mittarin saisi näyttämään oikein? ohjeista en löytänyt mainintaa mutta samasta valikosta kun maksiminopeutta säädetään mennään pykälä eteenpäin jolloin pyöräkokoa pystyy (aika karkeasti) säätämään. Mulla läskissä on valittuna 29" mikä oli isoin ja sillä aika nappiin sai näytön (riippuu paljon rengaspaineista onko just vai melkein :) )

Minulla nyt pisin matka lataamatta on 112 km ja arviolta 140 - 150 km olisi päässyt (pääosin 1 tasolla ja mäkiin kakkosta, isoimpiin kolmosta), rajoittimen säädin niin, että avustus loppuu 25,2 km/h:n kohdalla, avustus alkaa hiipumaan 24,3 km/h:n jälkeen. Matkaa saa lisää kun aika pitkät pätkät kuitenkin ajelee kovempaa kuin mihin rajoitin on säädetty. Keskari tuolla maalaistiepätkällä oli 22,2 km/h.

Paras työmatka nyt 54 min eli 29,4 km/h, kaupunkipätkä ihan ihmisiksi ajettu mutta maantiellä kovempaa :mrgreen: Rajoitin oli säädetty 30 km/h.

Viikonloppuna enempi sorateitä kun kävin Evolla: http://www.luontoon.fi/evo

tarusjärvi.jpg


Tarkoitus oli polttaa halko Tarusjärvellä mutta oli niin vilakkaa, että poltinkin kaksi :mrgreen:

Seuraavalla kerralla toiset popot mukaan ja Keltaojalle ihmettelemään kun oli tuoreita majavan jälkiä.

keltaoja.jpg


On se läski kiva... oisko jotain 2600 km nyt mittarissa.
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

JEF-40
Viestit: 80
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 17:25
Paikkakunta: Pori

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja JEF-40 » 27 Huhti 2016, 09:18

Tässä sarjassa mittarinäyttö on aikatavalla utopistinen, maksiminopeutta lupaa 70 km/h, ja sillä säädöllä kulkee n. 43 km/h näytön mukaan. Mulla on Sigman mittari käytössä ja sen mukaan nopeus on n. 40 km/h. Kokeilin säätää maks.nopeuden 40, näytön mukaan ajonopeus 31, todellinen nopeus 28,5 km/h. Kiekkokoko on 26", rengas on sliksi 47 mm Continental. Asetuksissa on vaihtoehtoja 26", 700, 28", 29", näitä pitää kokeilla eri vaihtoehtoja. Tietokonenäyttö ei sinänsä häiritse virheellisellä lukemalla, mutta tulee kuitenkin vilkuiltua, kun on iso ja selkeä näyttö. Sigman mittari on siinä vieressä tarkistuksena. Avustustehoilla pystyy kyllä paljon vaikuttamaan ajetun matkan pituuteen.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 9556
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja jori » 27 Huhti 2016, 10:31

JEF-40 kirjoitti:Tässä sarjassa mittarinäyttö on aikatavalla utopistinen, maksiminopeutta lupaa 70 km/h, ja sillä säädöllä kulkee n. 43 km/h näytön mukaan. Mulla on Sigman mittari käytössä ja sen mukaan nopeus on n. 40 km/h. Kokeilin säätää maks.nopeuden 40, näytön mukaan ajonopeus 31, todellinen nopeus 28,5 km/h. Kiekkokoko on 26", rengas on sliksi 47 mm Continental. Asetuksissa on vaihtoehtoja 26", 700, 28", 29", näitä pitää kokeilla eri vaihtoehtoja. Tietokonenäyttö ei sinänsä häiritse virheellisellä lukemalla, mutta tulee kuitenkin vilkuiltua, kun on iso ja selkeä näyttö. Sigman mittari on siinä vieressä tarkistuksena. Avustustehoilla pystyy kyllä paljon vaikuttamaan ajetun matkan pituuteen.

Taas on "parannettu" tuotetta vähentämällä käyttäjän mahdollisuuksia. :evil: 90-luvun alussa noissa mittareissa annettiin yhden kierroksen etenemä millimetreinä. Oletusasetus vastasi 622-47 etenemää ja lisää sai ohjelapun taulukosta. Mittaria sai siis säätää puolen promillen tarkkuudella. :shock: Nyt vain noin viiden prosentin. :(
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. -Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3172
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 05 Touko 2016, 20:49

3 tkm rikki, keskari 21,13 km/h.

Tämä viikko on menty rajoitin 25 km/h säädettynä ja työmatkat on oleet 1 h - 1 h 3 min, matkaa 26,5 km. Muuten koko matka kolmosella mutta mäkiin vitosta. Juuri missään kohti ei vauhti putoa alle 20 km/h (paitsi kaupungissa) mutta toisaalta pitkät pätkät menee ilman avustusta kun vauhti on kovempi kuin rajoittimen lukemat. Näin ajellen n. 100 km pääsisi.

Hokaisin, että rajoitinta voi säätää "lennossa" kun huvitti lähteä traktorin kanssa kilpasille, voitin... Kerran yritin myös herutella sukkismiehen kanssa joka aika pontevasti lähti perään mutta en osannut tehdä sitä riittävän hienovaraisesti ja hän lannistui ensimmäisessä ylämäessä :mrgreen:
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2950
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja Wacky » 06 Touko 2016, 21:07

jori kirjoitti:
JEF-40 kirjoitti:Tässä sarjassa mittarinäyttö on aikatavalla utopistinen, maksiminopeutta lupaa 70 km/h, ja sillä säädöllä kulkee n. 43 km/h näytön mukaan. Mulla on Sigman mittari käytössä ja sen mukaan nopeus on n. 40 km/h. Kokeilin säätää maks.nopeuden 40, näytön mukaan ajonopeus 31, todellinen nopeus 28,5 km/h. Kiekkokoko on 26", rengas on sliksi 47 mm Continental. Asetuksissa on vaihtoehtoja 26", 700, 28", 29", näitä pitää kokeilla eri vaihtoehtoja. Tietokonenäyttö ei sinänsä häiritse virheellisellä lukemalla, mutta tulee kuitenkin vilkuiltua, kun on iso ja selkeä näyttö. Sigman mittari on siinä vieressä tarkistuksena. Avustustehoilla pystyy kyllä paljon vaikuttamaan ajetun matkan pituuteen.

Taas on "parannettu" tuotetta vähentämällä käyttäjän mahdollisuuksia. :evil: 90-luvun alussa noissa mittareissa annettiin yhden kierroksen etenemä millimetreinä. Oletusasetus vastasi 622-47 etenemää ja lisää sai ohjelapun taulukosta. Mittaria sai siis säätää puolen promillen tarkkuudella. :shock: Nyt vain noin viiden prosentin. :(

Riippuu mitä ostaa. Sallan uuden karhea VDO mittari antaa edelleen naputella kierroksen etenemän millimetrin tarkkuudella.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3172
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 07 Touko 2016, 10:29

Elektroniikka pääsi yllättämään... Eilen oli aikaisempi aamu ja ajattelin 45 minuuttiin työmatkasta selviytyä. Rukkasin rajoittimen 42 kmh, naputtelin avustuksen neloselle ja taipaleelle lähdin +2 lämmöissä.

35 kmh kulki kivasti tasaisella mutta ei enempää. Mietin, että kuinka säästellen kotiin päin pitää tulla kunnes rupesin wattimittaria katselemaan joka silloin kertoi avustuksen olevan aika olematonta.

Siinä testaillessa huomasin, että avustus hiipuu 30 kmh jälkeen, 31,5 kmh kohdalla avustus on samoissa kun kakkostasolla ja 33 kmh kohdalla ykköstasoon verrattavissa ja 34 kmh vauhdilla avustus loppuu kokonaan.

51 min kesti 26,5 km työmatka eli ei huonosti ja samalla tavalla ajaen paluumatkan oli virta vielä reilusti palkin verran jäljellä eli ei huonosti mutta kun huvittaisi testata radalla millaiseen kierrosaikaan tuolla pääsee niin pitänee kysellä miten tuosta saa kaikki watit käyttöön isommissa nopeuksissa.

Tuollaisena tuo toimii kyllä kaikista mukavimmin kun avustus hiipuu hitaasti ja huomaamattomasti isolla nopeusalueella ja pyörä kulkee "riittävällä" nopeudella. Ehkä 27 kmh on se taso kuitenkin mitä pidän niin ei tule pahoja puheita ja on (lähes) laillisuuden rajoissa
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 757
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja TMS » 16 Joulu 2016, 16:28

Minäkin ostaa päräytin Greencyclen 250 W napamoottorisetin läski(pysty)pyörääni, kun totesin että työmatkaan menee läskillä liian kauan talvisäässä. Osin tämän ketjun ja sen kokemusten takiakin. Muutama työmatka sillä tuli ajettuakin ja kyllähän se matka-aikaa hieman lyhensi. Olisin ajanut useamminkin, mutta eihän tuo mokoma ole kovin luotettavasti toiminut.

Ensin eräänä päivänä pääsin töihin kyllä avustettuna, mutta takaisinpäin ei avustus enää toiminutkaan. Akusta kun laittoi virrat päälle ja sitten kytkimestä painoi näytön päälle niin näyttö käväisi päällä normaalisti, mutta sitten ilmoitti vikakoodin 01_info. Ajoin sitten kotiin ilman apuja. Vikakoodi 01 kertoi ohjeiden mukaan kaasuvivun viasta. Ihan hyvä muuten, mutta tuossa vaiheessa en ollut kaasuvipua asentanut ollenkaan. Homma ratkesi hetkeksi kun laitoin kaasuvin paikalleen. Sitten pyörä toimi jälleen varmaan kymmenen kerran ajot, mutta nyt se on taas telakalla.

Nyt näyttäisi kaikki muu toimivan, mutta veto ei vaan mene päälle. LCD-näytön saa normaalisti päälle. Ainoastaan akun varaustilaa näyttävään kohtaan ei tule yhtään palkkeja vaikka akku on täysi. Lisäksi myöskään nopeusnäyttö ei toimi vaan näyttää aina nollaa vaikka pyörä liikkuisikin. Muuten näyttö tottelee näppäimiä ja sitä saa säädettyä ihan normaalisti.

Greencyclen asiakaspalvelusta en voi myöskään tässä vaiheessa antaa kehuja. Sähköpostikysymyksiin (heidän toive ensisijaiseksi yhteydenottotavaksi) vastataan kovin hitaasti.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3172
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 23 Maalis 2017, 21:17

TMS kirjoitti: Greencyclen asiakaspalvelusta en voi myöskään tässä vaiheessa antaa kehuja. Sähköpostikysymyksiin (heidän toive ensisijaiseksi yhteydenottotavaksi) vastataan kovin hitaasti.


Vähän samanlaiset kokemukset, pyörä oli kolme viikkoa telakalla... Johtovika, eli akulta näytölle menevä johto oli murtunut liittimen juuresta. Ei vissiin tykkää kun pakkasessa kääntelee ohjaustankoa, no ei aina viitsi suoraakaan mennä :)

Ei herännyt eloon johdon vaihdolla vaan näyttökin oli mennyt rikki siinä samalla, virtapiikkejä vai mitä ihmettä? No toisella tilauksella uusi näyttö ja nyt on taas viikko poljettu.

Kumpaakin pakettia sai jahdata ja kysellä, että milloin lähtee. Onneksi ei hajonnut joulukuun lopussa kun nettisivujen mukaan heillä on reilun kuukauden katkos toimituksissa.

Uuteen johtoon laittelin liittimien juureen tuommoista https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... intiteippi vulkanointiteippiä niin jospa kestäisi seuraavan talven pakkaset.

Uuteen näyttöön valkkasin isoimman mahdollisen pyöräkoon, saman mitä edellisessäkin mutta päivän työmatka-ajot lyheni kilometrillä eli eroa edelliseen näyttöön on n. 4%. Oisipa aika näpsäkkää jos tiedon saisi syötyää millin tarkkuudella.

Vanha näyttö antoi (muistaakseni) laittaa maksimi avustusnopeuden 34kmh mutta tässä uudessa on 72kmh :mrgreen: pitää kesemmällä koittaa.

Näytön hajoamisen yhteydessä meni tilastot uusiksi mutta kai sinne n. 6tkm reilussa vuodessa kertyi ja keskari oli 22kmh.

Muuten hyvä laite kun taas toimii, tykkään kuin hullu puurosta.
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3328
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja Vilijami » 24 Maalis 2017, 09:51

Onko se näyttö pakko olla kiinni ohjaustangossa?

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja Api » 24 Maalis 2017, 10:51

terppa kirjoitti:Uuteen näyttöön valkkasin isoimman mahdollisen pyöräkoon, saman mitä edellisessäkin mutta päivän työmatka-ajot lyheni kilometrillä eli eroa edelliseen näyttöön on n. 4%. Oisipa aika näpsäkkää jos tiedon saisi syötyää millin tarkkuudella.

Lisäasetusohjeissa kohdassa p1 kerrotaan miten nopeusnäyttöä voi hienosäätää. Itsellä on asetettu lukemaksi 104 (tehdasasetus 86). Vannekoko on minullakin asetettu 28 tuumaa.
https://drive.google.com/file/d/0B_C4P4 ... xXaWM/view

I
Viimeksi muokannut Api, 24 Maalis 2017, 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja Api » 24 Maalis 2017, 10:58

Vilijami kirjoitti:Onko se näyttö pakko olla kiinni ohjaustangossa?

Navigointikytkimen ja näytön välinen johto taitaa olla jotain 35cm pituinen.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3172
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 25 Maalis 2017, 17:51

Api kirjoitti:
terppa kirjoitti:Uuteen näyttöön valkkasin isoimman mahdollisen pyöräkoon, saman mitä edellisessäkin mutta päivän työmatka-ajot lyheni kilometrillä eli eroa edelliseen näyttöön on n. 4%. Oisipa aika näpsäkkää jos tiedon saisi syötyää millin tarkkuudella.

Lisäasetusohjeissa kohdassa p1 kerrotaan miten nopeusnäyttöä voi hienosäätää. Itsellä on asetettu lukemaksi 104 (tehdasasetus 86). Vannekoko on minullakin asetettu 28 tuumaa.
https://drive.google.com/file/d/0B_C4P4 ... xXaWM/view

I


Pitääpä kokeilla, on se kumminkin kiva kun saa kilometrit näkymään oikein.

Näytön siirtoa rajoittaa kun napit avustustason säätöön on lyhyen piuhan perässä.
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3172
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 07 Touko 2017, 12:16

Eilen ajelin 123 km. Kotiintuomisina kait jotain 30% virtaa mukana. Tai ykköstasolla avustettuna akku täynnä volttimittari näyttää 41 ja kotiin tullessa näytti 34.5 volttia. 30 voltin paikkeilla avustus loppuu.

Tuon perusteella 150 - 160 km voisi päästä helpolla asfalttiteitä. Avustus oli ykkösellä lähes koko matkan. Muutaman kilometrin ajoin ihan hissukseen avustus nollassa kun odottelin Sailaa ison mäen jälkeen. Toisaalta muutaman ison mäen ajoin kakkosella ja jossain vaiheessa kun jalka yritti krampata niin veivasin mäen päälle vitosella avustettuna. Ei haitannut pieni kramppi kun ei tarvinnut vääntää. Vikat kilsat vähän rohkeammin avustettuna... avustus loppui 25 kmh ja suurinosa matkasta oli sen verran tuulista, että kovempaa ei päässyt ja reissu oli tarkoituskin ajella leppoisasti. Keskari 19,5 kmh

Tuo on 432 wattitunnin akku. Nyt myyvät jo 612 wattitunnin akkua jolla pääsisi 220 - 230 km eli kauas ja vielä takaisinkin. Ai kun oisi semmoinen :mrgreen:
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3172
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja terppa » 05 Marras 2017, 18:35

Vähän taas tätä pyörää olen laitellut talvikuntoon, tai ainakin alotellut hommaa...

Kesällä ostin TMS:ltä samanlaisen läskin sähkösetin mikä tuossa on ollut kiinni. Sillä erotuksella, että akku on 15ah akku eli onkos se sitten 540 wh? Oma oli tarakka-akku ja tää on tällainen pullo niin ei harmittavasti pääse kahden akun tekniikalla reissuun.

1052017165414.jpg


Kun vaihtelin talvikumia niin laitoin kaimalta ostetun moottorin kiinni kun tuntui pyörivän huomattavasti herkemmin. Pitää oma vanha avata ja katsoa miltä laakerit yms. näyttää ja jotain ylimääräistä ääntä sieltä kuuluu. Kilometreistä en tiedä mutta jotain 8-9 tkm on ajettu.

Kerran uuden akun olen ladannut tyhjästä täyteen ja mittari sanoi sähköä menneen 4,5 h kohdalla 0,59 kwh. 6 - 10 wattia näyttää kuluvan kun laturi on täyden akun perässä. Sähköä tuhlaten 80 km ajelin "kaupunkiajoa". Jos tuolla Joulukuussa maantiellä 140 km pääsee niin sitten olen tyytyväinen. Sitä silmälläpitäen jesarista ja retkipatjasta tein lämpöeristeitä, jospa tavarat samalla kolkkaisi vähemmän.

1052017165652.jpg


Akun halusin kuralta suojaan niin päädyin sitten isomman muovilaatikon virittelemään tarakalle. Laatikko on niin kätsy tavarankuljetukseen ja kun ei enää tartte välittää miltä näyttää :)

105201716557.jpg


Seuraavan sääsuojan voisi askarrella huomioväreihin.

1052017165546.jpg


Semmoinen puolipallon muotoinen etukate piti viritellä kans paikalleen mutta into lopahti, ehkä huomenna. Saisi jalat viimalta suojaan ja kai se vähentää polttoaineen kulutusta :mrgreen: näytön taakse "tuuliohjaimia" kans. Takavaloille pikakiinnikkeet ja jotain muuta pientä niin eiköhän sillä talven pääse.

Muoks. Jos kilometrejä ois 9 tkm ja käyttökulut 0,13€/km vähemmän kun autolla niin parissa vuodessa tuon ekan setin ja kiekot kesärenkailla sai ajamalla.
Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2604
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Sähköläski talvipyöräksi

ViestiKirjoittaja tm » 05 Marras 2017, 22:20

terppa kirjoitti:...Kesällä ostin TMS:ltä samanlaisen läskin sähkösetin mikä tuossa on ollut kiinni. Sillä erotuksella, että akku on 15ah akku eli onkos se sitten 540 wh? Oma oli tarakka-akku ja tää on tällainen pullo niin ei harmittavasti pääse kahden akun tekniikalla reissuun...

Eli ongelma on akun liitännät? Tavaralaatikossa kuskatessahan akun kiinnitys ei ole ongelma.
Onko tuo TMS:n sähkösysteemi mallia "integroitu", eli säädin paketoitu tuohon akkupaketin yhteyteen?
Eli ei saa lisättyä akun ja säätimen väliin liitintä, jota kautta kumman vaan akun saisi kytkettyä?


Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa